UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 345/67
(До Розділу V (984_011)
: Економічне та галузеве співробітництво
Глава 14 (984_011)
. Інформаційне суспільство)
ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНЕ РІШЕННЯ КОМІСІЇ (ЄС) 2016/2317
від 16 грудня 2016 року про внесення змін до Рішення 2008/294/ЄС та Імплементаційного рішення 2013/654/ЄС з метою спрощення функціонування мобільного зв’язку на борту повітряних суден (послуги MCA) у Союзі
(оприлюднено під номером C(2016) 8413)
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу (994_b06)
,
Беручи до уваги Рішення Європейського Парламенту і Ради № 676/2002/ЄС від 7 березня 2002 року про регулятивні рамки для радіоспектральної політики у Європейському Співтоваристві (Рішення про радіочастотний спектр) (- 1) та, зокрема його статтю 4(3),
Оскільки:
(1) У Рішенні Комісії 2008/294/ЄС (984_024-08)
(- 2) встановлено технічно-експлуатаційні умови, необхідні, щоб дозволити використання зв’язку GSM, UMTS і LTE на борту повітряних суден (послуги MCA) у Європейському Союзі.
(2) Поточне законодавство вимагає присутності блоку керування мережею (NCU) як складової обладнання MCA на борту літаків, щоб попереджувати спроби мобільних терміналів на борту повітряних суден зареєструватися в наземних мережах мобільного зв’язку.
(3) 7 жовтня 2015 року, відповідно до статті 4(2) Рішення № 676/2002/ЄС, Комісія видала Європейській конференції адміністрацій пошт та телекомунікацій ("СЕРТ") мандат на проведення технічних досліджень щодо потреби у збереженні обов’язкового використання NCU на борту повітряних суден, на яких існує можливість користуватися послугами MCA.
(4) На виконання зазначеного мандата, 17 листопада 2016 року СЕРТ ухвалила Звіт 63, в якому дійшла висновку, що використання NCU може бути необов’язковим для систем GSM і LTE, зважаючи на те, що функціонування MCA без NCU гарантує належний захист від радіозавад для наземних мереж.
(5) Відповідно до висновків Звіту СЕРТ, більше немає потреби, за допомогою NCU, у активному попередженні з’єднання мобільних терміналів із наземними мобільними мережами, що функціонують у смузі 2570-2690 МГц. Таким чином, стаття 2 Імплементаційного рішення Комісії 2013/654/ЄС (984_033-13)
(- 3) застаріла, і її необхідно вилучити.
(6) Проте, що стосується систем UMTS, СЕРТ дійшла висновку, що NCU залишається необхідним для запобігання з’єднанню між наземними мережами UMTS і абонентськими пристроями на борту повітряних суден. Дослідження показали, що такі з’єднання можуть призвести до часткового і тимчасового зменшення пропускної здатності з’єднувальних стільників і сусідніх стільників на землі. Іншим розв’язком для послаблення сигналів, що потрапляють до кабіни і виходять з неї, а також запобігання небажаним з’єднанням, є достатнє екранування фюзеляжу повітряного судна.
(7) Технічні специфікації MCA необхідно постійно переглядати, щоб вони завжди відповідали технічному прогресу.
(8) Заходи, передбачені в цьому Рішенні, відповідають висновку Комітету з питань радіочастотного спектра,
УХВАЛИЛА ЦЕ РІШЕННЯ:
Стаття 1.
Додаток до Рішення 2008/294/ЄС (984_024-08)
замінити текстом у редакції, наведеній у додатку до цього Рішення.
Стаття 2.
Статтю 2 Імплементаційного рішення 2013/654/ЄС (984_033-13)
вилучити.
Стаття 3.
Це Рішення адресовано державам-членам.
Вчинено у Брюсселі 16 грудня 2016 року.
За Комісію
Gunther H. OETTINGER
Член Комісії
__________
(-1) ОВ L 108, 24.04.2002, с. 1.
(-2) Рішення Комісії 2008/294/ЄС (984_024-08)
від 7 квітня 2008 року про гармонізовані умови використання спектра для функціонування послуг мобільного зв’язку на борту повітряних суден (послуги MCA) у Співтоваристві (ОВ L 98, 10.04.2008, с. 19).
(-3) Імплементаційне рішення Комісії 2013/654/ЄС (984_033-13)
від 12 листопада 2013 року про внесення змін до Рішення 2008/294/ЄС (984_024-08)
з метою включення додаткових технологій доступу та смуг радіочастот для послуг мобільного зв’язку на борту повітряних суден (послуги MCA) (ОВ L 303, 14.11.2013, с. 48).
ДОДАТОК
1. Смуги радіочастот і системи, дозволені для послуг MCA
Таблиця 1
Тип
|
Радіочастота
|
Система
|
GSM 1 800
|
1 710-1 785 МГц (висхідний канал)
1 805-1 880 МГц (низхідний канал)
|
GSM, що відповідає стандартам GSM, опублікованим ETSI, зокрема стандартам EN 301 502, EN 301 511 і EN 302 480 або еквівалентним специфікаціям.
|
UMTS 2 100
(FDD)
|
920-1 980 МГц (висхідний канал)
110-2 170 МГц (низхідний канал)
|
UMTS, що відповідає стандартам UMTS, опублікованим ETSI, зокрема EN 301 908-1, EN 301 908-2, EN 301 908-3 і EN 301 908-11 або еквівалентним специфікаціям.
|
LTE 1 800
(FDD)
|
1 710-1 785 МГц (висхідний канал)
1 805-1 880 МГц (низхідний канал)
|
LTE, що відповідає стандартам LTE, опублікованим ETSI, зокрема EN 301 908-1, EN 301 908-13, EN 301 908-14 і EN 301 90815 або еквівалентним специфікаціям.
|
2. Запобігання з’єднанню мобільних терміналів із наземними мережами
Спроби мобільних терміналів, які приймають у діапазоні смуг радіочастот, наведених у таблиці 2, зареєструватися в наземних мобільних мережах UMTS мають попереджуватися:
- шляхом включення до системи MCA блоку керування мережею (NCU), який підвищує мінімальний рівень шуму всередині кабіни в смугах прийому мобільного зв’язку, та/або
- шляхом екранування фюзеляжу повітряного судна для більшого послаблення сигналу, який надходить до фюзеляжу і виходить з нього.
Таблиця 2
Смуги частот (МГц)
|
Наземні системи
|
925-960 МГц
|
UMTS (та GSM, LTE)
|
2 110-2 170 МГц
|
UMTS (та LTE)
|
Оператори MCA можуть також вирішити запровадити NCU в інших смугах радіочастот, наведених у таблиці 3.
Таблиця 3
Смуги частот (МГц)
|
Наземні системи
|
460-470 МГц
|
LTE (- 1)
|
791-821 МГц
|
LTE
|
1 805-1 880 МГц
|
LTE та GSM
|
2 620-2 690 МГц
|
LTE
|
2 570-2 620 МГц
|
LTE
|
3. Технічні параметри
(a) Еквівалентна ізотропно-випромінювана потужність (ЕІВП) за межами повітряного судна від NCU/BTS повітряного судна/Node B повітряного судна
Таблиця 4
Загальна ЕІВП за межами повітряного судна від NCU/BTS повітряного судна/Node B повітряного судна не повинна перевищувати:
Висота над землею
(м)
|
Максимальна ЕІВП Системи за межами повітряного судна в дБм/канал
|
NCU
|
BTS повітряного судна/Node B повітряного судна
|
BTS повітряного судна/Node B повітряного судна та NCU
|
Смуга: 900 МГц
|
Смуга: 1 800 МГц
|
Смуга: 2 100 МГц
|
Ширина смуги каналу = 3,84 МГц
|
Ширина смуги каналу = 200 кГц
|
Ширина смуги каналу = 3,84 МГц
|
3 000
|
– 6,2
|
- 13,0
|
1,0
|
4 000
|
- 3,7
|
- 10,5
|
3,5
|
5 000
|
- 1,7
|
- 8,5
|
5,4
|
6 000
|
- 0,1
|
- 6,9
|
7,0
|
7 000
|
1,2
|
- 5,6
|
8,3
|
8 000
|
2,3
|
- 4,4
|
9,5
|
(b) Еквівалентна ізотропно-випромінювана потужність (ЕІВП), за межами повітряного судна, від бортового термінала
Таблиця 5
ЕІВП, за межами повітряного судна, від бортового термінала не повинна перевищувати:
Висота над землею
(м)
|
Максимальна ЕІВП, за межами повітряного судна, від мобільного термінала GSM у дБм/200 кГц
|
Максимальна ЕІВП, за межами повітряного судна, від мобільного термінала LTE у дБм/5 МГц
|
Максимальна ЕІВП, за межами повітряного судна, від мобільного термінала UMTS у дБм/3,84 МГц
|
GSM 1 800 МГц
|
LTE 1 800 МГц
|
UMTS 2 100 МГц
|
3 000
|
- 3,3
|
1,7
|
3,1
|
4 000
|
- 1,1
|
3,9
|
5,6
|
5 000
|
0,5
|
5
|
7
|
6 000
|
1,8
|
5
|
7
|
7 000
|
2,9
|
5
|
7
|
8 000
|
3,8
|
5
|
7
|
Якщо оператори MCA вирішують запровадити NCU у смугах радіочастот, наведених у таблиці 3, то максимальні значення, зазначені в таблиці 6, застосовують для загальної ЕІВП за межами повітряного судна, від NCU/BTS повітряного судна/Node B повітряного судна, в сукупності зі значеннями, згаданими в таблиці 4.
Таблиця 6
Висота над землею
(м)
|
Максимальна ЕІВП за межами повітряного судна від NCU/BTS повітряного судна/Node B повітряного судна
|
460-470 МГц
|
791-821 МГц
|
1 805-1 880 МГц
|
2 570-2 690 МГц
|
дБм/1,25 МГц
|
дБм/10 МГц
|
дБм/200 кГц
|
дБм/4,75 МГц
|
3 000
|
- 17,0
|
- 0,87
|
- 13,0
|
1,9
|
4 000
|
- 14,5
|
1,63
|
- 10,5
|
4,4
|
5 000
|
- 12,6
|
3,57
|
- 8,5
|
6,3
|
6 000
|
- 11,0
|
5,15
|
- 6,9
|
7,9
|
7 000
|
- 9,6
|
6,49
|
- 5,6
|
9,3
|
8 000
|
- 8,5
|
7,65
|
- 4,4
|
10,4
|
(c) Експлуатаційні вимоги
I. Мінімальна висота над землею для здійснення будь-якого передавання від системи MCA, що діє, повинна становити 3000 метрів.
II. BTS повітряного судна, під час роботи, повинна обмежувати потужність усіх мобільних терміналів GSM, які передають у смузі 1800 МГц, до номінального значення 0 дБм/200 кГц на всіх етапах комунікації, включно з ініціацією доступу.
III. Node B повітряного судна, під час роботи, повинен обмежувати потужність усіх мобільних терміналів LTE, які передають у смузі 1800 МГц, до номінального значення 5 дБм/5 МГц на всіх етапах комунікації.
IV. Node B повітряного судна, під час роботи, повинен обмежувати потужність усіх мобільних терміналів UMTS, які передають у смузі 2100 МГц, до номінального значення -6 дБм/3,84 МГц на всіх етапах комунікації, а максимальна кількість користувачів не повинна перевищувати 20.
__________
(-1) На національному рівні, адміністративні органи можуть використовувати технологію LTE для різних застосувань, як-от BB-PPDR, BB-PMR або мобільні мережі.