ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"02" лютого 2012 р. м. Київ К-19876/09
|
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
головуючого судді
|
Головчук С.В. (суддя-доповідач),
|
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу ОСОБА_4
на постанову Залізничного районного суду м. Сімферополя від 13 серпня 2008 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2009 року
у справі за позовом ОСОБА_4 до Державної податкової адміністрації в Автономній Республіці Крим (далі –ДПА в АР Крим) про визнання протиправними і скасування розпорядження та наказу, стягнення недоплаченої заробітної плати і відшкодування моральної шкоди,
в с т а н о в и л а :
У квітні 2008 року ОСОБА_4 звернулася до суду з позовом про визнання протиправними та скасування розпорядження та наказу, стягнення недоплаченої заробітної плати і відшкодування моральної шкоди. В обґрунтування позовних вимог зазначала, що працює в ДПА в АР Крим і наказом відповідача від 25 січня 2008 року № 8-ф "Про встановлення надбавки за високі досягнення в праці або виконання особливо важливої роботи працівникам ДПА в АР Крим", який видано на виконання розпорядження ДПА в АР Крим від 14 грудня 2007 року № 317-р "Про встановлення надбавки за високі досягнення в праці або виконання особливо важливої роботи працівникам ДПА в АР Крим з 01 січня 2008 року"їй встановлено надбавку за високі досягнення в праці або виконання особливо важливої роботи у розмірі 30 % посадового окладу з урахуванням надбавки за спеціальне звання та вислугу років. Зазначені наказ і розпорядження позивач вважала протиправними та такими, що порушують її право на оплату праці, оскільки в травні 2007 року їй було встановлено надбавку за високі досягнення в праці або виконання особливо важливої роботи у розмірі 50 % посадового окладу. З того часу посадові обов’язки не змінювались, обсяг та якість роботи не зменшувались та дисциплінарні стягнення на позивача не накладались. У зв’язку з незаконним зменшенням надбавки, на думку позивача, їй недоплачено частину заробітної плати та завдано моральну шкоду. Вважаючи такі дії відповідача неправомірними, просила суд визнати неправомірним та скасувати розпорядження ДПА в АР Крим від 14 грудня 2007 року № 317-р, скасувати наказ від 25 січня 2008 року № 8-ф в частині встановлення позивачу надбавки за високі досягнення в праці або виконання особливо важливої роботи у розмірі 30 % посадового окладу з урахуванням надбавки за спеціальне звання та вислугу років, стягнути на її користь частину невиплаченої заробітної плати з січня 2008 року по день розгляду справи з урахуванням коефіцієнту індексації заробітної плати та відшкодувати завдану моральну шкоду.
Постановою Залізничного районного суду м. Сімферополя від 13 серпня 2008 року, яку залишено без змін ухвалою Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2009 року, позов залишено без задоволення.
У касаційній скарзі ОСОБА_4 порушує питання про скасування рішень судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалення нового рішення про задоволення позовних вимог, посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, зокрема, Законів України "Про оплату праці" (108/95-ВР)
, "Про державну службу" (3723-12)
, постанову Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарата органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" (268-2006-п)
.
У запереченнях на касаційну скаргу ДПА в АР Крим просить залишити її без задоволення, а судові рішення –без змін, оскільки підстави для скасування оскаржуваних рішень відсутні.
Перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09 березня 2006 року № 268 "Про упорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів" (268-2006-п)
керівникам органів надано право установлювати у межах затвердженого фонду оплати праці надбавку за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи керівникам структурних підрозділів, їх заступникам, спеціалістам - у розмірі до 50 % посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця (дипломатичний ранг, класний чин, кваліфікаційний клас, спеціальне звання) та вислугу років; керівним працівникам і спеціалістам департаментів, управлінь, відділів, інших структурних підрозділів, які безпосередньо займаються розробленням проектів нормативно-правових актів, проводять експертизу проектів таких актів (якщо положеннями про підрозділи передбачено виконання такої роботи), а також прокурорам та слідчим органів прокуратури, керівним працівникам і слідчим органів внутрішніх справ, посади яких віднесені до відповідних категорій посад державних службовців і які займаються розслідуванням кримінальних справ, - у розмірі до 100 % посадового окладу з урахуванням надбавки за ранг державного службовця (дипломатичний ранг, класний чин, кваліфікаційний клас, спеціальне звання) та вислугу років.
Тобто, законодавством визначено лише граничні розміри надбавок без обумовлення мінімальної межі здійснення таких виплат та надано право визначати їх розмір керівникам органів у межах затвердженого фонду оплати праці.
Судами встановлено, що ОСОБА_4 працює в ДПА в АР Крим. Розпорядженням голови ДПА в АР Крим від 14 грудня 2007 року зобов`язано: начальників самостійних структурних підрозділів надати подання на встановлення з 01 січня 2008 року надбавок за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи підпорядкованим працівникам; заступників голови ДПА в АР Крим надати до 28 грудня 2007 року подання на встановлення надбавок за високі досягнення у праці або виконання особливо важливої роботи начальникам та заступникам начальників управлінь, відділів, відділів у складі управлінь, завідуючим секторами. Розпорядженням встановлено, що встановлення надбавок працівникам здійснити в межах кошторисних призначень, передбачених на оплату праці у 2008 році.
На виконання зазначеного розпорядження ДПА в АР Крим 25 січня 2008 року прийнято наказ № 8-ф "Про встановлення надбавки за високі досягнення у праці або за виконання особливо важливої роботи працівникам ДПА в АР Крим", відповідно до якого позивачу встановлено надбавку, на підставі подання начальника юридичного управління ДПА в АР Крим, у розмірі 30% посадового окладу.
Колегія суддів погоджується з висновками судів про те, що встановлення надбавок за показники у роботі є правом, а не обов'язком керівника. Доводи касаційної скарги щодо того, що надбавка не може встановлюватися залежно від суб'єктивної думки керівника установи є помилковими, оскільки саме керівник установи має можливість оцінювати ефективність роботи підлеглого, та, як наслідок встановлювати надбавки за результати праці.
За таких обставин, суди дійшли до обґрунтованого висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог та відмовили у задоволенні позову.
Відповідно до частини першої статті 224 КАС України, якщо суди не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень, то суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення –без змін.
Керуючись статтями 220, 220-1, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України,
у х в а л и л а :
Касаційну скаргу ОСОБА_4 відхилити.
Постанову Залізничного районного суду м. Сімферополя від 13 серпня 2008 року та ухвалу Севастопольського апеляційного адміністративного суду від 09 квітня 2009 року залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строк та у порядку, визначеними статтями 237, 238, 239-1 КАС України.
Головуючий суддя
|
С.В. Головчук
|
|
Судді
|
Д.В. Ліпський
|
|
В.В. Тракало
|