01.06.2012
UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 142/16
(До Розділу V (984_011) : Економічне та галузеве співробітництво
Глава 7 (984_011) . Транспорт)

РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 459/2012

від 29 травня 2012 року

про внесення змін до Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 715/2007 та Регламенту Комісії (ЄС) № 692/2008 щодо викидів від легкових пасажирських і комерційних транспортних засобів (Євро 6)

( Див. текст (994_914) )
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу (994_b06) ,
Беручи до уваги Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 715/2007 (994_914) від 20 червня 2007 року про затвердження типу моторних транспортних засобів щодо викидів від легкових пасажирських і комерційних транспортних засобів (Євро-5 та Євро-6) та про доступ до інформації про ремонт та технічне обслуговування транспортного засобу (- 1), і зокрема його статтю 5(3),
Беручи до уваги Директиву Європейського Парламенту і Ради 2007/46/ЄС від 5 вересня 2007 року про рамки для затвердження автомобілів та їх причепів, а також систем, компонентів та окремих технічних вузлів, призначених для таких транспортних засобів (Рамкова директива) (- 2), і зокрема її статтю 39(2),
Оскільки:
(1) Регламент (ЄС) № 715/2007 (994_914) та Регламент Комісії (ЄС) № 692/2008 від 18 липня 2008 року про імплементацію Регламенту Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 715/2007 (994_914) про затвердження типу автомобільних транспортних засобів щодо викидів від легкових пасажирських і комерційних транспортних засобів (Євро 5 та Євро 6) та доступ до інформації про ремонт і технічне обслуговування транспортного засобу, та внесення змін до нього (- 3) встановлюють спільні технічні вимоги до затвердження типу автомобільних транспортних засобів та запасних частин стосовно їхніх викидів, а також встановлюють правила щодо експлуатаційної відповідності, довговічності засобів контролю забруднення, систем бортової діагностики (OBD), вимірювання споживання палива та доступу до інформації про ремонт і технічне обслуговування транспортного засобу.
(2) Відповідно до Регламенту (ЄС) № 715/2007 (994_914) , для транспортних засобів, обладнаних двигуном із примусовим запалюванням, що потребує затвердження за стандартами Євро 6, має бути визначено стандарт рахункової концентрації частинок (РКЧ).
(3) Тверді частки у викидах транспортних засобів можуть накопичуватися в альвеолах легень людини, що потенційно призводить до респіраторних і серцево-судинних захворювань та зростання смертності. Тому високий рівень захисту від таких частинок відповідає суспільному інтересу.
(4) Для вимірювання викидів твердих частинок від двигунів із примусовим запалюванням наразі застосовують протокол Програми вимірювання твердих частинок (ПВТЧ), розробленої для дизельних транспортних засобів. Проте, існують докази того, що викиди твердих частинок від двигунів із примусовим запалюванням можуть відрізнятися від викидів дизельних транспортних засобів за спектрами розмірів і хімічним складом. Відповідно, необхідно переглянути спектри розмірів і хімічний склад частинок, а також ефективність поточної технології вимірювань у межах контролю шкідливих викидів твердих частинок. У майбутньому може виникнути потреба у перегляді вказаного протоколу вимірювання для транспортних засобів із примусовим запалюванням.
(5) Спираючись на сьогоднішній обсяг знань, двигуни загального зразка із розподіленим впорскуванням (PFI), які впорскують паливо у впускні колектори чи отвори, а не безпосередньо у камеру згоряння, мають низький рівень викидів твердих частинок. Відповідно, видається обґрунтованим на поточний час обмежити регуляторні заходи щодо транспортних засобів, обладнаних двигунами з прямим впорскуванням, не виключаючи подальші дослідження і моніторинг викидів твердих частинок усіх двигунів із примусовим запалюванням, зокрема щодо спектру розмірів і хімічного складу частинок викидів, а також щодо фактичних викидів під час руху; за потреби, Комісія повинна запропонувати подальші регуляторні заходи, враховуючи також частку ринку двигунів з розподіленим впорскуванням.
(6) Регламентом (ЄС) № 692/2008 встановлено значення гранично допустимих викидів за рахунковою концентрацією частинок на рівні 6 x 10-11 #/км для дизельних транспортних засобів, що відповідають стандарту Євро 6. Відповідно до принципу технологічно нейтрального права, відповідне обмеження Євро 6 для транспортних засобів із примусовим запалюванням має бути аналогічним, оскільки немає доказів того, що частки викидів із двигунів з ПЗ є менш токсичними за частки у викидах із дизельних двигунів.
(7) Очікується, що фільтри твердих частинок палива (GPF) - ефективна технологія додаткового зменшення обсягу твердих частинок у викидах транспортних засобів з примусовим запалюванням - будуть доступні для інтеграції в певні транспортні засоби стандарту Євро 6 за прийнятною ціною. Крім того, схоже на те, що в межах трирічного періоду з дат обов'язкового запровадження норм Євро 6. встановлених у статті 10 Регламенту (ЄС) № 715/2007, в багатьох сферах практичного застосування подібного скорочення викидів твердих частинок може бути досягнуто внутрішніми засобами двигуна істотно нижчим коштом. Будь-який засіб двигуна має бути застосовним в усіх робочих умовах двигуна на забезпечення того, щоб за відсутності додаткових засобів очищення рівні викидів під час керування ТЗ в реальному житті не погіршувалися.
(8) Аби створити умови для розробки усіх необхідних технологій та надати достатньо часу на їх реалізацію, потрібно запровадити двоетапний підхід, який би на другому етапі передбачав застосування Євро 6 для дизелів граничних меж рахункової концентрації частинок також до транспортних засобів з примусовим запалюванням і прямим впорскуванням.
(9) Потрібно приділити увагу викидам твердих частинок із транспортних засобів з примусовим запалюванням у реальних умовах керування та розробці відповідних процедур випробування. Комісія повинна розробити і запровадити відповідні процедури вимірювання не пізніше, ніж через три роки після набуття чинності Євро 6.
(10) Комісія повинна здійснювати перегляд впливу заходів зі скорочення рахункової концентрації частинок на обсяг викидів CO2 від транспортних засобів із примусовим запалюванням.
(11) Згідно зі статтею 4(7) Регламенту (ЄС) № 692/2008, транспортні засоби, що підпадають під дію цього Регламенту, підлягають затвердженню типу за стандартами викидів Євро 6 лише після впровадження порогових або граничних норм у систему бортової діагностики (OBD). OBD - це важливий інструмент ідентифікації функціональних порушень засобів контролю забруднення.
(12) У своєму Повідомленні 2008/С 182/08 про застосування і подальший розвиток законодавства Співтовариства щодо викидів від легкових транспортних засобів та доступу до інформації про ремонт і технічне обслуговування (Євро 5 та 6) (- 4), Комісія запропонувала серію порогових значень для OBD, котрі багато в чому відображають порогові значення, застосовувані для більшості легкових транспортних засобів у Сполучених Штатах і Канаді, починаючи з 2013 року, де системи OBD більшості транспортних засобів відповідають законодавчим нормам, встановленим Радою повітряних ресурсів штату Каліфорнія (CARB). Узгодження вимог Євросоюзу з вимогами Сполучених Штатів відповідатиме цілям міжнародної гармонізації та забезпечуватиме високий рівень захисту довкілля.
(13) Однак, вимоги до OBD, що діють у Сполучених Штатах, є технологічно проблемними для виробників транспортних засобів, які не експортують свою продукцію до Сполучених Штатів. Тому доцільно запровадити трирічний початковий період, впродовж якого діятимуть м'якіші вимоги до OBD, що надасть промисловості більше часу на підготовку.
(14) Кінцеві вимоги Євро 6 до порогових значень OBD для CO, неметанових вуглеводнів (NMHC) та твердих частинок (ТЧ). передбачені Регламентом (ЄС) № 692/2008, мають бути м'якіші за значення, запропоновані у Повідомленні 2008/С 182/08, щоб відображати особливі технічні труднощі в цих сферах. Крім того, цим Регламентом не має бути запроваджено жодного порогового значення OBD за Євро 6 для рахункової концентрації частинок.
(15) Екологічні потреби, технічна доцільність та співвідношення витрат і вигід більш жорстких порогових обмежень OBD за Євро 6, застосовних до CO та NMHC, та визначення порогового значення OBD для рахункової концентрації частинок за Євро 6 потрібно оцінювати на пізнішому етапі. Будь-яка відповідна зміна до регуляторних вимог у цьому зв'язку повинна бути запроваджена лише через певний час. потрібний промисловості на підготовку. З огляду на складність систем OBD, цей час зазвичай становить від трьох до чотирьох років.
(16) Отже, до Регламентів (ЄС) № 715/2007 (994_914) та (ЄС) № 692/2008 необхідно внести відповідні зміни.
(17) Передбачені в цьому Регламенті інструменти відповідають висновку Технічного комітету з автомобільних транспортних засобів,
УХВАЛИЛА ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:

Стаття 1.

Внести до Регламенту (ЄС) № 715/2007 (994_914) такі зміни:
(1) у статті 3, наприкінці пункту 17, замінити крапку на крапку з комою;
(2) доповнити статтю 3 пунктом 18 такого змісту:
"18."двигун із прямим впорскуванням" означає двигун, здатний працювати у режимі, коли паливо надходить у впускне повітря після того, як це повітря пройшло крізь впускні клапани.";
(3) доповнити статтю 10 параграфом 7 такого змісту:
"7. Протягом трьох років від застосовних дат, визначених у параграфах 4 і 5, для затвердження типу, реєстрації, продажу чи введення в експлуатацію нових транспортних засобів, а також на вибір виробника, до транспортних засобів із двигунами з прямим впорскуванням і примусовим запалюванням застосовуватимуть обмеження обсягу викидів за рахунковою концентрацією частинок у 6 x 10-12 #/км.";
(4) До додатка I внести зміни згідно з додатком I до цього Регламенту.

Стаття 2.

Внести до Регламенту (ЄС) № 692/2008 такі зміни:
(1) параграф 7 статті 4 вилучити;
(2) До додатків I, XI та XVI внести зміни згідно з додатком II до цього Регламенту.

Стаття 3.

Цей Регламент набуває чинності на третій день після його публікації в Офіційному віснику Європейського Союзу.
Цей Регламент обов'язковий у повному обсязі та підлягає прямому застосуванню в усіх державах-членах.
Вчинено у Брюсселі 29 травня 2012 року.
За Комісію
Президент
 див. зображення (984_031-12Fn45)
        
__________
(-1) OB L 171, 29.06.2007, с. 1.
(-2) OB L 263, 09.10.2007, с. 1.
(-3) OB L 199, 28.07.2008, c. 1.
(-4) OB C 182, 19.07.2008, c. 17.
ДОДАТОК I

Зміни до Регламенту (ЄС) № 715/2007

( Див. текст (994_914) )
Внести в додаток I до Регламенту (ЄС) № 715/2007 такі зміни:
(1) текст у другому рядку останньої колонки таблиці 1 (обмеження викидів за Євро 5) замінити на такий:
"Рахункова концентрація частинок (РКЧ)";
(2) Таблицю 2 (994_914) замінити на таку таблицю:
"Таблиця 2
Обмеження викидів за Євро 6
Референтна маса (RM) (кг)
Граничні значення
Маса монооксиду вуглецю (CO)
Маса вуглеводнів загалом (ТНС)
Маса неметанових вуглеводнів (NMHC)
Маса оксидів азоту (NO х )
Загальна маса вуглеводнів і оксидів азоту (ТНС + NO х )
Маса твердих частинок (ТЧ) (- 1)
Рахункова концентрація частинок (РКЧ)
L 1
(мг/км)
L 2
(мг/км)
L 3
(мг/км)
L 4
(мг/км)
L 2 + L 4
(мг/км)
L 5
(мг/км)
L 6
(#/км)
Категорія
Клас
-
PI
CI
PI
CI
PI
CI
PI
CI
PI
CI
PI (- 2)
CI
PI (- 2) (- 3)
CI
М
-
Усі
1 000
500
100
-
68
-
60
80
-
170
4,5
4,5
6,0 x 10-11
6,0 x 10-11
N1
I
RM менше або дорівнює 1 305
1 000
500
100
-
68
-
60
80
-
170
4,5
4,5
6,0 x 10-11
6,0 x 10-11
II
1 305 < RM менше або дорівнює 1 760
1 810
630
130
-
90
-
75
105
-
195
4,5
4,5
6,0 x 10-11
6,0 x 10-11
III
1 760 < RM
2 270
740
160
-
108
-
82
125
-
215
4,5
4,5
6,0 x 10-11
6,0 x 10-11
N2
-
Усі
2 270
740
160
-
108
-
82
125
-
215
4,5
4,5
6,0 x 10-11
6,0 x 10-11
Умовні позначення: PI = примусове запалювання, CI = компресійне запалювання
__________
(-1) До транспортних засобів, тип яких затверджено згідно з обмеженнями викидів, зазначеними у цій таблиці для попереднього протоколу вимірювання маси твердих частинок, до 01.09.2011 року, застосовують обмеження маси викидів твердих частинок у 5,0 мг/км.
(-2) Граничні значення маси та рахункової концентрації частинок у двигунах із примусовим запалюванням застосовують лише до двигунів із прямим впорскуванням.
(-3) Протягом трьох років з дат, визначених у статті 10(4) і (5) для нових затверджень типів і нових транспортних засобів, відповідно, застосовують гранично допустимі значення рахункової концентрації частинок у викидах у 6,0 x 10-12 #/км до транспортних засобів із ПЗ і прямим впорскуванням на вибір виробника. Не пізніше цих дат має бути імплементовано метод випробування на затвердження типу, що забезпечуватиме дієве обмеження рахункової концентрації частинок у викидах транспортних засобів у реальних умовах керування."
ДОДАТОК II

Зміни до Регламенту (ЄС) № 692/2008

Внести до Регламенту (ЄС) № 692/2008 такі зміни:
(1) У доповнення 6 до додатка I внести такі зміни:
(a) друге речення пункту 1 викласти в такій редакції:
"Після цього номера іде один або кілька символів на позначення різних категорій відповідно до таблиці 1.";
(b) таблицю 1 замінити на таку таблицю:
"Таблиця 1
Символ
Стандарт викидів
Стандарт OBD
Категорія і клас транспортного засобу
Двигун
Дата імплементації: нові типи
Дата імплементації: нові транспортні засоби
Остання дата реєстрації
А
Євро 5а
Євро 5
М, N1 клас I
PI, СI
01.09.2009
01.01.2011
31.12.2012
В
Євро 5а
Євро 5
M1 для забезпечення особливих соціальних потреб (за винятком М1 G)
СI
01.09.2009
01.01.2012
31.12.2012
С
Євро 5а
Євро 5
M1 G для забезпечення конкретних соціальних потреб
СI
01.09.2009
01.01.2012
31.08.2012
D
Євро 5a
Євро 5
N1 клас II
PI, СI
01.09.2010
01.01.2012
31.12.2012
E
Євро 5a
Євро 5
N1 клас III, N2
PI, СI
01.09.2010
01.01.2012
31.12.2012
F
Євро 5b
Євро 5
M, N1 клас I
PI, СI
01.09.2011
01.01.2013
31.12.2013
G
Євро 5b
Євро 5
M1 для забезпечення особливих соціальних потреб (за винятком M1 G)
СI
01.09.2011
01.01.2013
31.12.2013
H
Євро 5b
Євро 5
N1 клас II
PI, СI
01.09.2011
01.01.2013
31.12.2013
I
Євро 5b
Євро 5
N1 клас III, N2
PI, СI
01.09.2011
01.01.2013
31.12.2013
J
Євро 5b
Євро 5+
M, N1 клас I
PI, СI
01.09.2011
01.01.2014
31.08.2015
K
Євро 5b
Євро 5+
M1 для забезпечення особливих соціальних потреб (за винятком M1 G)
СI
01.09.2011
01.01.2014
31.08.2015
L
Євро 5b
Євро 5+
N1 клас II
PI, CI
01.09.2011
01.01.2014
31.08.2016
M
Євро 5b
Євро 5+
N1 клас III, N2
PI, CI
01.09.2011
01.01.2014
31.08.2016
N
Євро 6a
Євро 6-
M, N1 клас I
CI
31.12.2012
O
Євро 6a
Євро 6-
N1 клас II
CI
31.12.2012
P
Євро 6a
Євро 6-
N1 клас III, N2
CI
31.12.2012
Q
Євро 6b
Євро 6-
M, N1 клас I
CI
31.12.2013
R
Євро 6b
Євро 6-
N1 клас II
CI
31.12.2013
S
Євро 6b
Євро 6-
N1 клас III, N2
CI
31.12.2013
T
Євро 6b
Євро 6- плюс IUPR
M, N1 клас I
CI
31.08.2015
U
Євро 6b
Євро 6- плюс IUPR
N1 клас II
CI
31.08.2016
V
Євро 6b
Євро 6- плюс IUPR
N1 клас III, N2
CI
31.08.2016
W
Євро 6b
Євро 6-1
M, N1 клас I
PI, CI
01.09.2014
01.09.2015
31.08.2018
X
Євро 6b
Євро 6-1
N1 клас II
PI, CI
01.09.2015
01.09.2016
31.08.2019
Y
Євро 6b
Євро 6-1
N1 клас III, N2
PI, CI
01.09.2015
01.09.2016
31.08.2019
ZA
Євро 6c
Євро 6-2
M, N1 клас I
PI, CI
01.09.2017
01.09.2018
ZB
Євро 6c
Євро 6-2
N1 клас II
PI, CI
01.09.2018
01.09.2019
ZC
Євро 6c
Євро 6-2
N1 клас III, N2
PI, CI
01.09.2018
01.09.2019
ZX
н/д
н/д
Усі транспортні засоби
Повністю електричні, акумуляторні
01.09.2009
01.01.2011
ZY
н/д
н/д
Усі транспортні засоби
Повністю електричні, на паливних елементах
01.09.2009
01.01.2011
ZZ
н/д
н/д
Усі транспортні засоби, сертифіковані відповідно до пункту 2.1.1 додатка I
PI, CI
01.09.2009
01.01.2011
Стандарт викидів "Євро 5a" = не включає переглянуту процедуру вимірювання для твердих частинок, стандарт рахункової концентрації частинок і низькотемпературне випробування на викиди для біопалива з гнучкопаливних транспортних засобів;
Стандарт викидів "Євро 5b" = повний обсяг вимог до викидів "Євро 5", включно з переглянутою процедурою вимірювання для твердих частинок, стандартом рахункової концентрації частинок для ТЗ з компресійним запалюванням (СI) і низькотемпературним випробуванням на викиди для біопалива з гнучкопаливних транспортних засобів;
Стандарт викидів "Євро 6a" = не включає переглянуту процедуру вимірювання для твердих частинок, стандарт рахункової концентрації частинок і низькотемпературне випробування на викиди для біопалива з гнучкопаливних транспортних засобів;
Стандарт викидів "Євро 6b" = вимоги до викидів "Євро 6", які включають переглянуту процедуру вимірювання для твердих частинок, стандарти рахункової концентрації частинок (попередні значення для ТЗ з примусовим запалюванням) і низькотемпературне тестування на викиди для біопалива з гнучкопаливних транспортних засобів;
Стандарт викидів "Євро 6c" = повний обсяг вимог до викидів "Євро 6", тобто стандарт викидів "Євро 6b" з остаточними стандартами рахункової концентрації частинок для ТЗ з примусовим запалюванням;
Стандарт OBD "Євро 5" = базові вимоги до OBD "Євро 5" за винятком коефіцієнта експлуатаційної продуктивності (IUPR), моніторингу NOx для бензинових транспортних засобів та посилених порогових значень ТЧ для дизельних двигунів;
Стандарт OBD "Євро 5+" = включає пом'якшений коефіцієнт експлуатаційної продуктивності (IUPR), моніторинг NOx для бензинових транспортних засобів та посилені порогові значення ТЧ для дизельних двигунів;
Стандарт OBD "Євро 6-" = пом'якшені порогові значення OBD;
Стандарт OBD "Євро 6- плюс IUPR" = включає пом'якшені порогові значення OBD та пом'якшений коефіцієнт експлуатаційної продуктивності (IUPR);
Стандарт OBD "Євро 6-1" = повний обсяг вимог до OBD "Євро 6", але з попередніми пороговими значеннями OBD, визначеними в пункті 2.3.4 додатка XI та частково пом'якшеним IUPR;
Стандарт OBD "Євро 6-2" = повний обсяг вимог до OBD "Євро 6", але з остаточними пороговими значеннями OBD, визначеними в пункті 2.3.3 додатка XI."
(2) Додаток XI викласти в такій редакції:
(a) додати пункти 2.3.3 і 2.3.4 такого змісту:
"2.3.3.Порогові значення OBD для транспортних засобів, тип яких затверджено відповідно до обмежень викидів стандарту Євро 6, визначених у таблиці 2 додатка I до Регламенту (ЄС) № 715/2007, через три і більше років з дат, вказаних у статті 10(4) і 10(5) цього Регламенту, наведені у таблиці нижче:
Остаточні порогові значення OBD "Євро 6"
Референтна маса (RM) (кг)
Маса монооксиду вуглецю
Маса неметанових вуглеводнів
Маса оксидів азоту
Маса твердих частинок
Рахункова концентрація частинок
(СО)
(мг/км)
(NMHC)
(мг/км)
(NO x )
(мг/км)
(ТЧ)
(мг/км)
(РКЧ)
(#/км)
Категорія
Клас
PI
СI
PI
СI
PI
СI
СI
PI
СI
PI
М
-
Усі
1 900
1 750
170
290
90
140
12
12
N1 (-3)
I
RM менше або дорівнює 1 305
1 900
1 750
170
290
90
140
12
12
II
1 305 < RM менше або дорівнює 1 760
3 400
2 200
225
320
110
180
12
12
III
1 760 < RM
4 300
2 500
270
350
120
220
12
12
N2
-
Усі
4 300
2 500
270
350
120
220
12
12
Умовні позначення: РI = примусове запалювання, СI = компресійне запалювання.
Пояснювальна примітка:
Вказані у цій таблиці порогові значення OBD підлягають перегляду, що його має виконати Комісія до 1 вересня 2014 року. Якщо ці порогові значення не видаються технічно виправданими, самі ці значення або дата початку їх обов'язкового застосування мають бути змінені відповідним чином, враховуючи наслідки інших нових вимог і випробувань, що їх буде запроваджено для транспортних засобів стандарту Євро 6. Там, де результати такого перегляду демонструють не лише екологічну потребу, а й технічну доцільність і чисту грошову вигоду, необхідно ухвалити жорсткіші значення та запровадити порогові обмеження OBD для рахункової концентрації частинок або, якщо застосовно, інших забрудників, що підпадають під регулювання. При цьому промисловості має бути надано достатній запас на для впровадження відповідних технічних розробок.
2.3.4. Протягом трьох років від дат, визначених у статті 10(4) і (5) Регламенту (ЄС) № 715/2007 (994_914) для нових затверджень типів і нових транспортних засобів, відповідно, до транспортних засобів, тип яких затверджено відповідно до обмежень викидів стандарту Євро 6, визначених у таблиці 2 додатка I до Регламенту (ЄС) № 715/2007 (994_914) , на вибір виробника застосовують такі порогові значення OBD:
Попередні порогові значення OBD "Євро 6"
Референтна маса (RM) (кг)
Маса монооксиду вуглецю
Маса неметанових вуглеводнів
Маса оксидів азоту
Маса твердих частинок
(CO) (мг/км)
(NMHC) (мг/км)
(NO x ) (мг/км)
(ТЧ) (мг/км)
Категорія
Клас
PI
CI
РI
СI(-2)
РI
СI
СI
PI
М
-
Усі
1 900
1 750
170
290
150
180
25
25
N1 (-3)
I
RM менше або дорівнює 1 305
1 900
1 750
170
290
150
180
25
25
II
1 305 < RM менше або дорівнює 1 760
3 400
2 200
225
320
190
220
25
25
III
1 760 < RM
4 300
2 500
270
350
210
280
30
30
N2
-
Усі
4 300
2 500
270
350
210
280
30
30
Умовні позначення: РI = примусове запалювання, СI = компресійне запалювання.";
(b) пункт 2.14 викласти в такій редакції:
"2.14.На відміну від пункту 3.3.5 додатка 11 до Регламенту ЄЕК ООН № 83, необхідно відстежувати випадки повної відмови або демонтажу перелічених нижче пристроїв, якщо останній призвів до перевищення застосовних обмежень викидів:
- зі вересня 2011 року, сажовловлювач, встановлений на двигун із компресійним запалюванням як окремий вузол або інтегрований у комбінований пристрій для контролю викидів,
- для транспортних засобів, сертифікованих за пороговими значеннями OBD, вказаними в одній із таблиць у пункті 2.3.3 або 2.3.4 - система додаткової нейтралізації NOx, встановлена на двигун із компресійним запалюванням як окремий вузол або інтегрована в комбінований пристрій для контролю викидів,
- для транспортних засобів, сертифікованих за пороговими значеннями OBD, вказаними в одній із таблиць у пункті 2.3.3 або 2.3.4 - дизельний каталізатор окислення (DOC), встановлений на двигун із компресійним запалюванням як окремий вузол або інтегрований в комбінований пристрій для контролю викидів.
Пристрої, зазначені у першому параграфі, також підлягають відстеженню на предмет будь-якої відмови, яка призводить до перевищення застосовних порогових значень OBD.";
(c) пункт 3.1.5 доповнення 1 доповнити реченням такого змісту:
"Для нових затверджень типу та нових транспортних засобів моніторинг, передбачений пунктом 2.9 цього додатка, повинен мати коефіцієнт експлуатаційної продуктивності (IUPR) не нижче 0,1 впродовж трьох років з дат, визначених у статті 10(4) і (5) Регламенту (ЄС) № 715/2007 (994_914) , відповідно.";
(3) у додатку XVI пункт 6.2 викласти в такій редакції:
"6.2. Виробник має продемонструвати, що використання сенсорів, зазначених у пункті 6.1, та будь-яких інших сенсорів на транспортному засобі призводить до активації системи попередження водія, як зазначено в пункті 3, появи відповідного попереджувального повідомлення (напр. "високий рівень викидів - перевірте карбамід", "високий рівень викидів - перевірте AdBlue", "високий рівень викидів - перевірте реагент") та системи спонукання водія до дій, як зазначено в пункті 8.3, у разі виникнення ситуацій, згаданих у пунктах 4.2, 5.4 чи 5.5.
Для цілей цього пункту вважатимемо, що такі ситуації виникають:
- у випадку транспортних засобів, схвалених за граничними обсягами викидів Євро 5, вказаними в таблиці 1 додатка I до Регламенту (ЄС) № 715/2007 (994_914) - якщо перевищено застосовний граничний обсяг викидів NOх із зазначеної таблиці, помножений на коефіцієнт 1,5;
- у випадку транспортних засобів, схвалених за граничними обсягами викидів Євро 6, вказаними в таблиці 2 додатка I до Регламенту (ЄС) № 715/2007 (994_914) - якщо перевищено застосовне порогове значення викидів NOх для OBD з таблиць, наведених у пунктах 2.3.2, 2.3.3 або 2.3.4 додатка XI.
Значення викидів NOх, отримані під час випробувань на відповідність цим вимогам, не можуть перевищувати значення, вказані у другому параграфі, більше ніж на 20 %."
( Джерело: Урядовий портал (Переклади актів acquis ЄС) https://www.kmu.gov.ua/. Оригінальний текст перекладу (984_031-12F95) ) ( Джерело: https://eur-lex.europa.eu/. Текст англійською мовою (984_031-12F96) )