ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"10" березня 2011 р. м. Київ К-21496/08
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі суддів:
Васильченко Н.В.
Калашнікової О.В.
Леонтович К.Г.
Чалого С. Я.
Черпіцької Л.Т.
розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 08 серпня 2007 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 20 жовтня 2008 року у справі за позовом Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області до приватного підприємства "Олеом-В"про примусове виконання рішення щодо застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, -
в с т а н о в и л а:
Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 08 серпня 2007 року залишеною без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 20 жовтня 2008 року у задоволені позову Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області відмовлено.
Не погоджуючись з судовими рішеннями у справі, Державна інспекція з контролю за цінами у Вінницькій області звернулося з касаційною скаргою, у якій просить рішення суду першої та апеляційної інстанцій скасувати та прийняти у справі нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.
Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України, колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що приватне підприємство "Олеом-В"здійснює свою діяльність відповідно до статуту у таких напрямках, як оптова та роздрібна торгівля нафтопродуктами, мастильними матеріалами, закупка та постачання нафтопродуктів, надання послуг по перевезенню нафтопродуктів.
Також встановлено, що перевіркою підприємства виявлені окремі випадки застосування торговельної надбавки, що перевищує граничний її рівень - 13%, затверджений розпорядженням голови Вінницької обласної державної адміністрації №137 від 21.04.2005 року "Про регулювання цін на дизельне паливо та бензини моторні"і що в результаті перевірки був складений акт від 28.11.2006 року, в якому зафіксовано порушення в завищенні граничних торговельних надбавок ПП "Олеом-В"в період з 25.11.2005р. по 01.012006 р. в сумі 7320,04 грн.
На підставі акта від 28.11.2006 року було винесене рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № IЦ-02-12/125 від 01.12.2006 року, яким передбачено стягнути у дохід державного бюджету 6632 грн. та штраф у сумі - 13264 грн.
Колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, оскільки приписами частини 3 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань Європейської інтеграції України №298/519 від 03.12.2001 року (z1047-01)
підставою для прийняття рішення про вилучення сум економічних та фінансових (штрафних) санкцій визначено акти перевірок, які складаються посадовими особами органів державного контролю за цінами.
Акти перевірок підписуються посадовими особами органів державного контролю за цінами, здійснюють перевірки, і керівниками, головними (старшими) бухгалтерами суб'єктів господарювання, що перевіряються. Один примірник акта передається керівникові перевіреного акта. До акту перевірки додаються копії первинного бухгалтерського обліку, що завіряються підписом посадової особи суб'єкта господарювання та його печаткою або висилається поштою з повідомленням про вручення.
Судами попередніх інстанцій встановлено, що ні акт від 28.11.2006 року, ні довідка необгрунтовано отриманої виручки не підписана представниками (директором, головним бухгалтером) приватного підприємства "Олеом-В".
Крім того, судами встановлено, що відповідача у встановленому законом порядку не повідомлено про день та час перевірки, що суперечить вимогам Указу Президента України "Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності"3.07.1998 № 817/98 (817/98)
відповідно до якого право на проведення планової виїзної перевірки суб'єкта підприємницької діяльності надається лише у тому разі, коли йому не пізніше ніж за десять календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано письмове повідомлення з визначенням дати її проведення.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що судами першої та апеляційної інстанції повно встановлені фактичні обставини справи, характер правовідносин сторін і вірно застосовані до них норми матеріального права, а тому підстави для задоволення касаційної скарги відсутні.
Керуючись статтею 222, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України (2747-15)
, колегія суддів -
ухвалила:
Касаційну скаргу Державної інспекції з контролю за цінами у Вінницькій області залишити без задоволення, а постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 08 серпня 2007 року та ухвалу Київського апеляційного адміністративного суду від 20 жовтня 2008 року - без змін.
Ухвала набирає законної сили через п’ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі і може бути переглянута Верховним Судом України в порядку ст.ст. 235- 238 Кодексу адміністративного судочинства України.