ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Харків

Від 31.07.07 № 492
Про підсумки роботи із зверненнями громадян у 1 півріччі 2007 року

На сучасному етапі робота із зверненнями громадян є одним із пріоритетних завдань органів державної влади, а звернення громадян – індикатором стану справ на місцях. Для реалізації конституційного права громадян на звернення в області створені необхідні умови, вживаються заходи щодо вдосконалення форм і методів роботи із зверненнями громадян.

Систематичне спілкування керівництва області з населенням через засоби масової інформації - телебачення, радіо, пресу, Інтернет, "зворотний зв‘язок" і стабільна економічна ситуація в регіоні сприяли зменшенню кількості звернень громадян до облдержадміністрації на 16,6% проти аналогічного періоду минулого року.

Із розрахунку на 10 тис. населення (середньообласний показник складає 17) найбільше звернень громадян надійшло з Харківського (33), Ізюмського (27), Богодухівського (24) районів області, м. Люботин (32), м.Чугуїв (27).

Левову частку листів (54,6%) складають звернення від жителів міст обласного значення, із них 45 % - звернення мешканців міста Харкова, в яких, в основному, порушувалися питання, вирішення яких відноситься до компетенції органів місцевого самоврядування.

Формальне ставлення до потреб мешканців міста також спонукає мешканців звертатися до керівництва обласної державної адміністрації (в основному, це незгода з розташуванням об‘єктів будівництва).

Від жителів сільських районів області надійшло 43% звернень.

До облдержадміністрації переважно зверталися найменш соціально захищені категорії громадян, люди похилого віку. Серед авторів листів кожний четвертий – інваліди та учасники Великої Вітчизняної війни, громадяни, які мають установлені законодавством пільги (інваліди, ветерани війни та праці, учасники ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, багатодітні сім‘ї та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки (50,3%).

Простежується зменшення кількості звернень майже по всьому спектру питань, але відмічається збільшення на 15,4% звернень з питань паливно-енергетичного комплексу. Не дивлячись на вжиття заходів щодо призупинення дії тарифів, згідно з судовим рішенням, та проведення перерахунків по оплаті вартості спожитого природного газу продовжують надходити звернення щодо попередження мешканців області про відключення газопостачання у зв‘язку з несплатою, що свідчить про недостатню роз‘яснювальну роботу з боку керівництва районних державних адміністрацій, управління паливно-енергетичного комплексу облдержадміністрації з цього питання.

За звітний період на 22,2 % зменшилася кількість звернень громадян до органів влади вищого рівня, питома вага яких складає 37,5%.

Найбільше звернень до органів влади вищого рівня надійшло від жителів Близнюківського, Зачепилівського, Краснокутського, Куп‘янського, Балаклійського районів області, м. Лозової та м. Куп‘янська.

Відпрацьована практика проведення особистих прийомів громадян керівництвом облдержадміністрації, райдержадміністрацій, органів місцевого самоврядування, передбачено прийом громадян протягом робочого тижня, у позаробочий час, за місцем проживання.

У ряді райдержадміністрацій (Дергачівській, Нововодолазькій, Борівській, Зачепилівській), а також в управлінні взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи облдержадміністрації, Головному управлінні промисловості, транспорту і зв’язку облдержадміністрації необхідно привести роботу із зверненнями громадян відповідність з вимогами чинного законодавства.

З метою вдосконалення роботи із зверненнями громадян проводилися семінари державних службовців з питань додержання вимог Закону України "Про звернення громадян", пройшли навчання 48 державних службовців.

Найбільш актуальні проблеми, що піднімались у зверненнях громадян, знайшли своє відображення в галузевих програмах: газифікації області, реабілітації дітей з вродженими незворотними порушеннями слуху на 2007-2008 роки.

Ураховуючи майбутню виборчу кампанію, зростання політичної активності населення і, як наслідок, збільшення кількості звернень громадян до всіх гілок влади, на виконання рішення колегії облдержадміністрації від 30 липня 2007 року:

1. Заступникам голови облдержадміністрації, керівникам районних державних адміністрацій, управлінь, відділів та інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації:

1.1. Підвищити відповідальність державних службовців за безумовне дотримання вимог Конституції України та Закону України "Про звернення громадян", указів Президента України з цього питання; особливу увагу приділити додержанню графіків особистого прийому громадян, у т.ч. виїзних.

1.2. Вжити додаткових заходів щодо вдосконалення роботи із зверненнями громадян, особливу увагу приділити організації систематичних зустрічей з населенням як безпосередньо на місцях, так і через засоби масової інформації шляхом проведення інтерактивного спілкування на телебаченні, радіо, пресі, прес-конференціях.

1.3. Особливу увагу приділити "зворотному зв‘язку" з населенням. Виключити факти бюрократичного та байдужого ставлення до потреб громадян, формальних відписок замість пошуку шляхів вирішення питань.

Запропонувати головам виконкомів місцевих рад вжити аналогічних заходів.

2. Керівникам районних державних адміністрацій, управлінь, відділів та інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації:

2.1. У місячний термін проаналізувати стан організації роботи із зверненнями громадян, розглянути за засіданнях колегій питання про стан цієї роботи.

2.2. Для вчасного виявлення гострих проблем, що породжують звернення і потребують негайного вирішення, підвищити рівень аналітичної роботи.

Запропонувати головам виконкомів місцевих рад вжити аналогічних заходів.

3. Головам Дергачівської, Нововодолазької, Борівської, Зачепилівської райдержадміністрацій, а також керівникам управління взаємодії з правоохоронними органами, оборонної та мобілізаційної роботи облдержадміністрації, Головного управління промисловості, транспорту і зв’язку облдержадміністрації у місячний термін усунути недоліки в роботі із зверненнями громадян.

4. Головам районних державних адміністрацій, начальнику управління паливно-енергетичного комплексу облдержадміністрації провести роз‘яснювальну роботу серед населення щодо проведення перерахунків по оплаті вартості спожитого природного газу до остаточного вирішення питання в суді стосовно ціни на природний газ.

5. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови - керівника апарату облдержадміністрації Л.О.Лучанінову.

Голова обласної державної
адміністрації

А.АВАКОВ