ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     1 листопада 2007  року  у  м.  Києві  колегія  суддів  Вищого
адміністративного суду України в складі:
 
     головуючого-судді: Цуркана М.I.,
 
     суддів:  Амєліна  С.Є.,  Гуріна  М.I.,  Кобилянського   М.Г.,
Юрченка В.В.,
 
     при секретарі - Замезі Ю.I.,
 
     розглянувши  у  відкритому  судовому  засіданні   в   порядку
касаційного  письмового  провадження  адміністративну  справу   за
скаргою представника ОСОБА_1  ОСОБА_2  на  дії  відділу  ДАI  УМВС
України в м. Севастополі за касаційною скаргою  відділу  ДАI  УМВС
України  в  м.  Севастополі  на  ухвалу   апеляційного   суду   м.
Севастополя від 14 квітня 2005 року,
 
                       в с т а н о в и л а:
 
     Відділ  ДАI  УМВС  України  в  м.  Севастополі  звернувся   з
касаційною скаргою на ухвалу апеляційного суду м. Севастополя  від
14 квітня 2005 року  у  справі  за  скаргою  представника  ОСОБА_1
ОСОБА_2 на дії відділу ДАI УМВС України в м. Севастополі.
 
     Зазначає, що представник ОСОБА_1 ОСОБА_2 звернувся до суду зі
скаргою на дії відділу ДАI УМВС  України  в  м.  Севастополі,  яку
мотивував тим, що суб"єкт оскарження неправомірно відмовив йому  в
перереєстрації мотоцикла "Хонда-Магна", 1994 року випуску, а також
неправомірно вилучив в нього свідоцтво про реєстрацію  зазначеного
мотоцикла та номерні знаки,  мотивуючи  тим,  що  номер  шасі  був
змінений.
 
     Рішенням   місцевого   Гагарінського   районного   суду    м.
Севастополя від 31 січня 2005  року  скаргу  представника  ОСОБА_1
ОСОБА_2 було задоволено.
 
     Ухвалою апеляційного суду м. Севастополя від 14  квітня  2005
року апеляційну скаргу відділу ДАI УМВС України в  м.  Севастополі
було залишено без задоволення, а рішення  місцевого  Гагарінського
районного суду м. Севастополя від 31 січня 2005 року без змін.
 
     Вказуючи на допущені, на думку відділу ДАI УМВС України в  м.
Севастополі, судом апеляційної інстанцій  порушення  норм  чинного
процесуального та  матеріального  законодавства,  що  призвело  до
постановлення неправильного судового рішення,  відповідач  просить
скасувати постановлене судове рішення суду  апеляційної  інстанції
та відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1.
 
     Заслухавши суддю-доповідача,  обговоривши  доводи  касаційної
скарги та перевіривши матеріали справи, колегія суддів вважає,  що
касаційна  скарга  підлягає  частковому  задоволенню  з  наступних
підстав.
 
     Судами першої та апеляційної інстанцій при розгляді справи по
суті встановлено, що мотоцикл "Хонда-Магна", 1994 року випуску був
правомірно набутий позивачем 15 травня  2001  року  через  договір
купівлі- продажу №ДТ 606 від 15 травня 2001  року,  через  товарну
біржу "Транспортна"  та  зареєстрований  в  МРЕВ  ДАI  УМВС  в  м.
Севастополі  на  його  ім"я.  При  цьому  проводилася   спеціальна
перевірка вузлів та агрегатів мотоцикла, в  ході  якої  які-небудь
зміни виявлені не були.
 
     26 травня  2004  року  актом  спеціального  дослідження  №54,
проведеного науково-дослідним  експертно-криміналістичним  центром
при УМВС України в м. Севастополі, було встановлено, що номер шасі
зазначеного мотоцикла був змінений  шляхом  механічного  видалення
номера з номерної площадки та переустановки  номерної  таблички  в
кустарних умовах.
 
     У  відкритті  кримінальної  справи  за  даним   фактом   було
відмовлено за п. 2  ст.  6  КПК  України  ( 1001-05 ) (1001-05)
        ,  за  даними
розшуку мотоцикл не значиться.
 
     Задовольняючи скаргу  ОСОБА_1,  суди  першої  та  апеляційної
інстанцій виходили з  того,  що  скаржник  є  власником  мотоцикла
Хонда-Магна", 1994 року випуску, а тому УДАI  УМВС  України  в  м.
Севастополі зобов"язано поставити  на  облік  зазначений  мотоцикл
ОСОБА_1 і видати йому свідоцтво про державну реєстрацію мотоцикла.
 
     З  таким  рішенням  судів  погодитися  не  можна,   оскільки,
висновок про те, що відмовою в  реєстрації  мотоцикла  порушуються
права  ОСОБА_1,  як  власника  даного   транспортного   засобу   є
помилковим,  оскільки   судами   неправильно   застосовано   норми
матеріального права.
 
     Відповідно до п. 6  ст.  4  Закону  України  "Про  власність"
( 697-12 ) (697-12)
         у випадках  і  в  порядку,  встановлених  законодавчими
актами  України,  діяльність  власника  може  бути   обмежено   чи
припинено або власника може бути  зобов'язано  допустити  обмежене
користування його майном іншими особами.
 
     Статтею 34 Закону  України  "Про  дорожній  рух"  ( 3353-12 ) (3353-12)
        
визначено, що державна реєстрація  й  облік  транспортних  засобів
здійснюється органами  Державтоінспекції  Міністерства  внутрішніх
справ України, а порядок такої реєстрації встановлюється Кабінетом
Міністрів України.
 
     Порядок  державної  реєстрації,   перереєстрації   й   обліку
транспортних засобів і видачі реєстраційних документів і  номерних
знаків  установлений  Правилами  державної  реєстрації  й   обліку
автомобілів, автобусів, а також самохідних машин,  сконструйованих
на шасі автомобілів,  мотоциклів  всіх  типів,  марок  і  моделей,
причепів, напівпричепів і  мотоколясок,  затвердженими  постановою
Кабінету Міністрів України N 1388 від 7 вересня 1998 ( 1388-98-п ) (1388-98-п)
        
(далі  -  Правила),  і  Iнструкцією   про   проведення   державної
реєстрації,  перереєстрації   й   обліку   транспортних   засобів,
оформлення й видачі реєстраційних документів, номерних  знаків  на
них і здійснення перевірок реєстраційно-екзаменаційних підрозділів
Державтоінспекції МВС України, затвердженої  наказом  Міністерства
внутрішніх справ України N 335 від  10  квітня  2002  ( z0472-02 ) (z0472-02)
        
(далі - Iнструкція).
 
     У відповідності з пунктом 8 Правил  державної  реєстрації  та
обліку  автомобілів  та  ін.  транспортних   засобів,   реєстрація
транспортних засобів  здійснюється  на  підставі  заяви  власника,
поданої  особисто,  і  документів,  що  посвідчують  його   особу,
правомірність  придбання   транспортного   засобу,   оцінку   його
вартості. Для реєстрації транспортних  засобів,  що  перебували  в
експлуатації і зареєстровані  в  підрозділах  ДАI,  крім  названих
документів,  додається  свідоцтво  про  реєстрацію   транспортного
засобу (технічний паспорт) з відміткою підрозділу ДАI  про  зняття
транспортного засобу з обліку. Перед відчуженням, передачею  такий
транспортний засіб повинен бути знятий з обліку в підрозділі  ДАI.
Відчуження, передача власником придбаних транспортних засобів,  не
зареєстрованих у підрозділах ДАI, не проводиться.
 
     Відповідно до п. 14 Правил  державної  реєстрації  та  обліку
автомобілів автобусів, а також самохідних  машин,  сконструйованих
на шасі автомобілів,  мотоциклів  усіх  видів,  марок  і  моделей,
причепів, напівпричепів та  мотоколясок,  затверджених  постановою
Кабінету Міністрів України від 07.09.98 N 1388  ( 1388-98-п ) (1388-98-п)
        ,  із
наступними змінами та  доповненнями,  чинного  на  час  виникнення
спірних   правовідносин,   транспортні   засоби   із    знищеними,
фальсифікованими  або  підробленими   ідентифікаційними   номерами
вузлів і агрегатів реєстрації, перереєстрації та зняттю  з  обліку
не  підлягають.  Заміна  таких  вузлів   і   агрегатів   на   нові
допускається за наявності повідомлення  органів  внутрішніх  справ
про те, що транспортний засіб у розшуку у  зв'язку  з  угоном  або
крадіжкою не перебуває.
 
     При встановленні наведених фактів судами правильно  та  повно
встановлені фактичні обставини справи, однак при прийнятті рішення
суди допустили порушення норм матеріального права, які призвели до
постановлення незаконних судових рішень.
 
     Відповідно до ст. 229 КАС України ( 2747-15 ) (2747-15)
         суд  касаційної
інстанції має право  скасувати  судові  рішення  судів  першої  та
апеляційної інстанції та ухвалити  нове  рішення,  якщо  обставини
справи  встановлені  правильно  і  повно,  але  при   цьому   суди
допустилися порушення норм матеріального  права,  що  призвело  до
ухвалення незаконного рішення.
 
     Наведені  відповідачем  в  касаційній   скарзі   доводи   про
порушення   судами   першої   та   апеляційної   інстанції    норм
матеріального права, які привели до неправильного вирішення  спору
по суті, знайшли своє підтвердження, тому рішення суду  першої  та
ухвала апеляційної інстанцій підлягають скасуванню.
 
     Керуючись   ст.   ст.   220,   223,    229,    232    Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        , колегія  суддів
Вищого адміністративного суду України
 
                           постановила:
 
     Касаційну скаргу відділу ДАI УМВС України  в  м.  Севастополі
задовольнити частково.
 
     Рішення місцевого Гагарінського районного суду м. Севастополя
від 31 січня 2005 року та ухвалу апеляційного суду м.  Севастополя
від 14 квітня 2005 року скасувати.
 
     В задоволенні скарги  представника  ОСОБА_1  ОСОБА_2  на  дії
відділу ДАI УМВС України в м. Севастополі відмовити.
 
     Ухвала остаточна і оскарженню  не  підлягає,  крім  випадків,
передбачених ст..237 КАС України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
 
     Головуючий: Цуркан М.I.
 
     Судді: Амєлін С.Є.
 
     Гурін М.I.
 
     Кобилянський М.Г.
 
     &nbs p;
 
     Юрченко В.В.