ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                              УХВАЛА
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     20 вересня 2007 року
 
     м. Київ
 
     Колегія  суддів  Вищого  адміністративного  суду  України   в
складі:
 
     Головуючого
 
     Цуркана М.I.
 
     Суддів:
 
     Амєліна С.Є.
 
     Кобилянського М.Г.
 
     Ліпського Д.В.
 
     Гуріна М.I.
 
     розглянувши в порядку письмового провадження  адміністративну
справу  за  скаргою  ОСОБА_1  на   неправомірні   дії   Управління
Пенсійного фонду (УПФ) України в Любешівському  районі  Волинської
області, яка  переглядається  за  касаційною  скаргою  ОСОБА_1  на
рішення апеляційного суду Волинської області від  16  травня  2005
року
 
                      у с т а н о в и л а :
 
     У  лютому  2005  року  ОСОБА_1,  посилаючись   на   порушення
пенсійним органом вимог статті 37-1 Закону України  "Про  державну
службу" ( 3723-12 ) (3723-12)
        , звернулася до суду зі скаргою  на  відмову  в
перерахунку пенсії з 01.09.2003 року згідно довідки про  заробітну
плату працюючого державного службовця відповідної посади та  рангу
з  урахуванням  100  %  надбавки  встановленої  Указом  Президента
України № 575 від  20.06.2002  року  ( 575/2002 ) (575/2002)
          "Про  посилення
соціального захисту працівників державної податкової служби".
 
     Рішенням Любешівського районного суду Волинської області  від
4 березня 2005 року скарга задоволена.
 
     Новим рішенням апеляційного суду Волинської  області  від  16
травня 2005  року  рішення  суду  першої  інстанції  скасовано  та
постановлене нове, яким в задоволені скарги відмовлено.
 
     У  касаційній  скарзі  ОСОБА_1,  з  посиланням  на  порушення
апеляційним судом  норм  матеріального  та  процесуального  права,
просить рішення останнього скасувати та залишити  в  силі  рішення
суду першої інстанції.
 
     Заслухавши суддю - доповідача, перевіривши доводи  касаційної
скарги,  дослідивши  матеріали  справи   колегія   суддів   дійшла
висновку, що скарга не підлягає задоволенню з таких підстав.
 
     Судами встановлено, що ОСОБА_1,  після  звільнення  з  посади
старшого державного податкового  інспектора  Державної  податкової
інспекції у Любишевському районі, у 1997  році  призначена  пенсія
відповідно до Закону України "Про державну службу" ( 3723-12 ) (3723-12)
        .
 
     Для  перерахунку   пенсії   Ковельська   об'єднана   державна
податкова інспекція Волинської області видала заявниці  довідку  №
258 від 30.12.2004  р.,  в  якій  станом  на  01.11.2004  року  до
заробітної плати працюючого службовця відповідної посади та  рангу
включено:
 
     - посадовий оклад;
 
     - надбавку за ранг;
 
     - надбавку за вислугу років;
 
     - надбавку 50% посадового окладу,  за  особливі  умови  праці
відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від  31  грудня
1996 року №1592 ( 1592-96-п ) (1592-96-п)
        ;
 
     - надбавку 100% посадового окладу, за особливі умови  роботи,
кваліфікацію та інтенсивності праці відповідно до Указу Президента
України від 20 червня 2002 року № 575 ( 575/2002 ) (575/2002)
        .
 
     Задовольнивши скаргу в повному обсязі, суд першої  інстанції,
виходив з того, що ОСОБА_1 набула права на  перерахунок  пенсії  з
01.09.2003  року,  тобто  з  часу  підвищення   заробітної   плати
працюючим державним службовцям. При цьому,  на  переконання  суду,
підлягали врахуванню встановлені службовцям доплати, надбавки, які
носять  систематичний  характер,  на  які  нараховується  збір  на
обов'язкове  державне  пенсійне  страхування   і   які   отримував
працюючий працівник податкової  інспекції  відповідної  посади  та
рангу на час звернення про перерахунок пенсії.
 
     Скасувавши рішення суду  першої  інстанції  та  відмовивши  в
задоволені скарги апеляційний суд правильно зазначив, що  частиною
2 статті 33  Закону  України  "Про  державну  службу"  ( 3723-12 ) (3723-12)
        
встановлено, що заробітна плата державних службовців складається з
посадових окладів, премій, доплати за ранги,  набавки  за  вислугу
років на державній службі та інших надбавок.
 
     Умови оплати праці державних службовців, розміри їх посадових
окладів, надбавок, доплат і матеріальної допомоги, як то визначено
частиною 7 цієї ж норми закону, визначаються  Кабінетом  Міністрів
України.
 
     В  Законі  України  "Про  державну  службу"  ( 3723-12 ) (3723-12)
        ,  до
доповнення  його  статтею  37-1,   не   містилося   положень   про
перерахунок пенсій у разі підвищення рівня оплати праці  працюючих
державних службовців.
 
     З  набранням  чинності  4  лютого   2003   року   зазначеного
доповнення, у разі підвищення розміру заробітної  плати  працюючим
державним   службовцям   відповідно    здійснюється    перерахунок
призначених пенсій.
 
     Перерахунок пенсії здійснюється виходячи  із  сум  заробітної
плати, на які нараховується збір на обов'язкове державне  пенсійне
страхування працюючого державного службовця відповідної посади  та
рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.
 
     З  метою  вдосконалення  визначення  розмірів  заробітку  для
обчислення пенсії Кабінет Міністрів України прийняв постанову  від
31 травня  2000  року  №  865  "Про  деякі  питання  вдосконалення
визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії".
 
     До зазначеної постанови  внесені  зміни  постановою  Кабінету
Міністрів України від 23 квітня 2003 року № 581 ( 581-2003-п ) (581-2003-п)
         про
доповнення її пунктом  4  за  змістом  якого,  у  разі  підвищення
розміру заробітної плати працюючим державним службовцям відповідно
до рішень  Кабінету  Міністрів  України  після  набрання  чинності
Законом України від 16 січня 2003 р. "Про внесення змін до  Закону
України "Про  державну  службу"  ( 432-15 ) (432-15)
          заробітна  плата  для
перерахунку пенсії  пенсіонерам,  яким  пенсія  призначена  з  дня
набрання  чинності   Законом   України   "Про   державну   службу"
( 3723-12 ) (3723-12)
        , визначається в такому порядку:
 
     1) пенсіонерам, які на момент перерахунку пенсії  продовжують
працювати на посаді, з  якої  призначено  пенсію,  -  на  підставі
поданої  довідки  про  одержувану  заробітну   плату   на   момент
перерахунку;
 
     2) іншим пенсіонерам - на підставі документів, поданих на час
перерахунку,  виходячи  із  сум  заробітної  плати,  яку   одержує
працюючий державний  службовець  на  відповідній  посаді,  з  якої
призначено (перераховано) пенсію, на момент  виникнення  права  на
перерахунок. При цьому:
 
     посадовий  оклад,  надбавки  за   ранг   та   вислугу   років
враховуються в розмірах, установлених Кабінетом Міністрів  України
на момент виникнення права на перерахунок за  відповідною  посадою
та рангом на момент призначення (перерахунку) пенсії;
 
     надбавки за знання та використання в роботі  іноземної  мови,
за почесне зрання "заслужений", за роботу з  таємними  документами
залежно від ступеня  таємності  інформації,  доплата  за  науковий
ступінь  кандидата  або  доктора  наук  враховуються  в  розмірах,
установлених Кабінетом  Міністрів  України  на  момент  виникнення
права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі;
 
     премія та інші  надбавки  враховуються  в  середніх  розмірах
стосовно визначених законодавством  таких  виплат  у  відповідному
державному органі, з якого  особа  вийшла  на  пенсію,  на  момент
виникнення права  на  перерахунок,  якщо  вони  були  фактично  їй
встановлені.
 
     Постанова Уряду  України  від  31  травня  2000  року  №  865
( 865-2000-п ) (865-2000-п)
          "Про  деякі   питання   вдосконалення   визначення
розмірів заробітку для обчислення пенсії" ухвалена на виконання та
в  розвиток  положень  Закону  України   "Про   державну   службу"
( 3723-12 ) (3723-12)
         та в межах повноважень передбачених пунктом  3  статті
116 Конституції України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
        .
 
     Оскільки надбавка 100% посадового окладу, за  особливі  умови
роботи, кваліфікацію та інтенсивності  праці  запроваджена  Указом
Президента України від 20 червня  2002  року  №  575  ( 575/2002 ) (575/2002)
        
заявниці фактично не  встановлювалась,  то  висновок  апеляційного
суду про відсутність правових  підстав  для  задоволення  вимог  є
обгрунтованим.
 
     Доводи  касаційної  скарги  щодо  неправильного  застосування
матеріального та процесуального права висновків апеляційного  суду
не спростовують, оскільки  грунтуються  на  невірному  трактуванні
наведених правових норм.
 
     За правилами частини 3 статті 220-1,  частини  1  статті  224
Кодексу адміністративного судочинства  України  ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,  якщо
апеляційний  суд  не  допустив  порушень  норм   матеріального   і
процесуального права при ухваленні оскаржуваного судового рішення,
то суд касаційної інстанції відхиляє касаційну  скаргу,  а  судове
рішення залишає без змін.
 
     Керуючись    наведеним,    статтями    223,    230    Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        , колегія суддів
 
                        у х в а л и л а :
 
     Касаційну скаргу ОСОБА_1 відхилити,  а  рішення  апеляційного
суду Волинської області від 16 травня 2005 року залишити без змін.
 
     Ухвала є остаточною і  оскарженню  не  підлягає,  крім  як  з
підстав, у строк та у  порядку  визначеними  статтями  237  -  239
Кодексу адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
 
     Головуючий М.I. Цуркан
 
     Судді: С.Є. Амєлін
 
     М.Г. Кобилянський
 
     Д.В. Ліпський
 
     М.I. Гурін