ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                           У Х В А Л А
     і м е н е м  У к р а ї н и
 
     13  лютого 2007 року  м. Київ
     Колегія  суддів  Вищого  адміністративного  суду  України   в
складі:
     головуючого  Смоковича М.I.,
     суддів: Весельської Т.Ф.,  Горбатюка  С.А.,  Мироненко  О.В.,
Чумаченко Т.А.,
     розглянувши в касаційній інстанції  у  попередньому  розгляді
адміністративну справу
     за скаргою ОСОБА_1 на неправомірні дії  Державної  податкової
інспекції у Ленінському районі м. Дніпропетровська (далі -  ДПI  у
Ленінському   районі   м.    Дніпропетровська)    щодо    визнання
неправомірною  відмову  у  збереженні  раніше  встановленої  форми
обліку  платників  податків  та  інших  обов'язкових  платежів  та
зобов'язання зберегти раніше встановлену  форму  обліку  платників
податків та інших обов'язкових платежів  та  внесення  відмітки  в
паспорт  громадянки  України  про  наявність   права   здійснювати
будь-які платежі без ідентифікаційного номера,
     за  касаційною  скаргою   ДПI   у   Ленінському   районі   м.
Дніпропетровська на  рішення  Жовтневого  районного  суду  від  31
березня 2004 року та ухвалу  Апеляційного  суду  Дніпропетровської
області від 28 липня 2004 року,
                      в с т а н о в и л а :
     У січні 2004 року ОСОБА_1 звернулася  в  суд  зі  скаргою  на
неправомірні дії ДПI у Ленінському районі м. Дніпропетровська щодо
визнання неправомірною відмову у  збереженні  раніше  встановленої
форми обліку платників податків та інших обов'язкових платежів  та
зобов'язання зберегти раніше встановлену  форму  обліку  платників
податків та інших обов'язкових платежів  та  внесення  відмітки  в
паспорт  громадянки  України  про  наявність   права   здійснювати
будь-які  платежі  без  ідентифікаційного  номера,   обгрунтовуючи
вимоги тим, що відповідно до Закону України "Про державний  реєстр
фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів"
( 320/94-ВР ) (320/94-ВР)
         вона має таке право.
     Рішенням Жовтневого районного суду від 31 березня 2004  року,
залишеним без зміни ухвалою  Апеляційного  суду  Дніпропетровської
області від 28 липня 2004 року, позов задоволено.
     У   касаційній   скарзі   ДПI   у   Ленінському   районі   м.
Дніпропетровська,   посилаючись   на   порушення    судами    норм
матеріального  і  процесуального  права,  просила  рішення   судів
скасувати та постановити нове рішення про  відмову  у  задоволенні
скарги ОСОБА_1.
     Касаційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а судові
рішення без зміни з наступних підстав.
     Згідно  ст.  67  Конституції   України   кожен   зобов'язаний
сплачувати податки і збори  в  порядку  і  розмірах,  встановлених
законом.
     Відповідно до ч. 2 ст. 1 Закону України "Про внесення змін до
Закону України "Про державний реєстр  фізичних  осіб  -  платників
податків та інших  обов'язкових  платежів"  ( 320/94-ВР ) (320/94-ВР)
          від  16
липня 1999 року №1003 для осіб, які через свої релігійні або  інші
переконання відмовляються від прийняття  ідентифікаційного  номера
та  офіційно  повідомляють  про  це  відповідні  державні  органи,
зберігаються раніше встановлені форми обліку платників податків та
інших обов'язкових платежів. У паспортах зазначених осіб  робиться
відмітка про наявність у них права  здійснювати  будь-які  платежі
без ідентифікаційного номера.
     Тобто, діючим  законодавством  визначено  право  громадян  на
перераховані умови реєстрації фізичних осіб -  платників  податків
та на відмітку про це у паспорті, яке не  може  бути  порушеним  у
зв'язку з відсутністю встановленого  механізму  щодо  установлення
відмітки у паспорті.
     Оскільки частиною  восьмою  статті  5  Закону  визначено,  що 
зміни та уточнення щодо даних, занесених до Державного реєстру під
час реєстрації, вносяться державними  податковими  інспекціями  за
місцем  постійного  проживання   платників   податків   та   інших
обов'язкових платежів, а для осіб, які не мають  постійного  місця
проживання в  Україні,  -  за  місцем  отримання  доходів  або  за
місцезнаходженням іншого об'єкта оподаткування, то  до  визначення
механізму відмітку у паспорті повинна робити податкова  інспекція,
яка проводить державний реєстр фізичних осіб - платників податків.
     За  таких  обставин  висновки  судів  першої  та  апеляційної
інстанцій про те, що позивачка має  право  на  перераховані  умови
реєстрації фізичних осіб - платників податків та на  відмітку  про
це у паспорті є правильними.
     З огляду на викладене, оскаржувані  рішення  ухвалені  судами
без порушень норм процесуального та матеріального права,  підстави
для їх скасування чи зміни відсутні.
     Керуючись статтями 223, 224,  231  Кодексу  адміністративного
судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
        , колегія суддів
 
                        у х в а л и л а :
     Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у Ленінському
районі м. Дніпропетровська залишити без задоволення.
     Рішення Жовтневого районного суду від 31 березня 2004 року та
ухвалу Апеляційного суду Дніпропетровської області  від  28  липня
2004 року по даній справі залишити без зміни.
     Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення, але може
бути оскарженою за  винятковими  обставинами  до  Верховного  Суду
України протягом одного місяця з дня відкриття таких обставин.
     Головуючий  /підпис/  Смокович М.I.
     судді  /підпис/  Весельська Т.Ф.
     /підпис/  Горбатюк С.А.
     /підпис/  Мироненко О.В.
     /підпис/  Чумаченко Т.А.
     З оригіналом згідно
     Суддя:  Смокович М.I.