ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Харків

Від 30.08.07 № 539.
Про перейменування служби у справах неповнолітніх Харківської обласної державної адміністрації


Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 26 червня
2007 року № 872 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України", від 1 серпня 2007 року № 996 "Про затвердження рекомендаційних переліків управлінь, відділів та інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій":

1. Перейменувати службу у справах неповнолітніх Харківської обласної державної адміністрації в службу у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації.

2. Затвердити Положення про службу у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації (додається).

3. Начальнику служби у справах неповнолітніх Харківської обласної державної адміністрації Печерських Т.П. вжити всіх необхідних заходів, пов’язаних із перейменуванням.

4. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження голови облдержадміністрації від 18 квітня 2006 року № 215 "Про затвердження Положення про службу у справах неповнолітніх Харківської обласної державної адміністрації" з моменту державної реєстрації служби у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації.

5. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Л.О.Бєлову.

Голова обласної державної
адміністрації
А.АВАКОВ

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням голови обласної
державної адміністрації
23.08.07 №539

ПОЛОЖЕННЯ
про службу у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації


1. Служба у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації (далі - служба) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, який утворюється головою обласної державної адміністрації, підзвітна і підконтрольна голові обласної державної адміністрації та Міністерству України у справах сім’ї, молоді та спорту.

Служба у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації перейменована із служби у справах неповнолітніх Харківської обласної державної адміністрації і є її правонаступником.

2. Служба у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, цим Положенням.

3. Основними завданнями служби є :

- реалізація державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та вчиненню правопорушень дітьми;

- підготовка інформаційно-аналітичних, статистичних матеріалів, організація проведення досліджень щодо стану соціального захисту дітей, попередження бездоглядності та профілактика правопорушень серед них;

- визначення пріоритетних напрямів поліпшення становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвитку дітей, запобігання дитячій бездоглядності та профілактика правопорушень серед дітей;

- розроблення і здійснення самостійно та разом з іншими структурними підрозділами місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, об’єднаннями громадян заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей, запобігання бездоглядності та вчинення ними правопорушень, з усунення причин, що породжують ці явища, контроль за виконанням цих заходів;

- координація зусиль місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій всіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей, у т.ч. дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, та організації роботи, спрямованої на запобігання бездоглядності та правопорушенням серед них;

- формування громадської думки щодо поліпшення становища дітей, профілактики їх правопорушень, сприяння реалізації державної політики з питань соціального захисту дітей, у тому числі дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування.

4. Служба відповідно до покладених на неї завдань:

- організовує розроблення і здійснення заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального та духовного розвитку, запобігання бездоглядності і правопорушеням серед дітей;

- забезпечує здійснення профілактичних заходів щодо виявлення та усунення причин і умов, які сприяють вчиненню дітьми правопорушень, а також вивчення позитивного впливу на поведінку окремих дітей сім’ї, трудових колективів підприємств, установ та організацій всіх форм власності;

- надає місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своєї компетенції практичну, методичну та консультаційну допомогу, координує їх зусилля у вирішенні питань соціального захисту дітей і профілактики правопорушень серед них, сприяє усиновленню, влаштуванню дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей;

- контролює і координує діяльність служб у справах дітей районних державних адміністрацій, надає практичну та методичну допомогу, узагальнює та поширює позитивний досвід їх роботи, сприяє підвищенню кваліфікації працівників цих служб;

- подає пропозиції до проектів державних і регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод і законних інтересів дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень;

- забезпечує у межах своєї компетенції контроль за виконанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню ними правопорушень, дотриманням законодавства про працю дітей на підприємствах, в установах, організаціях усіх форм власності;

- здійснює контроль за умовами утримання та виховання дітей у спеціальних установах для дітей, організацією виховної роботи в навчальних закладах усіх форм власності та за місцем проживання, захистом прав, свобод та інтересів дітей в закладах для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, умовами влаштування та утримання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, умовами проживання вихованців дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей;

- бере участь у правовому вихованні дітей, забезпечує їх інформування з питань працевлаштування, навчання, оздоровлення та відпочинку, разом з іншими заінтересованими органами сприяє їх працевлаштуванню;

- разом з відповідними структурними підрозділами центральних і місцевих органів виконавчої влади, науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини та умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає та поширює передовий міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх прав та інтересів;

- cтворює, реорганізує, ліквідує притулки для дітей, погоджує їх утворення іншими організаціями та громадянами згідно з чинним законодавством;

- аналізує стан справ у сфері соціального захисту дітей, запобігання вчиненню ними правопорушень і подає відповідним органам, підприємствам, установам, організаціям усіх форм власності пропозиції щодо вдосконалення роботи з дітьми;

- організовує та здійснює разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, кримінальною міліцією у справах дітей заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин та умов, що спричиняють дитячу бездоглядність, і профілактики правопорушень серед дітей;

- бере участь у створенні разом з Головним управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації центрів медико-соціальної реабілітації дітей;

- розробляє та подає на розгляд облдержадміністрації пропозиції щодо бюджетних асигнувань на реалізацію програм і здійснення заходів соціального захисту дітей та утримання підпорядкованих їй закладів;

- готує та подає в установленому порядку статистичну звітність відповідно до законодавства та міжнародних стандартів;

- формує банк даних про дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, а також кандидатів в усиновлювачі, опікунів, піклувальників, прийомних батьків, батьків-вихователів, веде регіональний облік дітей, які можуть бути усиновлені;

- проводить моніторинг діяльності служб у справах дітей районних державних адміністрацій, пов'язаної із захистом прав, свобод та інтересів дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;

- забезпечує розгляд у встановленому порядку звернень громадян;

- проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу в межах своєї компетенції через засоби масової інформації;

- здійснює заходи соціального патронажу щодо дітей, які відбували покарання у виді позбавлення волі на певний строк;

- здійснює інші функції, які випливають з покладених на неї завдань, відповідно до законодавства.

5. Служба має право:

- приймати рішення з питань, що належать до її компетенції, які є обов’язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, посадовими особами, громадянами;

- отримувати у визначений нею термін повідомлення від місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій всіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень;

- отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної, районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій всіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статитики – статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань;

- звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій всіх форм власності в разі порушення прав та інтересів дітей, а також з питань працевлаштування, надання їм іншої допомоги;

- перевіряти стан виховної роботи з дітьми в навчальних закладах, за місцем проживання, на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності, де працюють діти;

- перевіряти умови утримання і виховання дітей у спеціальних установах для дітей;

- брати участь у розгляді судами справ щодо дітей і захисті їх прав та інтересів;

- порушувати перед відповідними місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними рішень, прийнятих службою у справах дітей облдержадміністрації;

- визначати потребу у створенні та функціонуванні спеціальних установ для дітей і подавати в установленому порядку пропозиції щодо їх утворення;

- укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об’єднаннями громадян, благодійними організаціями;

- скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції;

- залучати для розгляду питань, що належать до її компетенції, спеціалістів інших підрозділів обласної державної адміністрації, підприємств, установ, організацій всіх форм власності, об’єднань громадян і благодійних організацій (за погодженням з їх керівниками);

- розробляти та реалізувати власні, підтримувати громадські проекти програм соціального спрямування з метою забезпечення та реалізації прав, свобод і законних інтересів дітей, запобігання вчиненню ними правопорушень;

- порушувати перед відповідними органами питання про притягнення до відповідальності згідно із законодавством фізичних та юридичних осіб, які допустили порушення прав, свобод і законних інтересів дітей;

- відвідувати дітей, які опинились у складних життєвих умовах, перебувають на обліку в службі у справах дітей, за місцем їх проживання, навчання, роботи, проводити відповідну профілактичну роботу.

6. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації та органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, об’єднаннями громадян і громадянами.

7. Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням з Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту.
Начальник служби має заступників, які за його поданням призначаються на посаду і звільняються з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням з Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту.

8. Начальник служби:

- здійснює керівництво діяльністю служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань, а також за роботу підпорядкованих службі закладів;

- призначає на посаду і звільняє з посади працівників служби;

- видає у межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання;

- подає на затвердження голові обласної державної адміністрації кошторис доходів і видатків, штатний розпис служби в межах граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників;

- затверджує положення про структурні підрозділи та функціональні обов’язки працівників служби;

- розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання служби та реалізацію цільових програм.

9. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції служби, у ній може створюватися колегія у складі начальника служби (голова колегії), його заступників за посадою, керівників інших структурних підрозділів облдержадміністрації, органів внутрішніх справ, районних відділів у справах сім’ї та молоді, служб у справах дітей, директорів центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, представників підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян і благодійних організацій.
Склад колегії затверджується головою обласної державної адміністрації за поданням начальника служби.
Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника служби.

10. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій щодо поліпшення діяльності, вирішення інших питань у службі можуть утворюватися наукові та координаційні ради і комісії.
Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує начальник служби.

11. Служба утримується за рахунок коштів Державного бюджету України.
Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників служби та видатки на її утримання затверджуються головою обласної державної адміністрації.
Матеріально-технічне забезпечення служби здійснює обласна державна адміністрація.

Кошторис доходів і видатків і штатний розпис служби затверджуються головою обласної державної адміністрації в межах установленої граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників.

12. Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням.


Заступник голови - керівник апарату
облдержадміністрації
Л.Лучанінова