29.07.2014
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 223/25
(До Розділу V "Економічне та галузеве співробітництво" Глава 22. Громадське здоров'я)

ІМПЛЕМЕНТАЦІЙНЕ РІШЕННЯ КОМІСІЇ

від 25 липня 2014 року

про виконання Рішення Європейського Парламенту і Ради № 1082/2013/ЄС щодо типових форм надання інформації про планування готовності та реагування на серйозні транскордонні загрози здоров’ю

(оприлюднено під номером C(2014) 5180)
(Текст стосується ЄЕП)
(2014/504/ЄС)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу (994_b06) ,
Беручи до уваги Рішення Європейського Парламенту і Ради № 1082/2013/ЄС (984_013-13) від 22 жовтня 2013 року про серйозні транскордонні загрози здоров'ю та скасування Рішення № 2119/98/ЄС (984_013-13) (-1), зокрема його статтю 4(6),
Оскільки:
(1) У Рішенні № 1082/2013/ЄС (984_013-13) встановлено механізми і структури координації дій з реагування на серйозні транскордонні загрози здоров'ю, в тому числі планування готовності та реагування, пов'язані з такими діями з реагування.
(2) Згідно зі статтею 4(1) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) , держави-члени і Комісія повинні надавати взаємні консультації в рамках Комітету з охорони здоров'я (HSC) щодо планування готовності та реагування з метою обміну кращими практиками і досвідом, сприяння взаємодії планування готовності на національному рівні, звернення до міжсекторального виміру на рівні Союзу та підтримки виконання вимог до основних можливостей для нагляду та реагування, визначених Міжнародними медико-санітарними правилами (897_007) (2005) (ММСП).
(3) У статті 4(2) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) викладено інформацію про планування готовності і реагування на національному рівні і визначено, що держави-члени надають цю інформацію Комісії не пізніше 7 листопада 2014 року, а надалі - кожні три роки.
(4) Відповідно до статті 4(3) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) держави-члени повинні інформувати Комісію про значні зміни у плануванні готовності та реагування на національному рівні.
(5) Відповідно до статті 4(5) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) Комісія повинна провести аналіз інформації, отриманої від держав-членів згідно зі статтею 4(2) та (3), і підготувати зведений або тематичний звіт про стан виконання. Для цілей статті 4(1) Комісія повинна розпочати обговорення в Комітеті з охорони здоров’я своєчасно та, де доречно, на основі цього звіту.
(6) Відповідно до статті 4(6) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) Комісія за допомогою імплементаційних актів повинна ухвалити типові форми для використання державами-членами у процесі надання інформації про планування готовності і реагування, як вказано у статті 4(2) та (3), з метою забезпечення її відповідності визначеним у статті 4(1) цілям та для її порівнянності.
(7) Для уникнення подвійного звітування інформацію, яку держави-члени вже надали Всесвітній організації охорони здоров’я (ВООЗ) про реалізацію основних можливостей для планування готовності та реагування, необхідно використовувати для цілей звітування відповідно до статті 4(2)(а) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) .
(8) Заходи, передбачені в цьому Рішенні, відповідають висновку Комітету про серйозні транскордонні загрози здоров’ю,
УХВАЛИЛА ЦЕ РІШЕННЯ:

Стаття 1

У додатку до цього Рішення встановлено типову форму, яку повинні використовувати держави-члени у процесі надання інформації про планування готовності і реагування у випадку серйозних транскордонних загроз здоров’ю відповідно до статті 4(2) та (3) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) .

Стаття 2

Це Рішення адресовано державам-членам.
Вчинено у Брюсселі 25 липня 2014 року.
За Комісію
Tonio BORG
Член Комісії
__________
(-1) ОВ L 293, 05.11.2013, с. 1.
ДОДАТОК

Типова форма для використання державами-членами у процесі надання інформації про планування готовності і реагування у випадку серйозних транскордонних загроз здоров’ю

Країна:
Ім'я та адреса координатора:
Дата:
Держави-члени на власний розсуд обирають відповідного координатора, який надає відповіді на наведені нижче запитання. Однак, було б доцільним, якщо відповіді було б надано у співпраці з національним координатором з реалізації Міжнародних медико-санітарних правил (897_007) (ММСП). Відповіді необхідно дати на всі запитання. Для кожного запитання, будь ласка, зазначте тільки один відповідний варіант відповіді (так, ні, не застосовується або невідомо), якщо є такий вибір, або наведіть коротке пояснення, якщо запитання вимагає розгорнутої відповіді. Якщо запитання не стосується контексту вашої країни, будь ласка, зазначте це у полі для коментарів наприкінці кожної секції та поясніть причину, чому саме воно не стосується. Згідно зі статтею 4(2)(b) і (с) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) обов’язок надавати інформацію, встановлений у главах II (Взаємодія) і III (Безперервність бізнесу), застосовується, лише якщо такі заходи чи механізми введені в дію або передбачені в рамках планування готовності та реагування на національному рівні.
I. Виконання вимог до основних можливостей ММСП (897_007) , як вказано в статті 4(2)(a) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13)
1
Будь ласка, надайте копію вашої останньої відповіді на запитання анкети ВООЗ для моніторингу прогресу в реалізації основних можливостей ММСП (897_007)
у державах-членах, а також, за можливості, звіт про основні показники країни, складений ВООЗ. Крім того, будь ласка, надайте таку інформацію:
2.1
Чи завершили ви станом на теперішній час реалізацію основних можливостей ММСП (897_007)
?
так
ні
2.2
Якщо ні, чому?
3
Будь ласка, опишіть - де вважаєте за потрібне - ваші ідеї щодо того, яку дію повинна вчинити Комісія, агентства ЄС або держави-члени для забезпечення подальшої підтримки та зміцнення основних можливостей ВООЗ.
4
Будь ласка, наведіть - де вважаєте за потрібне - будь-які коментарі або пояснення до запитань, наведених вище, та, якщо необхідно, зазначте будь-які релевантні заходи, проведені вашою країною та не відображені у цій анкеті (за необхідності, можна долучати додаткові сторінки).
II. Взаємодія між сектором охорони здоров’я та іншими секторами, як вказано в статті 4(2)(b) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13)
Згідно зі статтею 4(2) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) обов’язок надавати інформацію застосовується, лише якщо такі заходи чи механізми введені в дію або передбачені в рамках планування готовності та реагування на національному рівні.
Національні координаційні структури з питань міжсекторальних інцидентів, вказаних у статті 4(2)(b)(i) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) , розуміють як структури, наділені стратегічними адміністративними повноваженнями та функціями вироблення політики, зокрема щодо системи підпорядкування. Це може бути орган, комітет або робоча група. Національні центри реагування у надзвичайних ситуаціях, як вказано у статті 4(2)(b)(ii) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) , розуміють як оперативні структури та/або механізми, спрямовані на забезпечення логістичних функцій та інструментів, зокрема для повідомлення у випадку серйозних транскордонних загроз здоров’ю.
5.1
Чи залучені інші сектори у планування готовності та реагування сектору охорони здоров’я?
так
ні
не застосовується
невідомо
5.2
Якщо так, для яких типів загроз, що входять до сфери застосування Рішення 1082/2013/ЄС (984_013-13)
?
5.2.1
загрози біологічного походження, які складаються з:
5.2.1.1
інфекційних захворювань, будь ласка, якщо можливо, вкажіть, яких саме, наприклад
-захворювання з харчовим фактором передачі
-зоонозні захворювання
-захворювання, які передаються водним шляхом
- інші інфекційні захворювання, будь ласка, вкажіть, які саме
5.2.1.2
антимікробна резистентність та інфекції, які пов’язані з наданням медичної допомоги у випадках інфекційних захворювань
5.2.1.3
біотоксини або інші небезпечні біологічні агенти, не пов’язані з інфекційними захворюваннями
5.2.2
загрози хімічного походження
5.2.3
загрози екологічного походження
5.2.4
загрози невідомого походження
5.2.5
події, які можуть бути або які були оголошені надзвичайними ситуаціями міжнародного значення у сфері охорони здоров’я відповідно до ММСП (897_007)
, якщо вони належать до вище зазначених категорій
6
Які із зазначених нижче секторів ваша країна визначає як особливо важливі у надзвичайних ситуаціях, пов’язаних із транскордонною загрозою здоров’ю?
7
Чи доступні стандартні операційні процедури (СОП) для координування сектором охорони здоров’я із будь-яким іншим наведеним нижче сектором?
так
ні
не застосовується
невідомо
так
ні
невідомо
енергетика
6.1
7.1
інформаційно-комунікаційні технології
6.2
7.2
транспорт
6.3
7.3
водопостачання для закладів охорони здоров’я, фармацевтичні операції, медико-санітарні служби
6.4
7.4
сільське господарство, в тому числі ветеринарний сектор
6.5
7.5
безпечність харчових продуктів
6.6
7.6
продовольче постачання
6.7
7.7
хімічна промисловість
6.8
7.8
промисловість, яка забезпечує сектор охорони здоров’я лікарськими препаратами та іншими витратними матеріалами
6.9
7.9
органи безпеки та реагування у випадках надзвичайних ситуацій, служби пожежної охорони та швидкої медичної допомоги
6.10
7.10
місцеві екологічні служби
6.11
7.11
похоронні служби 6.12
7.12
збройні сили
6.13
7.13
цивільний захист
6.14
7.14
адміністрації та урядові установи
6.15
7.15
наукові центри
6.16
7.16
культурні об’єкти і ЗМІ
6.17
7.17
некомерційний сектор
6.18
7.18
інші сектори, будь ласка, вкажіть, які саме
6.19
7.19
8.1
Назвіть особливо важливі сектори, з якими сектор охорони здоров’я у вашій країні не має домовленостей щодо координування дій (відповідь не обов’язкова)
8.2
Назвіть пріоритетні сектори, щодо яких необхідно покращити координування із сектором охорони здоров’я? Будь ласка, зазначте в порядку пріоритетності. (відповідь не обов’язкова)
9.1
Будь ласка, опишіть механізми роботи стратегічних координаційних структур (національний закон або СОП) , які є чинними на теперішній момент та покликані забезпечувати взаємодію між сектором охорони здоров’я та іншими секторами, у тому числі ветеринарним, та є особливо важливими у випадку надзвичайної ситуації. Будь ласка, наведіть перелік секторів, які охоплені цими координаційними структурами.
9.2
Яким чином національне представництво в Комітеті з охорони здоров’я пов’язане із цією структурою/цими структурами?
10
Будь ласка, опишіть механізми роботи оперативних центрів (кризових центрів) (національний закон або СОП), які є чинними на теперішній момент та покликані забезпечувати взаємодію між сектором охорони здоров’я та іншими секторами, у тому числі ветеринарним, і є особливо важливими у випадку надзвичайної ситуації. Будь ласка, наведіть перелік секторів, які охоплені цими координаційними структурами.
11
Чи перевірено взаємодію між сектором охорони здоров’я та іншими секторами на національному рівні?
так
ні
невідомо
12
Будь ласка наведіть - де вважаєте за потрібне - будь-які коментарі або пояснення до запитань, наведених вище, та зазначте будь-які релевантні заходи, проведені вашою країною
(наприклад, шляхом проведення навчань або під час настання фактичних подій) (за необхідності, можна долучати додаткові сторінки).
III. Планування безперервності бізнесу, як вказано в статті 4(2)(с) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13)
Згідно зі статтею 4(2) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13) обов’язок надавати інформацію застосовується, лише якщо такі заходи чи механізми введені в дію або передбачені в рамках планування готовності та реагування на національному рівні.
Планування безперервності бізнесу стосується процесів управління та інтеґрованих планів, які підтримують безперервність особливо важливих процесів організації - таких, завдяки яким бізнес може постачати особливо важливі послуги або продукти - у випадку настання події. Безперервність бізнесу охоплює всі аспекти організації, які відіграють роль у підтримці особливо важливих процесів, а саме: людські ресурси, приміщення, постачальників, технології, дані, тощо. Аналіз впливу на бізнес (ВІА) дозволяє прогнозувати наслідки порушення господарської діяльності та процесів, а також зібрати інформацію, необхідну для розроблення стратегій відновлення.
13.1
Чи існують національні плани із забезпечення безперервності бізнесу, націлені на безперервне постачання особливо важливих послуг і продуктів у випадку надзвичайної ситуації, пов’язаної із серйозними транскордонними загрозами здоров’ю, як визначено в Рішенні 1082/2013/ЄС (984_013-13)
?
так
ні
невідомо
13.2
Чи є ці національні плани із забезпечення безперервності бізнесузагальними (див. запитання 14) або конкретними (див. запитання 15)?
14.1
Яких служб охорони здоров’я стосуються загальні плани? Будь ласка, зазначте нижче.
так
ні
невідомо
14.1.1
первинні послуги з охорони здоров’я
14.1.2
лікарні
14.1.3
інші послуги, будь ласка, зазначте, які саме
14.2
Якщо так, яких особливо важливих секторів, що не пов’язані з охороною здоров’я, стосуються ці плани?
14.2.1
енергетика
14.2.2
інформаційно-комунікаційні технології
14.2.3
транспорт
14.2.4
водопостачання для закладів охорони здоров’я, фармацевтичні операції, медико-санітарні служби
14.2.5
сільське господарство, в тому числі ветеринарний сектор
14.2.6
безпечність харчових продуктів
14.2.7
продовольче постачання
14.2.8
хімічна промисловість
14.2.9
промисловість, яка забезпечує сектор охорони здоров’я лікарськими препаратами та іншими витратними матеріалами
14.2.10
органи безпеки та реагування у випадках надзвичайних ситуацій, служби пожежної охорони та швидкої медичної допомоги
14.2.11
місцеві екологічні служби
14.2.12
похоронні служби
14.2.13
збройні сили
14.2.14
цивільний захист
14.2.15
адміністрації та урядові установи
14.2.16
наукові центри
14.2.17
культурні об’єкти і ЗМІ
14.2.18
некомерційний сектор
14.2.19
інші сектори, будь ласка, вкажіть, які саме
14.3
Якщо так, які з наведених нижче елементів включено?
так
Якщо так, будь опишіть ласка,
ні
невідомо
14.3.1
аналіз впливу на бізнес
14.3.2
визначення пріоритетів особливо важливих послуг і функцій шляхом оцінювання ризику з метою отримання позитивного результату медичного втручання
14.3.3
навчання, застосування, оцінювання, оновлення, перевірка
14.3.4
визначення персоналу, необхідного для підтримання особливо важливих функцій, вирішення проблеми абсентеїзму - ухилення штатних співробітників від участі у виборах та відвідування зборів - з метою зниження його впливу на особливо важливі функції
14.3.5
забезпечення чітких структур підпорядкування, делегування повноважень та порядків наступності
14.3.6
оцінювання потреби накопичення стратегічних запасів предметів постачання, матеріалів та обладнання
14.3.7
визначення підрозділів, департаментів або служб, які можуть бути скорочені або закриті
14.3.8
призначення та підготовка альтернативних кандидатів для особливо важливих посад
14.3.9
розгляд і випробування шляхів зниження соціальної дезінтеґрації (напр. віддаленої роботи або роботи з дому, а також скорочення кількості фізичних зустрічей та подорожей)
14.3.10
планування потреби підтримування соціальних послуг для ключових співробітників
14.3.11
планування потреби послуг психологічної підтримки для підтримування ефективності співробітників
14.3.12
планування фази відновлення
14.3.13
інший елемент/інші елементи, будь ласка, вкажіть, які саме
15.1
Яких конкретних серйозних транскордонних загроз здоров’ю стосуються конкретні плани? Будь ласка, зазначте нижче відповідно до статті 2 Рішення 1082/2013/ЄС (984_013-13)
.
15.2
Яких медичних послуг стосуються такі плани? Будь ласка, зазначте нижче.
так
ні
невідомо
15.2.1
первинні послуги з охорони здоров’я
15.2.2
лікарні
15.2.3
інші послуги, будь ласка, зазначте, які саме
15.3
Якщо так, яких особливо важливих секторів, що не пов’язані з охороною здоров’я, стосуються ці плани?
15.3.1
енергетика
15.3.2
інформаційно-комунікаційні технології
15.3.3
транспорт
15.3.4
водопостачання для закладів охорони здоров’я, фармацевтичні операції, медико-санітарні служби
15.3.5
сільське господарство, в тому числі ветеринарний сектор
15.3.6
безпечність харчових продуктів
15.3.7
продовольче постачання
15.3.8
хімічна промисловість
15.3.9
промисловість, яка забезпечує сектор охорони здоров’я лікарськими препаратами та іншими витратними матеріалами
15.3.10
органи безпеки та реагування у випадках надзвичайних ситуацій, служби пожежної охорони та швидкої медичної допомоги
15.3.11
місцеві екологічні служби
15.3.12
похоронні служби
15.3.13
збройні сили
15.3.14
цивільний захист
15.3.15
адміністрації та урядові установи
15.3.16
наукові центри
15.3.17
культурні об’єкти і ЗМІ
15.3.18
некомерційний сектор
15.3.19
інші сектори, будь ласка, вкажіть, які саме
15.4
Якщо так, які з наведених нижче елементів включено?
так
Якщо так, будь ласка, опишіть
ні
невідомо
15.4.1
аналіз впливу на бізнес
15.4.2
визначення пріоритетів особливо важливих послуг і функцій шляхом оцінювання ризику з метою отримання позитивного результату медичного втручання
15.4.3
навчання, застосування, оцінювання, оновлення, перевірка
15.4.4
визначення персоналу, необхідного для підтримання особливо важливих функцій, вирішення проблеми абсентеїзму - ухилення штатних співробітників від участі у виборах та відвідування зборів - з метою зниження його впливу на особливо важливі функції
15.4.5
забезпечення чітких структур підпорядкування, делегування повноважень та порядків наступності
15.4.6
оцінювання потреби накопичення стратегічних запасів предметів постачання, матеріалів та обладнання
15.4.7
визначення підрозділів, департаментів або служб, які можуть бути скорочені або закриті
15.4.8
призначення та підготовка альтернативних кандидатів для особливо важливих посад
15.4.9
розгляд і випробування шляхів зниження соціальної дезінтеґрації (напр. віддаленої роботи або роботи з дому, а також скорочення кількості фізичних зустрічей та подорожей)
15.4.10
планування потреби підтримування соціальних послуг для ключових співробітників
15.4.11
планування потреби послуг психологічної підтримки для підтримування ефективності співробітників
15.4.12
планування фази відновлення
15.4.13
інший елемент/інші елементи, будь ласка, вкажіть, які саме
16
Чи існують плани із забезпечення безперервності бізнесу на пропускних пунктах, як вказано у ММСП (897_007)
?
так
ні
невідомо
17
Будь ласка наведіть - де вважаєте за потрібне - будь-які коментарі або пояснення до запитань, наведених вище, та зазначте будь-які релевантні заходи, проведені вашою країною (за необхідності, можна долучати додаткові сторінки):
IV. Перегляд планування готовності на національному рівні, як вказано в статті 4(3) Рішення № 1082/2013/ЄС (984_013-13)
Основною метою цієї глави є отримання інформації про стан справ у державах-членах. Проте, відповідно до статті 4(3) держави-члени повинні надавати інформацію, використовуючи цю типову форму , щоразу після внесення суттєвих змін у планування готовності на національному рівні за власною ініціативою та незалежно від будь-яких запитів Комісії.
18.1
Коли було внесено суттєві зміни у програми національного планування готовності вашої країни?
Будь ласка, надайте детальну інформацію про суттєві зміни у форматі, вказаному в главах I, II та III цього додатка.
( Джерело: Урядовий портал (Переклади актів acquis ЄС) https://www.kmu.gov.ua )