ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
14 лютого 2013 року м.Київ К/9991/78065/12
К/9991/77667/12
|
Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:
Голяшкін О.В.,
Заяць В.С.,
Стрелець Т.Г.,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Міська телерадіокомпанія «Чернівці»та Асоціації «НАМ»на постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 липня 2012 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2012 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Нам», Асоціації «Нам», Товариства з обмеженою відповідальністю «Міська телерадіокомпанія «Чернівці», ОСОБА_4 до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТВ Вибір», Товариство з обмеженою відповідальністю «Новий формат ТВ», Товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер ТВ», Товариство з обмеженою відповідальністю «Аріадна ТВ», Товариство з обмеженою відповідальністю «Партнер ТВ», про визнання протиправним дій та скасування рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «НАМ», Асоціація «НАМ», Товариство з обмеженою відповідальністю «Міська телерадіокомпанія Чернівці», ОСОБА_4 звернулися до суду з позовами до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТВ Вибір», Товариство з обмеженою відповідальністю «Новий формат ТВ», Товариство з обмеженою відповідальністю «Лідер ТВ», Товариство з обмеженою відповідальністю «Аріадна ТВ», Товариство з обмеженою відповідальністю «Партнер ТВ», в якому просили:
- визнати протиправними дії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення по затвердженню конкурсних умов на отримання ліцензії на вільних каналах мовлення в багатоканальній телемережі МХ-5 у стандарті DVB-Т2 (МРЕG-4) (територіальна категорія мовлення - регіональне і місцеве мовлення);
- визнати протиправними дії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення по оголошенню конкурсу на отримання ліцензії на вільних каналах мовлення в багатоканальній телемережі МХ-5 у стандарті DVB-Т2 (МРЕG-4) (територіальна категорія мовлення - регіональне і місцеве мовлення);
- визнати протиправними дії Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення по проведенню 16 та 17 серпня 2011 року конкурсу на отримання ліцензії на вільних каналах мовлення в багатоканальній телемережі МХ-5 у стандарті DVB-Т2 (МРЕG-4) (територіальна категорія мовлення - регіональне і місцеве мовлення) та визначенню переможців цього конкурсу;
- визнати протиправним і нечинним рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 15 квітня 2011 року № 823 (v0823295-11)
«Про затвердження Конкурсних умов на отримання ліцензії на вільних каналах мовлення в багатоканальній телемережі МХ-5 у стандарті DVB-Т2 (МРЕG-4) (територіальна категорія мовлення - регіональне і місцеве мовлення)»;
- визнати протиправним та скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 15 квітня 2011 року №824 (v0824295-11)
«Про оголошення конкурсу на отримання ліцензії на вільних каналах мовлення в багатоканальній телемережі МХ-5 у стандарті DVB-Т2 (МРЕG-4) (територіальна категорія мовлення - регіональне і місцеве мовлення)»;
- визнати протиправними та скасувати рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення про визнання переможцем конкурсного відбору та видачу ліцензій щодо таких юридичних осіб:
1) ТОВ «Аріадна ТВ»(рішення від 16 серпня 2011 року під №№ 1606, 1609, 1611, 1613, 1616, 1618, 1621, 1623, 1625, 1678, 1680, 1682, 1684, 1686, 1688 та рішення від 17 серпня 2011 року під №№ 1861, 1863, 1865, 1867, 1869, 1871, 1874, 1876, 1878, 1880, 1891, 1894, 1898, 1901, 1904, 1999, 2002, 2004, 2006, 2008, 2010);
2) ТОВ «Новий формат ТВ»(рішення від 16 серпня 2011 р. під №№ 1539, 1542, 1546 1549, 1553, 1556, 1560, 1564, 1568, 1571, 1575, 1578, 1581, 1584, 1592, 1601, 1604, 1648, 1653, 1656, 1660, 1664 та рішення від 17 серпня 2011 року під №№ 1764, 1768, 1780, 1783, 1788, 1792, 1796, 1918, 1920, 1922, 1924, 1926, 1930);
3) ТОВ «Лідер ТВ»(рішення від 16 серпня 2011 року під №№ 1692, 1695, 1697, 1699, 1702, 1704, 1707, 1710, 1713, 1716, 1719, 1722, 1725, 1728, 1731, 1734, 1736, 1741, 1745, 1748, 1751, 1754, 1757, 1760 та рішення від 17 серпня 2011 року під №№ 1808, 1811, 1816, 1819, 1933, 1936, 1940, 1943, 1948,1950);
4) ТОВ «ТВ Вибір»(рішення від 16 серпня 2011 року під №№ 1521, 1524, 1527, 1530, 1533, 1536, 1628, 1632, 1636, 1640, 1644 та рішення від 17 серпня 2011 року під №№ 1798, 1800, 1803, 1805, 1883, 1886, 1888, 1907, 1909, 1911, 1913, 1916);
5) ТОВ «Партнер ТВ»(рішення від 16 серпня 2011 року під №№ 1504, 1507, 1511, 1514, 1517, 1668, 1672, 1676 та рішення від 17 серпня 2011 року під №№ 1954, 1957, 1960, 1963, 1967, 1970, 1973, 1976, 1979, 1982, 1984, 1987, 1991, 1995).
В обґрунтування позовних вимог позивачі зазначали про неправомірність та невідповідність дій відповідача при проведенні конкурсу на отримання ліцензій мовлення положенням Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (3759-12)
, Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (538/97-ВР)
, порушення прав та законних інтересів учасників конкурсу.
Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 липня 2012 року, залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2012 року, у задоволення адміністративного позову відмовлено.
При винесенні рішень суди першої та апеляційної інстанції виходили із необґрунтованості позовних вимог, оскільки відповідачем при вчиненні оспорюваних дій дотримані вимоги закону, відповідач діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством.
Не погоджуючись з ухваленими по справі рішеннями, Товариство з обмеженою відповідальністю «Міська телерадіокомпанія «Чернівці» та Асоціація «НАМ»звернулися до Вищого адміністративного суду України з касаційними скаргами, в яких, посилаючись на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, просять скасувати оскаржувані судові рішення і направити справу на новий судовий розгляд.
Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення у поданих запереченнях просить касаційні скарги залишити без задоволення, а оскаржувані рішення -без змін.
Заслухавши доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційні скарги задоволенню не підлягають.
Судами попередніх інстанцій встановлено наступне.
15 квітня 2011 року Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення прийнято рішення № 823 (v0823295-11)
«Про затвердження конкурсних умов»:
а) Ліцензійні умови для мовлення: Для участі у конкурсі на отримання ліцензії на вільному каналі мовлення багатоканальної телемережі МХ-5 у стандарті DVB-T2 (MPEG-4) (територіальна категорія мовлення -регіональне та місцеве мовлення) претенденти подають заяву про видачу ліцензії на мовлення та інші документи відповідно до вимог статей 8, 9, 10, 24, 26, 28 Закону України «Про телебачення і радіомовлення». Для участі у конкурсі приймаються заяви від юридичних осіб (суб'єктів господарювання), які мають на меті отримати ліцензію на мовлення та здійснювати мовлення в багатоканальній телемережі ТОВ «ЗЕОНБУД», м.Київ, на визначеній Національною радою території розташування багатоканальної телемережі. Пакети документів із заявами претендентів зберігаються в Національній раді протягом 3-х місяців з дня підбиття підсумків конкурсу.
б) Вимоги до програмної концепції: обсяг ведення передач українською мовою згідно з чинним законодавством, рекомендовано розміщення соціально важливих та інформаційно-аналітичних програм; рекомендовано розміщення дитячих передач; здійснювати мовлення без ретрансляції програм інших мовників; проведення ТРО інформаційно-рекламної компанії під час телевізійної трансляції програм щодо забезпечення населення засобами приймання сигналів цифрового телемовлення.
в) Вимоги до організаційно-технічних зобов'язань учасників конкурсу: надати інформацію відповідно до вимог статей 12, 20, 24 Закону України «Про телебачення і радіомовлення»; ліцензіат зобов'язаний власними силами забезпечити доставку своєї програми до станції мультиплексування багатоканальної телемережі МХ-5, що знаходиться за адресою відповідної передавальної станції. До закінчення терміну подачі заяв на участь у конкурсі ТРО повинна відповідно до вимог п.4 статті 39 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» підписати відповідну угоду з оператором багатоканальної телемережі МХ-5 ТОВ «ЗЕОНБУД», м.Київ, та письмово поінформувати про це Національну раду. Ліцензіат зобов'язаний брати участь в інформуванні населення про перехід країни на цифровий стандарт мовлення -безкоштовно транслювати щодня у обсязі 5 хвилин, протягом 2011-2012 років, в тому числі -30% в прайм-тайм, в своїх програмах інформаційні ролики провайдера програмної послуги багатоканальних телемереж ТОВ «ЗЕОНБУД», м.Київ, щодо особливостей прийому сигналу багатоканальної телемережі МХ-5. Початок таких трансляцій -01 вересня 2011 року. Графік розміщення інформаційних роликів розробляється за домовленістю з телерадіоорганізацією, провайдером програмної послуги та оператором багатоканальної телемережі МХ-5; ліцензіат здійснює мовлення з використанням ресурсу багатоканальної телемережі відповідно до умов ліцензії на мовлення та угоди з оператором багатоканальної телемережі.
г) Вимоги до фінансових та інвестиційних зобов'язань учасників конкурсу: Відповідно до статей 25, 26, 31 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» фінансові та інвестиційні зобов'язання претендента на участь у конкурсі повинні висвітлювати питання (бізнес-план): наявність фінансово-економічних можливостей забезпечувати розповсюдження програм; джерела фінансування телерадіоорганізації. Сплату грошового внеску під конкурсну гарантію здійснює окремо за кожен канал (програму) мовлення згідно поданих заяв безпосередньо претендент для участі в конкурсі. Не допускається сплата іншою юридичною або фізичною особою. Конкурсні документи розглядаються при підтвердженні сплати конкурсної гарантії відповідним документом (згідно зі ст.31 Закону України «Про телебачення і радіомовлення»). Грошовий внесок під конкурсну гарантію сплачується до завершення прийому документів.
15 квітня 2011 року Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення прийнято рішення № 824 (v0824295-11)
«Про оголошення конкурсу на отримання ліцензії мовлення на вільних каналах мовлення багатоканальних телемереж МХ-5 у стандарті DVB-T2 (MPEG-4) (територіальна категорія мовлення -загальнонаціональне мовлення)», відповідно до п.1 якого Національна рада вирішила оголосити конкурс на отримання ліцензії на мовлення на вільних каналах мовлення багатоканальних телемереж МХ-5 у стандарті DVB-T2 (MPEG-4) для територіальної категорії мовлення - регіональне та місцеве мовлення, з урахуванням рішення Національної ради «Про затвердження конкурсних умов» від 15 квітня 2011 року № 823 (v0823295-11)
.
За результатами проведення конкурсу Національною радою прийняті рішення від 16 серпня 2011 року №1503-1760 та від 17 серпня 2011 року №№1761-2011 про визнання переможцями конкурсу та видачу ліцензій на мовлення на каналі (програмі) мовлення багатоканальних телемереж МХ-5 у стандарті DVB-T2 (MPEG-4), на підставі яких у подальшому видано ліцензії.
Правові засади діяльності Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення як конституційного, постійно діючого, колегіального, наглядового та регулюючого державного органу в галузі телерадіомовлення визначені в Законі України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (538/97-ВР)
.
Згідно ч.1 ст.1 Закону України «Про національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» Національна рада є конституційним, постійно діючим колегіальним органом, метою діяльності якого є нагляд за дотриманням законів України у сфері телерадіомовлення, а також здійснення регуляторних повноважень, передбачених цими законами.
Відповідно до ч.1 ст.14 Закону України «Про національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» Національна рада здійснює регуляторні функції, передбачені законодавством України у сфері телерадіомовлення, зокрема, ліцензування телерадіомовлення.
Як встановлено ч.ч.3, 4 ст.7 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення -спеціальний конституційний, постійно діючий позавідомчий державний орган. Правові засади формування та діяльності, статус, компетенція, повноваження, функції Національної ради та порядок їх здійснення визначаються Законом України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (538/97-ВР)
.
Як передбачено ч.1 ст.23 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», ліцензування мовлення здійснюється виключно Національною радою відповідно до порядку та вимог, встановлених цим Законом та Законом України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» (538/97-ВР)
.
Отже, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення є єдиним органом уповноваженим здійснювати ліцензування мовлення.
Відповідно до ч.ч.6, 7 ст.23 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» видача ліцензій на мовлення здійснюється на конкурсних засадах (за результатами відкритих конкурсів) або без конкурсів (за заявковим принципом) у випадках, передбачених цим Законом. На конкурсних засадах здійснюється видача ліцензій на: ефірне мовлення; багатоканальне мовлення з використанням радіочастотного ресурсу.
У відповідності з ч.ч.1, 2, 4 ст.25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» за результатами відкритих конкурсів здійснюється видача ліцензій на мовлення, пов'язане з використанням радіочастотного ресурсу, а також мовлення на вільних каналах багатоканальних мереж. Конкурс на отримання ліцензії ініціюється, оголошується і проводиться Національною радою. Національна рада може ініціювати проведення конкурсу за власною ініціативою або за відповідним зверненням телерадіоорганізації. Конкурс на отримання ліцензії оголошується рішенням Національної ради. Повідомлення про проведення конкурсу публікується в засобах масової інформації, перелік яких визначається Національною радою, не пізніше ніж за 60 днів до закінчення терміну подачі заяв на видачу ліцензії.
Як встановлено ч.ч.11, 12 ст.25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», конкурсні умови визначаються Національною радою до оголошення конкурсу і затверджуються окремим рішенням Національної ради. Конкурсні умови включають: ліцензійні умови для відповідного виду мовлення; вимоги до програмної концепції мовлення; вимоги щодо організаційно-технічних, фінансових та інвестиційних зобов'язань майбутнього ліцензіата.
З урахуванням вищенаведених положень закону, видача ліцензій на мовлення здійснюється Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення за результатами відкритих конкурсів, повідомлення про які публікується в засобах масової інформації не пізніше ніж за 60 днів до закінчення терміну подачі заяв на видачу ліцензії, конкурсні умови визначаються Національною радою до оголошення конкурсу і затверджуються окремим рішенням Національної ради.
За вказаними обставинами колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про дотримання відповідачем умов оголошення конкурсу щодо видачі ліцензій на мовлення, оскільки конкурсні умови були визначені рішенням № 823 від 15 квітня 2011 року (v0823295-11)
«Про затвердження конкурсних умов», яке вчасно було доведено до відома учасників конкурсу.
При цьому судами попередніх інстанцій обґрунтовано не прийнято до уваги доводи позивачів щодо протиправності оголошення конкурсу на отримання ліцензії мовлення на вільних каналах мовлення багатоканальних телемереж МХ-5 у стандарті DVB-T2.
Як встановлено ч.13 ст.25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», рішення про переможця конкурсу та про видачу ліцензії приймається Національною радою в місячний термін після завершення прийому заяв на отримання ліцензії.
Частиною 2 ст.24 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» встановлено, що виключно на засіданнях Національної ради приймаються рішення про видачу, продовження, переоформлення ліцензій на телерадіомовлення та про внесення змін до ліцензій.
Відповідно до ч.ч.4, 6 ст.24 Закону України «Про національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» засідання Національної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше шести членів Національної ради. Рішення Національної ради вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше п'яти членів Національної ради.
Розгляд на засіданнях Національної ради питань про видачу, продовження, переоформлення ліцензії на телерадіомовлення або питання про застосування санкцій до ліцензіатів відбувається у присутності повноважних представників відповідних ліцензіатів, про що їх письмово повідомляє Національна рада не пізніш як за три дні до засідання. Таке засідання може проводитися без участі цих осіб тільки за умови, якщо є відомості про вручення їм повідомлення про час та місце проведення засідання та в разі відсутності поважних причин для перенесення засідання (ч.5 ст.24 Закону України «Про національну раду України з питань телебачення і радіомовлення»).
Відповідно до ч.7 ст.24 Закону України «Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення» рішення Національної ради протягом трьох днів після його прийняття підписується головою та відповідальним секретарем Національної ради або особами, які виконують їх посадові обов'язки. У разі неможливості чи відмови голови Національної ради (або особи, яка виконує його посадові обов'язки) підписати рішення Національної ради це рішення може бути підписано п'ятьма членами Національної ради, які брали участь у відповідному засіданні.
З аналізу зазначених положень закону вбачається, що рішення про видачу ліцензій приймається у місячний термін після завершення прийому заяв на отримання ліцензії на засіданні Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, за умови, якщо за нього проголосувало не менше п'яти членів Національної ради, та таке засідання може бути проведене, якщо на ньому присутні не менше шести членів Національної ради та повноважні представники відповідних ліцензіатів або без їх участі за умови, якщо є відомості про вручення їм повідомлення про час та місце проведення засідання та в разі відсутності поважних причин для перенесення засідання.
Також, судами попередніх інстанцій обґрунтовано відхилені посилання позивачів щодо застосування положень Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» (1775-14)
та Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (1160-15)
.
Частиною 3 ст.4 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» визначено, що розробку та реалізацію державної політики ліцензування телерадіомовлення здійснює Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення.
Згідно п.5 ч.1 ст.9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» відповідно до спеціального закону ліцензуванню підлягає діяльність у галузі телебачення і радіомовлення.
У зв'язку з цим, положення ст.8 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» про те, що ліцензійні умови є нормативно-правовим актом, стосуються ліцензування лише тих видів господарської діяльності, на які поширює свою дію зазначений Закон.
Закон України «Про телебачення і радіомовлення» (3759-12)
і Закон України «Про Національну ради України з питань телебачення і радіомовлення» (538/97-ВР)
містять спеціальні норми, які визначають порядок ліцензування у галузі телебачення і радіомовлення і не встановлюють, що конкурсні умови і рішення яким вони затверджуються є нормативно-правовим (регуляторним) актом, а тому положення Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» (1775-14)
під час розробки і прийняття рішення Національною радою про затвердження конкурсних умов не застосовуються.
Судом апеляційної інстанції вірно відзначено, що рішення Національної ради про затвердження конкурсних умов на отримання ліцензії на вільних каналах в багатоканальній телемережі МХ-5 у стандарті БУВ-Т2 (МРЕО-4) не є нормативно-правовим актом, а тому не підлягає державній реєстрації у Міністерстві юстиції України.
Колегія суддів погоджується з висновками суду апеляційної інстанції щодо Плану розвитку національного телерадіоінфомаційного простору.
Частиною 1 ст.21 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» визначено, що План розвитку національного телерадіоінфомаційного простору є нормативно-правовим документом. На підставі Плану розвитку Національна рада, зокрема, визначає конкурсні умови та оголошує конкурси на отримання ліцензій на мовлення. План розвитку складається з двох частин: а) плану використання радіочастотного ресурсу, виділеного для телебачення і радіомовлення; б) основних вимог щодо змістовного наповнення та співвідношення форматів мовлення у кожному з територіальних сегментів телерадіоінформаційного простору.
Затверджений рішенням Національної ради від 01 грудня 2010 року №1684, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 грудня 2010 року за № 1294/18589 (z1294-10)
, План розвитку відповідає вимогам Закону України «Про телебачення і радіомовлення» (3759-12)
, зокрема ст.ст.21, 22 та 25 Закону.
Також колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про правомірність вимог конкурсних умов щодо укладення конкурсантами угоди з оператором багатоканальної мережі ТОВ «Зеонбуд».
Відповідно до п.«е»ч.2 ст.24 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» у заяві про видачу ліцензії на мовлення в багатоканальних телемережах та багатоканальне мовлення повинен вказуватись оператор телекомунікацій, що здійснює обслуговування і експлуатацію телемережі, місцезнаходження головної станції багатоканальної мережі, максимальна кількість каналів (ресурс) багатоканальної мережі, територія розташування (прийому) багатоканальної мережі.
Пунктом «в»ч.12 ст.25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» передбачено, що конкурсні умови включають вимоги щодо організаційно-технічних зобов'язань майбутнього ліцензіата.
Частиною 4 ст.39 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» встановлено, що телерадіоорганізації мають право здійснювати мовлення з використанням багатоканальної телемережі за умови укладення угоди з оператором багатоканальної телемережі.
Отже, зазначені у конкурсних умовах в пункті в) «організаційно-технічні зобов'язання учасників конкурсу», а саме зобов'язання до закінчення терміну подачі заяв укласти угоду з оператором багатоканальної телемережі МХ-5, відповідає ч.2 ст.24 та ч.4 ст.39 Закону України «Про телебачення і радіомовлення».
Колегія суддів вважає обґрунтованими відхилення судами попередніх інстанцій доводів позивачів щодо недотримання відповідачем встановлених ч.14 ст.25 Закону України «Про телебачення і радіомовлення» критеріїв визначення переможця конкурсу, оскільки прийняття рішення про визначення переможця конкурсу та видачу ліцензії на мовлення щодо певного учасника конкурсу відносяться до повноважень та виключної компетенції Національної ради, вказані питання вирішуються відповідачем самостійно на власний розсуд з урахуванням усіх обставин, на підставі закону.
Відповідно до ч.3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Колегія суддів погоджується з висновками суддів першої та апеляційної інстанції, що Національна рада України з питань телебачення та радіомовлення діяла у відповідності до Конституції (254к/96-ВР)
та законів України, в межах своїх повноважень, а тому підстав для визнання протиправними оскаржуваних дій відповідача не вбачається.
За вказаними обставинами суди попередніх інстанцій дійшли вірного висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Доводи касаційних скарг встановлених обставин справи та висновків судів першої та апеляційної інстанції не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.
Доводи касаційної скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Міська телерадіокомпанія «Чернівці»щодо порушення його прав як власника ліцензії на аналогове мовлення колегія суддів визнає необґрунтованими, оскільки оскаржуваними рішеннями відповідача оголошувався конкурс на отримання ліцензій на вільних каналах мовлення.
Відповідно до ч.3 ст. 220-1 КАС України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.
Керуючись ст.ст. 220, 220-1, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Касаційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «Міська телерадіокомпанія «Чернівці»та Асоціації «НАМ»відхилити.
Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 09 липня 2012 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2012 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту ухвалення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених статтями 237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді
|
О.В.Голяшкін
В.С.Заяць
Т.Г.Стрелець
|