ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

Харків


від 14 квітня 2009 року
№ 209


Зареєстровано в Головному управлінні юстиції у Харківській області 27.04.2009 Ñ€. № 18/1048



Про затвердження Ліцензійних
умов провадження господарської
діяльності з організації та
утримання тоталізаторів,
гральних закладів у Харківській
області та Порядку контролю за
додержанням Ліцензійних умов
провадження господарської
діяльності з організації та
утримання тоталізаторів,
гральних закладів
у Харківській області



Відповідно до законів України "Про місцеві державні адміністрації", "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", постанов Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 № 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування" і від 04.07.2001 № 756 "Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності", з метою впорядкування діяльності щодо організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів у Харківській області:

1. Затвердити Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів у Харківській області (далі – Ліцензійні умови), що додаються.

2. Затвердити Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів у Харківській області (далі – Порядок контролю), що додається.

3. Контроль за виконанням розпорядження покласти на заступника голови обласної державної адміністрації С.М. Стороженка.

4. Ліцензійні умови та Порядок контролю набувають чинності через десять днів з моменту офіційного опублікування.


Голова обласної державної
адміністрації
А. АВАКОВ


Ліцензійні умови
провадження господарської діяльності з організації та утримання
тоталізаторів, гральних закладів у Харківській області


Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів у Харківській області (далі - Ліцензійні умови) розроблені відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", постанов Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 № 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування", від 29.11.2000 № 1755 "Про термін дії ліцензії на провадження певних видів господарської діяльності, розміри і порядок зарахування плати за її видачу", від 04.07.2001 № 756 "Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності" (зі змінами),
установлюють кваліфікаційні, організаційні, технологічні та інші вимоги до провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів.

1. Загальні положення


1.1. Ліцензійні умови встановлюють вимоги до провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів на території Харківської області всіма суб’єктами господарювання незалежно від їх організаційно-правової форми та форми власності.

1.2. Визначення термінів:

"Азартна гра" - гра, участь у якій дає змогу отримати приз (виграш), результат якої визначається діями (подіями), цілком або частково залежними від випадковості, і умовою участі в якій є внесення гравцем ставки.

Азартними іграми не вважаються:

гра в більярд, кеглі (боулінг) та інші ігри, які проводяться без одержання гравцем призу (виграшу);

гра на гральних автоматах типу "кран-машина" (двокоординатні автомати), де як виграш гравець отримує виключно матеріальні речі (іграшки, цукерки тощо);

розіграші на безоплатній основі з рекламуванням (популяризацією) окремого товару, послуги, торгової марки, найменування або напрямів діяльності суб'єктів господарювання, комерційної програми з видачею виграшів у грошовій або майновій формі;

розіграші у вигляді конкурсів (ігор, вікторин), умови яких передбачають безоплатне набуття особою статусу її учасника та отримання учасником, який виявив кращі особисті знання, виграшів у грошовій або майновій формі за особисту перемогу;

розіграші на безоплатній основі для розважальних, благодійних або пізнавальних цілей.

"Букмекерська діяльність" – діяльність з проведення парі та ігор в тоталізатор, у тому числі із застосуванням засобів телекомунікаційних мереж, спрямована на формування переліку подій, які мають відбутися в майбутньому, прийняття ставок на ці події, зберігання ставок, відстеження результатів подій, визначення та видача призів (виграшів);

"Гральне обладнання" – будь-яке спеціалізоване обладнання або пристрій (механічний, електричний, електронний), який призначений для проведення азартних ігор (гральний автомат (у тому числі гральний автомат типу рулетки), гральний стіл, гральний стіл із кільцем рулетки тощо);

"Гральний автомат" - механічне, електричне, електронне обладнання або пристрій, що використовується для проведення азартних ігор, результат яких визначається без участі працівника ліцензіата програмою роботи цього обладнання (пристрою) із використанням генератора випадкових чисел, який міститься всередині корпусу такого обладнання (пристрою), і сума виграшу нараховується обладнанням (пристроєм) автоматично;

"Гра на гральних автоматах" - азартна гра, в якій гральним автоматом обліковується внесення ставки, визначається розмір призу (виграшу);

"Гральний заклад" - окреме приміщення або будівля з гральною залою (залами) для відвідувачів, в якому (яких) провадяться азартні ігри;

"Зал гральних автоматів" - нежитлове приміщення, крім пересувної малої архітектурної форми, закрите від огляду ззовні, у якому для проведення азартних ігор використовуються гральні автомати;

"Ігрова зала" – це частина грального закладу, де безпосередньо проводяться азартні ігри і, у визначеному ліцензіатом порядку, розміщене гральне обладнання для здійснення азартних ігор;

"Ігровий замінник гривні" – обмінений на гроші в касі ліцензіата предмет установленого ліцензіатом зразка (жетон, фішка, електронна карта тощо), який використовується для проведення азартних ігор;

"Каса ліцензіата" (каса) - спеціально обладнане ліцензіатом місце з реєстратором розрахункових операцій, де здійснюються продаж та обмін ігрових замінників гривні, поповнення ігрових рахунків або приймання ставок від гравців, розрахунки за результатами гри;

"Ліцензіат" – суб’єкт господарювання, який одержав ліцензію на провадження діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів;

"Приз" (виграш) – кошти, інше майно чи майнові права, які безоплатно передаються у власність гравцю внаслідок виграшу в азартну гру відповідно до правил азартної гри;

"Призовий (виграшний) фонд" – сукупність призів (виграшів), які підлягають видачі гравцям у разі їх виграшу в азартну гру відповідно до правил гри;

"Приміщення" – частина внутрішнього об’єму будівлі або частина міжпалубного простору всередині корпусу судна, що обмежені будівельними елементами, із можливістю входу і виходу;

"Пункт тоталізатора" (у тому числі букмекерська контора) – нежитлове приміщення або будівля, де провадиться букмекерська діяльність;

"Ставка" – плата гравця за участь в азартній грі, сума якої використовується для визначення розміру призу (виграшу);

"Тоталізатор" – азартна гра, у якій гравці роблять ставки на події з наперед невідомим результатом, а ліцензіат за комісійну винагороду приймає і зберігає ставки, а також розподіляє і виплачує суму призу (виграшу) згідно з правилами азартної гри одразу після закінчення події безпосередньо в місці її проведення.

2. Організаційні вимоги


2.1. Суб’єкт господарювання, який має намір провадити господарську діяльність з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів, особисто або через уповноважений ним орган чи особу звертається до органу ліцензування із заявою встановленого зразка про видачу ліцензії (додаток 1) із додаванням документів відповідно до статті 10 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" та пункту 52 постанови Кабінету Міністрів України від 4.07.2001 № 756 "Про затвердження переліку документів, які додаються до заяви про видачу ліцензії для окремого виду господарської діяльності".

2.2. Заява про видачу ліцензії та документи, що додаються до неї, приймаються за описом (додаток 2), копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття документів органом ліцензування та підписом відповідальної особи.

2.3. У разі наявності в заявника філії, інших відокремлених підрозділів, які провадитимуть господарську діяльність на підставі отриманої ліцензії, у заяві зазначається їх місцезнаходження.

2.4. Заява про видачу ліцензії залишається без розгляду, якщо:

заява подана (підписана) особою, яка не має на це повноважень;

документи оформлені з порушенням вимог статті 10 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".

Про залишення заяви про видачу ліцензії без розгляду заявник повідомляється в письмовій формі із зазначенням підстав залишення заяви про видачу ліцензії без розгляду у строки, передбачені для видачі ліцензії.

Після усунення причин, що були підставою для винесення рішення про залишення заяви про видачу ліцензії без розгляду, заявник може повторно подати заяву про видачу ліцензії, яка розглядається в порядку, установленому Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".

2.5. У разі створення в суб’єкта господарювання нової філії, іншого нового відокремленого підрозділу, які провадитимуть господарську діяльність згідно з отриманою ліцензією, суб’єкт господарювання повинен подати до органу ліцензування заяву встановленого зразка про видачу копії ліцензії (додаток 3), а також документи відповідно до статті 10 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".

2.6. У разі виникнення підстав для переоформлення ліцензії відповідно до статті 16 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" суб’єкт господарювання зобов'язаний протягом десяти робочих днів подати органу ліцензування заяву про переоформлення ліцензії (додаток 4) разом із ліцензією, що підлягає переоформленню, із відповідними документами або їх нотаріально засвідченими копіями, які підтверджують зазначені зміни.

2.7. У разі втрати або пошкодження ліцензії ліцензіат зобов'язаний звернутися до органу ліцензування із заявою про видачу дубліката ліцензії (додаток 5). До заяви, у разі втрати ліцензії, додається документ, що засвідчує внесення плати за видачу дубліката ліцензії, а в разі пошкодження - непридатна для користування ліцензія та документ, що підтверджує внесення плати за видачу дубліката ліцензії.

2.8. Вимоги до розміщення гральних закладів і пунктів тоталізатора.

2.8.1. Азартні ігри проводяться тільки у гральних закладах.

2.8.2. Гральні заклади не можуть розміщуватись у закладах охорони здоров'я, навчально-виховних закладах, органах державної влади та місцевого самоврядування, культових будівлях, пересувних малих архітектурних формах.

2.8.3. На фасаді будівлі, де розташовано гральний заклад, необхідно розмістити вивіски із зазначенням найменування ліцензіата (логотипу).

2.8.4 При вході до грального закладу на видному для огляду місці розмістити інформацію про режим роботи та заборону участі в азартних іграх особам віком до 18 років.
Режим роботи грального закладу установлюється суб'єктом господарювання самостійно, а у випадках, передбачених законодавством, режим роботи грального закладу встановлюють органи місцевого самоврядування за погодженням із ліцензіатом.

2.8.5. У разі закриття грального закладу для проведення санітарних заходів, ремонту, технічного переобладнання та проведення інших робіт ліцензіат повинен розмістити поряд з інформацією про режим роботи оголошення про дату та період закриття.

2.8.6. Гральний заклад включає зону (зони) обслуговування відвідувачів і службову зону:
у зоні обслуговування відвідувачів розташовуються приміщення: ігрова зала (зали), каса, вбиральня для відвідувачів (відповідно до санітарних норм);
у службовій зоні розташовуються приміщення для виконання робіт із забезпечення діяльності грального закладу, зберігання обладнання грального закладу.

2.8.7. При гральному закладі в зоні обслуговування відвідувачів може розміщуватися об’єкт ресторанного господарства (бар, буфет), який функціонує відповідно до чинного законодавства.

2.8.8. Приміщення ігрової зали не повинно бути доступним для візуального огляду ззовні.

2.8.9. Візуальна, світова, звукова реклама грального закладу не повинні продивлятись або бути чутними з будь - якого поверху чи приміщення закладів.
2.8.10. Забороняється організація діяльності з організації та утримання гральних закладів, тоталізаторів поза гральними закладами.

2.9. Вимоги до утримання грального закладу.

2.9.1. Гральний заклад повинен відповідати вимогам чинних нормативних актів із питань пожежної безпеки, охорони праці, стандартів, санітарних норм, будівельних норм і правил.

2.9.2. Установлене в ігрової залі обладнання грального закладу має знаходитись у справному технічному стані.

2.9.3. Упродовж доби в гральному закладі не допускається перевищення рівнів шуму, установлених санітарними нормами.

2.10. Вимоги до ліцензіатів.

2.10.1. Не допускати до участі в азартній грі осіб, які не досягли 18-річного віку.

2.10.2. Мати уповноваженого працівника (працівників), відповідального (відповідальних) за допуск до грального закладу відвідувачів (у тому числі щодо вікового обмеження учасників азартної гри).

2.10.3. Дотримуватися загальноприйнятих, а також ухвалених ліцензіатом норм поведінки відвідувачів грального закладу, не допускати вчинення незаконних дій або неетичного поводження відвідувачами та працівниками грального закладу.

2.10.4. Вживати заходів щодо недопущення випадків загрози здоров’ю або життю відвідувачів і працівників грального закладу.

2.11. Вимоги щодо наявності в ліцензіата документів.

2.11.1. Документи, які необхідні для провадження даного виду господарської діяльності:
ліцензія з організації господарської діяльності з проведення азартних ігор (або копія ліцензії);
копія ліцензії на кожну філію, яка здійснює організацію діяльності з проведення азартних ігор;
ліцензія з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів;
копія ліцензії, видана органом ліцензування, на кожний відокремлений підрозділ, який провадить господарську діяльність з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів;
документи, що засвідчують право власності або оренди ліцензіатом приміщення для провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів.

2.11.2. Документи, що засвідчують право власності або оренди ліцензіатом приміщення та обладнання, необхідного для провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів.

2.11.3. Дані про облік грального обладнання, термін його експлуатації, наявності сертифікатів відповідно до чинного законодавства.

2.11.4. Положення про призовий фонд.

2.11.5. Правила роботи грального закладу.

2.11.6. Правила та перелік азартних ігор, що пропонуються.

2.11.7. Перелік подій, на які приймаються ставки.

2.11.8. Порядок розгляду претензій та пропозицій щодо якості та обсягу послуг, а також повноти та своєчасності виплати виграшів.

2.11.9. Торговий патент на кожне окреме гральне місце (гральний автомат, гральний стіл).

2.12. У гральному закладі відповідно до Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом" мають бути правила проведення фінансового моніторингу та програми його здійснення. Порядок і режим доступу до Правил та Програм визначаються працівником, відповідальним за проведення фінансового моніторингу в гральному закладі, за погодженням із керівником грального закладу.

2.13. У гральному закладі мають бути Перелік азартних ігор та Правила проведення азартних ігор.
Правила та Перелік повинні бути викладені державною мовою, мати суцільно пов’язаний закінчений зміст, граматично і логічно узгоджену інформацію.

2.14. Перелік та Правила азартних ігор, що пропонуються, Порядок розгляду претензій і пропозицій щодо якості та обсягу послуг, а також повноти та своєчасності виплати виграшів, Положення про призовий фонд повинні бути пронумеровані, прошнуровані, опечатані та скріплені підписом ліцензіата.

2.15. Кошти призового фонду повинні забезпечувати умови розрахунків із гравцями, передбачені правилами азартних ігор.
У разі неспроможності ліцензіата видати приз гравцю, якому належить виграш у азартну гру, за рахунок коштів каси ліцензіата, такий приз видається за рахунок коштів ліцензіата на поточному рахунку в банку в строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати виграшу.

2.16. Ліцензіат повинен розмістити в ігровій залі у зручному для огляду місці такі документи:

2.16.1. Засвідчені копії документів:

ліцензію з організації господарської діяльності з проведення азартних ігор;

ліцензію з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів;

перелік і правила азартних ігор, що пропонуються;

порядок розгляду претензій та пропозицій щодо якості та обсягу послуг, а також повноти та своєчасності виплати виграшів;

положення про призовий фонд;

перелік подій, на які приймаються ставки.

2.16.2. Торговий патент на кожне окреме гральне місце (гральний автомат, гральний стіл).

2.16.3. Інформацію про заборону участі в грі особам віком до 18 років.

2.17. Ліцензію з організації діяльності з проведення азартних ігор видає Міністерство фінансів України.

2.18. Ліцензію на провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів на території Харківської області видає Харківська обласна державна адміністрація. Термін дії ліцензії на провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів становить п’ять років, а плата за її видачу справляється в розмірі 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

3. Кваліфікаційні вимоги


3.1. Посадові особи ліцензіата повинні відповідати таким вимогам:

для керівника або його заступника - наявність базової або повної вищої освіти, стажу роботи, пов'язаного з організацією та утриманням тоталізаторів, гральних закладів, або організації діяльності з проведення азартних ігор не менше ніж один рік;

для головного бухгалтера або особи, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку і звітності - наявність бухгалтерської або базової чи повної вищої економічної освіти, стажу роботи на посаді бухгалтера не менше ніж три роки.

Працівники ліцензіата, які мають безпосереднє відношення до проведення азартних ігор, повинні бути не молодше 18 років і мати відповідну професійну підготовку, необхідну для здійснення певного виду робіт щодо організації діяльності з проведення азартних ігор.

Рівень професійної підготовки працівників ліцензіата, які мають безпосереднє відношення до проведення азартних ігор, визначає керівник ліцензіата.

4. Інші вимоги


4.1. Ліцензіат зобов’язаний повідомляти орган ліцензування про всі зміни даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії. У разі виникнення таких змін ліцензіат зобов’язаний протягом десяти робочих днів подати до органу ліцензування відповідне повідомлення в письмовій формі разом із документами або їх нотаріально засвідченими копіями, які підтверджують зазначені зміни.

5. Прикінцеві положення


Ліцензіати повинні привести свою діяльність у відповідність з вимогами цих Ліцензійних умов протягом трьох місяців з дати їх опублікування.

Голова представництва
Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Харківській області

В.В. Радченко


Заступник голови - керівник апарату Харківської обласної державної адміністрації

Л.О. Лучанінова



Порядок контролю
за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів
у Харківській області


Цей Порядок розроблений відповідно до вимог Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 № 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування".

Контроль за додержанням ліцензіатами Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів у Харківській області, (далі - Ліцензійні умови) у межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок здійснюють такі органи контролю:

Харківська обласна державна адміністрація, як орган ліцензування, визначений постановою Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 № 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування";

Представництво Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Харківській області, як територіальний орган спеціально уповноваженого органу ліцензування.

1. ОРГАНІЗАЦІЯ ПЕРЕВІРОК


1.1. Планові перевірки додержання ліцензіатами Ліцензійних умов здійснюються органами контролю відповідно до річних планів, які затверджуються до 1 грудня року, що передує плановому. План перевірок органу ліцензування погоджується з представництвом Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Харківській області.

Періодичність проведення планових перевірок проводиться з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2009 № 303 "Про затвердження критеріїв, за якими оцінюється ступінь ризику від господарської діяльності з випуску та проведення лотерей і з організації діяльності з проведення азартних ігор (крім лотерей) і визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)".

1.2. Позапланові перевірки проводяться органами контролю на підставі надходження до них у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом Ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов.

Під час проведення позапланової перевірки з’ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для її здійснення, з обов’язковим зазначенням цих питань у посвідченні на проведення перевірки.

1.3 Для проведення перевірки орган контролю видає розпорядчий документ (наказ, розпорядження) про створення комісії з перевірки (складається щонайменше з двох осіб) і посвідчення про право перевірки ліцензіата (додаток 1), яке підписується керівником органу контролю (його заступником) і засвідчується печаткою.

1.4. Посвідчення реєструється в журналі обліку посвідчень про право на здійснення перевірки, сторінки якого мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою (додаток 2).

1.5. Орган контролю не менш як за десять днів письмово або телефонограмою, оформленою в установленому законодавством порядку, повідомляє ліцензіата про проведення планової перевірки. Про проведення позапланової перевірки ліцензіат заздалегідь не попереджається.

1.6. Строк проведення планової перевірки не може перевищувати п'ятнадцяти робочих днів, а для суб’єктів малого підприємництва – п’яти робочих днів. Строк здійснення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб’єктів малого підприємництва – двох робочих днів.

Продовження строку здійснення перевірки не допускається.

2. ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ КОМІСІЇ З ПЕРЕВІРКИ ЛІЦЕНЗІАТА


2.1. Голова та члени комісії мають право:

ознайомлюватися з необхідними для проведення перевірки документами, що стосуються провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів;

доступу до грального закладу і з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних із перевіркою;
отримувати копії (ксерокопії) необхідних для проведення перевірки документів;

одержувати від посадових осіб ліцензіата письмові пояснення з питань, що виникають під час перевірки.

2.2. Голова та члени комісії зобов'язані:

об'єктивно відображати стан справ щодо додержання ліцензіатом Ліцензійних умов;

дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із ліцензіатами;

не втручатися і не перешкоджати здійсненню господарської діяльності під час здійснення перевірки ліцензіата, якщо це не загрожує життю та здоров'ю людей, не спричиняє небезпеки виникнення техногенних ситуацій і пожеж;

забезпечувати додержання комерційної таємниці ліцензіата;

надавати ліцензіату консультаційну допомогу щодо здійснення перевірки ліцензіата;

керуватись у своїй роботі виключно вимогами нормативно-правових актів.

3. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕВІРКИ


3.1. Для проведення перевірки голова комісії повинен пред'явити керівнику (уповноваженому представнику) ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіату (фізичній особі - підприємцю) посвідчення про право перевірки та документи, які засвідчують особи голови та членів комісії, і надати копію посвідчення (направлення).

Уповноваженими представниками ліцензіата є особи, які мають засвідчені в установленому порядку довіреності на право представляти ліцензіата, керівники (їх заступники або керівники структурних підрозділів) ліцензіата - юридичної особи або особи, яким ліцензіат доручив виконання обов'язків, пов'язаних із провадженням господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів у Харківській області.

3.2. Ліцензіат може вести журнал відвідання представниками органів контролю із зазначенням у ньому строків і мети відвідання, посади, прізвища голови та членів комісії органу контролю тощо.

Зазначені відомості засвідчуються підписом посадової особи (голови комісії) органу контролю.

3.3. Ліцензіат зобов'язаний забезпечити умови для проведення перевірки та надавати всі необхідні документи, що підтверджують додержання ним вимог Ліцензійних умов.

3.4. Комісія перевіряє:

3.4.1. Дотримання Ліцензійних умов.

3.4.2. Виконання розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов у разі їх наявності.

3.4.3. Відповідність відомостей, наведених у ліцензії, відомостям, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію суб'єкта господарювання та в його установчих документах.

3.4.4. Наявність рішень про створення філій, інших відокремлених структурних підрозділів ліцензіата.

3.4.5. Достовірність даних у документах, поданих ліцензіатом для отримання ліцензії, та за час провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів.

3.4.6. Своєчасність повідомлення Харківської обласної державної адміністрації про зміни в документах, що подавалися до заяви для отримання ліцензії.

3.4.7. Своєчасність переоформлення ліцензії (за потреби).

3.4.8. Наявність довідки про прийняття заяви про переоформлення ліцензії на провадження господарської діяльності з організації та утримання тоталізаторів, гральних закладів або про прийняття заяви про видачу дубліката ліцензії (за потреби).

4. ПОРЯДОК ОФОРМЛЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ПЕРЕВІРКИ


4.1. За результатами перевірки складається акт перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов (далі - акт перевірки) (додаток 3) у двох примірниках. Один примірник акта перевірки видається керівникові (уповноваженому представнику) ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіату (фізичній особі - підприємцю), який перевірявся, другий - зберігається в органі контролю, який здійснив перевірку.

4.2. Керівник (уповноважений представник) ліцензіата (юридичної особи) особисто засвідчує, що ознайомлений з актом перевірки й отримав один примірник, ставить свій підпис, дату та печатку.

Ліцензіат (фізична особа - підприємець) засвідчує, що ознайомлений з актом перевірки й отримав один примірник, ставить свій підпис, дату та печатку (за наявності).

Для філій та інших відокремлених структурних підрозділів уповноважений представник ліцензіата ставить свій підпис, дату та печатку (за наявності).

4.3. У разі відмови керівника (уповноваженого представника) ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіата (фізичної особи - підприємця) від ознайомлення та/або підписання акта перевірки, голова комісії в акті робить запис про те, що ця особа від підпису відмовилася та залишає їй один примірник акта.

4.4. Порушення, які були виявлені при перевірці додержання ліцензіатом Ліцензійних умов, мають бути викладені в акті перевірки з посиланням на конкретні пункти, статті, розділи нормативно-правових актів, які були порушені ліцензіатом. Довільне викладення або трактування вимог нормативно-правових актів не допускається.

4.5. Керівник (уповноважений представник) ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіат (фізична особа - підприємець) має право під час складання акта перевірки дати письмові пояснення та викласти зауваження щодо змісту акта і проведення перевірки. Вони оформляються в письмовій формі та є невід'ємною частиною акта перевірки. При цьому, на всіх примірниках акта перевірки перед підписом керівника ліцензіата або його уповноваженого представника робиться запис "Із зауваженнями".

4.6. В останній день перевірки два примірники акта підписуються головою, членами комісії та керівником (уповноваженим представником) ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіатом (фізичною особою - підприємцем).

4.7. У разі виявлення порушень Ліцензійних умов, орган контролю протягом п'яти робочих днів від дати складання акта перевірки видає розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов (додаток 4), яке надсилається ліцензіату з повідомленням про вручення.

4.8. У разі усунення ліцензіатом зазначених в акті перевірки порушень Ліцензійних умов до прийняття розпорядження про їх усунення та надання органу контролю документів, які це підтверджують і не потребують додаткової перевірки, розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов не видається.

4.9. Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов, зобов'язаний у тридцятиденний строк у письмовій формі подати органу контролю, який видав це розпорядження, документальне підтвердження усунення порушень.

4.10. Якщо ліцензіатом документально підтверджено усунення порушень Ліцензійних умов, то перевірка виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов може не проводитись.

4.11. У разі неподання ліцензіатом інформації про результати виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов до органу контролю протягом установленого строку, проводиться позапланова перевірка виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов.

Позапланова перевірка виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов проводиться після закінчення встановленого строку, протягом якого ліцензіат зобов'язаний подати інформацію про результати виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов до органу контролю.

Позапланова перевірка ліцензіата може бути проведена з метою перевірки інформації про результати виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов, яка подається ліцензіатом до органу контролю.

4.12. Акт про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов, який є підставою для анулювання ліцензії, складається на підставі акта перевірки.

4.13. Якщо органом контролю під час перевірки виявлено:

повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов;

недостовірні відомості в документах, поданих ліцензіатом для одержання ліцензії;

факт передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності;

факт неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії, то протягом трьох робочих днів із дати складання акта перевірки орган контролю, який здійснював перевірку, складає відповідний акт про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов та/або акт про виявлення недостовірних відомостей в документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії, та/або акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності, та/або акт про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії (додаток 5), у двох примірниках.

5. РІШЕННЯ ПРО АНУЛЮВАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ


5.1. Підставами для анулювання ліцензії є:

заява ліцензіата про анулювання ліцензії;

акт про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов;

рішення про скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання;

нотаріально засвідчена копія свідоцтва про смерть фізичної особи - суб'єкта підприємницької діяльності;

акт про виявлення недостовірних відомостей в документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії;

акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності;

акт про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії;

акт про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов;

неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов;

акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом контролю.

Акти, зазначені в цьому пункті, складаються в двох примірниках. Керівник (уповноважений представник) ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіат (фізична особа - підприємець) письмово підтверджує, що ознайомлений з актом і отримав один його примірник, ставить свій підпис, дату та печатку (у разі наявності).

У разі відмови керівника (уповноваженого представника) ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіата (фізичної особи - підприємця) від ознайомлення та/або підписання акта голова комісії в акті робить запис про те, що ця особа від підпису відмовилася, та залишає їй один примірник акта.

5.2. У разі складання актів, які зазначені в пункті 5.1. цього розділу, Представництво Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Харківській області подає до органу ліцензування копії зазначених актів з пропозицією щодо необхідності анулювання ліцензії.

5.3. Орган ліцензування приймає рішення про анулювання ліцензії протягом десяти робочих днів з дати встановлення підстав для анулювання. Рішення вручається (надсилається) ліцензіату із зазначенням підстав анулювання ліцензії не пізніше трьох робочих днів з дати його прийняття.

5.4. Рішення про анулювання ліцензії реєструється у відповідному журналі обліку, сторінки якого повинні бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою.

5.5. Рішення про анулювання ліцензії набирає чинності через десять днів із дати його прийняття.

5.6. Запис про підставу, дату та номер рішення про анулювання ліцензії вноситься до ліцензійного реєстру органу ліцензування не пізніше наступного робочого дня після набрання чинності рішення про анулювання ліцензії.

5.7. Розгляд питань про анулювання ліцензії на підставі акта про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії; акта про виявлення недостовірних відомостей в документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акта про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов здійснюється органом ліцензування з обов'язковим запрошенням ліцензіата або його представника.

5.8. Орган ліцензування повинен мати підтвердження повідомлення ліцензіата про час та місце розгляду питання про анулювання ліцензії.

5.9. У разі неявки ліцензіата або його уповноважених представників
розгляд питань про анулювання ліцензії здійснюється без їх участі.

5.10. У разі анулювання ліцензії на підставі акта про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов; акта про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії; акта про виявлення недостовірних відомостей в документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акта про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акта про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов, ліцензіат може одержати нову ліцензію на право провадження цього виду господарської діяльності не раніше ніж через рік з дати прийняття рішення органу ліцензування про анулювання попередньої ліцензії.

6. ОСКАРЖЕННЯ РІШЕННЯ ПРО АНУЛЮВАННЯ ЛІЦЕНЗІЇ


6.1. У разі подання ліцензіатом протягом десяти днів із дня прийняття рішення про анулювання ліцензії скарги до Експертно - апеляційної ради при Державному комітеті України з питань регуляторної політики та підприємництва дія зазначеного рішення органу ліцензування зупиняється до прийняття відповідного рішення Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва.

6.2. Рішення Експертно-апеляційної ради щодо скарги ліцензіата є підставою для видання Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва розпорядження про усунення виявлених порушень законодавства у сфері ліцензування, допущених органом ліцензування.

6.3. Рішення про анулювання ліцензії може бути оскаржено у судовому порядку.


Голова представництва
Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва у Харківській області

В.В. Радченко



Заступник голови - керівник апарату Харківської обласної державної адміністрації

Л.О. Лучанінова