ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 серпня 2015 року Справа № 920/1602/14
|
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого - судді Дерепи В.І. суддів: Грека Б.М., - (доповідача у справі), Кривди Д.С. розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Комунального підприємства "Міськводоканал" Сумської міської ради на постанову Харківського апеляційного господарського суду від 19.05.15 у справі № 920/1602/14 господарського суду Сумської області за позовом Комунального підприємства "Міськводоканал" Сумської міської ради до Публічного акціонерного товариства "Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання ім. М.В.Фрунзе" треті особи Департамент інфраструктури міста Сумської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю "Сумитеплоенерго" про спонукання до укладення договору за участю представників від: позивача Дудник Н.В. (дов. від 05.10.15) відповідача Терещенко В.В. (дов. від 29.12.14) третьої особи Комісар С.П. (дов. від 19.07.14), Дубовик В.В. (дов. від 31.12.14)
В С Т А Н О В И В :
Комунальне підприємство "Міськводоканал" Сумської міської ради звернулося до господарського суду Сумської області з позовом, в якому просило вважати договір про надання послуг з постачання питної (холодної) води від 29.07.14 № 3/1 укладеним з Публічним акціонерним товариством "Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання ім. М.В.Фрунзе", з урахуванням положень протоколу узгодження розбіжностей від 10.09.14, в редакції Комунального підприємства "Міськводоканал" Сумської міської ради, а саме:
п. 1.3 "Послуги з постачання питної (холодної) води, що призначена для надання послуги з постачання гарячої води споживачам, надаються Постачальником до точки надання послуги з постачання питної (холодної) води, обладнаної лічильниками питної (холодної) води, встановленими на відгалуженні водопроводу до водопідігрівача в тепловому пункті (далі - засіб обліку води)".
п. 1.4 "Адреси теплових пунктів з водопідігрівачами та інша інформація, необхідна для розрахунків, зазначається у дислокації об'єктів водопостачання".
п. 2.1.3 "Вимагати від Покупця безперешкодного доступу представників Постачальника (за наявності належним чином оформленого посвідчення) до теплових пунктів для зняття показів засобів обліку води, для обстеження водопровідних мереж, приладів та пристроїв на них".
п. 2.1.4 "В будь-який час проводити обстеження засобів обліку води, водопровідних мереж, приладів та пристроїв на теплових пунктах, контролювати раціональне водокористування тощо, а також складати акти за результатами цих обстежень".
п. 2.1.6 (б) "Тимчасово припинити або обмежити подачу питної (холодної) води Покупцю: б) з попередженням за 5 діб до відключення у разі: невиконання Покупцем умов договору; ненадання необхідних документів для розрахунків кількості скинутих стоків споживачами, ліміту водоспоживання; самовільного (без попередження) включення резервних вводів, опломбованих Постачальником, за виключенням необхідності гасіння пожежі; відмови Покупця прийняти рахунок; неоплати рахунку за надані послуги більше 3-х місяців".
п. 2.2.4 "Під час знімання показів з засобів обліку води перевіряти цілісність пломб на засобах обліку, гідрантах, запірній арматурі та інших водопровідних пристроях".
п. 2.3.3 "На підключення, в установленому порядку, до централізованого водопостачання нових об'єктів водопостачання. Про нові підключення Покупець письмово повідомляє Постачальника протягом 3-х днів з моменту підключення, вносить зміни у дислокацію об'єктів та оформляє необхідний пакет документів".
п. 2.4.1 "Оплатити Постачальнику вартість отриманої питної (холодної) води на умовах, які визначені даним Договором, згідно з показниками засобів обліку води встановлених Покупцем на центральних теплових пунктах, бойлерах, котельних.
Відшкодувати Постачальнику вартість послуг з централізованого водовідведення, яка складається з різниці між показаннями засобів обліку води встановлених на центральних теплових пунктах, бойлерних, котельнях та показаннями квартирних засобів обліку гарячої води".
п. 2.4.2 "У разі відсутності засобів обліку води на центральних теплових пунктах, бойлерних, котельнях Покупець оплачує Постачальнику вартість наданих послуг з постачання питної (холодної) води та відшкодовує вартість послуг з централізованого водовідведення згідно з нормою споживання".
п. 2.4.5 "Встановити засоби обліку питної (холодної) води на центральних теплових пунктах, бойлерах, котельнях у відповідності із технічними умовами Постачальника".
п. 2.4.6 "Здійснювати своєчасно та за власний рахунок державну повірку, ремонт, заміну засобів обліку води, що встановлені на центральних теплових пунктах, бойлерах, котельнях згідно з вимогою Постачальника".
п. 2.4.7 "Негайно, телефонограмою, повідомляти Постачальника про несправності в роботі засобів обліку води, встановлених на центральних теплових пунктах, бойлерах, котельнях. Про виявлені факти несправності в роботі засобів обліку води, Сторони складають двосторонній акт. Відповідно пропозицій (вимог) Постачальника вжити необхідних заходів щодо ремонту засобу (ів) обліку води або заміни на робочий".
п. 2.4.8 "Забезпечувати наявність та цілісність водомірних вузлів, цілісність пломб на засобах обліку води, гідрантах, запірній арматурі та інших водопровідних пристроях. У разі пропажі, виходу з ладу засобу обліку води терміново повідомляти про це Постачальника та придбати новий засіб обліку води для забезпечення належного обліку наданих послуг, не демонтувати непрацюючий (пошкоджений) засіб обліку без дозволу та/або присутності представника Постачальника".
п. 2.4.9 "Раціонально використовувати водні ресурси, не допускати витоків води з водопровідних мереж. Забезпечувати належне утримання водопровідних мереж, приладів, пристроїв на ній".
п. 2.4.10 "Забезпечити безперешкодний цілодобовий доступ уповноважених представників Постачальника до теплових пунктів, бойлерних, котельних (при наявності посвідчень) для зняття показів засобів обліку води, для обстеження водопровідних мереж, приладів та пристроїв на них".
п. 2.4.13 "Щомісяця до 25 - го числа поточного місяця через "Розрахунковий центр" передавати Постачальнику показання квартирних засобів обліку гарячої води, опломбованих уповноваженими представниками Постачальника, Покупця та прийнятих до обліку та комерційного розрахунку".
п. 2.4.14 "Покупець протягом трьох днів з моменту укладення даного Договору надає Постачальнику заявку-розрахунок для визначення та затвердження розміру ліміту водоспоживання Покупця.
Для забезпечення водою на наступний рік та виділення ліміту, щорічно, в строк до 1-го жовтня надати Постачальнику заяву-розрахунок. В разі неодержання Постачальником заяви-розрахунку в указаний термін, надання послуг з постачання питної (холодної) води припиняється з 1 січня наступного року".
п. 2.4.15 "За воду використану понад встановлені та затверджений ліміт сплачувати в п'ятикратному розмірі до діючих тарифів".
п. 2.4.16 "У разі несвоєчасної повірки засобів обліку води розрахунок за надані послуги з постачання питної (холодної) води проводити з Постачальником за нормою встановленою для споживачів".
п. 3.1.2 "Обсяг послуг з постачання питної (холодної) води, наданих за цим договором, визначається виходячи з обсягу (об'єму) питної води, визначеної у метрах кубічних, за показаннями засобів обліку води, що зареєстровані та прийняті на абонентський (комерційний) облік. За наявності у Покупця декількох об'єктів водопостачання, облік отриманої ним води здійснюється з урахуванням показів всіх засобів обліку води - зареєстрованих за Покупцем та розміщених у точках надання послуг".
п. 3.1.3 "Кількість питної (холодної) води, що передається Постачальником визначається за показаннями засобів обліку води, встановлених на центральних теплових пунктах, бойлерах, котельних".
п. 3.1.4 "Зняття показів засобу (-ів) обліку води здійснюється, як правило, щомісячно представником Постачальника у присутності представника Покупця у строки згідно з графіком зняття показань Постачальника, погоджених з Покупцем. Покази засобів обліку води фіксуються шляхом складанням відповідних двосторонніх актів (по одному для кожної зі Сторін) про зняття показань з засобів обліку холодної (питної) води".
п. 3.1.5 "В разі, якщо Покупець не забезпечить присутності свого уповноважного представника для зняття показів у відповідності до графіка зняття показань, дані, що зняті Постачальником та зафіксовані ним в односторонньому поряду в акті про зняття показань з засобів обліку холодної (питної) води, є підставою для виставлення розрахункових документів на оплату наданих послуг. У разі не допуску представника Постачальника для зняття показів, Постачальник здійснює нарахування іншими способами, згідно норм (методик), передбачених законодавством та умовами цього договору. Такі дані є обов'язковими для оплати Покупцем послуг".
п. 3.1.6 "Покази кожного засобу обліку води підсумовуються Постачальником у відповідності до підписаних актів про зняття показань з засобів обліку холодної (питної) води та є підставою для складання акту приймання-передачі наданих послуг з постачання холодної (питної) води за розрахунковий період".
п. 3.1.7 "Щомісячно до ЗО числа, після оформлення актів про зняття показань засобів обліку холодної (питної) води та передачі показань квартирних засобів обліку гарячої води, Сторони складають та підписують двосторонній акт приймання-передачі наданих послуг, який є підставою для проведення розрахунків та відображення даних у бухгалтерському та податковому обліку Сторін".
п. 3.1.9 "Постачальник до 10-го числа місяця, наступного за розрахунковим, надає Покупцю підписаний уповноваженою особою та скріплений печаткою Постачальника акт звіряння розрахунків наданих послуг у двох примірниках. Покупець протягом 3-х робочих днів з дати одержання вказаного вище документу, підписує, скріпляє печаткою та повертає Постачальнику один примірник підписаного акту звіряння розрахунків".
п. 3.1.11 "Періодичний контроль обліку наданих послуг з постачання холодної (питної) води у відповідності до показів засобів обліку води Покупець веде у Журналі обліку постачання холодної (питної) води (пронумерований, прошитий та скріплений печаткою), який заповнюється Покупцем та представником Постачальника під час огляду та зняття показів засобу обліку води. Журнал обліку постачання води зберігається Покупцем".
п. 3.1.12 "Усі засоби обліку води Покупця в обумовлені законодавством строки підлягають періодичній повірці. Задовільні результати повірки підтверджують свідоцтвом про повірку або записом з відбитком повірочного тавра у відповідному розділі експлуатаційної документації. Засоби обліку води опломбовуються Постачальником. У випадку тривалості повірки понад місяць об'єм води визначається відповідно до п. 3.3 цих Правил користування до дня установки повіреного засобу обліку".
п. 3.1.14 "У разі відсутності засобів обліку води на центральних теплових пунктах, бойлерних, котельнях обсяг (об'єм) наданих послуг з постачання питної (холодної) води та послуг з централізованого водовідведення визначається по нормі споживання".
п. 3.2.2 "Покупець у строк до 5-го числа місяця, слідуючого за розрахунковим оплачує Постачальнику вартість наданих послуг з постачання питної (холодної) води згідно з показниками засобів обліку води встановлених Покупцем на центральних теплових пунктах, бойлерах, котельних, а також відшкодовує вартість послуг з централізованого водовідведення, яка складається з різниці між показаннями засобів обліку води встановлених на центральних теплових пунктах, бойлерних, котельнях та показаннями квартирних засобів обліку гарячої води згідно з виставленим рахунком, складеним на підставі акту приймання-передачі.
У разі відсутності засобів обліку води на центральних теплових пунктах, бойлерних, котельнях Покупець оплачує Постачальнику вартість наданих послуг з постачання питної (холодної) води та відшкодовує вартість послуг з централізованого водовідведення згідно з нормою споживання".
п. 3.2.4 "На дату укладення даного Договору, оплата за поставлену питну (холодну) воду та відшкодування вартості послуг з централізованого водовідведення Покупець здійснює за категорією тарифу:
- для населення 2 грн. 22 коп. без ПДВ;
- для інших споживачів 4 грн. 09 коп. без ПДВ;
- для бюджетних установ 3 грн. 43 коп. без ПДВ".
п. 4.3 "У разі порушення строків виконання зобов'язання по оплаті за надані послуги, Покупець сплачує Постачальнику пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми простроченого платежу за кожний день прострочення платежу. Оплата Покупцем пені не звільняє останнього від оплати несплаченого рахунку в повному розмірі".
п. 4.5 "Покупець несе відповідальність за неналежну експлуатацію, утримання мереж, приладів та обладнання на них, що перебувають у нього у власності, на балансі, в обслуговуванні, користуванні, концесії тощо, та за всі наслідки пов'язані з їх експлуатацією, ремонтом, виникненням аварій тощо".
п. 4.6 "Покупець відповідає за цілісність та збереження засобів обліку, пломб і деталей пломбування, встановлених представниками територіальних органів Держспоживстандарту та Постачальником в місцях з'єднань засобів обліку, запірної арматури, манометра та іншого обладнання вузла обліку незалежно від місця його розташування. Знімати засоби обліку, здійснювати будь-які заміни їх частин або зміни положення на водомірному вузлі, де їх встановлено, знімати пломби, накладені органами Держспоживстандарту або виробником, має право лише Постачальник або Покупець за дозволом Постачальника. У разі самовільних дій Покупець сплачує витрату води згідно з пунктами 3.3, 3.4 Правил користування".
п. 4.7 "У разі порушення Покупцем п. 2.4.10 цього Договору, виявлення витоку води, безоблікового чи нераціонального використання води, у випадку, коли засіб обліку на вводі відсутній або не працює з вини Покупця, останній здійснює розрахунок за воду з Постачальником, згідно з п. 3.3 Правил користування".
п. 4.9 "Покупець сплачує Постачальнику штраф в розмірі 5% від несплаченої суми за невиконання обов'язку з оплати наданих за цим договором послуг. Сплата штрафу не звільняє і Покупця від виконання зобов'язання за цим договором щодо оплати наданих послуг".
п. 4.10 "Постачальник не несе відповідальності за неотримання Покупцем послуг, а також за неналежну якість отриманих послуг в разі, якщо Покупець безпосередньо не приєднаний до міських мереж водопостачання і користується послугами через мережі водопостачання іншого суб'єкта, який є власником (балансоутримувачем) таких мереж".
п. 7.1 "Встановлений Покупцем на центральних теплових пунктах, бойлерних, котельнях засоби обліку води та запірна арматура опломбовуються Постачальником та приймаються на абонентський облік".
п. 8.2 "Цей Договір набуває чинності в момент його підписання сторонами і діє до 29.07.15. Договір вважається пролонгованим на кожний наступний рік, якщо за місяць до закінчення строку його дії про його припинення не буде письмово заявлено однією із сторін. В частині розрахунків цей Договір діє до їх повного виконання".
Додатки 1. "Дислокація об'єктів водопостачання".
Рішенням господарського суду Сумської області від 13.11.14 (суддя Моїсеєнко В.М.) позов задоволено повністю. Вирішено вважати договір на надання послуг з постачання питної (холодної) води від 29.07.14 № 3/1 укладений з Публічним акціонерним товариством "Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання ім. М.В.Фрунзе", з урахуванням положень протоколу узгодження розбіжностей від 10.09.14, в редакції Комунального підприємства "Міськводоканал" Сумської міської ради. При цьому зроблений висновок про відповідність таких положень Правилам користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу від 27.06.08 № 190 (z0936-08)
(Правила від 27.06.08 № 190) та іншим нормативно-правовим актам.
За результатом апеляційного перегляду справи Харківський апеляційний господарський суд (колегія суддів у складі: головуючого-судді Пуль О.А., суддів: Крестьянінова О.О., Шевель О.В.) 19.05.15 прийняв постанову, якою рішення суду скасував, в позові відмовив з посиланням на те, що запропоновані позивачем умови суперечать положенням типового договору.
Не погоджуючись із постановою, позивач звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить її скасувати, рішення суду першої інстанції залишити без змін. Скарга обґрунтована тим, що апеляційний суд невірно оцінив обставини справи та невірно застосував Правила від 27.06.08 № 190 (z0936-08)
.
Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши та обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів Вищого господарського суду України вважає, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судами та вбачається з матеріалів справи, позивачем (як виконавцем послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення відповідно до ч.5 ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги") супровідним листом від 29.07.14 направлено ПАТ "Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання
ім. М.В.Фрунзе" проект договору про надання послуг з постачання питної (холодної) води від 29.07.14 № 3/1 (т.1, а.с.17). Відповідно до вказаного проекту, предметом договору є надання послуг протягом дії цього договору позивачем (постачальником) відповідачу (покупцю) з постачання питної (холодної) води, яка використовується для надання послуг з централізованого постачання гарячої води споживачам за адресами об'єктів водопостачання, зазначеним у дислокації, яка є невід'ємною частиною цього договору.
Відповідач, розглянувши вищевказаний проект, підписав його та скріпив печаткою, водночас, у зв'язку з наявністю заперечень 01.09.15 направив на адресу позивача примірник протоколу розбіжностей від 29.08.14 до даного договору (т.1, а.с.21). Позивачем 11.09.14 направлено відповідачеві протокол узгодження розбіжностей від 10.09.14 (т.1, а.с.28).
Проте відповідні розбіжності сторонами не врегульовані, у зв'язку з чим КП "Міськводоканал" Сумської міської ради звернулося до господарського суду з позовною заявою, в якій просить вважати договір про надання послуг з постачання питної (холодної) води від 29.07.14 № 3/1 укладеним з Публічним акціонерним товариством "Сумське машинобудівне науково-виробниче об'єднання ім. М.В.Фрунзе", з урахуванням положень протоколу узгодження розбіжностей від 10.09.14, в редакції Комунального підприємства "Міськводоканал" Сумської міської ради,
Задовольняючи позов, місцевий господарський суд виходив з того, що правовідносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах та регулюються Законом України "Про житлово-комунальні послуги" (1875-15)
та Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу від 27.06.08 № 190 (z0936-08)
(надалі Правила від 27.06.08 № 190) та іншими нормативно-правовими актами.
Зокрема, пункти 2.2.4, 2.4.6, 3.1.4, 3.1.11, 3.1.12 договору від 29.07.14 № 3/1 місцевий господарський суд визнав такими, що мають бути укладені в редакції позивача, оскільки згідно з п.5.14, п.5.15 Правил від 27.06.08 № 190 (z0936-08)
, усі засоби обліку в обумовлені законодавством строки підлягають періодичній повірці.
Пункти 2.1.3, 2.1.4, 2.4.7, 2.4.8, 2.4.9, 2.4.10, 2.4.15, 4.5, 4.6, 4.7 договору місцевий господарський суд вирішив вважати укладеними в редакції позивача, оскільки статтею 22 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання" споживачі питної води зобов'язані забезпечувати безперешкодний доступ відповідальних представників підприємств питного водопостачання до власних водопровідних мереж та обладнання для контролю за рівнем споживання питної води, а також для виконання відключення і обмеження споживання відповідно до встановленого порядку.
Втім, з такими висновками не погодився апеляційний суд, який вказав на наявність розбіжностей між типовою формою договору та проектом договору від 29.07.14 № 3/1, а також зазначив, що дане питання є спірним.
Колегія суддів Вищого господарського суду України вважає, що висновки судів обох інстанцій є передчасними, а ухвалені ними судові акти не можуть залишатися без змін з огляду на наступне.
Згідно з приписами частини 3 статті 179 Господарського кодексу України укладання господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.
За правилами статті 187 цього Кодексу спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов'язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору.
Відповідно до частин 2 і 4 статті 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг є власник, споживач, виконавець, виробник; особливими учасниками цих відносин є балансоутримувач та управитель, які залежно від цивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником.
Статтею 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" визначено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник.
Виробник послуг може бути їх виконавцем.
Особливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є балансоутримувач та управитель, які залежно від цивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником.
За п. 1 ч. 2 ст. 22 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" виробник зобов'язаний укласти договір з виконавцем (споживачем) про умови надання житлово-комунальних послуг.
Проте, дійшовши висновку про виникнення у відповідача обов'язку укласти з позивачем договір відповідно до ст.ст. 1, 19, 22 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" та ст. 19 Закону України "Про питну воду та питне водопостачання", суди обох інстанцій не звернули уваги на необхідність визначення природи спірного договору, не дослідили, для яких потреб (власних, чи ні) відповідач буде використовувати воду, отриману від позивача за спірними договором, а відтак, чи є він власне споживачем послуг позивача; не з'ясували змісту і умов договору, прав та обов'язків сторін за ним, і його справжньої правової природи, не встановивши, які ж житлово-комунальні послуги є предметом такого договору.
До того ж, визначивши відповідача покупцем послуг з водопостачання, суди належним чином не перевірили його посилання на те, що між сторонами вже існує договір на водопостачання для власних потреб підприємства. Отже, в залежності від встановленої правової природи спірного договору судам слід було застосувати правові підстави для обов'язковості укладення такого договору.
До того ж, суд першої інстанції затвердив договір у редакції, запропонованій позивачем, зокрема, в частині пункту проекту 1.4 договору та в частині назви Додатку 1, в якій встановлено, що адреси теплових пунктів з водопідігрівачами та інша інформація, необхідна для розрахунків, зазначається у дислокації об'єктів водопостачання, яка відповідно до п.1.1 договору є його невід'ємною частиною. Разом з тим, позивачем при надісланні відповідачеві проекту договору не було додано до нього зазначеної дислокації. Таким чином, ні перелік об'єктів постачання, ні точка розподілу не були визначені судом першої інстанції (хоча це є істотними умовами договору), що перешкоджає як розумінню сторонами договору, так і його виконанню.
Суд апеляційної інстанції також допустився порушень при вирішенні спору. Так, скасувавши рішення суду першої інстанції, апеляційний суд в позові відмовив взагалі. Втім, така постанова апеляційного суду також не вирішує по-суті спір між сторонами, так як відмовивши позивачу у вимогах вважати договір укладеним в його редакції, апеляційний суд не вказав, в якій редакції врешті договір вважається укладеним, чи є він взагалі укладеним, а якщо так, то в якій редакції, або без врахування спірних положень, якщо це не утруднює розуміння договору і спірні положення не є обов'язковими для договорів такого виду.
Відповідно до Постанови Пленуму Вищого господарського суду України "Про судове рішення" № 6 від 23.03.12 (v0006600-12)
, рішення є законним тоді, коли суд, виконавши всі вимоги процесуального законодавства і всебічно перевіривши всі обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин. Обґрунтованим визнається рішення, в якому повно відображені обставини, які мають значення для даної справи, висновки суду про встановлені обставини і правові наслідки є вичерпними, відповідають дійсності і підтверджуються достовірними доказами, дослідженими в судовому засіданні.
постанова Харківського апеляційного господарського суду від 19.05.15 та рішення господарського суду Сумської області від 13.11.14 цим вимогам не відповідають, а тому, підлягають скасуванню, а справа - направленню на новий розгляд до господарського суду Сумської області.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 111-5, 111-7, 111-9, 111-11 ГПК України Вищий господарський суд України,
ПОСТАНОВИВ:
Касаційну скаргу Комунального підприємства "Міськводоканал" Сумської міської ради задовольнити частково, постанову Харківського апеляційного господарського суду від 19.05.15 та рішення господарського суду Сумської області від 13.11.14 у справі № 920/1602/14 скасувати, справу направити на новий розгляд до господарського суду Сумської області.
Головуючий - суддя
Судді
|
В. І. Дерепа
Б. М. Грек
Д. С. Кривда
|