ЧАСТИНА 2.  ЗАХОДИ ЩОДО СПРИЯННЯ

БЕЗПЕЧНІЙ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ НАСЕЛЕННЯ М.ХАРКОВА

 

РОЗДІЛ 1

СПРИЯННЯ ОФІЦІЙНІЙ ЗАЙНЯТОСТІ НАСЕЛЕННЯ м. ХАРКОВА

 

1.1. Сприяти  працевлаштуванню на вільні та знов створені робочі місця.

 

1.2. Проводити заходи щодо розвитку соціального партнерства  й оперативного вирішення проблем зайнятості населення через районні координаційні комітети сприяння зайнятості населення.

 

1.3. Сприяти активній участі підприємств, установ й організацій в обласному конкурсі на звання “Кращий роботодавець року”.

 

1.4. Сприяти розширенню сфери застосування праці шляхом створення нових робочих місць, насамперед у сфері інноваційного й високотехнологічного виробництва.

 

1.5. Здійснювати бронювання на підприємствах, в установах  й  організаціях незалежно від форм власності робочих місць, призначених для працевлаштування осіб, які відповідно до законодавства потребують соціального захисту й не здатні на рівних конкурувати на ринку праці.

 

1.6. Забезпечити систематичний контроль за виконанням підприємствами, організаціями й установами ухвалених рішень щодо працевлаштування соціально незахищених категорій громадян.

 

1.7. Проводити роботу щодо удосконалення підходів до бронювання й  використання робочих місць для осіб, які потребують соціального захисту.

 

1.8. Сприяти  здійсненню індивідуальних програм реабілітації інвалідів, насамперед, у частині їхнього працевлаштування, з метою реалізації вимог Закону України “Про реабілітацію інвалідів в Україні”.

 

1.9. Сприяти  проведенню обласних і районних ярмарок вакансій для інвалідів.

 

1.10. Брати участь у розробці індивідуальних програм  професійного навчання й працевлаштування дітей-сиріт з числа випускників професійно-технічних навчальних закладів.

 

1.11. Здійснювати контроль за дотриманням підприємствами, установами, організаціями трудового законодавства щодо працюючих неповнолітніх.

 

1.12. Організувати проведення оплачуваних громадських робіт для безробітних, молоді, що навчається, й студентів  у вільний від навчання час.

 

1.13. Удосконалити роботу з реєстрації колективних договорів і здійснення контролю за їхнім виконанням.

 

1.14. Проводити роботу з удосконалювання механізму виявлення й легалізації тіньових робочих місць.

 

1.15.  Відпрацювати різноманітні форми соціальної реклами для використання на вулицях міста й у міському транспорті з метою роз'яснення негативних наслідків одержання заробітної плати “у конверті”.

 

1.16. Здійснювати збір інформації й аналіз стану роботи щодо проблеми незайнятості населення в громаді.

 

1.17. Здійснювати заходи щодо формування суспільної думки по проблемі незайнятості населення.

 

1.18. Сприяти розробці альтернативних форм зайнятості населення,  виключенню із суспільних відносин явища тривалої незайнятості громадян (соціальні проекти громадських організацій, волонтерський рух і т.п.).

 

1.19. Сприяти створенню міської Соціально-економічної ради  з  метою  вирішення питань соціально-економічних і трудових відносин, дотримання прав працівників.

РОЗДІЛ 2

ПОЛІПШЕННЯ СТАНУ БЕЗПЕКИ, ГІГІЄНИ ПРАЦІ ТА ВИРОБНИЧОГО СЕРЕДОВИЩА

 

2.1.  Здійснювати   регулярні перевірки дотримання законодавства про охорону праці, у тому числі жінок і молоді, на підприємствах різних форм власності, контроль усунення виявлених недоліків.

 

2.2. Надавати методичну допомогу підприємствам у впровадженні системи управління охороною праці.

 

2.3. Здійснювати контроль за наданням працівникам відповідно до  законодавства пільг і компенсацій за роботу в шкідливих умовах праці.

2.4. Сприяти включенню в колективні договори й угоди заходів щодо забезпечення працюючих санітарно-побутовими приміщеннями,  засобами індивідуального захисту, лікувально-профілактичним харчуванням і миючими засобами, запобіганню виробничому травматизму та професійній захворюваності, їхньому фінансовому забезпеченню. Аналіз ефективності їх виконання.

 

2.5. Сприяти своєчасному проведенню на підприємствах періодичних медичних оглядів робітників та службовців, які зайняті на важких і шкідливих роботах.

 

2.6. Здійснювати контроль за поступовим виведенням з експлуатації будинків, споруд, машин, механізмів, устаткування й транспортних засобів, які перебувають в аварійному стані, що були виявлені органами державного нагляду.

 

2.7. Сприяти створенню кабінетів охорони праці на підприємствах й в організаціях із чисельністю працівників 400 осіб і більше.

 

2.8. Сприяти розгляду на засіданнях районних у місті рад з питань безпечної життєдіяльності населення ходу виконання заходів щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці й виробничого середовища.

 

2.9. Забезпечувати інформування населення з питань охорони праці в засобах масової інформації.

 

2.10. Здійснювати контроль за забезпеченням соціального захисту працівників підприємств, установ й організацій всіх форм власності, у тому числі зайнятих на роботах зі шкідливими й небезпечними умовами праці.

 

2.11. Здійснювати контроль за якістю проведення атестації робочих місць, особливо зі шкідливими умовами праці, щодо їхньої відповідності нормативно-правовим актам про охорону праці.

 

РОЗДІЛ 3

ПРОФІЛАКТИКА ТРАВМАТИЗМУ НЕВИРОБНИЧОГО ХАРАКТЕРУ

 

3.1. Створити базу даних про місця на території міста, що є найнебезпечнішими  для життєдіяльності населення.

 

3.2. Сприяти відкриттю в місцевих засобах масової інформації постійної рубрики “Безпека життєдіяльності” .

 

3.3. Сприяти  підготовці та випуску інформаційних бюлетенів, експрес-інформації про наслідки аварій і нещасних випадків у побуті, а також про заходи профілактики травматизму невиробничого характеру.

 

3.4. Забезпечувати виконання заходів, розроблених комісіями з розслідування групових нещасних випадків невиробничого характеру.

 

3.5. Сприяти  проведенню перереєстрації водойм у зонах масового відпочинку населення.

 

3.6. Сприяти створенню міської та районних (де не створені) рад безпечної життєдіяльності населення.

 

 

РОЗДІЛ 4

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДОСТУПНОСТІ СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ОСІБ З ФІЗИЧНИМИ ОБМЕЖЕННЯМИ

 

4.1. Створити при виконкомі Харківської міської ради Комітет доступності з метою вирішення проблем, пов’язаних з архітектурними та комунікаційними перешкодами в місті та забезпечення рівних прав та можливостей для маломобільних груп населення,  шляхом формування доступного середовища життєдіяльності.

 

4.2. Зробити аналіз рівня доступності середовища життєдіяльності м.Харкова для маломобільних груп населення (на підставі існуючої бази даних стану доступності будинків міської інфраструктури).

 

4.3. Відпрацювати перелік об’єктів суспільного призначення, які підлягають першочерговій адаптації для потреб людей з обмеженими фізичними можливостями.

 

4.4. Провести обстеження домівок, в яких проживають люди з фізичними обмеженнями та відпрацювати пропозиції щодо вдосконалення житла цих людей.

 

4.5. Провести моніторинг дотримання організаціями, підприємствами й установами встановлених нормативних вимог у частині забезпечення доступу маломобільних груп населення до об’єктів міської інфраструктури.

 

4.6. Розробити і реалізувати навчально-теоретичну програму для людей с обмеженими можливостями для пересування в існуючому середовищі.

 

4.7. Розробити соціальну рекламу щодо формування позитивного ставлення територіальної громади до трансформації середовища життєдіяльності м.Харкова в доступну для маломобільних груп населення.

 

4.8. Проводити науково-практичні конференції, семінари та круглі столи з питань перетворення середовища життєдіяльності в доступний для маломобільних груп населення простір.

 

4.9. Проводити інформування населення щодо реалізації заходів по підвищенню доступності середовища життєдіяльності для маломобільних груп населення міста.

 

 

РОЗДІЛ 5

ФОРМУВАННЯ ГРОМАДСЬКОЇ ДУМКИ  ТА РОЗПОВСЮДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ШЛЯХОМ ПРОВЕДЕННЯ ЗАГАЛЬНОМІСЬКИХ ЗАХОДІВ

 

5.1.Провести загальноміські благодійні заходи до:

5.1.1.  Річниці  зняття блокади Ленінграду, в яких передбачити:

-             проведення благодійного обіду;

-     придбання квіткової продукції  для покладання до пам’ятника загиблим.

 

5.1.2. Дня вшанування учасників бойових дій на території інших держав, в яких передбачити:

-         проведення благодійного обіду для членів сімей загиблих в Афганістані та інших локальних війнах;

-         проведення благодійного обіду для учасників бойових дій в Афганістані та інших локальних війнах;

-         зустріч керівників міста з активістами “афганського руху” з врученням нагород;

-         організація та проведення концертної програми, присвяченої 17 річниці виводу Радянських військ з Афганістану;

-         придбання квіткової продукції для покладання до пам’ятника загиблим;

-         видання друкованої продукції (запрошень на проведення заходів).

 

5.1.3.  “Дня захисника Вітчизни”, в яких передбачити:   

-         організація проведення благодійного обіду (польова кухня);

-         вручення нагород учасникам бойових дій та активістам “афганського руху”;

-         придбання  квіткової продукції для покладання на меморіалі загиблих у Великій Вітчизняній війні;

 

5.1.4.  “Міжнародного жіночого дня” (8 березня), в яких передбачити:

-         проведення благодійного обіду для жінок - членів сімей загиблих в Афганістані та інших локальних війнах;

-         вручення нагород сім’ям загиблих та померлих у мирний час воінів-інтернационалістів;

-         проведення щорічного свята “Супербабуся” та “Супердідусь, чи супермен    похилого віку” силами клубу “Супербабуся”;

-         придбання квіткової продукції

 

5.1.5. 21-ї річниці катастрофи на ЧАЕС (квітень), в яких передбачити:

-         проведення благодійного обіду для  громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

-         проведення конкурсу малюнків та творів на тему: “Мій біль Чорнобиль”;

-         організація відвідування театру для дітей, які мають статус дитини, постраждалої внаслідок Чорнобильської катастрофи

-         придбання квіткової продукції для покладання до поховань;

 

 

5.1.6.“Дня Перемоги” (травень), в яких передбачити:

-         відвідування місць бойової слави та увіковічення пам’яті загиблих (покладання квітів на Меморіалі, на висоті Конєва, до пам’ятника Г.Жукову та інше);

-         зустріч керівників міста з Героями Радянського Союзу, Кавалерами 3-х орденів Слави, особами, нагородженими 4-ма медалями ”За Відвагу”, з врученням подарунків;

-         проведення святкового благодійного обіду;

-         зустріч та супроводження ветеранських делегацій (в т.ч. організація транспортного забезпечення);

-         придбання квіткової продукції для покладання до поховань.

 

5.1.7.”Дня визволення м. Харкова від фашистських загарбників”  (серпень), в яких передбачити:

-         відвідування місць бойової слави та увіковічення пам’яті загиблих (покладання квітів на Меморіалі, на висоті Конєва, до пам’ятника Г.Жукову та інше);

-         зустріч керівників міста з Героями Радянського Союзу, Кавалерами 3-х орденів Слави, особами, нагородженими 4-ма медалями ”За Відвагу”, з проведенням святкового благодійного обіду;

-         зустріч та супроводження іногородніх ветеранських делегацій (в т.ч. організація транспортного забезпечення);

-         придбання квіткової продукції для покладання до поховань;

-         проведення щорічного фестивалю “Солдати миру 21 століття” (організація та проведення концертної програми)

 

5.1.8. “Дня партизанської слави” (вересень), в яких передбачити:

- організацію урочистої зустрічі ветеранів партизанського руху з керівниками   міста.

 

 

 

 

 5.1.9. “Дня працівника соціальної сфери” (листопад), в яких передбачити:

-         організацію та проведення концертної програми;

-         нагородження найкращих працівників;

-         придбання квіткової продукції

 

5.1.10. “Дня інвалідів” (грудень), в яких передбачити:

     - зустріч представників громадських інвалідних організацій з керівниками  міста;

-         вручення грамот та подяк активістам громадського руху.

 

5.1.11. “Новорічних та Різдвяних свят”(грудень),  в яких передбачити:

-         організацію проведення “Ялинки міського голови” для дітей пільгових категорій;

-         проведення святкових програм силами творчих дитячих колективів;

-         вручення подарунків дітям пільгових категорій (солодощі);

-         відвідування сімей дітей, прикутих до ліжка, з врученням подарунків (солодощі).

 

 

РОЗДІЛ 6

РОЗВИТОК ГРОМАДСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА ЧЕРЕЗ ПАРТНЕРСЬКІ ВІДНОСИНИ З ГРОМАДСЬКИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ

 

6.1. Організувати та провести міський конкурс соціальних проектів.

 

6.2. Організовувати проведення громадських слухань, учбових семінарів, тематичних конференцій та круглих столів з метою розповсюдження соціальної інформації.

 

6.3. Надавати організаційно-методичну та консультативну підтримку громадським організаціям, діяльність яких має соціальну спрямованість.

 

6.4. Продовжити роботу з громадськими організаціями та жителями територіальної громади міста щодо подальшого розвитку волонтерського руху.

 

6.5. Організовувати проведення благодійних акцій з залученням волонтерських команд.

 

6.6. Організовувати та проводити зльоти волонтерів.

 

6.7. Провести конкурс пропозицій на кращу волонтерську символіку.

 

6.8. Організувати видання “Соціального паспорту м. Харкова”

 

РОЗДІЛ 7

РОЗВИТОК РИНКУ СОЦІАЛЬНИХ ПОСЛУГ

 

7.1. Відпрацювати та втілити в життя стратегію реформування соціальних послуг в м. Харкові ( проект DFID).

 

7.2. Організувати та забезпечити роботу електронних інформаційних офісів:

7.2.1.  Технічне обслуговування комп’ютерної та оргтехніки.

7.2.2.  Надання послуги Інтернет.

7.2.3.  Придбання канцелярського приладдя.

7.2.4.  Придбання затратних матеріалів до комп’ютерної техніки.

 

7.3. Організувати роботу спеціалізованого автотранспорту з метою перевезення  маломобільних груп населення :

7.3.1. Фінансування послуг автотранспорту.

7.3.2. Сприяння створенню транспортної соціальної служби “Інватаксі”

 

7.4. Забезпечити надання транспортних послуг інвалідам 1-2 групи з проблемами опорно-рухового апарату та інших маломобільних груп населення.

7.5. Продовжити роботу Інтернет-порталу “Харків-соціальний” (проект  Харківського обласного громадського об’єднання “Асоціація розвитку спільнот”)

 

РОЗДІЛ 8

ПІДТРИМКА СОЦІАЛЬНО ПОСЛАБЛЕНИХ ВЕРСТВ НАСЕЛЕННЯ

 

   8.1. Надання одноразової адресної грошової допомоги за індивідуальними зверненнями громадян:

  

   8.1.1. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги за індивідуальними зверненнями малозабезпечених громадян міста і сімей з дітьми до міського голови та депутатів міської ради

8.1.2. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги громадянам, які потрапили в  екстремальну ситуацію (пожежа, руйнування житла, критичний стан здоров’я та інше

 

8.2. Надання адресної грошової допомоги громадянам пільгових категорій згідно списків громадських організацій:

 

8.2.1. Забезпечити виплати адресної грошової допомоги  Героям Радянського Союзу, Кавалерам 3-х орденів Слави, особам, нагородженим 4-ма медалями ”За Відвагу” (до “Дня Перемоги” та “Дня визволення міста Харкова від фашистських загарбників”).

  8.2.2. Забезпечити виплати адресної грошової допомоги інвалідам 1 групи - учасникам бойових дій в Афганістані.

8.2.3.                Забезпечити виплати адресної грошової допомоги жінкам – членам сімей загиблих в Афганістані (до “Міжнародного жіночого дня” (8 березня).

 8.2.4. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги активістам ветеранського руху (до “Дня Перемоги” та “Дня визволення міста Харкова від фашистських загарбників”).

8.2.5. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги головам первинних ветеранських організацій  (до “Дня Перемоги”) та представникам первинних ветеранських організацій (до “Дня визволення міста Харкова від фашистських загарбників”).

     8.2.6. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги  сім’ям загиблих (рядовий склад) при проходженні строкової військової служби, які виконували загальний військовий обов’язок,  у мирний час (до “Дня захисника Вітчизни”).

     8.2.7. Забезпечити виплати адресної грошової допомоги колишнім в’язням концтаборів – активістам Обласної ради організації борців антифашистського опору (до “Дня Перемоги”).

8.2.8. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги  ветеранам партизанського руху (до “Дня партизанської слави”).

8.2.9. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги  сім’ям  дітей-інвалідів, прикутих до ліжка (до “Дня інвалідів”).

8.2.10. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги активістам громадського руху.

 

     8.3. Надання адресної грошової допомоги громадянам окремих соціальних категорій згідно списків виконкомів  районних  в місті рад:

 

8.3.1. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги інвалідам-чорнобильцям, сім’ям, які виховують дітей, захворювання яких пов’язано з наслідками аварії на ЧАЕС, удовам чорнобильців.

8.3.2. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги родинам з неповнолітніми дітьми, що втратили годувальника, котрий мав статус учасника ЛНА на ЧАЕС, смерть якого наступила внаслідок нещасного випадку чи суїциду.

8.3.3. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги родинам, які мають неповнолітніх дітей-інвалідів, захворювання яких пов’язано з Чорнобильською катастрофою.

8.3.4. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги дітям – учням загальноосвітніх шкіл (дітям-сиротам, напівсиротам та дітям з малозабезпечених сімей), які мають статус дитини, постраждалої внаслідок Чорнобильської катастрофи (дотація на харчування).

8.3.5. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги дітям – учням загальноосвітніх шкіл (дітям-сиротам, напівсиротам та дітям з малозабезпечених сімей), які мають статус дитини, постраждалої внаслідок Чорнобильської катастрофи на безкоштовний проїзд у міському електротранспорті.

8.3.6. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги мешканцям міста, яким у  відповідному році дії програми виповнилося 100 і більше років.

        8.3.7. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги дітям–сиротам - випускникам 11 класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів.

8.3.8. Забезпечити виплати одноразової адресної грошової допомоги студентам-сиротам, які навчаються у приватних вищих навчальних закладах до “Дня студента”.

8.4. Передбачити послуги банку за готівкове обслуговування.

8.5. Передбачити поштовий збір та ПДВ на поштовий збір та придбання конвертів.

 

8.6. Надання натуральної допомоги малозабезпеченим верствам населення:

8.6.1. Забезпечити роботу пункту безкоштовного харчування для осіб без постійного місця проживання.

Тиражування талонів на харчування.

8.6.2. Продовжити роботу з реалізації міської програми “Допоможи ближньому”

                                 

 

РОЗДІЛ 9

ДОДАТКОВІ СОЦІАЛЬНІ ГАРАНТІЇ ОКРЕМИМ КАТЕГОРІЯМ ГРОМАДЯН МІСТА

 

9.1. Встановити додаткові соціальні гарантії окремим категоріям громадян м. Харкова на 2007 рік та забезпечити їх шляхом перерахування грошових коштів (грошової компенсації) підприємствам – надавачам послуг за надані послуги з теплопостачання (та підігрів холодної води), водопостачання, водовідведення, утримання будинків і споруд та прибудинкових територій:

 

-  сім’ям окремих категорій громадян, а саме:

9.1.1. сім’ям, які виховують дітей-інвалідів, прикутих до ліжка (до 18 років);

9.1.2. сім’ям, які виховують дітей-інвалідів з онкологічними захворюваннями (до 18 років);

9.1.3. сім’ям, які виховують дітей, хворих на ДЦП (до 18 років);

9.1.4. сім’ям, що виховують дітей-інвалідів (до 18 років), де обидва батьки інваліди 1 та 2 гр.;

9.1.5. непрацюючим батькам, які здійснюють догляд за дитиною – інвалідом (до 18 років);

9.1.6. інвалідам 1 гр., які одержують соціальну пенсію або державну соціальну допомогу;

9.1.7. сім’ям “Матерів-героїнь”;

9.1.8. багатодітним сім’ям (3 і більше дітей до 18 років);

9.1.9. одиноким матерям (2 та більше дітей до 18 років);

9.1.10. інвалідам 1 та 2 гр. по зору;

9.1.11. громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, і мають право на пільги згідно з Законом України “Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”;

9.1.12. ветеранам військової служби і ветеранам органів внутрішніх справ, які мають право на пільги згідно з Законом України “Про статус ветеранів військової служби й ветеранів органів внутрішніх справ і деяких інших осіб та їх соціальний захист”;

 

- сім’ям громадян, які мають право на пільги згідно з Законом України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”, а саме:

9.1.13. учасникам бойових дій;

9.1.14. учасникам війни;

9.1.15. особам, на яких поширюється чинність вищевказаного Закону України.

9.2. Встановити додаткові соціальні гарантії шляхом перерахування грошових коштів (грошової компенсації) підприємствам – надавачам житлово-комунальних послуг, а саме:

9.2.1. В розмірі 50 % оплати без врахування діючих нормативів і норм споживання:

- сім’ям учасників бойових дій, загиблих (зниклих безвісті) в Афганістані та інших локальних війнах і сім’ям учасників бойових дій, що померли після війни в Афганістані та інших локальних війн.

9.2.2. В розмірі 50 % оплати з урахуванням діючих нормативів і норм споживання:

- сім’ям загиблих (рядовий склад) при проходженні строкової військової служби, які виконували загальний військовий обов’язок у мирний час.

9.2.3. В розмірі 25 % оплати комунальних послуг з урахуванням діючих нормативів і норм споживання та 50 % оплати на утримання будинків і прибудинкових територій з урахуванням діючих нормативів і норм споживання:

- реабілітованим громадянам, згідно зі ст.1 Закону України “Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні”;

-  реабілітованим громадянам, згідно зі ст.3 Закону України “Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні”

9.3. Встановити додаткові соціальні гарантії шляхом перерахування грошових коштів (грошової компенсації) підприємствам – надавачам послуг зв’язку у розмірі 50 % оплати абонентної плати, згідно діючих “Граничних тарифів”:

-         інвалідам 1 та 2 гр. по зору

           9.4. Додаткові соціальні гарантії окремим соціальним категоріям громадян надаються у разі, якщо місячний доход громадянина за останні 6 місяців до дня призначення пільги не перевищував встановленого, відповідно до чинного законодавства України, розміру прожиткового мінімуму на одну особу в розрахунку на місяць, помноженого на 1,5.

            При наданні додаткової соціальної гарантії сімям громадян, такий доход розраховується як середня величина доходу, який отримують члени сімї.

           Розміри місцевих соціальних гарантій на відповідний рік, що визначаються залежно від прожиткового мінімуму, встановлюються рішеннями Харківської міської ради.

9.5. Погашення кредиторської заборгованості житлово-комунальним підприємствам та підприємствам зв’язку міста за надані місцеві пільги окремим соціальним категоріям громадян у 2006 році.

 

РОЗДІЛ 10. ЗАХОДИ МІСЬКИХ УСТАНОВ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ, СПРЯМОВАНІ НА АДАПТАЦІЮ ТА РЕАБІЛІТАЦІЮ СОЦІАЛЬНО ПОСЛАБЛЕНИХ ГРОМАДЯН МІСТА

 

“Міський центр ранньої загальної соціально-педагогічної

та трудової реабілітації дітей-інвалідів та інвалідів дитинства”

 

10.1. Сприяти поліпшенню та відтворенню життєдіяльності, соціальної абілітації, адаптації та поверненню до повноцінного життя індивідів, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.

10.1.1. Проводити виявлення дітей-інвалідів та інвалідів дитинства (до 26 років) з фізичними або розумовими вадами  через соціальні та медичні заклади.

            10.1.2. Проводити роз’яснювальну роботу щодо залучення сімей, які виховують дітей-інвалідів та інвалідів дитинства (до 26 років) з фізичними або розумовими вадами, до “Міського центру ранньої загальної соціально-педагогічної та трудової реабілітації дітей-інвалідів та інвалідів дитинства”.

        10.1.3. Здійснювати соціально-педагогічний патронат сімей, у яких є дитина-інвалід.

        10.1.4. Проводити роботу по формуванню соціально адаптованої особистості.

       10.1.5. Сприяти наданню дітям-інвалідам кваліфікованої допомогу у здійсненні корекції психофізичного розвитку за індивідуальною програмою та залучення до участі в цій програмі батьків чи інших членів сім’ї.

       10.1.6. Сприяти забезпеченню комплексної абілітації, соціальної адаптації і реабілітації дітей-інвалідів;

10.1.7.Створити умови для всебічного розвитку, засвоєння вихованцями знань, умінь і навичок з метою підготовки їх до здобуття базової загальної середньої освіти, трудових навичок, а також соціально-побутових навичок самообслуговування.

 

“Центр соціальної адаптації для осіб

 без постійного місця проживання”

 

10.2. Здійснювати заходи, спрямовані на адаптацію до сучасних умов життєдіяльності в суспільстві та запобіганню рецидивної злочинності осіб, звільнених з місць позбавлення волі, та осіб без постійного місця проживання.

10.2.1. Визначити основні напрямки роботи з соціальної адаптації осіб, які втратили корисні зв’язки з громадськістю.

10.2.2. Сприяти наданню громадянам, які втратили суспільні  корисні зв’язки, допомоги в документальному забезпеченні.

10.2.3. Сприяти вирішенню питань побутового влаштування осіб, звільнених з місць позбавлення волі та осіб без постійного місця проживання.

10.2.4. Сприяти особам, звільненим з місць позбавлення волі, у працевлаштуванні та наданні медичної допомоги.

10.2.5. Забезпечувати соціальний захист звільнених громадян похилого віку, які втратили родинні зв’язки.

 

Управління праці та соціального захисту населення

районних у місті рад

 

10.3. Здійснювати заходи щодо забезпечення, у межах своїх повноважень, дотримання законодавства про працю, охорону праці, зайнятість та соціальний захист населення.

10.3.1. Здійснювати контроль за наданням інвалідам, ветеранам війни та праці, сім’ям загиблих військовослужбовців, сім’ям с дітьми та іншим громадянам, пільг, установлених їм відповідно до діючого законодавства.

10.3.2. Своєчасно призначати допомоги, надавати адресну соціальну допомогу та підтримку, призначати цільову грошову допомогу та інші компенсаційні виплати щодо соціального захисту громадян.

10.3.3. Сприяти всебічному розвитку соціального обслуговування за місцем проживання інвалідів та одиноких непрацездатних громадян.

10.3.4. Забезпечувати матеріально-побутове обслуговування, санаторно-курортне лікування інвалідів, ветеранів війни та праці, пенсіонерів та осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

10.3.5. Сприяти наданню протезно-ортопедичної допомоги населенню та забезпечення інвалідів засобами пересування та реабілітації.

 

 

 

Районні територіальні центри по обслуговуванню  одиноких пенсіонерів та  інвалідів міста

 

10.4. Забезпечувати надання різних видів соціальних послуг одиноким непрацездатним громадянам міста.

10.4.1. Постійно виявляти одиноких непрацездатних громадян, які потребують соціально-побутового та медико-соціального обслуговування та допомоги.

10.4.2. Проводити разом с представниками закладів охорони здоров’я, житлово-комунальних служб, громадських організацій обстеження матеріально-побутових умов одиноких непрацездатних громадян з визначенням потреб у необхідності надання різних видів послуг.

10.4.3. Здійснювати придбання та доставку додому продуктів харчування, промислових та господарських товарів, ліків тощо непрацездатним громадянам, обмеженим у пересуванні.

10.4.4. Здійснювати лікувально-оздоровчі, профілактичні та соціально-реабілітаційні заходи.

 

 

 

 

 

 

 

   Заступник директора Департаменту

начальник управління праці та соціального

захисту населення                                                   С.О.Горбунова-Рубан