ГОЛОВА ВЕРХОВНОГО СУДУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
02.06.2004
(Витяг)
Постановою голови Військового місцевого суду Полтавського гарнізону від 14 листопада 2003 р., залишеною без зміни головою Військового апеляційного суду Центрального регіону, на начальника фінансово-економічної групи Сумського обласного військового комісаріату К. за вчинення корупційного правопорушення, передбаченого п."г" ч.1 ст. 5 Закону від 5 жовтня 1995 р. N 356/95-ВР ( 356/95-ВР ) (356/95-ВР) "Про боротьбу з корупцією" (далі - Закон), накладено штраф у розмірі 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (255 грн.).
К. визнано винним у тому, що він, будучи особою, уповноваженою на виконання функцій держави, на офіційний запит начальника військового представництва Міністерства оборони України (далі - МО) надав неповну інформацію щодо коштів, фактично виплачених працівникам цього представництва за певний період.
Голова Верховного Суду України постанову голови Військового місцевого суду Полтавського гарнізону скасував з таких підстав.
Пунктом "г" ч.1 ст. 5 Закону ( 356/95-ВР ) (356/95-ВР) передбачено, що державний службовець або інша особа, уповноважена на виконання функцій держави, не має права відмовляти фізичним та юридичним особам в інформації, надання якої передбачено правовими актами, умисно затримувати її, надавати недостовірну чи неповну інформацію.
Відповідно до ст. 9 Закону від 2 жовтня 1992 р. N 2657-XII ( 2657-12 ) (2657-12) "Про інформацію" всі громадяни України, юридичні особи й державні органи мають право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання відомостей, необхідних їм для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів, здійснення завдань та функцій.
Згідно зі ст. 34 того ж Закону ( 2657-12 ) (2657-12) в разі відмови у задоволенні запиту чи відстрочки його задоволення в повідомленні, що надсилається запитувачу, треба зазначити: посадову особу державної установи, котра відмовляє у задоволенні запиту взагалі або ж у наданні відповіді у визначений місячний термін; дату відмови чи відстрочки; мотивовану підставу відмови чи причини, з яких запитуваний документ не може бути видано в установлений цим Законом термін, а також строк, протягом якого запит буде задоволений.
Як убачається з матеріалів справи, запит начальника військового представництва МО був адресований Сумському обласному військовому комісару, який доручив підготувати відповідь на нього начальнику відділу фінансово-соціального забезпечення, а той у свою чергу передоручив це зробити начальнику фінансово-економічної групи К.
На виконання поставленого завдання К. підготував проект відповіді і надав його військовому комісару. Останній, погодившись із викладеними там відомостями, 17 жовтня 2003 р. відповідь підписав, і вона була направлена начальнику військового представництва.
За таких обставин К., який лише склав проект можливої відповіді на офіційний запит, не можна визнати суб'єктом корупційного правопорушення, передбаченого п."г" ч.1 ст. 5 Закону ( 356/95-ВР ) (356/95-ВР) , оскільки рішення щодо запиту прийняв безпосередньо військовий комісар, котрий був зобов'язаний перевірити викладену інформацію і в разі незгоди з нею направити зазначений проект на доопрацювання.
Крім того, у справі немає жодних даних, що свідчили б про наявність у К. корисливого умислу чи будь-якої іншої особистої заінтересованості в отриманні певних пільг, послуг чи переваг за ненадання на запит начальника військового представництва повної інформації, і це також підтверджує необгрунтованість притягнення його до відповідальності за вчинення корупційного діяння.
Хоча дії К. й не утворюють складу корупційного правопорушення, проте у таких випадках особу можна притягнути до відповідальності (у разі доведеності її вини) за інші види правопорушень, але не за діяння, передбачені Законом ( 356/95-ВР ) (356/95-ВР) .
Виходячи з наведеного та керуючись статтями 293, 294 КпАП ( 80732-10 ) (80732-10) , Голова Верховного Суду України постанову голови Військового місцевого суду Полтавського гарнізону від 14 листопада 2003 р. скасував і провадження у справі закрив за відсутністю в діях К. складу корупційного правопорушення, передбаченого п."г" ч.1 ст. 5 Закону ( 356/95-ВР ) (356/95-ВР) .
Вісник Верховного суду України, рік 2004, N 6, стор.38