Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2007 року № 1068 "Про затвердження типових положень про службу у справах дітей": 1. Затвердити Положення про службу у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації (додається). 2. Визнати таким, що втратив чинність, пункт 2 розпорядження голови облдержадміністрації від 23 серпня 2007 року № 539 "Про перейменування служби у справах неповнолітніх Харківської обласної державної адміністрації". 3. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови облдержадміністрації Л.О.Бєлову. Голова обласної державної адміністрації А.АВАКОВ ПОЛОЖЕННЯ про службу у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації 1. Служба у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації (далі - служба) є структурним підрозділом обласної державної адміністрації, який утворюється головою обласної державної адміністрації, підзвітний та підконтрольний голові обласної державної адміністрації. Служба у справах дітей Харківської обласної державної адміністрації перейменована із служби у справах неповнолітніх Харківської обласної державної адміністрації і є її правонаступником. 2. Служба у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства України у справах сім’ї, молоді та спорту, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації, цим Положенням. 3. Основними завданнями служби є : - реалізація на території області державної політики з питань соціального захисту дітей, запобігання дитячій бездоглядності та безпритульності, вчиненню дітьми правопорушень; - розроблення і здійснення самостійно або разом з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності, громадськими організаціями заходів щодо захисту прав, свобод і законних інтересів дітей; - координація зусиль місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності у вирішенні питань соціального захисту дітей та організації роботи із запобігання дитячий бездоглядності та безпритульності; - забезпечення додержання вимог законодавства щодо встановлення опіки та піклування над дітьми, їх усиновлення, влаштування в дитячі будинки сімейного типу, прийомні сім’ї; - здійснення контролю за умовами утримання і виховання дітей у закладах для дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей усіх форм власності; - ведення державної статистики щодо дітей; - ведення обліку дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, усиновлених, влаштованих до прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу; - визначення пріоритетних напрямів поліпшення на відповідній території становища дітей, їх соціального захисту, сприяння фізичному, духовному та інтелектуальному розвиткові, запобігання дитячий бездоглядності та безпритульності, вчиненню ними правопорушень. 4. Служба відповідно до покладених на неї завдань: 1) організовує розроблення і здійснення на території області заходів, спрямованих на поліпшення становища дітей, їх фізичного, інтелектуального і духовного розвитку, запобігання бездоглядності та безпритульності, вчиненню ними правопорушень; 2) надає місцевим органам виконавчої влади і органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям усіх форм власності, громадським організаціям, громадянам у межах своїх повноважень практичну, методичну та консультаційну допомогу у вирішенні питань щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню дітьми правопорушень; 3) сприяє усиновленню, влаштуванню дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей; 4) здійснює контроль і координацію діяльності служб у справах дітей районних державних адміністрацій, надає їм практичну і методичну допомогу, узагальнює і поширює позитивний досвід роботи; 5) подає пропозиції до проектів державних і регіональних програм, планів і прогнозів у частині соціального захисту, забезпечення прав, свобод, і законних інтересів дітей; 6) забезпечує в межах своїх повноважень здійснення контролю за додержанням законодавства щодо соціального захисту дітей і запобігання вчиненню дітьми правопорушень; 7) здійснює контроль за умовами утримання і виховання дітей у спеціальних виховних установах Державного департаменту з питань виконання покарань, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у сім’ях опікунів, піклувальників, дитячих будинках сімейного типу, прийомних сім’ях; 8) разом із відповідними структурними підрозділами центральних та місцевих органів виконавчої влади, науковими установами організовує і проводить соціологічні дослідження, готує статистичні та інформаційні матеріали про причини і умови вчинення дітьми правопорушень, вивчає та поширює передовий міжнародний досвід з питань соціального захисту дітей, їх із прав та інтересів; 9) надає організаційну і методичну допомогу притулкам для дітей, центрам соціально-психологічної реабілітації дітей, здійснює безпосередній контроль за їх діяльністю; 10) організовує і проводить разом з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, кримінальною міліцією у справах дітей заходи щодо соціального захисту дітей, виявлення причин, що зумовлюють дитячу бездоглядність та безпритульність, запобігання вчиненню дітьми правопорушень; 11) розробляє і подає на розгляд облдержадміністрації пропозиції стосовно бюджетних асигнувань на виконання програм і здійснення заходів щодо реалізації державної політики з питань дітей, спрямованої на подолання дитячої бездоглядності та безпритульності, а також утримання підпорядкованих їй закладів соціального захисту для дітей; 12) розглядає в установленому порядку звернення громадян; 13) проводить інформаційно – роз’яснювальну роботу з питань, що належать до її компетенції, через засоби масової інформації; 14) здійснює інші функції, які випливають із покладених на неї завдань, відповідно до законодавства. 5. Служба має право: 1) приймати з питань, що належать до її компетенції, рішення, які є обов’язковими для виконання місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, посадовими особами, громадянами; 2) отримувати повідомлення від місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій всіх форм власності, посадових осіб про заходи, вжиті на виконання прийнятих нею рішень; 3) отримувати в установленому порядку від інших структурних підрозділів обласної, районних державних адміністрацій, відповідних органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій всіх форм власності інформацію, документи та інші матеріали з питань, що належать до її компетенції, а від місцевих органів державної статитики – статистичні дані, необхідні для виконання покладених на неї завдань; 4) звертатися до місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій всіх форм власності в разі порушення прав та інтересів дітей; 5) проводити роботу серед дітей з метою запобігання вчиненню правопорушень; 6) порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про направлення до спеціальних установ, навчальних закладів усіх форм власності дітей, які опинилися у складних життєвих обставинах, неодноразово самовільно залишали сім’ю та навчальні заклади; 7) перевіряти стан роботи із соціально – правового захисту дітей у закладах для дітей –сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, спеціальних установах і закладах соціального захисту для дітей всіх форм власності, стан виховної роботи з дітьми в навчальних закладах, за місцем проживання, а також у разі необхідності – умови роботи працівників молодше 18 років на підприємствах , в установах та організаціях усіх форм власності; 8) представляти в разі необхідності інтереси дітей в судах, у їх відносинах з підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності; 9) запрошувати для бесіди батьків або опікунів, піклувальників, посадових осіб з метою з’ясування причин, які призвели до порушення прав дітей, бездоглядності та безпритульності, вчинення правопорушень, і вживати заходів до усунення таких причин; 10) порушувати перед органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування питання про накладення дисциплінарних стягнень на посадових осіб у разі невиконання ними рішень, прийнятих спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у справах сім’ї, дітей та молоді, службами у справах дітей; 11) визначати потребу регіону у створенні спеціальних установ і закладів соціального захисту для дітей; 12) розробляти і виконувати власні та підтримувати громадські програми соціального спрямування з метою забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів дітей; 13) укладати в установленому порядку угоди про співробітництво з науковими установами, жіночими, молодіжними, дитячими та іншими об’єднаннями громадян і благодійними організаціями; 14) скликати в установленому порядку наради, конференції, семінари з питань, що належать до її компетенції; 15) відвідувати дітей, які опинились у складних життєвих обставинах, перебувають на обліку в службі, за місцем їх проживання, навчання і роботи; вживати заходів для соціального захисту дітей. 6. Служба під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації та органів місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями всіх форм власності, об’єднаннями громадян і громадянами. 7. Службу очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням із Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту. 8. Начальник служби має заступників, які за його поданням призначаються на посаду і звільняються з посади головою обласної державної адміністрації за погодженням з Міністерством України у справах сім’ї, молоді та спорту. 9. Начальник служби: - здійснює керівництво діяльністю служби, несе персональну відповідальність за виконання покладених на неї завдань, а також за роботу підпорядкованих службі закладів; - призначає на посаду і звільняє з посади працівників служби, керівників закладів, які належать до сфери управління служби; - видає в межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання; - подає на затвердження голові обласної державної адміністрації кошторис та штатний розпис служби в межах граничної чисельності та фонду оплати праці працівників; - затверджує положення про структурні підрозділи та функціональні обов’язки працівників служби; - розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису служби. 10. Вирішення питань, пов’язаних з усиновленням, влаштуванням дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування, до дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей покладається на окремий підрозділ, який утворюється у складі служби. Штатна чисельність такого підрозділу встановлюється залежно від кількості дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, але не менше двох осіб. 11. Для погодженого вирішення питань, що належать до компетенції служби, у ній може утворюватися колегія у складі начальника служби (голова колегії), його заступників, керівників інших структурних підрозділів облдержадміністрації, органів внутрішніх справ, представників підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян та благодійних організацій. Склад колегії затверджується головою обласної державної адміністрації за поданням начальника служби. Рішення колегії проводяться в життя наказами начальника служби. 12. Для розгляду наукових рекомендацій і пропозицій щодо поліпшення діяльності та вирішення інших питань у службі можуть утворюватися наукові та координаційні ради і комісії. Склад цих рад і комісій та положення про них затверджує начальник служби. 13. Утримання служби здійснюється відповідно до законодавства. Гранична чисельність, фонд оплати праці працівників служби затверджуються головою обласної державної адміністрації. Матеріально-технічне забезпечення служби здійснює обласна державна адміністрація. Кошторис та штатний розпис служби затверджується у встановленому порядку головою обласної державної адміністрації в межах визначеної граничної чисельності та фонду оплати праці її працівників. 14. Служба є юридичною особою, має самостійний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку із зображенням Державного Герба України і своїм найменуванням. Заступник голови - керівник апарату облдержадміністрації Л.Лучанінова |