4. Основні заходи та механізми підтримки підприємництва
4.1. Підпрограма «Розвиток соціального партнерства»
Розвиток малого підприємництва може відбуватися за умови, коли підприємницькі структури мають свободу у прийнятті рішень, несуть всю відповідальність, а їх відносини як між собою, так і з іншими агентами господарського процесу є партнерськими, рівноправними і взаємовигідними. Саме на це націлює п. 14 Указу Президента України № 906/2000 від 15.07.2000 р. «Про заходи щодо забезпечення підтримки та дальшого розвитку підприємницької діяльності», де вказано на необхідність поступового переходу від державного регулювання підприємницької діяльності до її регулювання на засадах соціального партнерства. Мета: Впровадження нових форм та механізмів взаємодії органів місцевого самоврядування, підприємців та їх об’єднань, найманих працівників і профспілок. |
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
|
2003
|
2004
|
2003
|
2004
|
|||
1. |
Укладання галузевих регіональних угод з профспілками і громадськими організаціями підприємців з питань підтримки підприємництва, у т.ч. по конкретних проектах і програмах |
Не потребує коштів |
ІІ пів. |
І пів. |
Робоча група, міськвиконком, райвиконкоми, громадські об¢єднання підприємців |
- |
- |
2. |
Проведення зустрічей, "круглих столів" представників органів влади і громадських об¢єднань підприємців з питань розвитку соціального партнерства |
Весь період |
Весь період |
- |
- |
||
3. |
Проведення конкурсу «Кращий роботодавець міста», «Кращий підприємець міста», «Кращий підприємець району» |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
Раз у рік |
Раз у рік |
20 |
20 |
|
4. |
Висвітлення у засобах масової інформації заходів органів місцевого самоврядування з підтримки підприємництва, конкретних прикладів співпраці, що реалізуються в місті |
Не потребує коштів |
Весь |
Весь період |
- |
- |
|
5. |
Сприяння створенню міських організацій профспілок підприємців |
Не потребує коштів |
Весь період |
Весь період |
- |
- |
Нормативно-правове поле підприємництва є фундаментом на якому базується рівень підприємницької активності. На сьогоднішній день стан нормативно-правової бази не задовольняє вимогам щодо розвитку підприємництва у місті. Саме у нормативно-правовому полі повинні здійснитися якісні зміни щодо пошуку нових нестандартних форм та методів державного регулювання та підтримки підприємницької ініціативи. Реформування нормативно-правової бази потрібно проводитися за принципами партнерства держави та підприємців, прозорості та економічної обґрунтованості цілей адміністративного регулювання, персоніфікованої відповідальності за встановлення бар’єрів та перешкод в підприємницької діяльності. Мета: Встановлення доступності та прозорості правил ведення підприємницької діяльності у місті. Залучення до участі у розробці нормативно-правової бази підприємців, об’єднань підприємців, громадські організації. Підвищення рівня їх правової інформованості. Зменшення конфліктних ситуацій при здійсненні підприємницької діяльності.
|
Основні заходи щодо реалізації підпрограми
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
2003 |
2004 |
2003 |
2004 |
||||
Створення робочої групи по моніторингу правового середовища підприємницької діяльності з метою пошуку неврегульованих питань, перегляду актів органів та посадових осіб міської радив та дерегулювання тих, що стримують розвиток підприємництва у місті, та оперативному реагуванню на радикальні заходи підприємців щодо лобіювання своїх інтересів |
Не потребує коштів |
ІI пів. |
- |
Робоча група, міськвиконком, райвиконкоми, Програма регуляторної реформи в Харківській області |
- |
- |
|
Участь у впорядкуванні проблемних питань, які безпосередньо та суттєво впливають на підприємницьке середовище міста, у розробці проектів та аналізу регуляторного впливу діючих нормативно-правових актів місцевого рівня, у тому числі: - щодо оренди майна, що знаходиться у комунальній власності; - щодо ставок орендної плати за землю; - щодо продажу земельних ділянок; - щодо системи регулювання комерційних автомобільних перевезень; - щодо оновлення правил торгівлі; - розміщення реклами на території міста; - щодо підготовки та визначення ефективності регуляторних актів Харківської міської ради та виконавчого комітету; - щодо підтримки малих інноваційних підприємств; - щодо експлуатації місць паркування |
Не потребує коштів |
Весь період |
Весь період |
Робоча група, міськвиконком, райвиконкоми, Програма регуляторної реформи в Харківській області |
- |
- |
|
Підготовка розпорядження міського головипро порядок ініціювання, підготовки та обговорення проектів регуляторних актів з питань підприємницької діяльності, відстеження ефективності їх дії
|
ІI пів. |
- |
Робоча група, міськвиконком, райвиконкоми, громадські об¢єднання підприємців, бізнес структури, програма регуляторної реформи в Харківській області |
- |
- |
||
Матеріальна підтримка проведення обов'язкових публічних обговорень та громадських слухань нормативно-правових актів, які мають суттєвий вплив на бізнес-середовище, корупцію. Залучення підприємницьких кіл до активної участі у цих обговореннях |
Весь період |
Весь період |
Робоча група, міськвиконком, райвиконкоми, Громадська колегія, бізнес-центри, громадські об¢єднання підприємців, програма регуляторної реформи в Харківській області |
20 |
* |
4.3. Підпрограма «Кредитно-фінансова, інвестиційна та матеріально-технічна підтримка»
Основні заходи щодо реалізації підпрограми
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
|
2003
|
2004
|
2003
|
2004
|
|||
1. |
Організація та проведення конкурсів проектів та бізнес-планів суб’єктів малого підприємства, які спрямовані на вирішення конкретних загальноміських проблем |
Весь період |
Весь період |
Міськвиконком, райвиконкоми, Робоча група, бізнес-центри, ХНУ, спілка підприємців Харківської області |
20 |
* |
|
10 |
10 |
||||||
2. |
Поширення досвіду та інформування підприємців щодо кредитних програм та програм мікрокредитування |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Робоча група, міськвиконком, райвиконкоми, комерційні банки, ХНУ |
10 |
10 |
3. |
Сприяння розвитку широкої мережі кредитних спілок, у т.ч. через надання приміщень, інформаційної підтримки |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Робоча група, підприємці, бізнес-структури, міськвиконком, райвиконкоми |
10 |
10 |
4. |
Створення інформаційно-консультаційної установи, яка надає послуги щодо питань з одержання кредитних ресурсів, пошуку інвестицій та супроводження інвестиційних проектів |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
ІI пів. |
- |
Робоча група, бізнес-центри |
10 |
- |
5. |
Кошти підприємців |
Грудень |
Грудень |
Робоча група, міськвиконком, райвиконкоми, бізнес-центри, комерційні банки, громадська колегія |
10 |
||
6. |
Проведення «круглих столів» за участю представників органів місцевого самоврядування, об'єднань підприємців і керівників банківських структур |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Робоча група, бізнес-центр, комерційні банки, об'єднання підприємців |
5 |
|
7. |
Обґрунтування доцільності проведення експерименту опробування можливого механізму створення фонду застав на базі обмеженого кола малоцінних об’єктів комунальної власності |
Не потребує коштів |
ІI пів |
- |
Робоча група, бізнес-центри |
- |
- |
8.
|
Підготовка обґрунтування доцільності створення: - міського венчурного фонду; - міської лізингової компанії. Обговорень цих питань з представниками місцевої влади, підприємцями, науковцями та фахівцями |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
ІI пів. |
- |
Робоча група, бізнес-центри , ХНУ |
5 |
- |
9. |
Кошти підприємців |
Весь період
|
Весь період |
Міськвиконком, райвиконкоми, Робоча група, бізнес-центри, спілка підприємців Харківської області, ХНУ
|
5 |
5 |
|
10. |
Впровадження знака «Харківська марка». Розробка вимог до якості товару, який відзначається даним знаком |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Міськвиконком, райвиконкоми, робоча група, бізнес-центри |
40 |
40 |
Формування інфраструктури підтримки малого підприємництва є важливою умовою забезпечення фінансової, матеріально-технічної, інформаційної, технологічної, консультативної, маркетингової, кадрової та освітньої підтримки. Формування інфраструктури повинно базуватися на таких принципах: адекватність інфраструктури рівню розвитку підприємництва регіону і реальним потребам, раціональне територіальне розміщення, функціональна концентрація на гострих проблемах ведення підприємницької діяльності, доступність послуг для підприємців (територіальна, інформаційна, вартісна), залучення державних і недержавних ресурсів. Мета: Подальший розвиток інфраструктури підприємництва, у тому числі в напрямку організації комплексної консультативної допомоги, створення сприятливих умов для розвитку підприємництва (спрощення системи реєстрації та ліквідації суб’єктів підприємницької діяльності та отримання відповідних дозволів), надання практичних послуг підприємцям
|
Основні заходи щодо реалізації підпрограми
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
2003 |
2004 |
2003 |
2004 |
||||
1. |
Створення Координаційної ради з питань розвитку підприємництва при міському голові |
ІI квартал |
Весь період |
Робоча група, міськвиконком, райвиконкоми |
- |
- |
|
2. |
Створення Харківського міського бізнес-центру |
ІI пів. |
Весь період |
Робоча група, міськвиконком, райвиконкоми, МАУП, ХНУ, бізнес-структури |
350 |
200 |
|
3. |
Створення Харківського міського фонду підтримки підприємництва |
II пів. |
Весь період |
Міськвиконком |
|
|
|
4. |
Вирішити питання по вибору земельної ділянки, проведення попередніх проектно - вишукувальних робіт, схем фінансування; розробка проекту створенню міського Рекламно - виставкового комплексу |
II пів. |
Весь період |
Робоча група, бізнес-центри, бізнес-структури |
600 |
200 |
|
5. |
Матеріальне забезпечення роботи створеної Єдиної реєстраційної палати |
II пів. |
Весь період |
130 |
- |
||
6. |
Підтримка та співпраця за проектом BIZPRO "Гарячої лінії" для підприємців |
Весь період |
Весь період |
- |
- |
||
7. |
Створення за сприянням міської ради при громадських спілках підприємців служби для надання термінової оперативної допомоги підприємцям (у т.ч. з можливістю виїзду на місце) |
II пів. |
Весь період |
30 |
30 |
||
8. |
|
Весь період |
Весь період |
- |
- |
4.5. Підпрограма «Інформаційна підтримка»
Ефективність (успіх) введення підприємницької діяльності, використання підприємцями різних форм підтримки значною мірою визначається організацією інформаційної підтримки (інформування підприємців). У цій сфері невирішеними є такі питання: відсутність вільного доступу до нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування, які регулюють окремі питання підприємницької діяльності, відсутність інформації відносно вільних площ, що знаходяться у комунальній власності і можуть бути використані у підприємницькій діяльності, правова та юридична безграмотність підприємців, відсутність оперативної та достовірної статистичної інформації щодо розвитку підприємництва у місті та її аналізу, відсутність моніторингу та оцінки процесів, які відбуваються у підприємницькому секторі. Здійснення заходів щодо вирішення перелічених питань матиме позитивний вплив на розвиток підприємництва тільки за умови вільного доступу до такої інформації підприємцями, науковцями та іншими користувачами. Мета: Формування інформаційно-аналітичної бази для успішного розвитку підприємництва. Забезпечення вільного доступу підприємців та інших зацікавлених осіб до такої інформації. Впровадження нових технологій поширення інформації.
|
Основні заходи щодо реалізації підпрограми
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
2003 |
2004 |
2003 |
2004 |
||||
Проведення соціологічних досліджень стану та тенденцій розвитку підприємництва, маркетингових досліджень регіонального ринку та постійного моніторингу підтримки розвитку підприємницької діяльності. |
ІI пів. |
ІI пів. |
бізнес-центри, ХНУ |
20 |
20 |
||
Створення та підтримка сторінки на офіційному Веб-сайту "Підприємництво в м. Харкові" і розміщення на ньому: - інформації щодо роботи Координаційної ради з питань розвитку підприємництва при міському голові, Громадської колегії з питань розвитку підприємництва. Попереднє обговорення на сайті питань, які підлягатимуть розгляду на засіданнях; - інформації (документи, вартість, терміни) щодо діючих порядків отримання дозволів, сертифікатів, ліцензій, інших дозвільних документів, порядку проходження експертиз та узгоджень; - інформації щодо інвестиційних пропозицій суб’єктів підприємництва міста; іншої інформації стосовно стану підприємництва у місті. |
II пів. |
Весь період |
10 |
* |
|||
20 |
20 |
||||||
Залучення до співпраці по інформаційному забезпеченню підприємців дозвільних, узгоджувальних установ, а також організацій, які надають послуги з електропостачання, водопостачання та теплопостачання |
ІI пів. |
Весь період |
- |
- |
|||
поведінки у кризових ситуаціях. |
II пів. |
Весь період |
25 |
25 |
|||
Створення на рівні міста, районів інформаційно-довідкових систем, що стосуються: - незадіяних об`єктів нерухомості, виробничих площ, машин та устаткування; - незавершеного будівництва; - вільних приміщень нежитлового фонду. Висвітлення такої інформації у вигляді щомісячних довідок, у ЗМІ та розміщення її в Інтернеті |
Весь період |
Весь період |
Робоча група, бізнес-структури, спілки підприємців, ХНУ
|
20 |
5 |
||
Створення і поширення мультимедійних каталогів товарів, що виготовлені малими підприємствами, та послуг, які вони пропонують українською, російською та англійською мовами |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Кожен квартал |
Кожен квартал |
Бізнес-центр, Харківський міський фінансово-промисловий центр |
50 |
50 |
|
Організація в ЗМІ (на теле-, радіоканалах, Інтернеті та в міських виданнях) широкого інформаційного супроводження та підтримки реалізації заходів виконання Програми, у т.ч.: - висвітлення проблем реалізації регуляторної діяльності органів місцевого самоврядування; - розміщення інформації про проекти нормативно-правових актів з регулювання та дерегулювання підприємницької діяльності; публікація інформаційно-довідкових матеріалів щодо поведінки у кризових ситуаціях |
Весь період |
Весь період |
Робоча група, міськвиконком, райвиконкоми, бізнес-структури, спілки підприємців, ХНУ |
10 |
10 |
Підтримка підприємництва на міському рівні полягає у створенні умов відкритості, інформованості та ділової атмосфери у бізнесі. Для цього потрібні досвід і знання, що може забезпечити розвиток системи консультування та навчання. Свої освітні програми та підходи розробляються для початкових підприємців, підприємців, стан бізнесу яких класифікується як кризовий, підприємців, які не можуть самостійно отримати необхідні знання. Харків має досить великий освітній потенціал, який повинен бути використаний у Програмі (НДІ, ВУЗи, консалтингові фірми і т. ін.). Мета: Підвищення компетентності та культури підприємництва, створення умов ефективного саморозвитку.
|
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
|
2003
|
2004
|
2003
|
2004
|
|||
1. |
Організація взаємодії між міськвиконкомом та постійно діючими курсами для навчання та перепідготовки підприємців |
Весь період |
Весь період |
Бізнес-центри, |
5 |
5 |
|
2. |
Створення та започаткування роботи спеціальної міської бібліотеки "Знання для підприємців" та її електронного варіанту |
ІІ пів. |
Весь період |
Бізнес-центри |
20 |
20 |
|
3. |
Відкриття та започаткування роботи "Школи бізнесу" на базі МАУП |
ІІ пів. |
Весь період |
50 |
- |
||
4. |
Організація навчання міськвиконкомом підприємців із залученням викладачів провідних навчальних закладів міста, фахівців та професіоналів |
Весь період |
Весь період |
Виконавець обирається на конкурсних засадах згідно чинного законодавства |
100 +* |
* |
|
Проведення семінарів для керівників та бухгалтерів суб’єктів підприємницької діяльності за участю представників контролюючих та дозвільних органів державної влади та місцевого самоврядування |
Весь період |
Весь період |
Робоча група, |
5 |
5 |
||
Проведення семінарів та безкоштовних консультацій за темою "Захист прав підприємців". Підготовка та видання бюлетенів |
Весь період |
Весь період |
20 |
* |
|||
Організація підготовки та перепідготовки посадових осіб органів місцевого самоврядування з питань правового регулювання підприємницької діяльності |
Весь період |
Весь період |
Організації що здійснюють навчання |
20 |
20 |
||
8. |
Проведення тренінгів по різних аспектах ведення підприємницької діяльності, у т.ч.: - реабілітації підприємців, які опинилися у кризовому стані |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Бізнес-центри |
25 |
25 |
5. Специфіка і задачі підприємництва в окремих галузях
Промисловість
Провідне місце в економіці м. Харкова завжди займала промисловість. За допомогою підприємництва необхідно відродити інноваційні процеси, підняти конструкторсько – технологічне мислення, налагодити нові кооперативні зв’язки, розробити та запровадити нові інноваційні проекти, котрі спроможні забезпечити конкурентноздатність продукції на світовому ринку. Для рішення цих завдань треба в повній мірі використати науковий потенціал міста.
Будівництво
Будівництво в світі – одна з найпривабливіших сфер підприємницької діяльності і такого ж значення вона повинна досягти в м. Харкові. Цьому буде сприяти розвиток підприємницької активності в будівельному секторі, підняття престижу професії будівельника, що допоможе формування будівельного комплексу міста, виведенню його на рівень спроможності забезпечити невідкладні потреби міста і регіону у будівництві. Найбільш успішне рішення цих завдань буде в разі орієнтації на місцеві будівельні матеріали;
Комунальна сфера
Комунальні підприємства міста забезпечують функціонування величезного міського господарства, але для успішної роботи вони вимагають впровадження нових форм господарювання, що сприятиме вирішенню проблемних питань у житлово-комунальному господарстві міста. Незважаючи на то, що значна частка підприємств в комунальній сфері має монопольний характер, розвиток підприємництва цієї галузі буде спрямовано на поліпшення якості послуг населенню.
Торгівля
В цій галузі зайнята найбільша частка підприємців. Значна її роль і в бюджетних надходженнях міста. Ця сфера найбільш приватизована, найбільш спроможна на саморозвиток. Тому завдання її підтримки здебільше стосується регуляторного впливу.
- сприяти формуванню будівельного комплексу міста, вивести його на рівень спроможності забезпечити невідкладні потреби міста і регіону у будівництві;
- створення умов для успішного розвитку комунальних підприємств і покращення послуг, що надаються населенню.
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
|
2003
|
2004
|
2003
|
2004
|
|||
|
Промисловість |
|
|
|
|
|
|
1. |
Надання допомоги по проходженню експертиз, одержуванню патентів, ліцензій, сертифікатів
|
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Бізнес-центри |
10 |
10
|
2. |
Весь період |
Весь період |
Міськвиконком, райвиконкоми, громадські об’єднання підприємців на конкурсних засадах |
- |
- |
||
3. |
Інформаційне забезпечення проведення конкурсів на постачання комплектуючих виробів для великих підприємств регіону |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Великі підприємства Робоча група
|
20 |
20 |
4. |
Розробка програми залучення суб’ектів малого бізнесу до вирішення питань ресурсо- та енергозбереження |
II пів. |
- |
Міськвиконком, райвиконкоми, громадські об’єднання підприємців на конкурсних засадах |
-
|
- |
|
|
Будівництво |
|
|
|
|
|
|
1. |
Створення каталогу будівельних та ремонтно-будівельних організацій, діючих у сфері малого будівельного бізнесу, та розміщення його в Інтернеті |
ІІ пів. |
- |
Робоча група, бізнес-центри
|
3 |
- |
|
2. |
Створення банку проектів та програм у сфері будівництва для залучення суб’єктів малого бізнесу |
ІІ пів. |
- |
Робоча група, бізнес-центри
|
5 |
- |
|
3 |
Сприяння створенню єдиної служби погодження проектів |
|
II пів |
- |
Міськвиконком, райвиконкоми, |
- |
- |
|
Комунальна сфера |
|
|
|
|
|
|
1. |
Розробка нормативних актів щодо вдосконалення міської системи стоянок та місць платного паркування |
|
II пів |
- |
Виконавці обираються на конкурсних засадах |
- |
- |
2. |
Проведення конкурсу по залученню підприємців до вирішення задач розвитку каналізаційного господарства міста, відновлення основних фондів |
Кошти підприємців, |
ІI квартал |
- |
10 |
- |
|
3. |
Підтримка створення інформаційного центру та мережі по обслуговуванню населення міста Харкова за програмами підвищення якості існуючого житла та інформування про стан міського ринку житла |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
25 |
25 |
|
4 |
Організаційна підтримка залучення малого бізнесу до вирішення завдань ув’язаних з водопостачанням, ремонту доріг та інших питань комунальної сфери міста |
|
Весь період |
Весь період |
Міськвиконком, райвиконкоми, |
- |
- |
|
Торгівля |
|
|
|
|
|
|
1. |
Підтримка розвитку мережі роздрібної торгівлі за рахунок будівництва міні-магазинів харківських виробників продуктової продукції та відкриття комплексів типу "Супермаркет"
|
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Міськвиконком, райвиконкоми, |
10 |
10 |
2. |
Підтримка розвитку системи ярмаркової торгівлі з урахуванням історичних традицій Слобожанщини та м. Харкова |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
райвиконкоми, |
10 |
10 |
3. |
Розвиток мережі ринків та торговельних майданчиків з продажу продовольчих товарів |
Кошти підприємців |
Весь період |
Весь період |
райвиконкоми, |
50 |
50 |
4. |
Запобігання негативним наслідкам для підприємців при поступовому переведенні ринків у торговельно-сервісні комплекси
|
Кошти підприємців |
Весь період |
Весь період |
Робоча група та громадські організації |
10 |
10 |
5. |
Розвиток мережі об’ектів громадського харчування за рахунок відкриття загальнодоступних малих підприємств з невеликою кількістю посадочних місць |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
100 |
100 |
|
6. |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
250 |
250 |
||
7. |
Бюджетні кошти |
ІІ півріччя |
Весь період |
* |
* |
Збільшення числа працюючих підприємств забезпечує підвищення зайнятості громадян, ріст їхнього економічного благополуччя. Але в цих процесах є і негативна сторона – погіршення екологічної безпеки. Збільшення кількості споживаної енергії приводить до забруднення атмосферного шару, застосування упакування – до утворення величезної кількості побутових відходів. У зв'язку з цим встає питання планомірного зменшення шкоди екології, що завдає розвиток промисловості. Використання енергозберігаючих технологій, організація сучасного механізму збору й утилізації відходів, створення інформаційної бази даних екологічного стану районів міста, підтримка структур, що надають екстрену допомогу по локалізації забруднення природного середовища, – це ті міри, які дозволять вирішити питання екологічної безпеки міста. Поліпшення екологічної безпеки міста і регіону – це одна з найважливіших задач, що стоїть як перед міськими органами управління, так і перед підприємницькими структурами. Мета: Поліпшення екологічного стану у місті та регіоні.
|
Основні заходи щодо реалізації підпрограми
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
|
2003
|
2004
|
2003
|
2004
|
|||
1. |
Створення координаційних структур із забезпечення функціонування інфраструктури підтримки сталого розвитку екологічного підприємництва в місті Харкові |
Не потребує коштів |
ІI квартал |
Весь період |
Міськвиконком, райвиконкоми, Робоча група, Бізнес-центр, Фонд "Розвиток"
|
- |
- |
2. |
Розробка та реалізація програми впровадження енергозберігаючих технологій |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
ІI квартал |
Весь період |
Міськвиконком, райвиконкоми, Фонд "Розвиток"
|
20 |
20 |
3. |
Організація і проведення заходів "Нам жити в чистому місті!" |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період
|
Міськвиконком, райвиконкоми, Робоча група |
10 |
10 |
4. |
Практичне впровадження принципів сталого розвитку в базові секторі малого підприємництва міста Харкова |
Міжнародні спеціалізовані донорські організації і фонди, Кошти підприємців |
Весь період |
Весь період |
Міськвиконком, райвиконкоми, Робоча група, Бізнес-центри, Фонд "Розвиток" Еколого консалтингова компанія “Екоскоп” (Великобританія) |
130 |
130 |
5 |
Пошук оптимальних схем утилізації відходів |
Бюджетні кошти |
Весь період |
Весь період |
Виконавець обирається на конкурсних засадах згідно чинного законодавства |
* |
* |
6. |
Підготовка і публікація в СМИ матеріалів про сучасні методи поводження з побутовими відходами |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Міськвиконком, райвиконкоми, Робоча група, Бізнес-центри, Фонд "Розвиток"
|
20 |
20 |
7. |
Встановлення механізму реалізації п.п. 1, 6, 7 ст. 33 ЗУ “Про місцеве самоврядування” щодо узгодження планів підприємств, установ, організацій, які торкаються екології |
Не потребує коштів |
Весь період |
Весь період |
Управління ЖКГ, Управління з питань підприємництва та інвестицій |
- |
- |
5.3.Підпрограма «Зовнішньоекономічна діяльність»
Для ведення успішної підприємницької діяльності в області ЗЕД потрібна оперативна та достовірна інформація щодо: національної нормативно-правової бази ЗЕД; кон'юнктури на зовнішніх ринках аналогічної продукції; митного і податкового законодавства країн – можливих покупців товарів; фінансово-кредитної політики цих країн; умов транспортного забезпечення міжнародних постачань; торгових правил і звичаїв відповідного регіону.
Мета: Збільшення внеску підприємств міста, що ведуть зовнішньоекономічну діяльність, у вирішення актуальних соціально-економічних проблем м. Харкова.
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
|
2003
|
2004
|
2003
|
2004
|
|||
1. |
Створення структури, що надає маркетингову інформацію щодо закордонних ринків, для малих і середніх підприємств |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
ІI пів. |
|
Міськвиконком, Бізнес-центри, ХНУ
|
10 |
- |
2. |
Розробка і випуск методичної літератури по ВЕД з урахуванням специфіки роботи підприємств міста |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
ІI пів. |
|
|
60 |
60 |
3. |
Налагодження, за підтримкою органів міського самоврядування, прямих контактів з потенційними закордонними інвесторами |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Міськвиконком, райвиконкоми, бізнес-центр |
70 |
70 |
4. |
Навчання керівників підприємств впровадженню міжнародних стандартів якості
|
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Бізнес-центри, Центр стандартизації, ХНУ |
40 |
40 |
5. |
Встановлення зв’язків, плідних стосунків з ТПП,ТЕМ закордонних країн
|
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Управління з питань підприємництва та інвестицій, Обласна держадміністрація |
50 |
50 |
6. |
Економізація стосунків з містами-побратимами |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Управління з питань підприємництва та інвестицій, Обласна держадміністрація |
20 |
20 |
7. |
Укладання договорів про економічне співробітництво з містами, що є адміністративними центрами регіонів, з якими налагоджено співробітництво на рівні області |
Кошти підприємців, та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Управління з питань підприємництва та інвестицій, Обласна держадміністрація
|
30 |
30 |
Процеси, що асоціюються з прогресом у передових країнах базуються на інноваційному підході, на науково-технічному відновленні виробничої діяльності і ринкових механізмів. Ці ж задачі гостро стоять як перед Україною в цілому, так і перед окремими регіонами. У місті Харкові історично склався високий інтелектуальній, культурний і науково-освітній потенціал, тому місто має всі умови переходу на інноваційну модель розвитку. Задача інноваційної діяльності – сприяти виходу у світову економіку по окремих напрямках. Поточна задача програми – підсилити інтелектуальний потенціал міста і на цій основі поліпшити економічну ситуацію в регіоні. Мета: Створення соціально-економічних, організаційних і правових умов для ефективного відтворення, розвитку й використання науково-технічного потенціалу міста, забезпечення впровадження сучасних екологічно чистих, безпечних, енерго- та ресурсозберігаючих технологій, виробництва та реалізації нових видів конкурентноздатної продукції.
|
Основні заходи щодо реалізації підпрограми
№ п/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
|
2003
|
2004
|
2003
|
2004
|
|||
1. |
ІI пів. |
Весь період |
Міськвиконком, Бізнес-центри, Комунальні підприємства, ХНУ |
10 |
5 |
||
2. |
Розробка фінансових схем підтримки інновацій із залученням закордонних партнерів, спонсорів, замовників |
II пів. |
Весь період |
Міськвиконком, Бізнес-центри, ХНУ |
10 |
10 |
|
3. |
Організація і проведення виставок продукції підприємств інноваційної сфери |
Весь період |
Весь період |
Бізнес-центри |
30 |
30 |
|
4. |
Розробка структури бази даних фахівців, окремо консалтингових фірм, які мають досвід та знання для роботи на підприємствах інноваційної сфери та створення сторінки на офіційному Веб-сайті "Підприємництво в м. Харкові"
|
II пів. |
Весь період |
Бізнес-центри |
5 |
5 |
|
5. |
Створення бази даних інноваційних проектів |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Бізнес-центри |
10 |
10 |
6. |
Створення інформаційно-аналітичної служби "Технології підвищеного ризику і система страхування інноваційних ризиків" |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
II пів. |
Весь період |
Бізнес-центри, ХНУ |
15 |
- |
7. |
Створення університетського бізнес-інкубатора на базі ХДТУСГ |
Кошти підприємців та центрів зайнятості |
- |
II пів |
Робоча група, Інститут інноваційного менеджменту ХДТУСГ, Московський районний центр зайнятості |
- |
50 |
8. |
Формування високотехнологічного підприємництва шляхом навчання підприємців на базі взірцевих проектів в регіоні |
За рахунок резервів Інституту інноваційного менеджменту |
- |
ІІ пів. |
Виконавці обираються на Інститут інноваційного менеджменту ХДТУСГ, міськвиконком |
- |
10 |
9. |
З метою розвитку підприємництва у сфері високих технологій, здійснити розробку проекту „Харків – центр техагрополісу та технологічного краю” |
За рахунок резервів Інституту інноваційного менеджменту |
- |
ІІ пів |
Інститут інноваційного менеджменту ХДТУСГ, міськвиконком
|
- |
- |
6. Підтримка розвитку підприємництва серед окремих соціальних груп
6.1.Підпрограма «Сприяння залученню до підприємницької діяльності жінок»
Мета: Розвиток нових економічних форм господарювання шляхом підготовки кадрів (жінок) малого підприємництва для м. Харкова в бізнес-центрах міста, надання фінансової допомоги (мікрокредитування) випускницям, створення консультаційних центрів з урахуванням новітніх технологій, розробка програм зі створенням додаткових робочих місць у місті.
Основні заходи щодо реалізації підпрограми
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
|
2003
|
2004
|
2003
|
2004
|
|||
1. |
Поширити роботу бізнес-центрів у районах міста шляхом створенням нових та підтримки діючих |
Кошти підприємців |
Весь період |
Весь період |
50 |
50 |
|
2. |
Проведення конкурсів бізнес-планів випускників бізнес-центрів для отримання мікрокредитів через кредитні спілки та банки на започаткування власного бізнесу |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
10 |
10 |
|
3. |
Організація проведення спеціалізованих семінарів, "круглих столів", нарад з питань розвитку підприємництва серед жінок |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
40 |
40 |
|
4. |
Сприяння реалізації проектів по місту: - створення та розвиток консультаційних та консалтингових пунктів (із застосуванням новітніх технологій) з питань малого бізнесу; - працевлаштування та створення власного бізнесу в сфері народних промислів як перспективний спосіб вирішення проблеми безробіття серед жінок |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
110 |
110 |
6.2.Підпрограма «Сприяння залученню до підприємницької діяльності молоді»
Молодь, порівняно з іншими віковими групами, проявляє значно більше прагнення стати підприємцями, демонструє підтримку ринкових перетворень та впевненість у їх успіх. Це пояснюється гнучкістю мислення молоді, її здатністю до навчання та застосування нового досвіду, енергійністю. У складних соціально-економічних умовах молодь, покладаючись в першу чергу на свої сили, розглядає підприємництво як можливість вирішення своїх проблем шляхом самореалізації. Підпрограма повинна забезпечити молодим підприємцям сприятливі стартові умови, захист їх інтересів, вирішення поточних проблем функціонування бізнесу. Для забезпечення успішності реалізації підпрограми пропонується широке залучення органів місцевої влади, неурядових організацій, бізнес-центрів, учбових закладів та підприємств. Мета: Сприяння залученню молоді до підприємницької діяльності на основі створення робочих місць; цільова комплексна підготовка широких верств молоді у напрямку практичної діяльності в ринкових умовах; постійна підтримка та супроводження її діяльності. Спрямування дій місцевих органів влади, суб’єктів малого підприємництва, об’єднань і спілок підприємців, установ ринкової інфраструктури на створення сприятливих правових, економічних, морально-психологічних, організаційних та інших умов для стабільної та ефективної роботи молоді в сфері підприємницької діяльності . |
Основні заходи підпрограми
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
|
2003
|
2004
|
2003
|
2004
|
|||
1. |
Консультаційно-інформаційна та правова підтримка. Сприяння створенню "Юридичної клініки" для молоді |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Весь період |
Весь період |
Харківська ліга молодих підприємців
|
50 |
50 |
2. |
Сприяння створенню громадської організації – Гільдії молодих фахівців України |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
ІІ пів. |
Весь період |
10 |
10 |
|
3. |
Сприяння створенню та роботи кредитної спілки "Молодіжний народний банк" |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
II пів. |
Весь період |
10 |
- |
|
4. |
Створення Міського банку вакансій для молоді з метою кваліфікованої інформаційної і консультативної допомоги молоді у працевлаштуванні |
Кошти підприємців та інші джерела фінансування |
ІI пів. |
Весь період |
Бізнес-центри, центри зайнятості |
20 |
30 |
5. |
Розширення впровадження вже діючої "Програми освіти дітей та молоді з економічних знань", сприяння створенню "Молодіжного центру праці та бізнесу" |
Бюджетні кошти |
Весь період |
Весь період |
Виконавець обирається на конкурсних засадах згідно чинного законодавства |
* |
*
|
кошти підприємців та інші джерела фінансування |
Харківське регіональне відділення Українського фонду міжнародного молодіжного співробітництва "Лідер" |
30 |
30 |
Державна політика реформування Збройних Сил України та соціального і правового захисту військовослужбовців, звільнених в запас або відставку, є в Україні одним з пріоритетних напрямків діяльності держави і здійснюється в інтересах військовослужбовців, суспільства, держави, з урахуванням економічних можливостей, економічного, соціального, історичного, культурного розвитку України і світового досвіду. Розвиток соціально-економічних процесів в Україні згідно з тими, що відбуваються в світі, вимагає радикального посилення впливу військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, як найбільш свідомої та достатньо організованої частини суспільства, на всі сфери життя. Тому рішенням Ради безпеки та оборони України відповідно до пункту 15 частини першої статті 106 Конституції України, було створено центральний орган виконавчої влади зі спеціальним статусом – Національний координаційний центр адаптації військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, та конверсії військових об’єктів. На регіональному рівні в м. Харкові національна Програма потребує підтримки саме в напрямку залучення військовослужбовців, звільнених в запас або відставку, до підприємницької діяльності. Мета: Соціальна адаптація військовослужбовців, звільнених в запас або відправлених у відставку, та їх працевлаштування у нових сферах діяльності |
Основні заходи щодо реалізації підпрограми
№ з/п |
Зміст заходу
|
Джерела фінансування
|
Термін виконання
|
Виконавці
|
Обсяги фінансування (тис. грн.) |
||
|
2003
|
2004
|
2003
|
2004
|
|||
Взаємодія органів місцевого самоврядування, громадських організацій підприємців, спрямованих на соціальну адаптацію військовослужбовців, звільнених в запас або відставку, з Національним координаційним центром адаптації військовослужбовців |
Весь період |
Весь період |
НКЦ; бізнес-центри |
В розмірі централізовано наданих коштів |
||
Реалізація програми співробітництва з міжнародними організаціями та відповідними органами іноземних держав по залученню до підприємницької діяльності звільнених в запас військовослужбовців |
Весь період |
Весь період |
НКЦ; бізнес-центри |
Заступник міського голови з питань діяльності
виконавчих органів ради – начальник Головного
управління економіки та комунального майна Є.Черненко