Додаток

до рішенням ХІV сесії Харківської міської  ради XXIV скликання „Про перейменування Харківського міського архіву” від 25.06.2003 

-------/03

 

 

                                                 ПОЛОЖЕННЯ

про архівний відділ Харківської міської ради

 

І.Загальні положення.

 

1.Архівний відділ Харківської  міської ради (далі – відділ) є виконавчим органом міської ради, підзвітний і підконтрольний раді, підпорядкований її виконавчому комітету та міському голові, а з питань здійснення делегованих йому повноважень органів виконавчої влади у галузі архівної справи і діловодства також підконтрольний державному архіву Харківської області.

2.Відділ у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, а також Положенням про архівний відділ міської ради.

У здійсненні повноважень органів виконавчої влади у галузі архівної справи і діловодства відділ керується наказами Держкомархіву України, державного архіву області.

3.Відділ утримується за рахунок коштів міського бюджету. Граничну чисельність та витрати на утримання відділу затверджує міська рада. Кошторис доходів і видатків на утримання відділу та штатний розпис відділу затверджується міським головою.

4.Відділ є юридичною особою. Має самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням державного герба України і своєю назвою „Архівний відділ Харківської міської ради”

5.Діяльність архівного відділу  здійснюється на основі перспективних і поточних планів роботи, узгоджених з заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради – керуючим справами виконавчого комітету  міської ради.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 ІІ. Мета та задачі відділу.

 

    Відділ  має таку мету та задачі:

 

-  складає при узгодженні з державним архівом Харківської області плани розвитку архівної справи в місті і забезпечує виконання цих планів; забезпечує схоронність, облік та охорону документів, утворених у  процесі діяльності існуючих  установ, а також  що діяли раніше на території міста .

-  приймає на збереження документи від підприємств, установ, організацій і громадян;

-  складає при узгодженні з державним архівом Харківської області список   підприємств , установ і організацій, документи яких підлягають прийому на    збереження в архів;

- контролює  роботу архівних підрозділів підприємств, установ і організацій, умови       схоронності документів у них, веде зведений облік документів, що передаються на       зберігання в архів, та подає необхідні відомості про них державному архіву Харківської області;

-  готує матеріали для проведення державним архівом Харківської області            державної реєстрації документів Національного архівного фонду фізичних осіб незалежно від форм власності, що перебувають у зоні комплектування відділу.

-  інформує  державний архів області про виявлення  архівних документів, що не мають власника або власник  яких невідомий, а також про продаж  документів Національного архівного фонду з метою реалізації переважного права держави  на їх придбання.

-  приймає для зберігання  документи Національного архівного фонду від органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ і організацій міста, а також архівних документів громадян і їх об’єднань.

- контролює та  перевіряє ведення  діловодства на підприємствах, в установах і організаціях, що перебувають у зоні комплектування відділу, незалежно від форм власності, роботу їх архівних підрозділів, умови зберігання документів у них, надає їм методичну допомогу у впровадженні прогресивних систем  діловодства та зберігання документів.

- подає міській раді пропозиції щодо створення трудового архіву для               централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб на території міста та інших архівних документів, що  не належить до Національного архівного фонду, надає консультативно-методичну   допомогу в організації його діяльності.

- інформує міську раду, державний архів області про факти втрати, знищення, пошкодження архівних документів, інші порушення законодавства про Національний архівний фонд та архівні установи.                       

- готує і передає державному архіву Харківської області у встановлений термін документи і довідковий апарат до них для постійного збереження;

- створює й удосконалює довідковий апарат до документів, що знаходяться на  збереженні в архівному відділі;

-  інформує зацікавлені підприємства, установи та організації про склад і зміст документів, що зберігаються в архівному відділі, дає можливість                     ознайомиться з ними користувачам, організує використання архівних документів на виставках і в засобах масової інформації;

- видає за плату фізичним та юридичним особам в установленому порядку архівні      довідки, копії і виписки з документів, які знаходяться на збереженні в архівному відділі;

-  одержує у встановленому порядку від  виконавчих  органів Харківської міської ради, інших органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій інформацію, документи й інші матеріали щодо зберігання й упорядкування документів Національного архівного фонду і ведення діловодства, а від місцевих органів державної статистики-безкоштовно статистичні дані, необхідні для  виконання покладених на нього задач ;

-   обмежує у встановленому порядку доступ до документів Національного архівного фонду , що зберігаються в архівному відділі ;

-   перевіряє архівні служби підприємств, установ і організацій незалежно від форм  власності й підпорядкованості ;

 -  проводить експертизу цінності документів і підготовку документів для включення до складу Національного архівного фонду, виключення документів з нього, внесення до унікальних документальних пам’ятників. Для цього архівний відділ створює експертну комісію, положення та склад експертної комісії затверджує начальник відділу.

-         проводить роботи щодо упорядкування документів підприємств, установ і організацій на договірних засадах. Для цього архівний відділ створює госпрозрахункову групу. Положення та склад групи затверджує начальник архівного відділу.

 

                       ІІІ.Керівництво відділом.

 

1.Відділ очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з        посади  міським головою за погодженням  з директором державного архіву Харківської області.

Начальник має заступника, який за його поданням, погодженим з директором державного архіву області, призначається на посаду і звільняється з посади міським головою

 

 

2.   Начальник відділу:

- здійснює керівництво діяльністю  архівного відділу;

- несе персональну відповідальність за виконання  покладених на відділ завдань;

- несе персональну відповідальність за невиконання або неналежне виконання покладених на відділ завдань, реалізацію його повноважень, дотримання трудової дисципліни;

- затверджує функціональні обов’язки працівників архівного відділу;

- видає  у межах своєї компетенції накази, організовує контроль за їх виконанням;

- розпоряджається коштами архівного відділу в рамках затвердженого          кошторису витрат на його утримання;

- призначає на посади і звільняє з посад працівників відділу;

- вирішує у встановленому порядку питання про доступ дослідників до документів         Національного архівного фонду, що зберігаються в архівному відділі.

             

 

    

 

 

                                 ІV.  Прикінцеві положення.

 

1.   Припинення діяльності архівного відділу здійснюється за рішенням міської ради, або у встановленому порядку відповідно до вимог діючого законодавства України.

 

2. Зміни і доповнення в дане Положення вносяться в порядку, установленому для його прийняття.

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник  міського голови з

питань діяльності виконавчих

органів ради                                                                 Є.Гриневич