З метою реалізації в області Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2015 року, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.06 № 1001, у частині забезпечення зайнятості населення, обласна державна адміністрація зосереджувала увагу на вирішенні проблемних питань у цій сфері, створенні економічних умов для поширення сфери застосування праці шляхом залучення іноземних інвестицій, розвитку підприємництва, а також на реалізації Програми зайнятості населення Харківської області на 2006-2007 роки. З початку року в області створено 24,1 тис. робочих місць. Це на 1,8 тис. більше ніж торік. Обсяги створених робочих місць на 73,4 % перевищують кількість ліквідованих. Завдання Уряду України з даного показника за 4 місяці 2007 року виконано на 35,6 %. Позитивні результати спостерігаються в кожному другому районі області. Підвищенню якості робочих місць сприяло зростання рівня оплати праці в переважній більшості районів області. У результаті спільних дій всіх зацікавлених сторін з початку цього року у сфері малого підприємництва було легалізовано 506 робочих місць. Досягнуто позитивних результатів у виконанні міжнародного проекту ТАСІS "Розвиток системи професійного навчання на робочому місці": створено Харківський регіональний ресурсний центр професійного розвитку, реалізовано 5 пілотних проектів на підприємствах м. Харкова. З метою підвищення престижності робітничих професій численними профорієнтаційними заходами було охоплено 28,1 тис. учнів загальноосвітніх шкіл. Розпочато реалізацію пілотного проекту щодо посилення взаємодії професійно-технічних навчальних закладів із промисловими підприємствами, який спрямований на підвищення якості професійної підготовки молоді та задоволення потреб роботодавців у робітничих кадрах. Внаслідок посилення контролю підвищилась ефективність використання робочих місць, заброньованих для працевлаштування громадян, які нездатні на рівних конкурувати на ринку праці (молоді, жінок, осіб передпенсійного віку та звільнених з місць позбавлення волі). Проводилася системна робота щодо активізації життєвої позиції безробітних та їх соціального захисту. За 4 місяці 2007 року із 74,7 тис. осіб, які перебували на обліку у службі зайнятості, заходами активної політики було охоплено понад 33 тис. осіб або 44,4 % (за 4 міс. 2006 р. – 29,3 тис. чол. або 37,5 %). Обсяги витрат на ці цілі збільшилися в 1,2 раза проти 4 місяців 2006 року та становили 63,7 млн. грн. У результаті вжитих заходів загальний рівень зайнятості населення області підвищився до 58,8% (по Україні – 57,9%), стабілізувалася ситуація на офіційному ринку праці. На 6,7% зменшились обсяги безробітних, знизилися рівні економічного та офіційно зареєстрованого безробіття. Однак, поряд із позитивними результатами, існує ряд проблемних питань. У 4 районах області та м. Лозовій допущено значне відставання з виконання завдання зі створення робочих місць (до 25 %). Серед них найнижчі показники мають Дворічанський (16,9 %) і Коломацький (19,4 %) райони. У більшості районів процес створення робочих місць не мав позитивного впливу на поліпшення ситуації із зайнятістю населення, внаслідок чого відбулося зменшення чисельності зайнятих в економіці. Як і в 2006 році найвищі темпи скорочення чисельності працівників зберігалися в сільському господарстві. Низька ефективність роботи комісій з легалізації робочих місць у Ізюмському, Коломацькому, Харківському районах області та Орджонікідзевському районі м. Харкова. Не втрачає своєї актуальності питання працевлаштування соціально незахищених категорій громадян. У Комінтернівському районі м. Харкова (7,7 %), Дергачівському (7,0 %), Коломацькому (7,1 %) районах області рівень використання заброньованих робочих місць був у 2 рази нижчим ніж у цілому по області, а в Краснокутському (3,5 %) – у 5 разів. Зніматися з обліку в службі зайнятості без отримання необхідної допомоги в пошуку роботи змушений майже кожний п’ятий із числа молоді після закінчення або припинення навчання та кожний третій серед осіб, які звільнилися з місць позбавлення волі. Загострюється проблема дисбалансу між пропозицією та попитом на робочі кадри, комплектування підприємств висококваліфікованими працівниками, підвищення якості робочої сили, розвитку системи професійного навчання кадрів на виробництві. У Комінтернівському районі м. Харкова, містах Люботин і Первомайський, Харківському, Зміївському районах області знижено рівень надання послуг офіційно зареєстрованому незайнятому населенню. У Комінтернівському районі м. Харкова та місті Люботин не виконано жодного завдання із залучення безробітних до активних форм зайнятості. З метою закріплення позитивних змін у сфері зайнятості населення забезпечення ефективного використання трудових ресурсів області, подальшого підвищення рівня зайнятості населення та зниження рівня безробіття: 1. Заступникам голови обласної державної адміністрації Стороженку С.М., Терехову І.О., голові Балаклійської райдержадміністрації Масельському С.І. спільно з Управлінням Служби безпеки України в Харківській області (Мухатаєв А.О.) підготувати листа до Президента України та Ради національної безпеки і оборони України з проблемних питань економічної діяльності державного підприємства "Балаклійський ремонтний завод", що підпорядковується Міністерству оборони України, та їх негативного впливу на стан зайнятості населення в Балаклійському районі. 2. Керівникам управлінь, відділів та інших структурних підрозділів облдержадміністрації, райдержадміністрацій: 2.1. Забезпечити виконання Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2015 року, яка затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.06 № 1001. 2.2. Забезпечити виконання Основних напрямів проведення державної політики зайнятості на період до 2009 року, що затверджені розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.04.07 № 156-р. 2.3. Забезпечити виконання заходів і завдань Програми зайнятості населення Харківської області на 2006-2007 роки, яка затверджена рішенням обласної ради від 31.01.06 № 8-ІV. Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи. 3. Головам Дворічанської (Хаперський І.О.), Коломацької (Яцюк С.М.), Куп’янської (Радченко О.О.), Сахновщинської (Болюк В.М.) райдержадміністрацій ретельно вивчити причини допущеного відставання при виконанні завдань Програми зі створення робочих місць з урахуванням додаткового завдання, доведеного розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13.04.07 № 156-р, вжити додаткових заходів з метою виправлення стану справ. Рекомендувати Лозівському міському голові Литвинову С.В. провести аналогічну роботу. 4. Головному управлінню економіки облдержадміністрації (Дуленко А.Л.), головному управлінню праці та соціального захисту населення облдержадміністрації (Балута І.М.), Головному управлінню освіти і науки облдержадміністрації (Лунячек В.Е.) спільно з галузевими управліннями облдержадміністрації протягом ІІІ кварталу 2007 року здійснити аналіз інноваційної діяльності промислових підприємств та її вплив на стан зайнятості населення. Підготувати пропозиції щодо її розвитку. 5. Головному управлінню зовнішньоекономічних зв’язків та європейської інтеграції облдержадміністрації (Коваленко В.М.), Головному управлінню економіки облдержадміністрації: 5.1. Підготувати пропозиції Кабінету Міністрів України щодо поновлення дії пільг для підприємств, запроваджених спеціальним режимом інвестиційної діяльності в м. Харкові. 5.2. Здійснювати постійний аналіз інвестиційних проектів, реалізація яких передбачається в області, у частині створення робочих місць і зайнятості населення. Про результати вивчення інформувати головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації. 6. Головному управлінню агропромислового розвитку облдержадміністрації (Жорник М.І.), райдержадміністраціям: 6.1. З метою збереження сфери застосування праці у сільській місцевості: - забезпечити використання в повному обсязі коштів державного і обласного бюджетів за програмами підтримки розвитку агропромислового комплексу; - активізувати роботу щодо залучення інвестицій і кредитних ресурсів в агропромисловий комплекс для оновлення і модернізації основних засобів виробництва, впровадження сучасних технологій, створення нових робочих місць в сільському господарстві, харчовій і переробній промисловості; - здійснити заходи щодо розвитку та стабілізації у сфері тваринництва в частині нарощування обсягів виробництва, підвищення продуктивності, створення і збереження робочих місць; - сприяти створенню нових і підтримці діючих фермерських господарств, у тому числі шляхом надання їм фінансової підтримки за бюджетною програмою "Фінансова підтримка фермерських господарств" та на конкурсних засадах за бюджетною програмою "Надання кредитів фермерським господарствам". 6.2. Вжити додаткових заходів щодо підтримки особистих селянських господарств. За підсумками 2007 року провести моніторинг впливу діяльності цих господарств на стан економіки та ринок праці. 7.Головному управлінню агропромислового розвитку облдержадміністрації в 10-денний термін підготувати пропозиції до Ради національної безпеки і оборони України з питання доцільності дії вільних економічних зон та територій пріоритетного розвитку у зв’язку із ввезенням великого обсягу м’яса за демпінговими цінами. 8. Головному управлінню економіки облдержадміністрації: 8.1. Спільно з головним управлінням праці та соціального захисту населення облдержадміністрації, галузевими управліннями облдержадміністрації, виходячи з пріоритетних напрямів економічного розвитку області, визначити обсяги перспективної потреби в робочих кадрах. 8.2. Підготувати звернення до Кабінету Міністрів України щодо вдосконалення процесу проведення тендерів, забезпечення прозорої та ефективної роботи Тендерної палати України при здійсненні закупівель та тендерних торгів. 8.3. Продовжити подальшу роботу щодо детального аналізу напрямів пріоритетного розвитку економіки області. 9. Головному управлінню освіти і науки облдержадміністрації, Головному управлінню промисловості, транспорту і зв’язку облдержадміністрації (Вавилов В.М.) забезпечити впровадження пілотного проекту з відпрацюванням нової системи підготовки кадрів робітничих професій, спрямованого на посилення взаємодії навчальних закладів із роботодавцями, з метою задоволення їх потреб у кадрах, підвищення якості професійного навчання молоді. До 25 вересня 2007 року підготувати інформацію про хід реалізації даного проекту. 10. Головному управлінню освіти і науки облдержадміністрації: 10.1. Вжити додаткових заходів щодо: - переорієнтації напрямів підготовки молоді в системі закладів професійно-технічної освіти на потребу роботодавців; - посилення обґрунтування вищими навчальними закладами обсягів підготовки за спеціальностями, в яких існує значний надлишок фахівців на ринку праці. 10.2. Спільно з Харківським обласним центром зайнятості (Міненко В.Л.) у місячний термін відпрацювати питання щодо передачі на баланс цієї служби закладів системи професійно-технічної освіти в рамках виконання експерименту із забезпечення роботодавців необхідними кадрами шляхом підготовки безробітних на цій навчальній базі. 11. Головному управлінню праці та соціального захисту населення облдержадміністрації: 11.1. Протягом ІІ півріччя 2007 року забезпечити розробку Програми зайнятості населення Харківської області на 2008-2009 роки. З метою забезпечення участі управлінь, відділів та інших структурних підрозділів облдержадміністрації в розробці проекту даної програми до 1 серпня 2007 року підготувати відповідний робочий план. 11.2. У рамках розробки Програми зайнятості населення Харківської області на 2008-2009 роки протягом ІІІ кварталу 2007 року провести моніторинг перспектив економічного розвитку провідних промислових підприємств та інших суб’єктів господарювання, їх прогнозної потреби в кадрах. 11.3. Спільно з райдержадміністраціями проводити вивчення якості новостворених робочих місць у частині забезпечення належних умов роботи та її гідного рівня оплати, забезпечення міжгалузевих співвідношень у рівнях оплати праці. 11.4. Спільно з галузевими управліннями облдержадміністрації провести комплексний економічний аналіз ситуації на підприємствах із високим рівнем неповної зайнятості працівників. 11.5. Спільно з Головним управлінням промисловості, транспорту і зв’язку облдержадміністрації, Харківським обласним центром зайнятості вивчити протягом третього кварталу цього року очікувані обсяги вивільнення робітників і службовців на промислових підприємствах, насамперед тих, що знаходяться в скрутному економічному стані, розробити заходи щодо регулювання даного процесу в 2007 році. 11.6. Спільно з Харківським обласним центром зайнятості, Харківським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів (Ріяко Л.М.), забезпечити безумовне виконання Порядку взаємодії органів праці та соціального захисту населення, центрів зайнятості, відділень Фонду соціального захисту інвалідів, центрів професійної реабілітації інвалідів і навчальних закладів системи Мінпраці щодо працевлаштування інвалідів, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 03.05.07 № 201. 11.7. Забезпечити всебічну підтримку діяльності громадського об’єднання "Харківський регіональний ресурсний центр професійного розвитку". 12. Головним управлінням облдержадміністрації: освіти і науки, праці та соціального захисту населення постійно вивчати досвід підприємств, організацій в частині професійного навчання працівників на виробництві, розвитку руху наставництва. Надавати їм необхідну допомогу в організації цієї роботи та забезпеченні належного рівня навчального процесу. 13. Управлінню у справах сім’ї та молоді облдержадміністрації (Пахнін М.Л.): 13.1. Спільно з Харківським обласним центром зайнятості проводити системну профорієнтаційну роботу з учнями загальноосвітніх шкіл. 13.2. Спільно з галузевими управліннями облдержадміністрації вивчити можливі обсяги робіт для молодіжних трудових загонів при будівництві соціальних об’єктів з метою забезпечення вторинної зайнятості молоді. 14. Рекомендувати Державній податковій адміністрації у Харківській області (Денисюк С.Ф.), Територіальній державній інспекції праці в Харківській області (Снєжко Н.М.), Харківському обласному центру зайнятості, управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Харківській області (Предко В.О.), Головному управлінню Пенсійного фонду України в Харківській області (Пугачов В.І.), виконавчій дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (Тарабанова Л.О.) надавати всебічну допомогу територіальним комісіям з легалізації робочих місць та забезпечити участь на територіальному рівні представників своїх територіальних структур. 15. Рекомендувати Державній податковій адміністрації у Харківській області, Харківському обласному центру зайнятості щокварталу проводити зіставлення даних щодо використання підприємцями із числа фізичних осіб найманих працівників. 16. Рекомендувати Харківському обласному центру зайнятості, Головному управлінню Пенсійного фонду України в Харківській області, управлінню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Харківській області, виконавчій дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності один раз на півріччя проводити на територіальному рівні звірку бази платників підприємців із числа фізичних осіб. 17. Рекомендувати Територіальній державній інспекції праці в Харківській області посилити контроль за правопорушеннями у сфері трудових відносин, насамперед у сфері малого бізнесу. 18. Рекомендувати Харківському обласному центру зайнятості: 18.1. Забезпечити виконання завдань Програми в частині залучення офіційно незайнятого населення до активних форм зайнятості. 18.2. Забезпечити пріоритетність в наданні соціальних послуг соціально незахищеним категоріям: молоді, жінкам, особам, звільненим з місць позбавлення волі, військовослужбовцям, що звільнені з військової служби, інвалідам. 18.3. Сприяти підвищенню якості та конкурентоспроможності безробітних шляхом розширення переліку послуг із підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації спеціалістів, насамперед під конкретні замовлення роботодавців. 18.4. З метою приведення у відповідність ринку освітніх послуг до потреб ринку праці шляхом здійснення підготовки спеціалістів відповідно до потреб регіону проводити постійно на підставі даних про вакантні посади та вільні робочі місця моніторинг потреби роботодавців у робочій силі з метою створення відповідної бази даних для навчальних закладів з подальшим інформуванням Головного управління освіти і науки облдержадміністрації. 18.5. Активізувати роботу щодо залучення безробітних до підприємницької діяльності та їх працевлаштування шляхом надання дотацій роботодавцям. 18.6. Забезпечити в 2007 році в повному обсязі виконання плану будівництва та реконструкції територіальних центрів зайнятості. 19. Райдержадміністраціям: 19.1. За підсумками І півріччя 2007 року розглянути стан виконання територіальних програм зайнятості населення на засіданнях колегій райдержадміністрацій. 19.2. Забезпечити безумовне виконання розпорядження голови облдержадміністрації від 01.12.06 № 631 "Про забезпечення житлом і працевлаштування осіб із числа дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, та дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків, що закінчують професійно-технічні навчальні заклади у 2007 році". 19.3. Забезпечити системність роботи територіальних комісій з легалізації робочих місць. 19.4. Посилити контроль за своєчасною виплатою заробітної плати та дотриманням державних гарантій в оплаті праці. 19.5. Ініціювати, при формуванні місцевих бюджетів на 2008 рік, виділення коштів на відшкодування відсоткових ставок за кредити, залучені для реалізації інвестиційних та інноваційних проектів. Запропонувати виконкомам міських рад міст обласного значення здійснити аналогічні заходи. 19.6. Сприяти залученню сільського населення на тимчасові сільськогосподарські роботи. 19.7. Сприяти створенню робочих місць в сільській місцевості шляхом розвитку переробної промисловості, освіти, охорони здоров’я, малого підприємництва, зеленого туризму. 20. Управлінням, відділам та іншим структурним підрозділам облдержадміністрації, райдержадміністраціям, виконкомам міських рад міст обласного значення до 15 січня 2008 року надати головному управлінню праці та соціального захисту населення облдержадміністрації інформацію про виконання розпорядження. Головному управлінню праці та соціального захисту населення облдержадміністрації про виконання розпорядження інформувати обласну державну адміністрацію до 25 січня 2008 року. 21. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації І.О.Терехова. Голова обласної державної адміністрації А.АВАКОВ |