ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА
ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Харків
Від 01.11.2002 № 458
Про підсумки роботи із зверненнями громадян за 9 місяців 2002 року
та завдання щодо її вдосконалення у світлі вимог Указу Президента
України від 13 серпня 2002 року № 700/2002 "Про додаткові
заходи
щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного
права на звернення"
Обласна державна адміністрація відмічає, що в органах виконавчої влади та місцевого
самоврядування впроваджується система роботи із зверненнями громадян,
створено необхідні умови для реалізації конституційного права громадян на звернення,
вживаються заходи щодо вдосконалення цієї роботи відповідно до вимог Указу Президента
України від 13 серпня 2002 року № 700/2002 "Про додаткові заходи щодо забезпечення
реалізації громадянами конституційного права на звернення".
За 9 місяців поточного року до
обласної державної адміністрації надійшло понад 8300 звернень, що на 3,3% більше
ніж за аналогічний період минулого року.
У зверненнях громадян порушено
8707 різноманітних питань.
Найгострішими залишаються питання
соціального захисту (39%), комунального та дорожнього господарства (14%), медичного
обслуговування (7,3%), утримання та ремонт житлового фонду (7,2%), земельних відносин
(7%), транспорту та зв'язку (4,2%).
Серед авторів листів кожний четвертий
- інваліди та учасники Великої Вітчизняної війни, 37,0% листів надійшло від найменш
соціально захищених категорій населення.
Звернення, що надійшли до облдержадміністрації від мешканців області, свідчать,
що переважна більшість проблем, які порушуються у листах громадян, належить до
компетенції міських органів влади і значна їх частка може бути вирішена на місцевому
рівні (стан комунального та дорожнього господарства, утримання та ремонт житлового
фонду, робота міського транспорту та ін.).
Слід відзначити, що значну частину (27%) від загальної кількості звернень, що
надходять до облдержадміністрації, складають ті, які надходять від органів влади
вищого рівня. Так, за звітний період до облдержадміністрації надійшло 2267 звернень.
Ріст звернень громадян до органів влади вищого рівня знаходиться в прямій залежності
від ставлення до проблем регіонів керівництва державних органів влади та органів
місцевого самоврядування, а ступінь їх участі в роботі з населенням різний.
Понад 45% - це звернення, що надійшли
до облдержадміністрації з органів влади вищого рівня від мешканців Балаклійського,
Борівського, Вовчанського, Дворічанського, Ізюмського, Красноградського, Куп'янського,
Сахновщинського районів, міст Ізюм, Куп'янськ та Лозова.
Із розрахунку на 10 тис. населення
до обласної державної адміністрації найбільше звернень надійшло від жителів Барвінківського
(37), Зачепилівського (75), Золочівського (30), Коломацького (37), Краснокутського
(95), Лозівського (35), Сахновщинського (33), Харківського (33) районів області
(середньообласний показник - 29).
Ще є непоодинокі випадки формального підходу при розгляді звернень, що спричиняє
повторні звернення. Якщо в облдержадміністрації в цілому кількість повторних звернень
зменшилась на 36,3 %, то з Валківського, Зачепилівського, Лозівського, Печенізького
районів відмічається різке збільшення відповідно у 2,4; 1,6; 3 рази.
Намітилася тенденція до зменшення
колективних звернень до облдержадміністрації на 7,1 %, але з Валківського та Зачепилівського
- збільшення у 5 разів, Краснокутського, Лозівського, Нововодолазького районів
- у 2 рази.
Чітка система контролю склалася
і в більшості місцевих органів влади. У той же час, аналіз свідчить, що за звітний
період були допущені окремі випадки порушення встановлених облдержадміністрацією
термінів розгляду звернень. За 9 місяців поточного року керівництвом управлінь
облдержадміністрації, райдержадміністрацій та органів місцевого самоврядування
допущено 202 (2,4%) порушення терміну розгляду (Дегачівська (14),Ізюмська (3),
Коломацька (3), Краснокутська (5), Куп'янська (4), Нововодолазька (3), Харківська
(9) райдержадміністрації, Харківський міськвиконком (26), Московський райвиконком
(3), головне управління праці та соціального захисту населення облдержадміністрації
(65), управління охорони здоров'я облдержадміністрації (18), обласне управління
юстиції (10).
В облдержадміністрації відпрацьовано
практику проведення особистих прийомів громадян. За звітний період прийнято особисто
головою облдержадміністрації та його заступниками 769 громадян. Понад 2,5 тис.
громадян прийнято працівниками приймальні облдержадміністрації.
Особистий прийом громадян проводиться
і всіма керівниками управлінь облдержадміністрації, райдержадміністрацій та райміськвиконкомів,
але трапляються випадки порушення графіків особистого прийому, не практикується
їх перенесення на інші дні, не проводяться прийоми в позаробочий час.
Впроваджуються в практику і виїзні
приймальні громадян керівництвом облдержадміністрації, райдержадміністрацій, однак
і тут мають місце зриви графіків.
З метою усунення недоліків в роботі
із зверненнями громадян та її вдосконалення у світлі вимог Указу Президента України
від 13 серпня 2002 року № 700/2002 "Про додаткові заходи щодо забезпечення
реалізації громадянами конституційного права на звернення":
1.Заступникам голови облдержадміністрації,
керівникам управлінь, відділів та інших структурних підрозділів облдержадміністрації,
головам райдержадміністрацій, райміськвиконкомів:
1.1.Розглядати стан справ з розгляду
звернень громадян не рідше ніж двічі на рік;
1.2.Переглянути графіки особистого
прийому громадян, передбачивши прийом громадян у позаробочий час та забезпечити
безумовне дотримання графіків особистого та виїзних прийомів;
1.3.При щорічній оцінці роботи
державних службовців роботу із зверненнями громадян враховувати як важливий критерій
професійного рівня відповідності займаній посаді;
1.4.Забезпечити у повній мірі
дотримання вимог Указу Президента України від 13 серпня 2002 року № 700/2002 "Про
додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права
на звернення".
2.За допущені недоліки в роботі
зі зверненнями громадян ( порушення ст.20 Закону України "Про звернення громадян")
попередити начальників головного управління праці та соціального захисту населення
облдержадміністрації Б.Є.Баєва, управління охорони здоров'я облдержадміністрації
Ю.Г.Федченка, голів райдержадміністрацій: Дергачівської - В.В.Кіма, Краснокутської
- Є.П.Нелупа, Куп'янської - С.М.Радькова, Харківської - М.М.Денисенка про
персональну відповідальність за стан справ у роботі із зверненнями громадян.
3.Заступнику голови облдержадміністрації, керівнику апарату І.Г.Ріяці:
3.1.Вжити додаткових заходів для
вдосконалення практики розгляду та аналізу звернень громадян до облдержадміністрації,
посилити контроль за виконанням відповідних доручень, вирішенням порушених у зверненнях
питань;
3.2.Забезпечити систематичний
контроль за проведенням особистого прийому громадян заступниками голови облдержадміністрації,
а також головами райдержадміністрацій та їх заступниками;
3.3.Розробити до 1 січня 2003
року графік особистого звітування голів райдержадміністрацій з питань роботи із
зверненнями громадян.
4.Начальникам управлінь, відділів
та інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації, головам райдержадміністрацій
та райміськвиконкомів про виконання розпорядження інформувати облдержадміністрацію
через відділ по роботі із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації до
20 січня 2003 року.
5.Контроль за виконанням розпорядження
покласти на заступника голови облдержадміністрації, керівника апарату І.Г.Ріяку.
Голова обласної державної
адміністрації Є.Кушнарьов