ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
05 листопада 2014 року м. Київ справа № 800/476/14
Суддя Вищого адміністративного суду України Малинін В.В., вирішуючи питання про відкриття провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Президента України Порошенка Петра Олексійовича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, голова Житомирської обласної держаної адміністрації, Кабінет Міністрів України про визнання незаконним та скасування Розпорядження та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до Вищого адміністративного суду України як суду першої інстанції з позовом до Президента України Порошенка Петра Олексійовича треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, голова Житомирської обласної держаної адміністрації, Кабінет Міністрів України, в якому просить:
- визнати незаконним та скасувати Розпорядження Президента України ПоршенкаПетра Олексійовича № 1196/2014-рп від 29.10.2014 року "Про тимчасове виконання обов'язків голови Червоноармійської районної державної адміністрації Житомирської області" (1196/2014-рп) ;
- зобов'язати Президента України Порошенка Петра Олексійовича провести належним чином спеціальну перевірку кандидатури ОСОБА_3 в порядку, передбаченому статті 11 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", з обов'язковою перевіркою відомостей, викладених у колективній скарзі від 05.09.2014 року.
Щодо позовної вимоги про визнання незаконним та скасувати Розпорядження Президента України Порошенка Петра Олексійовича № 1196/2014-рп від 29.10.2014 року "Про тимчасове виконання обов'язків голови Червоноармійської районної державної адміністрації Житомирської області" (1196/2014-рп) слід зазначити наступне.
Відповідно до частини першої статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Згідно з частиною другою статті 171 КАС право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт. Тобто оскаржити такий акт інші особи не можуть.
Таке ж правило має застосовуватись і до правових актів індивідуальної дії.
Право на захист - самостійне суб'єктивне право, яке з'являється у володільця регулятивного права лише в момент порушення чи оспорення останнього.
Таким чином, відсутність у будь-кого (крім ОСОБА_3 ), в тому числі і позивача, прав чи обов'язків у зв'язку із оскарженим Розпорядженням Президента України Порошенка Петра Олексійовича № 1196/2014-рп від 29.10.2014 року "Про тимчасове виконання обов'язків голови Червоноармійської районної державної адміністрації Житомирської області" (1196/2014-рп) не породжує для останнього і права на звернення із цим адміністративним позовом.
Таку правову позицію колегія суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України висловила, зокрема, у справі від 15 липня 2014 року№ 21-273а14.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 109 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо заяву не належить розглядати в порядку адміністративного судочинства, у зв'язку з чим приходжу до висновку про необхідність відмовити ОСОБА_1 у відкритті провадження в адміністративній справі за його позовом до Президента України Порошенка Петра Олексійовича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, голова Житомирської обласної держаної адміністрації, Кабінет Міністрів України про визнання незаконним та скасування Розпорядження та зобов'язання вчинити певні дії в частині позовної вимог про визнання незаконним та скасувати Розпорядження Президента України ПорошенкаПетра Олексійовича № 1196/2014-рп від 29.10.2014 року "Про тимчасове виконання обов'язків голови Червоноармійської районної державної адміністрації Житомирської області" (1196/2014-рп) .
Оскільки позовна вимога про зобов'язання Президента України Порошенка Петра Олексійовича провести належним чином спеціальну перевірку кандидатури ОСОБА_3 в порядку, передбаченому статті 11 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", з обов'язковою перевіркою відомостей, викладених у колективній скарзі від 05.09.2014 рокує похідною від позовної вимоги про визнання незаконним та скасувати Розпорядження Президента України Порошенка Петра Олексійовича № 1196/2014-рп від 29.10.2014 року "Про тимчасове виконання обов'язків голови Червоноармійської районної державної адміністрації Житомирської області" (1196/2014-рп) ,то провадження по ній також не підлягає відкриттю.
Керуючись частиною першою статті 6, пунктом 1 частини першої статті 109, частиною другою статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України,-
У Х В А Л И В:
Відмовити ОСОБА_1 у відкритті провадження в адміністративній справі за його позовом до Президента України Порошенка Петра Олексійовича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_3, ОСОБА_4, голова Житомирської обласної держаної адміністрації, Кабінет Міністрів України про визнання незаконним та скасування Розпорядження Президента України Порошенка Петра Олексійовича № 1196/2014-рп від 29.10.2014 року "Про тимчасове виконання обов'язків голови Червоноармійської районної державної адміністрації Житомирської області" (1196/2014-рп) ; зобов'язання Президента України Порошенка Петра Олексійовича провести належним чином спеціальну перевірку кандидатури ОСОБА_3 в порядку, передбаченому статті 11 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції", з обов'язковою перевіркою відомостей, викладених у колективній скарзі від 05.09.2014 року.
Ухвала може бути переглянута Верховним Судом України у порядок та у спосіб передбачені Кодексом адміністративного судочинства України (2747-15) .
Суддя
В.В. Малинін