ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                              УХВАЛА
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     06 листопада 2007 року м.Київ
 
     Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі
суддів:
 
     Фадєєвої Н.М., Бим  М.Є.,  Гордійчук  М.П.,  Леонтович  К.Г.,
Шкляр Л.Т.
 
     розглянувши  в  попередньому  судовому  засіданні  справу  за
касаційною  скаргою  управління   Пенсійного   фонду   України   у
Гайсинському  районі  на  постанову  Гайсинського  районного  суду
Вінницької області від 26 жовтня 2006 року та ухвалу  апеляційного
суду Вінницької  області  від  11  січня  2007  року  у  справі  №
2а-274/2006р. за позовом ОСОБА_1 до  управління  Пенсійного  фонду
України  у  Гайсинському   районі   про   стягнення   недоплачених
щомісячних підвищень до пенсії інваліду війни, -
 
                           ВСТАНОВИЛА:
 
     У вересні 2006 року ОСОБА_1 звернувся до суду  з  позовом  до
управління  Пенсійного  фонду  України   у   Гайсинському   районі
Вінницької області про стягнення недоплачених щомісячних підвищень
до пенсії як інваліду війни II групи у сумі 17785,47грн.
 
     Постановою Гайсинського районного суду Вінницької області від
26 жовтня 2006 року, яка залишена без  змін  ухвалою  апеляційного
суду Вінницької області від 11 січня 2007 року, позов задоволено.
 
     В касаційній скарзі управління  Пенсійного  фонду  України  у
Гайсинському районі просить  скасувати  рішення  судів  попередніх
інстанцій та ухвалити  нове  рішення  про  відмову  в  задоволенні
позовних  вимог,  посилаючись  на  порушення  судами   першої   та
апеляційної  інстанції  норм  матеріального  права.  Свої   вимоги
обгрунтовує тим, що відповідно  до  Постанови  Кабінету  Міністрів
України №1 від  03.01.2002р.  ( 1-2002-п ) (1-2002-п)
          розрахунок  підвищень,
передбачених Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії
їх  соціального  захисту"  ( 3551-12 ) (3551-12)
        ,  провадиться   з   розміру
19,91грн.
 
     Перевіривши  матеріали  справи,   правильність   застосування
судами попередніх інстанцій норм  матеріального  і  процесуального
права, правової  оцінки  обставин  у  справі,  обговоривши  доводи
касаційної скарги, колегія суддів вважає, що касаційна  скарга  не
підлягає задоволенню виходячи з наступного.
 
     Як вбачається з  матеріалів  справи  та  встановлено  судами,
позивач являється інвалідом війни II групи.
 
     Відповідно до ст. 13 Закону  України  "Про  статус  ветеранів
війни, гарантії їх соціального захисту" ( 3551-12 ) (3551-12)
          (в  редакції,
яка діяла на момент виникнення  спірних  правовідносин)  інвалідам
війни  пенсії  або  щомісячне  довічне   грошове   утримання,   що
виплачується замість пенсії підвищуються: інвалідам I  групи  -  у
розмірі 400 процентів мінімальної пенсії за віком, II групи -  350
процентів мінімальної пенсії за віком, III групи -  200  процентів
мінімальної пенсії за віком.
 
     При  нарахуванні  пенсії   позивачу,   відповідач   керувався
Постановою Кабінету Міністрів України  №1  від  03.01.2002р.  "Про
підвищення розмірів пенсій  та  інших  соціальних  виплат  окремим
категоріям пенсіонерів, фінансування яких здійснюється за  рахунок
коштів державного бюджету" ( 1-2002-п ) (1-2002-п)
        ,  згідно  п.е.  ст.2  якої
розрахунок підвищень провадиться з розміру 19,91грн.
 
     Однак  такі  дії  відповідача  суперечать   вимогам   чинного
законодавства.
 
     Частиною 3 ст.2 Закону України "Про статус  ветеранів  війни,
гарантії  їх  соціального  захисту"  ( 3551-12 ) (3551-12)
          передбачено,  що
нормативні  акти  органів  державної  влади  і  органів  місцевого
самоврядування, які обмежують  права  і  пільги  ветеранів  війни,
передбачені цим Законом, є недійсними.
 
     Стаття 22 Конституції  України  ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
          гарантує,  що
конституційні права  і  свободи  гарантуються  і  не  можуть  бути
скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних
законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав  і
свобод.
 
     Згідно  ст.19  Закону  України  "Про  пенсійне  забезпечення"
( 1788-12 ) (1788-12)
         мінімальний розмір пенсії за  віком  встановлюється  у
розмірі мінімального споживчого бюджету. Мінімальний розмір пенсії
за віком підвищується у зв'язку із збільшенням  величини  вартості
мінімального споживчого бюджету чи межі малозабезпеченості.
 
     В ст. 1 Закону України  "Про  мінімальний  споживчий  бюджет"
( 1284-12 ) (1284-12)
         вказано, що мінімальний споживчий бюджет  -  це  набір
продовольчих і непродовольчих товарів та послуг у  натуральному  і
вартісному   вираженні,   що   забезпечує   задоволення   основних
фізіологічних і соціально-культурних потреб людини.
 
     Законом  України   "Про   прожитковий   мінімум"   ( 966-14 ) (966-14)
        
передбачено,   що   прожитковий   мінімум    застосовується    для
встановлення розмірів мінімальної заробітної плати та  мінімальної
пенсії за віком, визначення розмірів соціальної допомоги, допомоги
сім'ям з дітьми, допомоги по  безробіттю,  а  також  стипендій  та
інших соціальних виплат,  виходячи  з  вимог  Конституції  України
( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
         та законів України.
 
     Крім того слід зазначити, що п.2 Постанови Пленуму Верховного
Суду України №9 від  01.11.1996р.  "Про  застосування  Конституції
України при здійсненні правосуддя" ( v0009700-96 ) (v0009700-96)
         передбачено, що
оскільки Конституція України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
        ,  як  зазначено  в  її
статті 8, має найвищу юридичну силу, а її норми є  нормами  прямої
дії, суди при розгляді  конкретних  справ  мають  оцінювати  зміст
будь-якого закону чи іншого нормативно-правового акта з точки зору
його відповідності Конституції України  ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
          і  в  усіх
необхідних випадках застосовувати Конституцію як акт прямої дії.
 
     За  таких   обставин   суди   попередніх   інстанцій   дійшли
правильного висновку про обгрунтованість позовних вимог.
 
     Доводи  касаційної  скарги  зазначених  висновків   суду   не
спростовують і не дають підстав для висновку, що судами першої  та
апеляційної інстанцій при розгляді справи допущені порушення  норм
матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, а  також
допущені порушення норм процесуального права.
 
     Згідно ч.3  ст.220-1  Кодексу  адміністративного  судочинства
України ( 2747-15 ) (2747-15)
         суд касаційної  інстанції  відхиляє  касаційну
скаргу і залишає рішення без  змін,  якщо  відсутні  підстави  для
скасування судового рішення.
 
     Керуючись    ст.ст.220-1,    223,    224,     231     Кодексу
адміністративного   судочинства   України   ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,   колегія
суддів, -
 
     УХВАЛИЛА:
 
     Касаційну скаргу  Пенсійного  фонду  України  у  Гайсинському
районі Вінницької  області  відхилити,  а  постанову  Гайсинського
районного суду Вінницької області  від  26  жовтня  2006  року  та
ухвалу апеляційного суду Вінницької  області  від  11  січня  2007
року - залишити без змін.
 
     Ухвала  набирає  законної  сили  з  моменту  проголошення   і
оскарженню не підлягає.
 
     Судді: