ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА
П О С Т А Н О В А
15.09.2010 N 2а-3851/10/2670
|
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого - судді Пащенка К.С., суддів - Клименчук Н.М., Кузьменка В.А., при секретарі судового засідання - Нижному А.В., розглянувши адміністративну справу за позовом: 1. Товариства з обмеженою відповідальністю "Фогт Медікал Логістік", 2. Товариства з обмеженою відповідальністю "Медік-О-Планет", 3. Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс Фарм", до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - 1. Міністерство економіки України, 2. Відкрите акціонерне товариство "Гемопласт", 3. Закрите акціонерне товариство "Тюмень-Медіко-Сміла", про визнання протиправним та скасування рішення N АД-216/2009/4402-37 (v-216324-09)
від 29.09.2009,
В С Т А Н О В И В:
ТОВ "Фогт Медікал Логістік", ТОВ "Медік-О-Планет", ТОВ "Альянс Фарм" звернулись до суду з позовом до Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) про визнання протиправним та скасування рішення N АД-216/2009/4402-37 (v-216324-09)
від 29.09.2009.
В судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав, просив задовольнити позов у повному обсязі, натомість представники відповідача та ВАТ "Гемопласт" просили відмовити у задоволенні позову.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України (2747-15)
в судовому засіданні 15.09.2010 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 20.09.2010, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.
Розглянувши подані сторонами та третіми особами документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін та третьої особи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
23.07.2008 Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі за результатами скарги ВАТ "Гемопласт" та ЗАТ "Тюмень-Медико-Сміла" було прийнято рішення N АД-185/2008/143-44 про порушення та проведення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну шприців походження з королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки, яке 30.07.2008 було опубліковано в газеті "Урядовий кур'єр".
Об'єктом зазначеного розслідування було визначено товар, що описується як шприци з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентні та трьохкомпонентні, які класифікуються за УКТЗЕД за кодом 9018 31 10 00 (2371г-14)
(далі - Товар).
Рішенням Комісії N АД-2006/2009/4402-37 від 21.07.2009 термін проведення зазначеного розслідування було продовжено на два місяці.
29.09.2009 Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі було прийнято рішення "Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки" (v-216324-09)
, яким застосовано остаточні антидемпінгові заходи щодо імпорту в Україну шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентні та трьохкомпонентні: об'ємом 2 мл, 5 мл, 10 мл походженням з Китайської Народної Республіки; об'ємом 5 мл, 10 мл походженням з Королівства Іспанія; об'ємом 10 мл походженням із Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії; об'ємом 10 мл походженням з Федеративної Республіки Німеччина, про що 06.10.2009 у N 183 газети "Урядовий кур'єр" було розміщене відповідне повідомлення (далі - Рішення).
Згідно з преамбулою Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
цей Закон (330-14)
визначає механізм захисту національного товаровиробника від демпінгового імпорту з інших країн, митних союзів або економічних угруповань. Він регулює засади і порядок порушення та проведення антидемпінгових розслідувань і застосування антидемпінгових заходів.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
цей Закон (330-14)
застосовується щодо імпорту товару, який є об'єктом демпінгу, якщо такий імпорт заподіює шкоду національному товаровиробнику подібного товару. Товар вважається об'єктом демпінгу, якщо в країні імпорту його експортна ціна є нижчою від порівнянної ціни на подібний товар у країні експорту в звичайних торговельних операціях.
Згідно з ч. 6 ст. 5 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
на засіданнях Комісії приймаються рішення: 1) про порушення антидемпінгового розслідування; 2) про позитивні або негативні висновки стосовно наявності демпінгу та методи, що дають можливість визначити демпінгову маржу; 3) про позитивні або негативні висновки щодо наявності шкоди та її розмір; 4) щодо визначення причинно-наслідкового зв'язку між демпінговим імпортом та шкодою; 5) про застосування антидемпінгових заходів; 6) з інших питань в межах повноважень, передбачених цим Законом (330-14)
.
Відповідно до ч. 9 ст. 15 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
у разі встановлення Міністерством фактів порушення або анулювання експортером взятого зобов'язання щодо припинення демпінгового імпорту Міністерство готує звіт з пропозиціями про застосування відповідних антидемпінгових заходів і подає його на розгляд Комісії. Комісія на своєму засіданні розглядає цей звіт і відповідно до статті 16 цього Закону простою більшістю голосів може прийняти рішення, про справляння остаточного антидемпінгового мита на підставі фактів, встановлених у процесі антидемпінгового розслідування, протягом якого були прийняті зобов'язання експортера щодо припинення демпінгового імпорту. Рішення про застосування остаточних антидемпінгових заходів приймається у разі, якщо: 1) за результатами антидемпінгового розслідування Комісією було остаточно встановлено факт наявності демпінгу і шкоди; 2) заінтересований експортер, за винятком випадку анулювання своїх зобов'язань, матиме можливість подати Міністерству свої коментарі, які можуть бути враховані при розгляді відповідного питання на засіданні Комісії.
З аналізу вищезазначених положень видно, що підставою для застосування антидемпінгових заходів може бути лише одночасне встановлення таких обставин:
1) факт демпінгу;
2) факт шкоди національному товаровиробнику подібного товару;
3) факт наявності причинно-наслідкового зв'язку між демпінгом та шкодою національному товаровиробнику;
4) факту відповідності національним інтересам антидемпінгових заходів.
Зі звіту Міністерства економіки України (далі - Міністерство) про результати антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну шприців походження з королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки, копія якого залучена до матеріалів справи, видно, що під час проведення вказаного антидемпінгового розслідування було встановлено:
- факт демпінгового імпорту в Україну шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республіки, об'ємом 5 мл походженням з Королівства Іспанія та Китайської Народної Республіки, об'ємом 10 мл походженням з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки;
- факт істотної шкоди національному товаровиробникові;
- існування причинно-наслідкового зв'язку між фактом демпінгового імпорту в Україну шприців з полімерних матеріалів з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республіки, об'ємом 5 мл походженням з Королівства Іспанія та Китайської Народної Республіки, об'ємом 10 мл походженням з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки та істотною шкодою, заподіяною національному товаровиробникові;
- відповідність національним інтересам України застосування остаточних антидемпінгових заходів.
За таких умов, суд приходить до висновку про наявність у Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі відповідно до ст.ст. 2, 5, 15 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
належних правових підстав для застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки.
Судом не приймаються до уваги посилання позивача як на підстави для скасування спірного Рішення на відсутність у ньому інформації про те, якими є ціни на Товар у країнах експорту і чи є вони нижчими за ціни, якими даний товар ввозиться на митну територію України; на непропорційність прийнятого рішення внаслідок його прийняття без врахування думки всіх заінтересованих сторін; на визначення розміру антидемпінгової ставки не для окремих постачальників, а для відповідної країни експорту в цілому; а також на встановлення антидемпінгового мита для Товару, що ввозиться на митну територію України без сертифікату походження, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 28 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
Міністерство публікує у газеті повідомлення про рішення, згідно з яким запроваджується справляння попереднього або остаточного антидемпінгового мита, рішення про прийняття зобов'язань експортера щодо припинення демпінгового імпорту або про припинення антидемпінгових розслідувань чи антидемпінгових процедур без застосування антидемпінгових заходів. З метою дотримання вимог щодо захисту конфіденційної інформації ці рішення повинні містити перелік експортерів, якщо це можливо, або заінтересованих країн, опис товару, резюме фактів і основні висновки щодо наявності демпінгу та шкоди. Копія рішення надсилається відомим заінтересованим сторонам. Положення цієї частини застосовуються також до відповідних рішень про перегляди антидемпінгових заходів.
Таким чином, за змістом ч. 2 ст. 28 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
у повідомленні про прийняття рішення, згідно з яким запроваджується справляння попереднього або остаточного антидемпінгового мита, з метою дотримання вимог щодо захисту конфіденційної інформації не повинно зазначатись детальних підстав для висновку Комісії про імпорт товарів за демпінговими цінами, натомість обґрунтування такого висновку міститься у розділі 8 Звіту Міністерства економіки України про результати антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну шприців походження з королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки.
Крім того, з аналізу ч. 2 ст. 28 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
видно, що у повідомленні про прийняття рішення, згідно з яким запроваджується справляння попереднього або остаточного антидемпінгового мита, повинно бути зазначено або перелік експортерів, якщо це можливо, або перелік заінтересованих країн, а відтак зазначення в оскаржуваному Рішенні переліку заінтересованих країн не може вважатись належною підставою для його скасування.
Згідно з п. 21 ст. 1 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
сторона заінтересована - будь-яка особа, яка повідомила центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики (далі - Міністерство) про свою заінтересованість в участі у антидемпінговому розслідуванні відповідно до частини дванадцятої статті 12 цього Закону та яка бере активну участь в антидемпінговому розслідуванні шляхом подання у письмовій формі доказів або іншої інформації, достатньої для цілей цього розслідування. Заінтересованими сторонами можуть бути: іноземний виробник, експортер або імпортер товару, що є об'єктом розслідування, або об'єднання (асоціація), більшість членів якого становлять іноземні виробники, експортери або імпортери товару, що є об'єктом антидемпінгового розслідування; компетентні органи країни експорту товару, що є об'єктом розслідування; національний товаровиробник, виробник або оптовий продавець подібного товару в країні імпорту; об'єднання (асоціація), більшість членів якого виробляє або продає оптом подібний товар в країні імпорту; професійна спілка, що об'єднує працівників підприємств, які виробляють або продають оптом подібний товар в країні імпорту; органи виконавчої влади в країні імпорту в межах їх компетенції.
Відповідно до змісту ч. ч. 11, 12 ст. 12 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
Міністерство подає Комісії звіт про результати проведення антидемпінгової процедури. Рішення про порушення антидемпінгового розслідування приймає Комісія за поданням Міністерства, як правило, в 30-денний строк з дня подання скарги. Таке рішення приймається на підставі доказів, що підтверджуються фактичними даними антидемпінгової процедури. У рішенні про порушення антидемпінгового розслідування Комісія доручає Міністерству: 1) терміново розпочати антидемпінгове розслідування; 2) опублікувати повідомлення про його порушення в друкованому органі Кабінету Міністрів України (далі - газета). У повідомленні про порушення антидемпінгового розслідування повинні міститися такі відомості: 1) інформація про порушення антидемпінгового розслідування; 2) визначення товару, що є об'єктом розслідування, і заінтересованих країн; 3) короткий виклад (далі - резюме) відомостей, отриманих Міністерством; 4) про те, що корисна для розслідування інформація повинна передаватися до Міністерства; 5) строки, протягом яких: інші сторони антидемпінгового розслідування можуть повідомити Міністерство про свою заінтересованість, а також письмово викласти свої коментарі щодо цього антидемпінгового розслідування та подати іншу необхідну інформацію. Зазначені коментарі та інша інформація враховуються Міністерством в ході антидемпінгового розслідування, якщо ці коментарі та інформація подаються до Міністерства в строки, встановлені у цьому повідомленні; заінтересовані сторони можуть вимагати проведення слухань у Міністерстві відповідно до частини шостої статті 13 цього Закону.
З матеріалів справи видно, що 30.07.2008 Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі було опубліковано в газеті "Урядовий кур'єр" повідомлення про порушення антидемпінгового розслідування щодо імпорту в Україну шприців походження з королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки, проте позивачі не скористались правами, передбаченими ст.ст. 1, 12 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
та не взяли участь в проведенні антидемпінгового розслідування як заінтересовані сторони. За таких умов, суд приходить до висновку, що не реалізація позивачами своїх прав на участь у проведенні антидемпінговому розслідуванні не може бути підставою для висновку про порушення Комісією обов'язку враховувати думку позивачів, як заінтересованих осіб, щодо результатів розслідування.
Крім того, згідно з ч. 8 ст. 16 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
остаточне антидемпінгове мито сплачується за ставкою та на умовах, встановлених у відповідному рішенні Комісії про застосування остаточних антидемпінгових заходів. Остаточне антидемпінгове мито сплачується незалежно від сплати інших податків і зборів (обов'язкових платежів), у тому числі мита, митних зборів тощо, які, як правило, справляються при імпорті в країну імпорту товарів.
Таким чином, на виконання положень ч. 8 ст. 16 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" (330-14)
у оскаржуваному Рішенні Комісією було визначено умови сплати остаточного антидемпінгового мита у вигляді його сплати у максимальному розмірі при ввезені на територію України Товару без сертифікату про походження.
Зважаючи на викладене, а також враховуючи, що відповідач прийняв спірне рішення N АД-216/2009/4402-37 (v-216324-09)
від 29.09.2009 "Про застосування остаточних антидемпінгових заходів щодо імпорту в Україну шприців походження з Королівства Іспанія, Сполученого Королівства Великобританії та Північної Ірландії, Федеративної Республіки Німеччина і Китайської Народної Республіки" в межах повноважень та з дотриманням вимог чинного законодавства, суд приходить до висновку про відсутність належних правових підстав для скасування вказаного рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України (2747-15)
кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Позивачі достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються їх позовні вимоги, суду не надали.
Натомість відповідач довів суду правомірність винесення спірного рішення про застосування остаточних антидемпінгових заходів.
Керуючись ст. ст. 9, 69 - 71, 94, 158 - 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15)
, Окружний адміністративний суд міста Києва
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Фогт Медікал Логістік", Товариства з обмеженою відповідальністю "Медік-О-Планет", Товариства з обмеженою відповідальністю "Альянс Фарм" відмовити повністю.
Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України (2747-15)
набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом (2747-15)
, якщо таку заяву не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.ст. 185 - 187 КАС України (2747-15)
, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Головуючий, суддя
|
К.С.Пащенко
|
Судді:
|
Н.М.Клименчук
В.А.Кузьменко
|