ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                                 УХВАЛА
 
                           IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     20 листопада 2007 року м.Київ
 
     Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі
суддів:
 
     Фадєєвої Н.М., Бим М.Є., Гордійчук М.П., Матолича С.В., Шкляр
Л.Т.
 
     розглянувши  в  попередньому  судовому  засіданні  справу  за
касаційною скаргою Одеської митниці на рішення господарського суду
Одеської області 23  вересня  2005  року  та  постанову  Одеського
апеляційного господарського суду від 09  листопада  2005  року,  у
справі  №2/177-05-6985   за   позовом   Товариства   з   обмеженою
відповідальністю   "Дунайводхоз"   до   Одеської    митниці    про
зобов'язання вчинити дії, -
 
                           ВСТАНОВИЛА:
 
     У липні 2005 року ТОВ  "Дунайводхоз"  звернулось  до  суду  з
позовом до  Одеської  митниці  про  зобов'язання  здійснити  митне
оформлення системи зрошення рисових  чеків  та  видати  з  митного
складу систему зрошення рисових  чеків  у  розібраному  стані  без
сплати зборів за зберігання зазначеного товару та знаходження його
під митним контролем.
 
     Рішенням господарського суду Одеської області від 23  вересня
2005 року, яке залишено без змін постановою Одеського апеляційного
господарського  суду  від  09  листопада  2005  року,  позов   ТОВ
"Дунайводхоз" задоволено  частково.  Зобов'язано  Одеську  митницю
здійснити митне оформлення системи зрошення рисових  чеків  згідно
законодавства, що діяло на момент пред'явлення  ТОВ  "Дунайводхоз"
вантажної митної декларації  №500050000/5/007859  від  21  березня
2005 р., в решті  позову  судом  відмовлено  з  підстав  ненадання
доказів в обгрунтування позовних вимог в цій частині.  З  Одеської
митниці на користь позивача стягнуто 85 грн. держмита та 118  грн.
витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
 
     В касаційній скарзі Одеська митниця просить скасувати рішення
судів попередніх інстанцій  та  відмовити  в  задоволенні  позову,
посилаючись на порушення судами першої  та  апеляційної  інстанцій
норм матеріального та процесуального права.
 
     Перевіривши  матеріали  справи,   правильність   застосування
судами попередніх інстанцій норм  матеріального  і  процесуального
права, правової  оцінки  обставин  у  справі,  обговоривши  доводи
касаційної скарги, колегія  суддів  вважає,  що  касаційна  скарга
задоволенню не підлягає виходячи з наступного.
 
     Як вбачається  з  матеріалів  справи  та  встановлено  судом,
корпорацією "АМЕРИКАН СБС  КОРП.",  яка  згідно  зі  статутом  ТОВ
"Дунайводхоз" є засновником товариства, позивачу як внесок до його
статутного фонду передано виробниче обладнання,  а  саме:  систему
зрошення рисових чеків у розібраному стані, Модель SBS/UK-1-2004.
 
     Зазначене  обладнання   було   заявлено   ТОВ   "Дунайводхоз"
21.03.2005р. до митного оформлення  в  Чорноморській  регіональній
митниці, правонаступником якої є відповідач, за  вантажною  митною
декларацією №50005000/5/007859. Вказана ВМД у  той  же  день  була
прийнята митним органом,  що  підтверджується  штампом  на  митній
декларації "Під митним контролем".
 
     ТОВ "Дунайводхоз" листом за №28/03 від 28.03.05р.  звернулося
до  Чорноморської  регіональної  митниці  з  проханням   дозволити
анулювання    вантажної     митної     декларації     IМ/40     за
№500050000/5/007859, зареєстрованої 21.03.2005 року, у  зв'язку  з
тим, що не вистачило доби на оформлення ВМД, яке  було  задоволено
митним органом.
 
     Одеською  митницею  зареєстрована  07.06.2005р.  інша  подана
позивачем  ВМД  №500050000/5/018947,   а   08.06.2005р.   митницею
відмовлено  ТОВ  "Дунайводхоз"  у  митному  оформленні  вантажу  -
системи зрошення рисових чеків за декларацією від  07.06.2005р.  у
зв'язку з несплатою податку на  додану  вартість  згідно  з  п.3.1
Закону України "Про податок на додану  вартість"  ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
          в
редакції, чинної на день митного оформлення, про  що  було  видано
талон відмови у пропуску на митну  територію  України  чи  митному
оформленні товарів та інших предметів № 88.
 
     Відповідно до ст.19 Конституції України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
         органи
державної влади та місцевого  самоврядування,  їх  посадові  особи
зобов'язані діяти лише на  підставі,  в  межах  повноважень  та  у
спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
 
     Згідно  ст.  72  Митного  кодексу  України  ( 92-15 ) (92-15)
        ,  митне
оформлення розпочинається  після  подання  митному  органу  митної
декларації,  а  також  усіх  необхідних  для  здійснення   митного
контролю та  оформлення  документів,  відомостей  щодо  товарів  і
транспортних   засобів,   які   підлягають   митному   оформленню.
Засвідчення митним органом прийняття товарів, транспортних засобів
та документів на них до митного  контролю  та  митного  оформлення
здійснюється шляхом проставлення відповідних  відміток  на  митній
декларації та товаросупровідних документах.
 
     Механізм проведення митного оформлення станом на день подання
ВМД № 500050000/5/007859, тобто  21.03.2005р.,  було  врегульовано
Порядком здійснення митного контролю й митного оформлення  товарів
та інших предметів із застосуванням вантажної  митної  декларації,
затвердженим  наказом  Державної   митної   служби   України   від
14.10.2002р. №561 ( z0877-02 ) (z0877-02)
        .
 
     Відповідно  до  п.3.1  зазначеного  Порядку,  за   підсумками
контролю та за відсутності зауважень посадова особа,  що  прийняла
ВМД до оформлення, проставляє в графах 3, 5  аркуша  контролю  час
прийняття ВМД до оформлення,  свої  прізвище,  підпис  і  відбиток
штампа ПМК. Після завершення процедури прийняття ВМД до оформлення
декларант  несе   юридичну   відповідальність   за   достовірність
відомостей,  зазначених  у  ВМД.  Ця  декларація  не   може   бути
відкликана декларантом.
 
     Як встановлено судом першої інстанції, факт прийняття  митним
органом  у  встановленому  порядку  вантажної  митної   декларації
№500050000/5/007859  від  21.03.2005  р.  до  митного   оформлення
підтверджується  відомостями,  що  містяться  у   аркуші   митного
контролю і митного оформлення (а.с.46).
 
     Згідно з п. 6.1 Порядку здійснення митного контролю й митного
оформлення товарів, за наявності достатніх підстав  на  кожному  з
етапів контролю посадовою особою може бути  відмовлено  в  митному
оформленні. При цьому  обов'язково  оформлюється  Картка  відмови,
номер якої присвоюється згідно з Журналом реєстрації карток відмов
у пропуску  на  митну  територію  України  чи  митному  оформленні
товарів та інших  предметів.  Реєстраційний  номер  ВМД,  за  якою
відмовлено в митному оформленні, підлягає анулюванню.
 
     Анулювання вантажної митної декларації без оформлення  Картки
відмови  та  видачі  декларанту  Талону  відмови   чинним   митним
законодавством не передбачено, що обумовлено  тим,  що  можливість
підприємства, перевізника чи особи, уповноваженої на декларування,
оскаржити дії митного  органу,  зокрема  і  до  суду,  передбачена
законодавцем саме на підставі оформленого  митним  органом  Талону
відмови.
 
     За  таких   обставин   суди   попередніх   інстанцій   дійшли
правильного висновку про те, що анулювання ВМД №500050000/5/007859
за  заявою  ТОВ  "Дунайводхоз"  без  оформлення   Картки   відмови
здійснено в порушення вимог чинного законодавства.
 
     Також суди попередніх інстанцій дійшли вірного  висновку,  що
внаслідок  безпідставного  анулювання  митницею  первісної  митної
декларації ТОВ "Дунайводхоз" було позбавлено  можливості  оформити
вантаж без сплати податку на додану вартість згідно п.3.2.8 Закону
України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
         в редакції,
що була чинною на момент подачі ВМД №500050000/5/007859.
 
     Доводи  касаційної  скарги  зазначених  висновків   суду   не
спростовують і не дають підстав для висновку, що судами першої  та
апеляційної інстанцій при розгляді справи допущені порушення  норм
матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, а  також
допущені порушення норм процесуального права.
 
     Згідно ч.3  ст.220-1  Кодексу  адміністративного  судочинства
України ( 2747-15 ) (2747-15)
         суд касаційної  інстанції  відхиляє  касаційну
скаргу і залишає рішення без  змін,  якщо  відсутні  підстави  для
скасування судового рішення.
 
     Керуючись    ст.ст.220-1,    223,    224,     231     Кодексу
адміністративного   судочинства   України   ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,   колегія
суддів, -
 
     УХВАЛИЛА:
 
     Касаційну  скаргу  Одеської  митниці  відхилити,  а   рішення
господарського суду Одеської  області  23  вересня  2005  року  та
постанову  Одеського  апеляційного  господарського  суду  від   09
листопада 2005 ро ку - залишити без змін.
 
     Ухвала  набирає  законної  сили  з  моменту  проголошення   і
оскарженню не підлягає.
 
     Судді: