УКРАЇНА

ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ


РІШЕННЯ


Від 25.02.1998 № 149


Про порядок організації та проведення торгів (тендерів) у сфері закупівель товарів (робіт, послуг) за рахунок коштів міського бюджету

Відповідно до розпорядження голови Харківської обласної державної адміністрації від 22.01.1998 р. № 37 «Про порядок організації та проведення торгів (тендерів) у сфері закупівель товарів (робіт, послуг) за рахунок коштів обласного та місцевих бюджетів» з метою впорядкування закупівель товарів (робіт, послуг) за рахунок коштів міського бюджета та позабюджетних коштів та підвищення ефективності використання бюджетних та позабюджетних коштів виконком міської ради

ВИРІШИВ:

1. Затвердити Положення про порядок організації та проведення торгів (тендерів) у сфері закупівель товарів (робіт, послуг) за рахунок міського бюджету та позабюджетних коштів (Додаток № 1).

2. Затвердити склад Тендерного комітету по проведенню торгів (тендерів) (Додаток № 2).

3. Установити, що з моменту прийняття цього рішення, виділення коштів на закупівлю товарів (робіт, послуг) здійснюється тількі на підставі відповідного протоколу проведення торгів.

4. Призначити Головне управління економічного розвитку відповідальним за методичне забезпечення проведення тендерних торгів.

5. Рекомендувати виконкомам районних рад визначати постачальників товарів (підрядників на здійснення робіт, послуг) на підставі міського Положення про порядок організації та проведення торгів (тендерів) у сфері закупівель товарів (робіт, послуг).

6. Вважати таким, що втратило чинність, рішення виконкому Харківської міської ради № 465 від 27.06.1995 р. «Про порядок проведення підрядних торгів на розміщення міського замовлення».

7. Відповідальність за виконання цього рішення покласти на замовників торгів - начальників відповідних Головних управлінь міськвиконкому.

8. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів - начальника Головного управління архітектури та містобудування Бабаєва В.М.


За міського голову М.Д.Пилипчук

Додаток № 1

до рішення виконкому

від 25.02.98 № 149

ПОЛОЖЕННЯ

про порядок організації та проведення торгів (тендерів) у сфері закупівель товарів (робіт, послуг) за рахунок коштів міського бюджету та позабюджетних коштів


Розділ І. Загальна частина

1. Це Положення визначає порядок організації та проведення торгів (тендерів) у сфері закупівель товарів, робіт, послуг (далі-торги) за рахунок коштів міського бюджету та позабюджетних коштів.

Метою організації торгів є підвищення ефективності закупівель, раціональне використання бюджетних коштів, забезпечення оптимального рівня цін та найсприятливіших умов реалізації договорів (контрактів), недопущення закупівлі неякісної продукції, запобігання економічно необгрунтованого завищення цін на товари (роботи, послуги) - (далі - продукція).

2. Для цілей цього Положення наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

- закупівля - придбання будь-яким способом, включаючи лізинг, найм (оренда, прокат) продукції як для безпосереднього використання замовником торгів, так і для постачання споживачам, що обумовлюються у договорі (контракті), який укладається у письмовій формі між постачальником (підрядником)-переможцем торгів та замовником торгів;

- замовники торгів - управління міськвиконкому, установи, організації незалежно від форм власності, а також інші суб'єкти, що здійснюють закупівлю продукції за рахунок коштів міського бюджету та позабюджетних коштів;

- товари - сировина, продукція виробництва, обладнання та інші предмети будь-якого виду та опису у твердій, рідкій та газоподібній формі, а також електроенергія;

- роботи - будь-яка діяльність, повязана з будівництвом нових, розширенням, реконструкцією, технічним переоснащенням, ремонтом та реставрацією об'єктів виробничого та невиробничого призначення, інженерних споруд, комунікацій, а також інша діяльність, пов'язана з використанням надр під час будівництва інженерних об'єктів;

- послуги - будь-який об'єкт закупівлі, що не є товаром або роботами;

- постачальник (підрядник) - суб'єкт господарської діяльності незалежно від його державної належності, підпорядкованості та форм власності, який підтвердив намір взяти участь у торгах, та подає або збирається подати тендерні пропозиції;

- договір (контракт) на закупівлю - договір (контракт) між замовниками торгів та постачальником (підрядником), що став їх переможцем;

- забезпечення тендерної пропозиції (тендерне забезпечення) - надана постачальником (підрядником) замовнику торгів гарантія щодо забезпечення будь-яких зобов'язань, що виникають у зв»язку з поданням тендерних пропозицій, яка може бути подана у формі банківської гарантії, гарантійного листа або чека з написом про прийняття його до платежу прийнятним для замовника банком, що підлягає оплаті за розпорядженням замовника торгів;

- акцепт тендерної пропозиції - прийняття замовником торгів тендерної пропозиції та надання згоди на її оплату. Тендерна пропозиція вважається акцептованою, якщо в установлений у тендерних документах термін, але не пізніше терміну, зазначеного в абзаці третьому пункту 13 цього Положення, замовником торгів не подано письмової відмови постачальнику (підряднику) в акцепті тендерної пропозиції після визначення його переможцем торгів;

- відкриття торгів - означає день, час, місце розкриття тендерних пропозицій;

- закриття торгів - відбувається після укладення договору (контракту) на закупівлю між замовником торгів і постачальником (підрядником) -переможцем торгів або у випадку відхилення замовником торгів усіх тендерних пропозицій відповідно до пункту 45 цього Положення;

- тендерні документи - документи, які готуються замовником торгів та передаються постачальникам (підрядникам) для підготовки ними тендерних пропозицій;

- тендерна пропозиція - пропозиція щодо певного об'єкта закупівлі, яка готується та подається на торги постачальником (підрядником) відповідно до вимог тендерних документів.

3. Застосування цього Положення є обов'язковим при закупівлях товарів (робіт, послуг), які здійснюються за рахунок коштів міського бюджету або банківських кредитів, що надаються під гарантії міського бюджету, якщо вартість таких закупівель дорівнює або перевищує 10 (десять) тис. гривень.

Дія цього Положення поширюється також на всі закупівлі товарів (робіт, послуг) для міських потреб за рахунок коштів позабюджетних фондів.

4. Це Положення не застосовується при здійсненні закупівель за імпортом товарів (робіт, послуг) за рахунок коштів міського бюджету і позабюджетних коштів, у тому числі за бартерними (товарообмінними) операціями, якщо вартість закупівлі становить понад 100 тис. доларів США. В зазначеному випадку застосовується Положення про порядок організації та проведення торгів (тендерів) у сфері державних закупівель товарів, робіт, послуг, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 28 червня 1997 року № 694 (із змінами та доповненнями внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 24 вересня 1997 року № 1058).

5. Якщо міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Положенням, застосовуються правила відповідного міжнародного договору.

6. До участі у торгах допускаються постачальники (підрядники) незалежно від їх державної належності, підпорядкованості та форм власності, за винятком випадків, коли відповідно до законодавчих актів або міжнародних договорів України участь у торгах обмежується на підставі державної належності.

Замовники торгів не повинні вчиняти дискримінаційних дій до постачальників (підрядників) та продукції, яку вони пропонують, через їх допуск до участі в торгах.

Розділ II. Загальні умови проведення торгів

7. Замовником торгів у запрошенні постачальників (підрядників) на торги з урахуванням вимог цього Положення вміщується відповідне повідомлення про торги.

Документи, що згадуються в цьому Положенні, надсилаються замовником торгів або уповноваженою ним особою постачальнику (підряднику), а також постачальником (підрядником) замовнику торгів або уповноваженій замовником торгів особі в такій формі, яка забезпечує письмовий виклад їх змісту.

У виняткових випадках при застосуванні процедур конкурентних переговорів тендерні пропозиції, передані за допомогою факсимільного зв'язку, телеграм або телексів, повинні містити всю інформацію, необхідну для їх оцінки, у тому числі кінцеву ціну, запропоновану для торгів, та заяву про згоду з умовами, термінам та іншими вимогами запрошення на торги і тендерних документів. Тендерні пропозиції повинні бути одразу ж підтверджені постачальником (підрядником) листом або підписаною копією телекса, телеграми чи факсу. Тендерні пропозиції за телефоном не приймаються.

Замовник торгів не повинен допускати дискримінації щодо постачальників (підрядників) шляхом використання форми передачі або отримання документів, повідомлень, рішень тощо.

8. Інформація щодо процедури торгів, на підставі якої замовник торгів готує звіт про результати проведення торгів, повинна зберігатися протягом трьох років і обов'язково містити:

а) стислий опис продукції, яка є об'єктом закупівлі;

б) найменування і адресу постачальників (підрядників) що подали тендерні пропозиції, заявки на участь у попередній кваліфікації, та найменування і адресу постачальника (підрядника), з яким укладено договір (контракт) на закупівлю, а також ціну цього договору (контракту);

в) відомості про кваліфікацію постачальників (підрядників), що подали тендерні пропозиції, заявки на участь у попередній кваліфікації, або запис про відсутність таких відомостей;

г) ціну та стислий опис інших основних умов кожної тендерної пропозиції і договору (контракту) на закупівлю, а також додаткових умов, запропонованих постачальниками (підрядниками);

д) стислий виклад критеріїв оцінки і зіставлення тендерних пропозицій та визначення переможця торгів;

е) у разі якщо всі тендерні пропозиції відхилено згідно з пунктом 45 цього Положення - повідомлення про це з викладом відповідних причин;

є) у разі якщо тендерні пропозиції було відхилено згідно з пунктом 17 цього Положення - повідомлення про це з викладом відповідних причин;

ж) виклад причин і обставин, якими керувався замовник торгів під час обрання іншого способу проведення торгів, ніж відкриті процедури або відкриті процедури з попередньою кваліфікацією, з обгрунтуванням обрання такого способу проведення торгів;

з) обгрунтування термінів здійснення закупівлі з причин, передбачених абзацом другим пунктів 28 і 58 цього Положення;

й) стислий виклад будь-яких запитів щодо роз'яснення умов попередньої кваліфікації або тендерних документів, відповідей на них, а також будь-яких змін цих документів.

9. Відомості, зазначені у підпунктах «в» і «е» пункту 8 цього Положення, що не є конфіденційними, надаються на запит будь-якої особи після акцепту тендерної пропозиції або після закінчення торгів, якщо вони не привели до укладення договору ( контракту) на закупівлю.

10. Відомості, зазначені у підпунктах «в» і «е» та «й» пункту 8 цього Положення, що не є конфіденційними, надаються на запит постачальників (підрядників), які подали тендерні пропозиції або заявки на участь у попередній кваліфікації, після акцепту тендерної пропозиції або після закінчення торгів, якщо вони не привели до укладення договору (контракту) на закупівлю. Виконком міської ради, суди, арбітражні суди можуть вимагати надання такої інформації і раніше, до акцепту тендерної пропозиції або закінчення торгів.

Якщо це не передбачено в рішенні суду, арбітражного суду, то з урахуванням вимог такого рішення замовник торгів не повинен розкривати:

а) інформації, надання якої суперечить законодавству або перешкоджає його дотриманню, не відповідає інтересам сторін - учасників спорів або перешкоджає чесній конкуренції між постачальниками (підрядниками );

б) інформації, що стосується розгляду, оцінки та зіставлення тендерних пропозицій, крім зазначеної в підпункті «д» пункту 8 цього Положення.

11. Замовник торгів не несе відповідальності перед постачальниками (підрядниками) за збитки, заподіяні виключно внаслідок ненадання інформації, зазначеної у пунктах 8, 10 цього Положення.

12. Звіт про результати проведення торгів затверджується розпорядженням міського голови. При здійсненні закупівель вартість яких не перевищує суму, еквівалентну 100 тис. доларів США, замовник торгів не пізніше ніж через 7 календарних днів після визначення переможця має подати на затвердження до міського голови пісьмовий звіт про результати проведення торгів за встановленою формою, попередньо узгоджений з Головними управліннями міськвиконкому: бюджету та фінансів; економічного розвитку.

13. Не пізніше ніж через 5 календарних днів після оформлення протоколу про результати проведення торгів замовник торгів має письмово поінформувати усіх постачальників (підрядників), що брали участь у торгах, про результати визначення переможця торгів.

Замовник торгів публікує повідомлення про результати проведення торгів у газеті «Слобода», Городская газета», або інших місцевих виданнях.

14. Запрошення на торги або повідомлення про проведення попередньої кваліфікації, а також усі інші тендерні документи складаються українською мовою та однією з іноземних мов, якщо участь у торгах беруть іноземні постачальники (підрядники).

15. При здійсненні закупівель, вартість яких дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 100 тис.доларів США, замовник має право вимагати від постачальників (підрядників) надання тендерного забезпечення. Така вимога повинна стосуватися всіх постачальників (підрядників).

Розмір тендерного забезпечення не повинен перевищувати одного відсотка очікуваної ціни договору (контракту) на закупівлю при проведенні торгів у сфері будівництва та п'яти відсотків при проведенні торгів у інших сферах закупівель.

Надання тендерного забезпечення іншою організацією повинно погоджуватися із замовником торгів до подання тендерних пропозицій,

Замовник торгів має зазначити в тендерних документах вимоги до організації, якою надається тендерне забезпечення, форму та принципові вимоги до надання тендерного забезпечення, а також випадки, у разі виникнення яких тендерне забезпечення не повертається постачальнику (підряднику).

16.Тендерне забезпечення не повертається замовником торгів у разі:

а) відклику або зміни тендерної пропозиції постачальником (підрядником) після кінцевого терміну її подання;

б) не підписання переможцем торгів договору (контракту) на закупівлю, якщо замовник наполягає на підписанні;

в) не надання переможцем торгів необхідних гарантій щодо виконання договору (контракту) на закупівлю після акцепту його тендерної пропозиції, якщо надання таких гарантій передбачено тендерними документами;

г) незгоди постачальника (підрядника), який надав тендерну пропозицію, з виправленням замовником торгів арифметичної помилки , виявленої під час зіставлення та оцінки тендерних пропозицій.

Замовник торгів не повинен претендувати на тендерне забезпечення і повинен повернути відповідну суму постачальникові (підряднику) протягом , 10 календарних днів з дня настання підстави для повернення тендерного І забезпечення у будь - якому разі, крім випадків, зазначених у цьому пункті.

17. Замовник торгів має відхилити тендерну пропозицію, якщо постачальник (підрядник) пропонує, дає або погоджується дати прямо або посередньо будь - якому службовцю, що перебуває при виконанні службових обов'язків, або колишньому службовцю винагороду в будь-якій формі. Це може бути пропозиція про наймання на работу, цінна річ, послуга тощо з метою впливу на прийняття рішення щодо визначення переможця торгів або на застосування замовником торгів певного виду процедури торгів. Про відхилення такої тендерної пропозиції із зазначенням відповідних причин замовник торгів своєчасно повідомляє постачальника (підрядника).

18. Участь будь-якого постачальника (підрядника) у торгах може бути припинена, якщо він:

а) є банкрутом або перебуває в стадії ліквідації; його діяльність перебуває під наглядом суду або він узгоджує відносини з кредиторами; призупинив господарську діяльність або перебуває в будь-якій подібній ситуації;

б) допустив професійні порушення, пов'язані з його господарською діяльністю, що доведено прийнятними для замовника торгів засобами;

в) не виконав зобов'язань відповідно до законодавства своєї країни або України щодо сплати внесків, пов'язаних із соціальним страхуванням;

г) не виконав зобов'язань, пов'язаних із сплатою податків відповідно до законодавства своєї країни або України;

д) допустив спотворення фактів у наданій згідно з цим пунктом і пунктами 19, 20 цього Положення інформації;

е) причетний до вчинення дій, зазначених у пункті 17 цього Положення.

Ці підстави не можуть бути застосовані до подій трирічної давності.

19. Замовник торгів може вимагати у постачальника (підрядника) подання документів, що засвідчують його фінансовий та економічний стан. Такими документами можуть бути:

а) довідки банків;

б) баланси постачальника (підрядника) або витяги з балансів, якщо публікація балансу необхідна згідно з законодавством країни постачальника (підрядника);

в) довідки про загальний обсяг усіх видів продукції та обсяг продукції, яка є об'єктом торгів, за останні три фінансові роки;

г) копія документа про державну реєстрацію постачальника (підрядника);

д) інші необхідні документи.

У повідомленні про проведення попередньої кваліфікації або у запрошенні на торги замовник торгів зазначає який документ або документи, перелічені у цьому пункті, необхідно подати, та подає перелік додаткових, крім зазначених, документів, що не містять конфіденційної інформації, які бажано отримати.

Якщо з будь-яких поважних причин постачальник (підрядник) не може надати замовникові торгів такі документи, економічний та фінансовий стан постачальника (підрядника) може бути підтверджений іншим прийнятним для замовника торгів документом.

20. Технічний потенціал постачальника (підрядника) підтверджується:

а) переліком аналогічних поданому на розгляд основних договорів (контрактів) за останні півтора року із зазначенням їх ціни, дати підписання і отримувачів продукції;

б) описом технічних можливостей постачальника (підрядника) та інформацією про заходи, що ним вживаються для забезпечення гарантії якості, екологічної безпеки продукції, а також відомостями, які не містять конфіденційної інформації про його дослідницький потенціал;

в) інформацією про чисельність усіх технічних фахівців або переліком усіх технічних підрозділів, включаючи відповідальних за контроль якості продукції незалежно від того, перебувають вони під прямим контролем постачальника (підрядника) чи ні;

г) зразками, описом або фотографіями продукції, що постачається, достовірність яких має бути підтверджена документально, якщо цього вимагає замовник торгів;

д) сертифікатами, виданими офіційними установами з контролю якості або агентствами з визнаною відповідно до законодавства країни постачальника (підрядника) компетентністю, що підтверджують відповідність якості продукції поданим специфікаціям або стандартам продукції;

е) документом про перевірку виробничих можливостей постачальника (підрядника) і, у разі необхідності, його дослідницького потенціалу та заходів з контролю якості продукції, яка може здійснюватися замовником торгів або уповноваженою ним особою за його дорученням, якщо продукція, що постачається, відзначається технічною складністю або може бути поставлена тільки певним постачальником (підрядником) і при цьому для неї немає доцільної альтернативи.

Замовник торгів зазначає у повідомленні про проведення попередньої кваліфікації або в запрошенні на торги перелік необхідних документів із зазначених у цьому пункті, відомості в яких повинні бути обмежені метою закупівель.

На всіх етапах організації та проведення торгів замовник торгів повинен враховувати інтереси постачальників (підрядників) у захисті їх технічних або комерційних таємниць.

21. Опис продукції, яка є об'єктом закупівлі, у документах, що стосуються попередньої кваліфікації, тендерних документах або інших документах, пов'язаних із залученням тендерних пропозицій, повинен відповідати вимогам до такої інформації (чіткість, повнота і об'єктивність).

Будь-які специфікації, плани, малюнки, креслення тощо повинні бути виконані, наскільки це можливо, з дотриманням вимог, що пред'являються до технічних і якісних характеристик продукції, яка є об'єктом закупівлі.

Для підготовки будь-яких специфікацій, планів, малюнків, креслень, що включаються до тендерних документів, та документів, що стосуються попередньої кваліфікації, мають бути використані, наскільки це можливо, стандартні показники, вимоги, умовні позначення і термінологія, що стосується технічних та кількісних характеристик продукції, яка є об'єктом закупівлі. Стандартні показники повинні подаватися на основі стандартів чи будівельних норм.

У процесі підготовки тендерних документів замовник торгів не має права звертатися за порадою до організації, яка може мати комерційний інтерес до закупівлі, і приймати її поради, якщо це перешкоджає конкуренції між постачальниками (підрядниками).

22. Закупівлі продукції, що регламентується цим Положенням, мають проводитися з використанням таких способів проведення торгів:

а) при очікуваній вартості закупівлі, яка дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 100 тис.доларів США:

відкритих процедур - коли всі зацікавлені постачальники (підрядники) мають право подавати тендерні пропозиції;

відкритих процедур з попередньою кваліфікацією - коли тендерні пропозиції мають право подавати тільки ті постачальники (підрядники), які за результатами попередньої кваліфікації допущені до участі у торгах;

процедур конкурентних переговорів - коли замовник торгів сповіщає постачальників (підрядників) про свій намір здійснити закупівлю і обговорює з одним чи декількома з них умови договору (контракту) на закупівлю у випадках, передбачених пунктом 59 цього Положення.

Закупівлі не можуть бути розбиті на дрібніші з метою уникнення застосування відкритих або відкритих з попередньою кваліфікацією процедур;

б) при очікуваній вартості закупівлі від 70 тис.гривень до суми, еквівалентної 100 тис. доларів США:

процедур конкурентних переговорів;

процедур запиту цінових пропозицій (котирувань) - коли замовник торгів здійснює запит пропозицій не менш як у трьох постачальників (підрядників) та приймає рішення щодо укладання договору (контракту) на користь постачальника, який подав пропозицію з найнижчою ціною, що задовольняє замовника;

в) при очікуваній вартості закупівлі від 10 до 70 тис.гривень -процедуру запиту цінових пропозицій (котирувань).

23. Рішення щодо проведення тендерних торгів приймається на підставі відповідного рішення про виділення необхідних коштів, або позитивного попереднього рішення міськвиконкому щодо доцільності надання ним гарантій за кредитами, що залучаються з метою закупівель для міських потреб. Рішення щодо проведення тендерних торгів оформлюється розпорядженням міського голови. В розпорядженні визначається замовник торгів.

Організація і проведення торгів при закупівлі товарів (робіт, послуг), вартість яких дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 100 тис. доларів СТА, здійснюється тендерним комітетом.

Склад тендерного комітету затверджується рішенням виконкому міської ради. Головою тендерного комітета є міський голова.

Рішення тендерного комітету приймаються на закритих засіданнях у присутності не менше двох третин його складу відкритим голосуванням простою більшістю голосів. У разі рівного розподілу голосів голос голови тендерного комітету є вирішальним.

Рішення тендерного комітету оформляється протоколом, який підписується усіма членами тендерного комітету, що взяли участь у голосуванні.

Тендерні документи з техніко-економічним обгрунтуванням здійснення закупівлі замовник торгів передає на експертизу до Головних управлінь міськвиконкому: бюджету та фінансів; економічного розвитку, які протягом 15 робочих днів проводять експертизу відповідності поданих документів вимогам цього Положення.

Акт експертизи затверджує заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів.

Опублікування оголошення про проведення торгів, надсилання повідомлень про проведення попередньої кваліфікації та запршень на торги можуть здійснюватися тільки після затвердження акту експертизи.

24. При очікуваній вартості закупівель від 70 тис. гривень до 100 тис. доларів США, замовник створює комісію у складі представників замовника і, у разі потреби, незалежних експертів.

При очікуваній вартості закупівель від 10 до 70 тис. гривень процедури торгів здійснюються відповідним функціональним підрозділом замовника.

Результати розгляду пропозицій оформлюються протоколом з обгрунтуванням прийняття рішення про укладення договору (контракту) про закупівлю. Протоколи повинні містити стислу інформацію щодо процедури торгів, згідно з п.8 цього Положення, підписуються керівником замовника і членами комісії та зберегаються не менше трьох років.

Державна реєстрація торгів, що регламентуються цим Положенням, не здійснюється.

25. Закупівля послуг здійснюється через проведення відкритих процедур з попередньою кваліфікацією.

У виняткових випадках, коли закупівля послуг через відкриті з попередньою кваліфікацією процедури є недоцільними або такими, що їх практично неможливо здійснити, або якщо мають місце умови, зазначені у пункті 59 цього Положення, вона може здійснюватися через процедуру конкурентних переговорів з обов'язковим урахуванням у процесі оцінки та зіставлення тендерних пропозицій кваліфікаційних даних і досвіду постачальників (підрядників) послуг.

Розділ ІІІ Відкриті процедури

Запрошення і документація.

26. Запрошення на торги має бути опубліковано замовником торгів у газеті «Слобода» або «Городская газета» та інших місцевих виданнях. У разі потреби замовник торгів може також зробити оголошення про їх проведення у інших виданнях, по радіо чи телебаченню.

27. Запрошення на торги повинно обов'язково містити інформацію про:

а) найменування та адресу замовника торгів;

б) спосіб проведення торгів, характер, кількість та місце доставки товарів або надання послуг чи характер та місце проведення робіт;

в) бажаний або граничний термін поставки товарів, надання послуг або виконання робіт;

г) спосіб і місце отримання тендерних документів;

д) розмір плати за тендерні документи, якщо таку плату встановлено замовником торгів;

е) валюту та умови оплати тендерних документів;

є) мову (мови), якою (якими) тендерні документи можуть бути передані учасникам;

ж) місце та кінцевий термін подання тендерних пропозицій;

з) бажаний або граничний термін отримання тендерних документів;

й) джерело фінансування закупівель.

28. Термін подання тендерних пропозицій має бути достатнім для їх належної підготовки і не повинен бути меншим 45 календарних днів з дня, зазначеного у запрошенні на торги відповідно до підпункту «з» пункту 27 цього Положення.

У разі необхідності мінімальний термін, зазначений в абзаці першому цього пункту, може бути скорочений до 15 календарних днів. При цьому обставини, що зумовили таке скорочення, у жодному випадку не повинні бути спричинені діями замовника торгів, спрямованими на ослаблення конкуренції між постачальниками (підрядниками).

29. Замовник торгів повинен подати постачальникам (підрядникам) тендерні документи згідно з процедурами і вимогами, зазначеними у запрошенні на торги. Плата, яку вправі вимагати замовник торгів за тендерні документи, може відображати тільки витрати, безпосередньо пов'язані з їх підготовкою, друкуванням та відправкою постачальнику (підряднику).

30. Тендерні документи повинні обов'язково містити:

- інструкцію для постачальників (підрядників), яка в свою чергу повинна містити установлені замовником торгів згідно з цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами про торги - умови проведення торгів та вимоги до складання і подання тендерних пропозицій;

- підстави для виключення постачальників (підрядників) відповідно до пункту 18 цього Положення;

- інформацію про характер та необхідні технічні і якісні характеристики продукції, що закуповується, відповідно до пункту 21 цього Положення, у тому числі відповідні технічні специфікації, плани, креслення, малюнки, кількість товару, місце, де мають бути здійснені роботи, допоміжні послуги, що мають бути надані, бажані або граничні терміни, якщо такі передбачені для поставки товарів, виконання робіт або надання послуг;

- критерії, які будуть використовуватись замовником торгів при визначенні найкращої тендерної пропозиції згідно з пунктом 41 цього Положення;

- основні умови договору (контракту) на закупівлю в тій частині, у якій вони вже відомі замовнику торгів, і його проект, якщо такий є і в подальшому може бути підписаний сторонами;

- якщо допускаються альтернативні характеристики продукції або інші вимоги до неї - заяву з цього приводу та спосіб оцінки і зіставлення альтернативних тендерних пропозицій;

- якщо постачальникам (підрядникам) дозволяється подавати тендерні пропозиції тільки на частину продукції, що закуповується, - опис частини чи частин, щодо яких можуть подані тендерні пропозиції;

- методику розрахунку ціни тендерної пропозиції та зазначення ціни тендерної пропозиції, включаючи її елементи, крім вартості самих товарів і робіт, наприклад витрати на транспортирування, страхування, навантаження, розвантаження тощо. При цьому ціна тендерної пропозиції не повинна включати витрати, пов'язані зі сплатою податків на імпорт, у тому числі мита;

- найменування валюти (валют), в якій (яких) має бути розрахована та зазначена ціна тендерної пропозиції;

- зазначення мови (мов), якою (якими) мають бути складені тендерні пропозиції;

- вимоги замовника торгів до умов тендерного забезпечення, яке має бути надане постачальниками (підрядниками);

- підстави і термін повернення тендерного забезпечення та підстави не повернення тендерного забезпечення;

- зазначення способу, місця та кінцевого терміну подання тендерних пропозицій з урахуванням вимог пункту 28 цього положення;

- виклад, яким чином постачальники (підрядники) відповідно до пункту 31 цього Положення можуть звертатися за роз'ясненнями щодо тендерних документів;

- заяву про намір замовника торгів (якщо це буде необхідно) провести збори постачальників (підрядників);

- зазначення місця, дати і часу розкриття тендерних пропозицій відповідно до пункту 37 цього Положення;

- інформацію про процедури розкриття та розгляду тендерних пропозицій;

- зазначення валюти, яка буде використовуватись для оцінки та зіставлення тендерних пропозицій відповідно до пункту 42 цього Положення, і обмінного курсу, який буде застосовуватись для перерахунку ціни тендерної пропозиції в цю валюту;

- посилання на це Положення, нормативно-правові акти, які стосуються безпосередньо закупівель;

- зазначення імені, посади та адреси одного чи декількох посадових осіб або інших працівників замовника торгів, уповноважених безпосередньо підтримувати зв'язок з постачальниками (підрядниками) і отримувати від них без участі посередників повідомлення у зв'язку з процедурами торгів;

- зазначення терміну дії тендерної пропозиції;

- посилання на необхідність відображення в тендерних пропозиціях будь-яких зобов'язань постачальника (підрядника), крім тих, що містяться в проекті договору (контракту) на закупівлю (наприклад, зобов'язання щодо зустрічної торгівлі або передачі технологій);

- запис про права постачальника (підрядника), зазначені в пунктах 75, 76 цього Положення, можливість добиватись перегляду протиправних дій чи рішень замовника торгів або застосованої ним процедури торгів;

- запис про право замовника торгів на відхилення усіх тендерних пропозицій відповідно до пункту 45 цього Положення;

- додаткові умови з урахуванням абзацу десятого пункту 2 цього Положення, необхідні для акцепту тендерної пропозиції і для набрання чинності договором (контрактом) на закупівлю, включаючи, якщо це передбачено чинним законодавством, вимогу його затвердження, а також орієнтовний термін затвердження договору (контракту) на закупівлю з урахуванням відправлення повідомлення про акцепт тендерної пропозиції;

- запис про форму гарантії щодо виконання договору (контракту) на закупівлю, якщо надання такої гарантії вимагається замовником торгів.

31. Постачальник (підрядник) може звернутися до замовника торгів за роз'ясненнями щодо тендерних документів. Замовник торгів не менш як за три дні до кінцевого терміну подання тендерних пропозицій повинен дати відповіді на запити постачальника (підрядника). Замовник торгів повинен повідомити про такі роз'яснення всіх постачальників (підрядників), яким було надано тендерні документи, не називаючи, від кого було отримано запит.

У будь-який час до настання кінцевого терміну подання тендерних пропозицій замовник торгів вправі з будь-якої причини або з власної ініціативи чи за результатами запитів постачальників (підрядників) змінити тендерні документи шляхом видання відповідного додатка, який повинен затверджуватись і погоджуватись згідно з абзацом п'ятим пункту 23 цього Положення і надаватися всім постачальникам (підрядникам), яким замовник торгів надав тендерні документи.

Якщо замовник торгів проводить збори з метою роз'яснення тендерних документів, він повинен скласти протокол цих зборів і надіслати його усім постачальникам (підрядникам), яким було надано тендерні документи, незалежно від їх присутності на зборах.

У разі несвоєчасного подання замовником торгів роз'яснень змісту тендерних документів, їх змін, протоколу зборів або якщо зміни тендерних документів мають істотний характер, замовник торгів повинен продовжити кінцевий термін подання тендерних пропозицій.

Рішення щодо продовження кінцевого терміну подання тендерних пропозицій приймається замовником торгів з урахуванням того, що остаточний термін подання тендерних пропозицій повинен бути достатнім для того, щоб постачальник (підрядник) міг врахувати внесені замовником торгів зміни, доповнення або роз'яснення та якісно підготувати і своєчасно подати тендерні пропозиції.

Подання тендерних пропозицій

32. Пропозиції можуть бути подані мовою, якою було складено тендерні документи, або мовою, зазначеною замовником торгів у тендерних документах.

33. З урахуванням вимог пункту 28 цього Положення замовник торгів повинен установити місце та зазначити дату і час кінцевого терміну подання тендерних пропозицій.

У разі внесення істотних змін до тендерних документів, що передбачено пунктом 31 цього Положення, замовник торгів повинен продовжити кінцевий термін подання тендерних пропозицій з урахуванням визначеного пунктом 28 цього Положення часу, необхідного для підготовки постачальниками (підрядниками) своїх тендерних пропозицій.

Замовник торгів не зобов'язаний, але має право до закінчення кінцевого терміну подання тендерних пропозицій продовжити цей термін, якщо один чи більше постачальників (підрядників) не в змозі подати свої тендерні пропозиції до зазначеного терміну через незалежні від них обставини.

Після прийняття відповідного рішення замовником торгів повідомлення про продовження кінцевого терміну подання тендерних пропозицій, можливі зміни місця і процедури їх розкриття має бути негайно передане кожному постачальнику (підряднику), якому було надано тендерні документи, протягом не більш як три дні.

34. Тендерні пропозиції мають бути підписані та подаватися у письмовій формі в запечатаному конверті або в будь-якій іншій формі, зазначеній у тендерних документах.

На запит постачальника (підрядника) замовник торгів повинен підтвердити отримання його тендерної пропозиції із зазначенням дати і часу.

Тендерна пропозиція обов'язково супроводжується документом, що підтверджує внесення тендерного забезпечення.

35. Тендерні пропозиції, отримані замовником торгів після закінчення кінцевого терміну їх подання, не розкриваються, не розглядаються і повинні повертатися постачальникам (підрядникам), що їх подали.

36. Тендерні пропозиції залишаються чинними впродовж зазначеного в тендерних документах терміну.

До закінчення цього терміну замовник торгів має право вимагати від постачальників (підрядників) продовжити дію тендерних пропозицій на додатковий конкретний період часу. Постачальник (підрядник) може відхилити цю вимогу без втрати свого тендерного забезпечення і дія його тендерної пропозиції закінчиться у визначений у тендерних документах термін.

Постачальники (підрядники), що погодилися продовжити термін дії своїх тендерних пропозицій, повинні продовжити дію наданих ними тендерних забезпечень або надати нові тендерні забезпечення на додатковий термін дії їхніх тендерних пропозицій. Постачальники (підрядники), які не продовжують дії своїх тендерних забезпечень або які не надають нових тендерних забезпечень, розглядаються як такі, що відхилили вимогу щодо продовження дії своїх тендерних пропозицій.

Постачальник (підрядник) може змінити або відкликати свою тендерну пропозицію до закінчення кінцевого терміну їх подання без втрати свого тендерного забезпечення. Зміни тендерних пропозицій або повідомлення про їх відкликання враховуються, якщо вони отримані замовником торгів до закінчення кінцевого терміну подання тендерних пропозицій.

Оцінка та зіставлення тендерних пропозицій

37. Розкриття тендерних пропозицій повинно відбуватися не раніше кінцевого терміну подання тендерних пропозицій у місці та з дотриманням процедур, зазначених у тендерних документах.

Усі постачальники (підрядники), що подали тендерні пропозиції, або їх уповноважені представники мають бути допущені замовником торгів до участі у процедурі розкриття тендерних пропозицій.

Для розкриття тендерних пропозицій постачальників (підрядників) наказом голови тендерного комітету призначається спеціальна комісія з представників тендерного комітету.

Після перевірки наявності необхідних для участі в торгах документів і відомостей складається відповідний протокол.

Найменування та адреса кожного постачальника (підрядника) тендерна пропозиція якого розкривається, а також ціна кожної тендерної пропозиції мають бути оголошені замовником торгів особам, присутнім під час розкриття тендерних пропозицій, повідомлені (на запит) постачальникам (підрядникам), які подали тендерні пропозиції, але які не були присутні чи не були представлені під час їх розкриття. Зазначені відомості вносяться до протоколу розкриття тендерних пропозицій.

38. Замовник торгів може просити постачальників (підрядників) розтлумачити тендерні пропозиції з тим, щоб полегшити їх розгляд, оцінку та зіставлення. Не приймається, не обговорюється та не дозволяється внесення жодних змін тендерних пропозицій щодо їх суті, включаючи зміни їх ціни і зміни, спрямовані на коригування тендерної пропозиції, яка не відповідає формальним вимогам тендерних документів, з метою приведення її у відповідність з такими вимогами.

У разі виявлення в тендерній пропозиції суто арифметичних помилок замовник торгів повинен звернутися за роз'ясненнями до постачальника (підрядника), що її подав. Замовник торгів має право на виправлення зазначених арифметичних помилок за умови отримання ним письмово підтвердженої згоди постачальника (підрядника) на таке виправлення.

39. Замовник торгів може розглядати тендерну пропозицію як таку, що відповідає формальним вимогам, тільки в разі якщо вона відповідає всім вимогам, викладеним у тендерних документах.

40. Замовник торгів не акцептує тендерної пропозиції:

а) якщо постачальник (підрядник), який подав тендерну пропозицію, не відповідає кваліфікаційним вимогам (пункти 18, 19, 20 цього Положення);

б) якщо постачальник (підрядник), який подав тендерну пропозицію, не погоджується з виправленням виявленої замовником торгів арифметичної помилки відповідно до абзацу другого пункту 38 цього Положення.;

в) якщо постачальник (підрядник) своїми діями призвів до виникнення обставин, зазначених у пункті 17 цього Положення.

41. Замовник торгів визначає переможця торгів на основі таких критеріїв:

а) найнижча ціна за умови забезпечення необхідної економічності та ефективності продукції;

б) найвигідніша економічно тендерна пропозиція з урахуванням різних критеріїв її оцінки: ціни, дати поставки, поточних витрат, ефективності витрат, якості, естетичних і функціональних характеристик, екологічної чистоти, технічних відмінностей, післяпродажного обслуговування продукції і технічної допомоги для її випуску та обслуговування, умов розрахунків, обсягів застосування місцевих ресурсів, у тому числі засобів виробництва, робочої сили і матеріалів у виготовленні продукції, що пропонується постачальником (підрядником), можливостей економічного розвитку, що відкриваються у зв'язку з реалізацією тендерних заявок, включаючи внутрішні інвестиції чи інші види підприємницької діяльності, стимулювання зайнятості, надання виключного права на постачання певних видів продукції внутрішнім постачальникам (підрядникам), передачу технології і підготовку управлінських, наукових та виробничих кадрів тощо. При цьому замовник торгів повинен зазначити в тендерних документах або відповідному додатку, передбаченому абзацом другим пункту 31 цього Положення, всі критерії, які він має намір застосовувати для визначення переможця торгів.

Під час оцінки і зіставлення тендерних пропозицій, згідно з підпунктами «а» або «б» цього пункту, замовнику торгів дозволяється застосовувати преференційну поправку в розмірі 15 відсотків на користь продукції українського виробництва, які містяться в тендерних пропозиціях постачальників (підрядників).

42. Для оцінки та зіставлення тендерних пропозицій замовник торгів має використовувати один із визначених у тендерних документах видів валюти.

У разі відсутності в якійсь тендерній пропозиції її ціни в обраній замовником торгів для порівняння валюті відповідний перерахунок здійснюється замовником торгів з використанням офіційного курсу Національного банку України або крос-курсу, визначеного на підставі офіційного курсу Національного банку України для відповідних валют.

43. Замовник торгів може вимагати від переможця торгів, визнаного таким на підставі критеріїв підпункту «б» пункту 41 цього Положення, підтвердження своїх кваліфікаційних даних відповідно до пунктів 19, 20 цього Положення.

Якщо постачальник (підрядник), що подав тендерну пропозицію, повинен ще раз підтвердити свої кваліфікаційні дані згідно з цим пунктом, а він не виконує цієї вимоги, замовник торгів повинен відхилити його тендерну пропозицію і визначити серед інших кращу, згідно з пунктом 41 цього Положення. Він вправі також відхилити всі інші тендерні пропозиції відповідно до абзацу першого пункту 45 цього Положення.

44. Під час розгляду, пояснення, оцінки і зіставлення тендерних пропозицій та прийняття рішень щодо того, яку тендерну пропозицію буде акцептовано, інформація із зазначених питань не розкривається постачальникам (підрядникам) або іншим особам, які офіційно не беруть участі в розгляді, оцінці і зіставленні тендерних пропозицій, за винятком випадків, коли така інформація вимагається виконкомом міської ради або уповноваженим ними на розгляд скарг органом, судом, арбітражним судом.

45. Якщо це передбачено в тендерних документах, замовник торгів може відхилити всі тендерні пропозиції в будь-який час до акцепту тендерної пропозиції. Замовник торгів на запит будь-якого постачальника (підрядника), який надав тендерну пропозицію, повідомляє про причини відхилення усіх тендерних пропозицій не обов'язково мотивуючи їх.

Замовник торгів не несе ніякої відповідальності перед постачальниками (підрядниками), що подали свої тендерні пропозиції, в разі застосування ним цього пункту.

Повідомлення про відхилення всіх тендерних пропозицій має бути надіслано всім постачальникам (підрядникам), які надали свої тендерні пропозиції протягом не більше трьох днів з дня прийняття рішення про відхилення усіх тендерних пропозицій.

46. Між замовником торгів і будь-яким постачальником (підрядником) не можуть проводитися ніякі переговори стосовно тендерних пропозицій, поданих постачальником (підрядником), крім тих, що стосуються роз'яснення тендерних пропозицій на прохання замовника торгів з метою полегшення їх розгляду, оцінки та зіставлення.

47. З урахуванням вимог пунктів 43 і 45 цього Положення акцептується та тендерна пропозиція, яка визнана кращою згідно з пунктом 41 цього Положення. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції має бути надіслано постачальнику (підряднику), який її подав, протягом не більше трьох днів з дня визначення переможця торгів.

48. Умовами тендерних документів повинно передбачатися обов'язкове підписання постачальником (підрядником) у разі визначення його переможцем торгів договору (контракту) на закупівлю, складеного у письмовій формі згідно з поданою тендерною пропозицією. Замовник торгів і переможець торгів розпочинають підготовку до оформлення договору (контракту) на закупівлю після відправлення переможцю торгів повідомлення про акцепт його тендерної пропозиції.

Якщо законодавством передбачається і в тендерних документах обумовлюється, що договір на закупівлю має бути додатково затверджений будь-яким другим органом, він не набирає чинності до відповідного затвердження. Не затвердження договору (контракту) в зазначені у тендерних документах терміни не означає продовження терміну дії тендерної пропозиції або продовження терміну дії тендерного забезпечення згідно з пунктом 36 цього Положення.

Якщо постачальник (підрядник), тендерну пропозицію якого акцептовано, відмовляється від підписання складеного у письмовій формі договору на закупівлю або не надає гарантії щодо його виконання, замовник торгів визначає найкращу тендерну пропозицію згідно з пунктом 41 цього Положення з числа тих, термін дії яких ще не минув, зі збереженням права відхилення усіх пропозицій згідно з абзацом першим пункту 45 цього Положення.

49. Після набрання чинності договором (контрактом) на закупівлю замовник торгів повинен у термін не більше п'яти днів надіслати іншим постачальникам (підрядникам), які взяли участь у торгах, відповідне письмове повідомлення.

Розділ IV. Відкриті процедури з попередньою кваліфікацією

50. Замовник торгів може здійснювати закупівлю шляхом застосування відкритих процедур з попередньою кваліфікацією згідно з цим розділом.

Якщо замовник торгів приймає рішення про застосування такої процедури, він повинен спочатку визначити шляхом проведення попередньої кваліфікації необхідних постачальників (підрядників). Після закінчення попередньої кваліфікації замовник торгів проводить подальші торги з участю цих постачальників (підрядників).

51. Повідомлення про проведення попередньої кваліфікації здійснюється через запрошення на торги, яке повинно містити інформацію згідно з пунктом 27 цього Положення та інформацію щодо критеріїв і процедур, які будуть застосовуватись для оцінки кваліфікації постачальників (підрядників) відповідно до пунктів 18, 19, 20 цього Положення, а також способу, місця отримання документів, що стосуються попередньої кваліфікації, терміну, до якого їх бажано отримати.

У разі звернення постачальника (підрядника) до замовника торгів за роз'ясненнями щодо порядку проведення попередньої кваліфікації та відповідних документів, які повинні надаватися постачальникам (підрядникам), замовник торгів зобов'язаний дати такі роз'яснення і передати їх усім постачальникам (підрядникам), яким було надано документи, що стосуються попередньої кваліфікації. При цьому якщо замовник торгів дає такі роз'яснення не безоплатно, у розмір плати

включаються тільки витрати на друкування і відправку відповідей постачальникам (підрядникам).

52. Крім тендерних документів, зазначених у пункті ЗО цього Положення, замовник торгів повинен надати постачальнику (підряднику):

а) інструкції з підготовки та подання заявок на участь у попередній кваліфікації;

б) порядок проведення попередньої кваліфікації постачальників (підрядників);

в) стислий виклад основних вимог до продукції, яка є об'єктом закупівлі, або загальні умови договору (контракту), який буде укладатись за результатами торгів з участю визначених постачальників (підрядників);

г) документи, що стосуються попередньої кваліфікації постачальників (підрядників), відповідно до пунктів 19, 20 цього Положення, та критерії оцінки постачальників (підрядників) - учасників попередньої кваліфікації;

д) вимоги щодо подання документальних доказів на підтвердження поданих постачальником (підрядником) документів, що стосуються його кваліфікації, або іншої документальної інформації для додаткового підтвердження кваліфікації постачальника (підрядника);

е) спосіб, а також кінцевий термін подання заявок на участь у попередній кваліфікації, з урахуванням вимог пункту 58 цього Положення;

є) вимоги, які можуть бути встановлені замовником торгів згідно з цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами про торги, що стосуються підготовки та подання заявок на участь у попередній кваліфікації, а також процедур попередньої кваліфікації.

53. У прийнятті рішень щодо оцінки кваліфікаційних даних кожного постачальника (підрядника) замовник торгів повинен керуватися критеріями, установленими в документах, що стосуються попередньої кваліфікації.

54. Замовник торгів на запит будь-якого постачальника (підрядника), який не пройшов попередньої кваліфікації, повідомляє про відповідні причини. При цьому замовник торгів не зобов'язаний їх мотивувати.

55. Замовник торгів може вимагати від будь-якого постачальника (підрядника), який пройшов попередню кваліфікацію, підтвердження його кваліфікаційних даних і повинен надавати інформацію про результати розгляду поданих документів кожному постачальнику (підряднику), який має повторно підтвердити свої кваліфікаційні дані.

56. Результати попередньої кваліфікації повинні стосуватися закупівлі лише тієї продукції, для якої вона проводилася. Проте замовник торгів може встановлювати одну процедуру попередньої кваліфікації для ряду схожих об'єктів закупівлі, щодо яких передбачається проведення попередньої кваліфікації. У разі проведення подальших торгів постачальники (підрядники), які пройшли попередню кваліфікацію, подальшої участі у таких процедурах не беруть. Натомість замовник торгів запрошує до участі у попередній кваліфікації інших постачальників (підрядників), які в разі її проходження подальшої участі у попередній кваліфікації також не беруть. При цьому замовник торгів має право вимагати підтвердження кваліфікації від постачальників (підрядників), що пройшли попередню кваліфікацію.

57. Після закінчення попередньої кваліфікації подальше проведення торгів повинно відповідати вимогам розділу III цього Положення.

58. Повідомлення про попередню кваліфікацію та запрошення на подальші торги повинно передбачати час, достатній для належної підготовки тендерних пропозицій, з урахуванням існуючих потреб замовника торгів до термінів здійснення закупівель. Крім випадків, передбачених абзацом другим цього пункту, термін для проведення попередньої кваліфікації і подання тендерних пропозицій не може бути меншим 75 календарних днів з дня, зазначенного в запрошенні на торги відповідно до

підпункту «з» пункту 27 цього Положення. Торги з участю постачальників (підрядників), які пройшли попередню кваліфікацію, повинні проводитися після закінчення попередньої кваліфікації і кінцевого терміну подання тендерних пропозицій.

У разі термінової потреби мінімальний термін для проведення попередньої кваліфікації і подання тендерних пропозицій може становити 45 календарних днів. Обставини, що ними обґрунтовується зазначений термін, не повинні спричинятися діями замовника торгів, спрямованими на ослаблення конкуренції між постачальниками (підрядниками).

Розділ V. Процедури конкурентних переговорів

59. Процедури конкурентних переговорів застосовуються при очікуваній вартості закупівель від 70 тис. гривень до суми, еквівалентної 100 тис. доларів США, а також закупівель, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує суму, еквівалентну 100 тис. доларів США, у зазначених нижче випадках за умови, що вони достатньо обгрунтовані і не використовуються з метою послаблення конкуренції між постачальниками (підрядниками) або їх дискримінації, а саме:

а) у відповідь на оголошення відкритих або відкритих з попередньою кваліфікацією процедур тендерних пропозицій не надійшло;

б) коли всі тендерні пропозиції, подані постачальниками (підрядниками) на торги, що проводилися з використанням відкритих процедур або відкритих процедур з попередньою кваліфікацією, були відхилені замовником торгів, оскільки свідчили про змову постачальників (підрядників) або надійшли від постачальників (підрядників), які не відповідали вимогам участі у торгах, викладеним у тендерних документах, за умови, що вимоги до тендерних пропозицій істотно не змінювалися до моменту визначення постачальника (підрядника) для проведення конкурентних переговорів;

в) у разі закупівель творів мистецтва або закупівель, пов'язаних із захистом виключних прав, зокрема таких, як патенти, або коли через відсутність конкуренції з технічних причин продукція може бути поставлена тільки певним постачальником (підрядником) і при цьому не існує альтернативи;

г) у разі невідкладної потреби в проведенні певної закупівлі, що виникла через обставини, які замовник торгів не міг передбачити, а продукція не може бути своєчасно отримана за допомогою проведення торгів з використанням відкритих процедур або відкритих процедур з попередньою кваліфікацією;

д) у разі потреби в здійсненні додаткових поставок первісним постачальником (підрядником), призначених для часткової заміни або розширення поставок, коли зміна постачальника (підрядника) може примусити замовника торгів закуповувати обладнання або послуги, які не відповідають вимогам взаємозаміни з наявним обладнанням або послугами;

е) коли замовник торгів закуповує прототипи або дослідну партію виготовлених товарів чи наданих послуг, розроблених за його завданням згідно з окремим договором (контрактом) на дослідження, експеримент, вивчення або оригінальну розробку. У разі виконання таких договорів (контрактів) подальші закупівлі товарів та послуг повинні виконуватися згідно з розділами III та IV;

є) коли додаткові будівельні роботи, не включені до первісного договору (контракту), але обумовлені в тендерних документах, внаслідок непередбачених обставин виявилися необхідними для закінчення зазначених у тендерних документах будівельних робіт; якщо замовнику торгів необхідно укласти договір (контракт) на додаткові будівельні роботи з постачальником (підрядником), що виконує будівельні роботи, обумовлені в первісному договорі (контракті), оскільки поділ додаткових будівельних робіт із зазначених у первісному договорі (контракті) ускладниться з технічних або економічних причин та створить значні незручності замовнику торгів. Однак, повна вартість договорів (контрактів), що оформляються на додаткові будівельні роботи, не може перевищувати 50 відсотків вартості первісного договору (контракту);

ж) для нових будівельних робіт, що є повторенням подібних будівельних робіт, які відповідають типовому проекту, щодо якого первісний договір (контракт) на закупівлю було укладено згідно з розділом ІІІ або IV, за умови, що замовник торгів у повідомленні про намічені закупівлі, що стосуються виконання первісних будівельних робіт, зазначив, що для закупівель нових подібних будівельних робіт можуть застосовуватися процедури конкурентних переговорів;

з) для закупівель, які здійснюються на винятково вигідних умовах, що діють протягом короткого терміну, у разі прийняття несподіваних пропозицій від фірм, що не є звичайними постачальниками (підрядниками) продукції або у разі закупівель майна підприємств, які ліквідуються, або у разі передачі майна в управління за конкурсом. Цей підпункт не застосовується до елементарних закупівель у звичайних постачальників послуг;

й) у разі укладення договору (контракту) з переможцем архітектурного конкурсу за умови, що цей конкурс було організовано згідно з вимогами цього Положення, особливо щодо повідомлення про конкурс, запрошення достатньо кваліфікованих постачальників (підрядників) послуг до участі у цьому конкурсі, наступні результати якого визначає незалежне жюрі, маючи на увазі укладення договору (контракту) на будівництво з переможцем конкурсу.

60. У разі проведення переговорів з декількома постачальниками (підрядниками):

а) замовник торгів спочатку розглядає тендерні пропозиції, які стосуються технічних, якісних або інших характеристик товарів (робіт, послуг), а також договірних умов їх поставок, і проводить окремі переговори щодо остаточного з'ясування специфікацій;

б) усі вимоги, інструкції, роз'яснення, документи або інша інформація, що стосується переговорів і передається замовником торгів будь-якому постачальнику (підряднику), має бути передана на тих же умовах усім постачальникам (підрядникам), які беруть участь у переговорах;

в) переговори між замовником торгів і постачальником (підрядником) повинні мати кваліфікаційний характер, жодна із сторін переговорів не повинна повідомляти без взаємної згоди будь-якій іншій заінтересованій особі технічну, цінову або іншу інформацію, яка стосується переговорів;

г) по закінченні переговорів замовник торгів повинен запросити від усіх постачальників (підрядників), що продовжують брати участь у цій процедурі, подання у визначений термін остаточних тендерних пропозицій з урахуванням усіх аспектів переговорів та ціни кожної тендерної пропозиції. Після цього замовник торгів визначає серед поданих пропозицій найкращу. Переговори з одним постачальником (підрядником) можуть проводитися тільки у випадках, передбачених підпунктами «в», «д», «й» пункту 59 цього Положення.

61. Замовник торгів не зобов'язаний залучати до процедури конкурентних переговорів усіх постачальників (підрядників), які брали участь у попередніх торгах, з використанням відкритих процедур або відкритих процедур з попередньою кваліфікацією, але повинен забезпечити участь щонайменше трьох постачальників (підрядників).

Розділ VI. Процедури запиту цінових пропозицій (котирувань)

62. При очікуваній вартості закупівель від 10 до 70 тис. гривень замовник торгів здійснює закупівлю шляхом застосування процедури запиту цінових пропозицій (котирувань).

Замовник подає запит щодо цінових пропозицій не менш як трьом постачальникам (підрядникам).

Кожен постачальник (підрядник), якому подано запит, повідомляється про те, чи включаються у вартість продукції витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів.

63. Кожний постачальник (підрядник) має право подати тільки одну цінову пропозицію, яка не може бути змінена надалі.

Пропозиція подається в запечатаних конвертах не пізніше встановленого замовником граничного терміну.

Конверти з пропозиціями відкриваються у визначений замовником час у присутності всіх постачальників (підрядників), що подали свої пропозиції.

64. Рішення про укладення договору про закупівлю приймається на користь того постачальника, який подав пропозицію з найнижчою ціною, що задовольняє замовника.

Розділ VII. Фінансування проведення торгів

65. Витрати на підготовку, організацію та проведення торгів здійснюються за рахунок коштів замовника торгів і зараховуються до вартості проекту.

Розділ VIII. Процедури оскарження

66. Будь який постачальник (підрядник), який заявляє, що він зазнав або може зазнати збитків внаслідок порушення замовником торгів цього Положення, може вимагати оскарження дій замовника торгів згідно з цим розділом.

67. Скарга з приводу порушень тендерним комітетом (замовником торгів) процедури проведення торгів або його рішень, дій чи бездіяльності подається у письмовій формі замовнику торгів або в виконавчий комітет міської ради.

68. Замовник торгів або виконавчий комітет міської ради можуть не розглядати скаргу, якщо вона була подана більше ніж через 15 календарних днів з дня настання підстави для скарги.

69. Не пізніше ніж через три дні після отримання скарги замовник торгів або виконавчий комітет міської ради повинні повідомити всіх постачальників (підрядників) яких стосується ця скарга, про її подання і зміст, час і місце розгляду.

Під час розгляду скарги будь-який постачальник (підрядник), заінтересований у перегляді результатів торгів, має право взяти в ньому участь. Постачальник (підрядник), який не брав участі у перегляді результатів торгів, позбавляється права на подальше звертання з такими вимогами.

70. Подання скарги відповідно до пункту 67 цього Положення призупиняє торги за умови, що скарга не є безпідставною і підтверджує, що постачальник (підрядник) зазнає збитків у разі непризупинення торгів, а також якщо призупинення торгів не заподіє значних збитків замовнику торгів.

Загальний термін призупинення торгів не може перевищувати ЗО календарних днів.

Призупинення, яке передбачається цим пунктом, не застосовується, якщо замовник торгів підтверджує, що з урахуванням невідкладних суспільних інтересів торги слід продовжувати.

Будь-яке рішення, прийняте замовником торгів відповідно до цього пункту, а також відповідні обгрунтування з приводу його прийняття вносяться до звіту про результати проведення торгів.

71. Якщо скаргу не вдається врегулювати шляхом переговорів на підставі взаємної згоди, замовник торгів або виконавчий комітет міської ради протягом 15 календарних днів після отримання скарги повинні прийняти обгрунтоване рішення, в якому необхідно зазначити:

а) у разі залишення скарги без задоволення - причини такого рішення;

б) у разі повного або часткового задоволення скарги - заходи, які будуть вживатись для врегулювання конфлікту.

У разі розгляду скарги замовником торгів зазначене рішення надсилається місцевій державній адміністрації (виконавчому органу ради).

72. У разі виявлення істотних порушень порядку проведення торгів за скаргами постачальників (підрядників), які впливають на об'єктивне визначення переможця торгів або призводять до дискримінації постачальників (підрядників) місцева державна адміністрація (виконавчий орган ради) визнає результати таких торгів недійсними .

Рішення виконавчого комітету міської ради про визнання результатів торгів недійсними є обов'язковим як для замовника торгів, так і для постачальників (підрядників), і є підставою для звернення до суду або арбітражного суду з приводу відшкодування витрат, пов'язаних з участю у торгах.

73. Примірник рішення виконавчого комітету міської ради надсилається постачальникам (підрядникам), що подали скаргу, протягом 5 календарних днів після прийняття рішення.

74. Рішення виконавчого комітету міської ради є остаточним, якщо замовник торгів або постачальник (підрядник) не звертається до суду, арбітражного суду згідно з пунктом 75 цього Положення.

75. Якщо замовник торгів або виконавчий комітет міської ради не приймає рішення в термін, зазначений у абзаці першому пункту 71 цього Положення, постачальники (підрядники), які подали скаргу, або замовник торгів мають право одразу перейти до застосування процедур відповідно до пункту 76 цього Положення.

76. Замовник торгів, а також постачальники (підрядники) мають право звертатися до суду або арбітражного суду відповідно до чинного законодавства.


Секретар виконкому міської ради П.М.Остапенко

Додаток № 2

до рішення виконкому

від 25.02.98 № 149

СКЛАД

тендерного комітету

Голова комітету

Пилипчук М.Д. - секретар міської ради.

Заступники голови комітету:

Бабаєв В.М. - заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів - начальник Головного управління архітектури та містобудування;

Дуленко А.Л. - начальник Головного управління економічного розвитку.

Члени комітету:

Назаров Е.О. - голова планово-бюджетної комісії (за згодою);

Таукешева Т.Д. - начальник ГУ бюджету та фінансів;

Фатєєв М.І. - начальник планово-економічного управління;

Кочубей В.М. - начальник відділу транспорту і зв'язку;

Шкодовський Ю.М. - начальник управління архітектури;

Рогожин Б.А. - начальник управління охорони здоров'я;

Кушнір М.Ф. - начальник управління житлового господарства;

Рядинський В.Г. - в.о. начальника управління комунального господарства;

Бабенко В.М. - начальник будівельного відділу № 1 УКСа;

Сафонова Л.Ю. - головний спеціалист ГУ економічного розвитку - секретар тендерного комітету.


Секретар виконкому міської ради П.М. Остапенко