ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ
ПОСТАНОВА
02 червня 2011 року
справа №
20-4/653-9/058-12/221-9/362-4/125
Господарський суд міста Севастополя у складі: судді Юріної О.М., розглянувши матеріали справи за заявою:
Відкритого акціонерного товариства "Енергетична компанія "Севастопольенерго"
(99040, м. Севастополь, вул. Хрустальова, 44)
до Севастопольського державного підприємства "Атлантика"
(99014, м. Севастополь, вул. Правди, 10),
про визнання банкрутом,
за участю представників:
ініціюючого кредитора (ВАТ "ЕК Севастопольенерго") –не з’явився;
боржника (СДП "Атлантика") –не з’явився;
профкому (СДП "Атлантика") –ОСОБА_1, довіреність б/н від 20.08.2008;
працівників боржника (СДП "Атлантика") –ОСОБА_1, протокол №227 від 27.04.2011;
Державного агентства рибного господарства України –не з’явився;
Управління з питань банкрутства в АР Крим та м. Севастополі –ОСОБА_2, довіреність №02 від 30.12.2010;
Прокуратури м. Севастополя –Шульги А.М., посвідчення НОМЕР_1 від 18.11.2008;
Фонду державного майна України –не з’явився;
кредитора (ТОВ "Дніпроінвесттехнології") –ОСОБА_3, довіреність б/н від 01.11.2010;
кредитора (ТОВ "Фірма "Енергетичні технології") –ОСОБА_3, довіреність б/н від 01.11.2010;
кредитора (ВАТ "Укртелеком") – ОСОБА_4, довіреність №63 від 13.01.2011;
кредитора (ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя) –ОСОБА_5, довіреність №46/10-025 від 09.03.2011.
Відкрите акціонерне товариство "Енергетична компанія "Севастопольенерго" звернулось до господарського суду міста Севастополя із заявою про визнання Севастопольського державного підприємства "Атлантика" банкрутом.
Ухвалою господарського суду міста Севастополя від 15.10.2002 порушено провадження у справі, введений мораторій на задоволення вимог кредиторів.
Ухвалою суду від 28.01 - 10.02.2003 затверджений реєстр вимог кредиторів.
Ухвалою суду від 05.08.2005 введена процедура санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика" на строк дванадцять місяців.
Ухвалою суду від 26.07.2006 затверджено план санації СДП "Атлантика".
У зв’язку з надходженням апеляційних та касаційних скарг на судові рішення по даній справі провадження по справі неодноразово зупинялось, матеріали справи направлялись до Севастопольського апеляційного господарського суду, Вищого господарського суду України, Верховного Суду України для розгляду скарг.
Ухвалами суду від 14.12.2009 продовжений строк санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика" на один рік –до 14.12.2010 та затверджені Зміни №2 до Плану санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика".
12.07.2010 на адресу суду від комітету кредиторів Севастопольського державного підприємства "Атлантика" надійшло клопотання про припинення процедури санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика", визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Ухвалою суду від 13.07.2010 дане клопотання призначено до розгляду.
Розпорядженням голови господарського суду міста Севастополя №73 від 09.08.2010 у зв’язку з відпусткою судді господарського суду міста Севастополя Рибної С.А. та з метою дотримання процесуальних строків, передбачених Господарським процесуальним кодексом України (1798-12) та відповідно до вимог Інструкції з діловодства у господарських судах України, справа №20-4/653-9/058-12/221-9/362 передана до провадження судді Погребняка О.С.
Ухвалою суду від 11.08.2010 справа №20-4/653-9/058-12/221-9/362 прийнята до провадження суддею Погребняком О.С. з присвоєнням номера 20-4/653-9/058-12/221-9/362- 4/125.
Постановою суду від 05.10.2010 процедуру санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика" припинено, визнано боржника –Севастопольське державне підприємство "Атлантика" (99014, м. Севастополь, вул. Правди, 10; код ЄДРПОУ 00463088) банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру боржника строком на 12 (дванадцять) місяців; повноваження керуючого санацією Майницького Максима Ігоровича припинено; призначено ліквідатором Севастопольського державного підприємства "Атлантика" арбітражного керуючого Овсієнко Аллу Вікторівну (ліцензія на право діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) серії НОМЕР_2 від 15.04.2010, яка мешкає за адресою: 71630, АДРЕСА_1), припинено повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, зобов’язано ліквідатора здійснювати свої повноваження відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) ; зобов`язано ліквідатора надати суду по готовності звіт та ліквідаційний баланс.
Постановою Севастопольського апеляційного господарського суду від 04.11.2010 вказану постанову господарського суду міста Севастополя від 05.10.2010 залишено без змін.
Постановою Вищого господарського суду України від 02.03.2011 постанова господарського суду міста Севастополя від 05.10.2010 та постанова Севастопольського апеляційного господарського суду від 04.11.2010 скасовані, справу №20-4/653-9/058-12/221-9/362-4/125 передано на новий розгляд до господарського суду міста Севастополя на стадію санації.
Термін дії ліцензії арбітражного керуючого Майницького М.І., керуючого санацією Севастопольського державного підприємства "Атлантика", закінчився 19.01.2011.
За результатами автоматичного перерозподілу справа №20-4/653-9/058-12/221-9/362-4/125 передана до провадження судді Юріній О.М.
Ухвалою суду від 04.04.2011 справа прийнята до провадження суддею Юріною О.М., розгляд справи призначений на 04.05.2011, зобов’язано комітет кредиторів Севастопольського державного підприємства "Атлантика" надати суду в строк до 04.05.2011 клопотання про призначення керуючого санацією, кандидатуру якого погоджено Комісією з підготовки пропозицій господарському суду щодо кандидатур арбітражних керуючих, відповідно до Порядку розгляду та подання пропозицій господарському суду щодо кандидатур арбітражних керуючих, затвердженого наказом Міністерства економіки України № 715 від 21.11.2008 (z1197-08) .
26.04.2011 на адресу суду надійшов лист Управління з питань банкрутства в АР Крим та м. Севастополі за вих. №216-30-20/1692 від 21.04.2011 щодо погодження на призначення керуючим санацією СДП "Атлантика"у справі №20-4/653-9/058-12/221-9/362-4/125 Трубо Розу Тимерханівну –ліцензія серії НОМЕР_3 від 18.01.2010 (вх. №4478/11).
04.05.2011 на адресу суду надійшло клопотання арбітражного керуючого Нікіщенко Марини Ігорівни про призначення її керуючим санацією боржника Севастопольського державного підприємства "Атлантика" (вх. №4725/11).
Судом встановлено, що на виконання Указу Президента України №1085 від 09.12.2010 (1085/2010) "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади" постановою Кабінету Міністрів України №346 від 28.03.2011 (346-2011-п) "Про ліквідацію урядових органів" ліквідовано певні урядові органи, у тому числі, Державний департамент з питань банкрутства. Пунктом другим зазначеної постанови визначене, що урядові органи, які ліквідуються згідно з пунктом 1 цієї постанови, продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень відповідним міністерствам, іншим центральним органам виконавчої влади.
Указом Президента України №395/2011 від 06.04.2011 (395/2011) , що опублікований 18.04.2011 у "Офіційному віснику Президенту України"№9, затверджено положення "Про Міністерство юстиції України"(відповідно набрав чинності 18.04.2011), яким повноваження Державного департаменту з питань банкрутства передані Мін'юсту України.
Пунктом 4 цього положення встановлено, що до покладених на Мін'юст України завдань належить, у тому числі: пропонування господарському суду кандидатури арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 25 відсотків, щодо яких порушена справа про банкрутство, та в інших передбачених законом випадках; організація підготовки арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів); ліцензування діяльності фізичних осіб-підприємців, які провадять діяльність як арбітражні керуючі (розпорядники майна, керуючі санацією, ліквідатори), видача, переоформлення та анулювання ліцензії, видача дублікатів ліцензій на провадження діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), прийняття рішення про визнання таких ліцензій недійсними; затвердження ліцензійних умов провадження діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) та порядок контролю за їх додержанням; здійснення у межах повноважень контроля за додержанням арбітражними керуючими (розпорядниками майна, керуючими санацією, ліквідаторами) ліцензійних умов.
Таким чином, зазначене вище погодження за вих. №216-30-20/1692 від 21.04.2011 на призначення керуючим санацією СДП "Атлантика"у справі №20-4/653-9/058-12/221-9/362-4/125 здійснено неповноважним суб’єктом.
Поряд з цим, від комітету кредиторів боржника надійшло клопотання за вх. №4594/11 від 28.04.2011 про припинення процедури санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика", визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, а також про призначення арбітражного керуючого Овсієнко Аллу Вікторівну (ліцензія НОМЕР_2) ліквідатором боржника, кандидатура якої погоджена державним органом з питань банкрутства листом №216-30-20/2782 від 22.08.2010.
У судовому засіданні 01.06.2011 представник голови комітету кредиторів підтримав заявлене клопотання, просив його задовольнити з підстав, викладених у клопотанні /а.с.37-150 т.62/.
Державне агентство рибного господарства України (відповідно до Указу Президента України від 09.12.2010 №1085/2010 (1085/2010) "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади"Державний комітет рибного господарства України реорганізовано в Державне агентство рибного господарства України) не забезпечило явку в судові засідання 05.05.2011, 01.06.2011 свого повноважного представника, заперечень щодо зазначеного клопотання комітету кредиторів боржника не надав.
Фонд державного майна України не забезпечив явку в судове засідання 01.06.2011 свого повноважного представника, але в судовому засіданні 05.05.2011 його представник висловив думку про неможливість задоволення клопотання про припинення процедури санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика", визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.
Представники Фонду державного майна України, Управління з питань банкрутства в АР Крим та м. Севастополі, Прокуратури м. Севастополя, ДПІ у Гагарінському районі м. Севастополя, профкому СДП "Атлантика", працівників боржника, ВАТ "Укртелеком", в судовому засіданні 01.06.2011 проти задоволення клопотання заперечували, посилаючись, зокрема, на пріоритетність сплати податків та збереження суб’єкта господарювання –платника податків та неможливість застосування процедури ліквідації до боржника.
Проте, мотивованого обґрунтування своєї позиції зазначені особи суду не надали.
Розглянувши у судовому засіданні клопотання комітету кредиторів СДП "Атлантика" про припинення процедури санації та відкриття ліквідаційної процедури, вислухавши пояснення голови комітету кредиторів, представника прокуратури м. Севастополя, представника профспілкового комітету боржника, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого клопотання, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
До клопотання про припинення процедури санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика", визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури, в якості доказів обґрунтованості заявленого клопотання, було додано протокол №88 засідання комітету кредиторів СДП "Атлантика" від 27.04.2011 з додатками /а.с.41-150 т. 62/, в тому числі, інформація та документи щодо діяльності ліквідатора Овсієнко А.В. за період з 05.10.2010 по 01.03.2011.
Дослідивши наявний в матеріалах справи звіт керуючого санацією та доповнення до нього, протокол №88 засідання комітету кредиторів СДП "Атлантика"від 27.04.2011 з додатками, в тому числі, документи щодо діяльності ліквідатора Овсієнко А.В. за період з 05.10.2010 по 01.03.2011, судом встановлено здійснення наступних заходів:
- в рамках реалізації Плану санації, за результатами торгів, що відбулись 11.09.2006 було укладено договори купівлі-продажу майна СДП "Атлантика", зокрема, нерухоме майно бази відпочинку "Ізумруд" вартістю 6848867,76 грн., рухоме майно Бази відпочинку "Ізумруд" вартістю 360986,40 грн.; незавершене будівництво на території бази відпочинку "Ізумруд" вартістю 2614496,40 грн., нерухоме майно Бази технічного обслуговування флоту вартістю 4580076,40 грн., рухоме майно бази технічного обслуговування флоту 1914322,40 грн., незавершене будівництво Бази технічного обслуговування флоту вартістю 2093320,00 грн., майно складу №5 вартістю 1978279,45 грн. та майно складу №11 вартістю 1120047,58 грн. –всього на суму 21510396,39 грн (Ухвалою Верховного Суду України від 24.12.2008 залишено без змін рішення Кам`янобрідського районного суду м. Луганська від 26.09.2006 про визнання за ТОВ "Метекс-М" права власності та визнання правомірності набуття у власність майна за договорами купівлі-продажу, укладених с СДП "Атлантика". Предметом договорів купівлі-продажу, які були предметом дослідження у вказаній справі, з`явилось майно СДП "Атлантика" база відпочинку "Ізумруд", База технічного обслуговування флоту та склади № 5 та № 11);
- погашення поточних вимог кредиторів: ДПІ у Гагарінському районі м.Севастополя, УПФУ в Гагарінському районі м.Севастополя, Міністерства праці та соціальної політики України, КП "Севміськводоканал", КП "Севтеплоенерго", Талдина С.С., ТОВ "НВО "Екотех", ЗАТ "Аналіз", ТОВ "НВФ Бифис", ТОВ "Метекс-М", ТОВ "Фірма "Олдим", ОСОБА_6, Агенство з питань банкрутства, поточні виробничі витрати –всього на суму 16987529,47 грн.;
- погашення конкурсних кредиторських вимог перед: фізичними особами, Профкомом в інтересах працівників, ДПІ в Гагарінському районі м. Севастополя, УПФУ в Гагарінському районі м. Севастополя, МПП "Дар`я", КП "Севтеплоенерго", ТОВ "Енергетичні технології", ТОВ "Дніпроінвесттехнології", КП "Севастопольліфт", РВ ФДМУ в м. Севастополі, ТОВ "Медтранзит", Мартиновським Р.Ю. та ДП "Севморрибпорт" всього на суму 4522866,92 грн.;
- додатковий частковий розрахунок з конкурсними кредиторами –КП "Севтеплоенерго", ТОВ "Енергетичні технології", ТОВ "Дніпроінвесттехнології", КП "Севастопольліфт", РВ ФДМУ в м. Севастополі, ТОВ "Медтранзит", Мартиновським Р.Ю., ДП "Севморрибпорт" та ДП "Океанологічний центр" всього на суму 1500000,00 грн.;
- відповідно до змін до Плану санації, затверджених ухвалою господарського суду м.Севастополя від 10.06.2008, передбачався продаж майна автотранспортного підприємства, будинку міжрейсового відпочинку та дитячого табору відпочинку, проведення торгів у формі аукціону, а також здійснення інвестування у житлове будівництво;
- в рамках плану санації із внесеними до нього змінами було здійснено продаж майна Дитячого табору відпочинку (с. Передове) за ціною 5507360,10 грн. Грошові кошти, отримані від продажу зазначеного майна було протягом трьох місяців спрямовано на погашення заборгованості перед наступними кредиторами: ТОВ "Вектор-Строй", контрагентами, ТОВ "Міркос-груп", ТОВ "АФ "Компаньйон", ТОВ "ЮФ "Фарго", суб`єктами оціночної діяльності, Регіональним агентством з питань банкрутства, УПФУ в Гагарінському районі м.Севастополя, працівники, СПД "Атлантика" всього на суму 5235756,25 грн.;
- у 2007 році розпочато ремонт Гуртожитку "Буревісник", який не проводився з моменту введення в експлуатацію в 1969 році;
- у зв’язку з відсутністю потенційних інвесторів створення спільних підприємств, керуючим санацією розроблено та затверджено зміни до Плану санації боржника, які передбачали додатковий продаж частини майна;
- у 2009 році у зв’язку із закінченням терміну класифікаційного свідоцтва розпочато ремонт судна УТС "Жуковський";
- розроблено Зміни № 2 до Плану санації СДП "Атлантика", якими передбачався продаж майна підрозділів (Експериментальна рибопереробна філія та Фабрика знарядь лову) та створення нового підрозділу –цеху з виробництва пінобетону. Змінами №2 до Плану санації передбачалося отримання близько 13,2 млн.грн., з яких близько 10 млн. грн. планувалось витратити на погашення поточної та реєстрової заборгованості та створення нового виробництва (цеху пінобетону).
Перші та повторні відкриті торги з продажу майна, організовані Державною госпрозрахунковою установою "Агентство з питань банкрутства", не відбулись через відсутність заявок покупців. За допомогою Державної госпрозрахункової установи "Агентство з питань банкрутства", було знайдено покупців на майно підрозділів, з якими укладено договори на суми 1 899 697,0 грн. та 1 855 227,00 грн. Таким чином, через відсутність покупців на майно, СДП "Атлантика" отримало на 9,5 млн. грн. менше, ніж очікувалося Змінами №2 до Плану санації.
- не створено комплекс з виробництва пінобетону. Причина –недостатність коштів через відсутність покупців на майно за початковими цінами.
Крім того, судом встановлено, що 30.12.2010 затверджено Акт приймання-передачі гуртожитку "Буревісник" у комунальну власність (передача основних фондів відбулась 14.01.2011).
Станом на 01.03.2011 майно у СДП "Атлантика" відсутнє.
Залишок коштів на рахунку боржника станом на 15.02.2011 –0,00 грн., станом на 01.03.2011 всі рахунки в установах банків закриті.
Станом на 01.03.2011 дебіторська заборгованість боржників перед СПД "Атлантика"складає 639005,42 грн., перспективна до стягнення заборгованість відсутня.
Станом на 01.03.2011 загальна сума кредиторської заборгованості за даними бухгалтерського обліку СДП "Атлантика" становить 601936,36 грн., активи боржника складають 639005,42 грн. (дебіторська заборгованість) /а.с.74 т.62/.
Експертною радою здійснено експертизу архівних документів НАФ та з особового складу, станом на 01.03.2011 документи передано до Державного архіву.
Судом також встановлено, що після звільнення працівників, станом на 13.01.2011 СДП "Атлантика"немає штатних працівників.
Комітетом кредиторів СДП "Атлантика" на засіданні 27.04.2011 зроблені такі висновки:
- визнано недоцільним продовження строку санації боржника;
- визнано недоцільним внесення змін до Плану санації боржника;
- визнано недоцільним укладення мирової угоди у межах провадження у справі про банкрутство СДП "Атлантика".
27.04.2011 комітетом кредиторів СДП "Атлантика" було прийнято рішення, оформлене протоколом №88 від 27.04.2011 про звернення до господарського суду з повторним клопотанням про припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом та введення процедури ліквідації боржника /а.с. 41-45 т.62/.
Відповідно до пункту 56 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 15 від 18.12.2009 "Про судову практику у справах про банкрутство" (v0015700-09) , при проведенні процедур банкрутства інтереси всіх кредиторів у справі представляє комітет кредиторів (частина дев’ята статті 7 Закону). З моменту утворення комітету кредиторів саме він, а не окремі кредитори, вважається стороною у справі про банкрутство у випадках, передбачених Законом, зокрема частинами десятою –дванадцятою, чотирнадцятою статті 3–1, частинами сьомою, шістнадцятою статті 13, частинами першою, другою та восьмою статті 17, частинами першою та п’ятою статті 18, частинами восьмою –десятою статті 19, частиною п’ятою статті 21, частинами першою та тринадцятою статті 30, частиною третьою статті 36, частиною тринадцятою статті 53.
Частиною п’ятою статті 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що за наслідками розгляду звіту керуючого санацією комітет кредиторів приймає рішення про звернення до господарського суду з клопотанням щодо:
1) припинення процедури санації у зв'язку з виконанням плану санації і відновленням платоспроможності боржника;
Виходячи із змісту статті 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" платоспроможність - спроможність суб'єкта підприємницької діяльності виконати після настання встановленого строку їх сплати грошові зобов'язання перед кредиторами, в тому числі по заробітній платі, а також виконати зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів).
В даному випадку доказів відновлення платоспроможності боржника суду не представлено, санаційні заходи за наявних активів є неможливими;
2) продовження встановленого строку процедури санації;
З матеріалів справи вбачається, що процедура санації була введена судом у 2005 році, ухвалою від 27.08.2009 строк санації продовжений на 6 місяців та у зв’язку із зупиненням провадження у справі закінчився 18.01.2011. Суд погоджується з доводами комітету кредиторів про те, що підставами продовження строку санації є необхідність додаткового часу для реалізації санаційних заходів, передбачених Планом санації. Приймаючи до уваги те, що активи боржника свідчать про неможливість реалізації санаційних заходів, комітет кредиторів визнав за недоцільне продовження строку процедури санації, а процедура санації триває понад встановлений законодавством строк, суд не вбачає правових підстав для продовження строку санації боржника;
3) припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури;
4) припинення процедури санації і укладення мирової угоди.
В даному випадку, пунктом 6.2 Плану санації СДП "Атлантика" передбачено, що укладення мирової угоди можливо лише за умови виконання санаційних заходів та погашення поточної заборгованості.
На підставі дослідження судом майнового стану боржника, а також можливих, передбачених законом, процедур в рамках справи про банкрутство, суд дійшов висновку, що в даному випадку відсутні правові та економічні підстави для застосування інших процедур, окрім припинення процедури санації, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Оцінивши фактичні обставини справи та матеріали справи у відповідності до статті 43 Господарського процесуального кодексу України в їх сукупності суд визнає боржника таким, що не є спроможним відновити свою платоспроможність та виконати свої грошові зобов`язання перед кредиторами інакше як через ліквідацію.
Стосовно доводів про неможливість застосування процедури ліквідації до боржника слід зазначити наступне.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" встановлено мораторій на застосування примусової реалізації майна державних підприємств та господарських товариств, у статутних фондах яких частка держави становить не менше 25 відсотків (далі - підприємства), до вдосконалення визначеного законами України механізму примусової реалізації майна.
Статтею 2 цього Закону зазначено, що для цілей цього Закону під примусовою реалізацією майна підприємств розуміється відчуження об'єктів нерухомого майна та інших основних засобів виробництва, що забезпечують ведення виробничої діяльності цими підприємствами, а також акцій (часток, паїв), що належать державі в майні інших господарських товариств і передані до статутних фондів цих підприємств, якщо таке відчуження здійснюється шляхом: продажу майна в процесі провадження справи про банкрутство, визначеного статтями 22, 23, 24, 25, 26, 30, частиною одинадцятою статті 42, абзацом другим частини шостої статті 43 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" щодо визнання боржника банкрутом, відкриття ліквідаційної процедури і продажу майна підприємства.
Відповідно до пункту 8 Інформаційного листа Вищого господарського Суду України від 18.05.2006 року №01-8/1114 "Про Закон України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" (v1114600-06) у разі прийняття постанови про визнання банкрутом боржника - підприємства, зазначеного у статті 1 Закону, до складу ліквідаційної маси не можуть включатись його майнові активи, зазначені у частині першій статті 2 Закону, а отже ліквідатор не має права здійснювати їх продаж до закінчення дії мораторію.
Таким чином, Законом України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" (2864-14) не заборонено введення ліквідаційної процедури щодо державних підприємств та господарських товариств, у статутних фондах яких частка держави становить не менше 25 відсотків, а дія цього Закону поширюється на випадки відчуження майна у процедурі банкрутства –ліквідації.
Крім того, за змістом статті 2 Закону України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" не поширюється на відчуження рухомого та іншого майна підприємств, що не забезпечує ведення їх виробничої діяльності (пп.3.3 Рішення Конституційного Суду України від 10.06.2003 №11-рп/2003 (v011p710-03) ).
В матеріалах справи відсутні докази здійснення банкрутом будь-якої виробничої діяльності, тому дія мораторію, що запроваджений Законом України "Про введення мораторію на примусову реалізацію майна" (2864-14) , на нього не розповсюджується.
Аналогічна правова позиція викладена у судових актах Вищого господарського суду України, зокрема, у постанові по справі №7/76-1999 від 23.09.2009, у постанові по справі №2-17/17384-2006 від 21.12.2010.
Пункт 1 Постанови Пленуму Верховного Суду України №15 від 18.12.2009 "Про судову практику у справах про банкрутство" (v0015700-09) встановлює, що Закон України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) містить спеціальні норми, які мають пріоритет у застосуванні при розгляді справ про банкрутство щодо інших законодавчих актів України.
Частина восьма статті 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" передбачає, що до компетенції комітету кредиторів належить прийняття рішення, зокрема, визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, припинення повноважень арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) та про призначення нового арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора).
Пункт 57 Постанови Пленуму Верховного Суду України №15 від 18.12.2009 "Про судову практику у справах про банкрутство" (v0015700-09) передбачає, що рішення зборів кредиторів чи комітету кредиторів не може визнаватися господарським судом недійсним, оскільки за своєю правовою природою не є актом юридичної особи, державного чи іншого органу.
Суд повинен давати оцінку цим рішенням та враховувати їх резолюції у прийнятті судових актів у справі, якщо такі рішення відповідають приписам чинного законодавства.
Судом встановлено, що рішення комітету кредиторів СДП "Атлантика", оформлене протоколом №88 від 27.04.2011 (а.с.41-45 т.62), яким вирішено звернутися до господарського суду із клопотанням про припинення процедури санації та введення процедури ліквідації боржника, прийнято більшістю голосів кредиторів та в межах компетенції, наданої комітету кредиторів частиною п’ятою статті 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
На підставі викладеного суд вважає, що рішення комітету кредиторів від 27.04.2011 відповідає приписам законодавства, у зв`язку з чим, має бути враховано судом.
Відповідно до частини одинадцятої статті 21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", якщо розрахунки з кредиторами не проведено у строки, передбачені планом санації, господарський суд у разі відсутності клопотання комітету кредиторів про продовження термінів, передбачених планом санації, і внесення відповідних змін до плану санації визнає боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.
Згідно з частиною другою статті 22 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", у випадках, передбачених цим Законом, господарський суд приймає постанову про визнання боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.
Враховуючи думку представників кредиторів, звіт керуючого санацією про неспроможність боржника відновити свою платоспроможність та рішення комітету кредиторів, суд визнає боржника банкрутом і відкриває ліквідаційну процедуру.
Статтею 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури:
підприємницька діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу;
строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів) вважається таким, що настав;
припиняється нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута;
відомості про фінансове становище банкрута перестають бути конфіденційними чи становити комерційну таємницю;
укладення угод, пов'язаних з відчуженням майна банкрута чи передачею його майна третім особам, допускається в порядку, передбаченому цим розділом;
скасовується арешт, накладений на майно боржника, визнаного банкрутом, чи інші обмеження щодо розпорядження майном такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається;
вимоги за зобов'язаннями боржника, визнаного банкрутом, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури;
виконання зобов'язань боржника, визнаного банкрутом, здійснюється у випадках і порядку, передбаченому цим розділом.
З дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури припиняються повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном, якщо цього не було зроблено раніше, керівник банкрута звільняється з роботи у зв'язку з банкрутством підприємства, про що робиться запис у його трудовій книжці, а також припиняються повноваження власника (власників) майна банкрута, якщо цього не було зроблено раніше.
Опублікування відомостей про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури здійснюється ліквідатором у офіційних друкованих органах за рахунок банкрута у п'ятиденний строк з дня прийняття постанови про визнання боржника банкрутом.
Відповідно до частини другої статті 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", державний орган з питань банкрутства пропонує господарському суду кандидатури арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) для державних підприємств або підприємств, у статутному фонді яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків, щодо яких порушена справа про банкрутство, та в інших випадках, передбачених цим Законом.
В матеріалах справи міститься заява арбітражного керуючого Овсієнко Алли Вікторівни (ліцензія на право діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) серії НОМЕР_2 від 15.04.2010 на участь у справі про банкрутство СДП "Атлантика" в якості ліквідатора (том 55 а.с.75-76).
Державним департаментом з питань банкрутства (лист № 216-30-20/2782 від 22.08.2010) в якості кандидатури ліквідатора запропоновано господарському суду кандидатуру арбітражного керуючого Овсієнко Алли Вікторівни (ліцензія на право діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) серії НОМЕР_2 від 15.04.2010) (том 55 а.с.87).
Згідно з частиною другою статті 65 Закону України "Про виконавче провадження", у випадку ліквідації боржника –юридичної особи, в тому числі внаслідок визнання боржника банкрутом, виконавчий документ передається до ліквідаційної комісії або арбітражного керуючого для вирішення питання про подальший порядок виконання рішення у встановленому законодавством порядку. У разі направлення виконавчого документа до ліквідаційної комісії або арбітражного керуючого арешт з майна боржника знімається за постановою державного виконавця, затвердженою начальником відповідного органу державної виконавчої служби, якому він безпосередньо підпорядкований.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 2, 16, 22- 24 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", статтею 86 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Припинити процедуру санації Севастопольського державного підприємства "Атлантика"(99014, м. Севастополь, вул. Правди, 10; код ЄДРПОУ 00463088).
2. Визнати боржника –Севастопольське державне підприємство "Атлантика"(99014, м. Севастополь, вул. Правди, 10; код ЄДРПОУ 00463088) банкрутом та відкрити ліквідаційну процедуру боржника строком на 12 (дванадцять) місяців.
3. Призначити ліквідатором Севастопольського державного підприємства "Атлантика"арбітражного керуючого Овсієнко Аллу Вікторівну (ліцензія на право діяльності арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) серії НОМЕР_2 від 15.04.2010, яка мешкає за адресою: 71630, АДРЕСА_1).
4. Припинити підприємницьку діяльність банкрута.
5. Строк виконання всіх грошових зобов'язань банкрута та зобов'язання щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів) вважати таким, що настав.
6. Припинити нарахування неустойки (штрафу, пені), процентів та інших економічних санкцій по всіх видах заборгованості банкрута.
7. Зняти всі обмеження щодо конфіденційності інформації та комерційній таємниці відносно фінансового становища банкрута.
8. Укладення угод, пов'язаних з відчуженням майна банкрута чи передачею його майна третім особам, допускається в порядку, передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) .
9. Скасувати арешти, накладені на майно (грошові кошти, матеріальні та нематеріальні цінності) Севастопольського державного підприємства "Атлантика"(99014, м. Севастополь, вул. Правди, 10; код ЄДРПОУ 00463088) та його структурних підрозділів, та усі інші обмеження щодо розпорядження майном банкрута. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута інакше, чим у процедурі банкрутства, не допускається.
10. Вимоги за зобов'язаннями банкрута, що виникли під час проведення процедур банкрутства, можуть пред'являтися тільки в межах ліквідаційної процедури.
11. Виконання зобов'язань банкрута, здійснюється у випадках і порядку, передбаченому Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) .
12. Припинити повноваження органів управління банкрута щодо управління банкрутом та розпорядження його майном.
13. Зобов’язати ліквідатора опублікувати відомості про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури у п'ятиденний строк з дня отримання даної постанови.
Оголошення повинно містити: найменування та інші реквізити банкрута, найменування господарського суду, в провадженні якого знаходиться справа про банкрутство, дату прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, відомості про ліквідатора.
14. Зобов’язати ліквідатора прийняти від органів ДВС виконавчі документи, вирішити їх долю відповідно до закону, повідомити персонально стягувачів-кредиторів про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
15. Ліквідатору здійснювати свої повноваження відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (2343-12) .
16. Зобов`язати ліквідатора надати суду по готовності звіт та ліквідаційний баланс.
17. Копію постанови направити банкруту, ліквідатору, Кримському управлінню з питань банкрутства, Головному управлінню юстиції в м. Севастополі, Державному агентству рибного господарства України, кредиторам та учасникам провадження, державному реєстратору.
Суддя О.М. Юріна