ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
28 жовтня 2010 року 11:07 № 2а-7435/10/2670
|
Окружний адміністративний суд м. Києва у складі:
Судді Добрянської Я.І.,
Секретаря судового засідання Пономарьов Д.Г.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Колорит"
до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва
про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій
Представники сторін:
від позивача : Бабій К.В. (довіреність від 17.08.2009р. №17/08-10)
від відповідача : Гаркуша К.Р. (довіреність від 28.04.2010р. №2264/9/10)
28.10.2010 р. у судовому засіданні відповідно до п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Колорит" звернулось в Окружний адміністративний суд міста Києва з позовом до Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва про скасування рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 06.04.2010р. №0008322340.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав посилаючись на те, що працівником товариства при оприбуткуванні в касі готівки допущено помилку, яку було виправлено, як це передбачено у Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари(послуги), а тому застосування до позивача штрафних санкцій є безпідставним.
Представник відповідача позов не визнав та зазначив, що при проведенні перевірки було встановлено порушення п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, а тому до позивача застосовані штрафні санкції, що передбачені нормами чинного законодавства за вказане порушення, а тому оскаржуване позивачем рішення не підлягає скасуванню.
Розглянувши подані сторонами документи, заслухавши пояснення їх представників, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позов, об’єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд м. Києва, -
ВСТАНОВИВ:
Уповноваженими особами Лівобережної міжрайонної Державної податкової інспекції м. Дніпропетровська була проведена перевірка магазину, що знаходиться за адресою: Дніпропетровська обл., м. Дніпропетровськ, вул. Винокурова, 1, в яким ТОВ "Торговий Дім "КОЛОРИТ" користувався на підставі договору оренди №02-0109/02 від 02.01.2009 року, для здійснення господарської діяльності. Преревірка проводилась з метою здійснення контролю за порядком ведення касових операцій у національній валюті України підприємствами.
За результатами вказаної перевірки уповноваженими особами Лівобережної міжрайонної Державної податкової інспекції м. Дніпропетровська складено акт №0115/26/53/23/34476834 від 25.03.2010р., в якому встановлено порушення ТОВ "Торговий Дім "КОЛОРИТ" п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004р. №637.
На підставі висновків Акту перевірки від 25.03.2010р ДПІ у Дніпровському районі м. Києва винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 06.04.2010р. №0008322340 на суму 150 055 грн. 00 коп.
Проаналізувавши матеріали справи та пояснення представників сторін, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, що затверджено постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. N 637 (z0040-05)
та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 р. за N 40/10320 (z0040-05)
. уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК). Підприємствам, яким Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (265/95-ВР)
надано право проводити розрахунки готівкою із споживачами без використання РРО та РК і специфіка функціонування яких унеможливлює оформлення ними кожної операції касовим ордером (продаж проїзних і перевізних документів; білетів державних лотерей; квитків на відвідування культурно-спортивних і видовищних закладів тощо), дозволяється оприбутковувати готівку наприкінці робочого дня за сукупністю операцій у цілому за робочий день з оформленням касовими документами і відображенням у відповідній книзі обліку. Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Згідно п. 7.12 зазначеного Положення особлива увага під час перевірки має приділятися встановленню повноти та своєчасності оприбуткування в касах готівкових надходжень, одержаних підприємством (за реалізовану продукцію, продані товари, виконані роботи, надані послуги і за позареалізаційні операції тощо).
В судовому засіданні в силу ст.. 65, 67 судом були допитані свідки, зокрема ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_1, яка працює касиром в ТОВ "Торговий дім "Колорит".
Касир -ОСОБА_3 зазначила, що 19.03.2010р. вона прийняла від кінцевого споживача в якості оплати за реалізовану продукцію (алкогольні напої) суму у розмірі 30 016 грн. 00 коп., що підтверджується прибутковими касовими ордерами та фіскальними чеками.
Дану суму касир оприбуткувала в касу підприємства. При підготовці даної готівки для передачі в банк, з метою інкасації торгівельної виручки, касир помилково провела суму у розмірі 30 016,00 грн, як службове внесення, замість "службової видачі"(службовий документ № 2409 від 19.03.2010р., 12:47 год.).
Для того, щоб виправити помилку вона провела "Службову видачу"на суму 30 016,00 грн. (службовий документ № 2410 від 19.03.2010 12:48 год.), також була проведена "службова видача"в сумі 30 016,00 грн (службовий документ № 2411 від 19.03.2010р № 12:48 год.), яка відповідає сумі готівки, отриманої від кінцевого покупця в розрахунок за реалізований товар.
В X та Z звітах за 19.03.2010р дана помилка відобразилась наступним чином:
Службове внесення –30 016,00 грн.;
Службова видача - 60 032,00 грн.
Як вбачається з матеріалів справи, дана ситуація була зафіксована в пояснювальній записці касира ДФ ТОВ "Торговий Дім "КОЛОРИТ"від 19.03.2010р.
Також, на ДФ ТОВ "Торговий Дім "КОЛОРИТ"була створена комісія, у складі трьох чоловік (головного бухгалтера ОСОБА_4; економіста ОСОБА_5; касира ОСОБА_3), якою був складений акт про скасування помилково проведеної через РРО суми, що наявний в матеріалах справи.
З акту вбачається, що комісією було встановлено вважати суми "службового внесення"30 016 грн (службовий документ № 2409 від 19.03.2010р 12:47 год.) та "службової видачі"30 016,00 грн (службовий документ № 2410 від 19.03.2010р 12:48 год.), як помилково проведені через РРО. "Службова видача"в сумі 30 016,00 (Службовий документ № 2411 від 19.03.2010р. 12:48 год.) відповідає проведеному через РРО розрахунку за реалізований товар та здана як торгівельна виручка в банк.
В ст.. 2 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (265/95-ВР)
визначено, що реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.
Відповідно до вимог п. 4.7 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), що затверджений наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 р. N 614 (z0105-01)
та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 05.02.2001 р. за N 107/5298 (z0107-01)
реєстрація видачі коштів у разі повернення товару (відмови від послуги, прийняття цінностей під заставу, виплати виграшів у державні лотереї та в інших випадках) або скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку здійснюється шляхом реєстрації від'ємної суми тільки в разі забезпечення алгоритмом роботи РРО окремого накопичення у фіскальній пам'яті від'ємних сум розрахунків. Якщо РРО не забезпечує такого накопичення, то дозволяється реєструвати видачу коштів (скасування помилкової суми) за допомогою операції "службова видача". Забороняється реєструвати через РРО від'ємні суми з використанням операції "сторно".
Згідно п. 4.8 зазначеного Порядку Якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, то матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити: - дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги); - відомості про товар (послугу); - суму виданих коштів; - номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).
Такий самий акт складається при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку, де вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа. Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії СГ і зберігаються протягом 3 років. У разі відсутності у СГ бухгалтерії зазначені акти підклеюються на останній сторінці відповідної книги обліку розрахункових операцій.
Отже, відповідно до вимог Порядку № 614, якщо алгоритмом роботи реєстратор передбачено окреме накопичення у фіскальній пам'яті від'ємних сум розрахунків, то така помилкові проведена сума розрахунку скасовується шляхом реєстрації від'ємної суми, а якщо РРО не забезпечу такого накопичення, суб'єкту господарювання дозволяється виправити цю помилку шляхом складанн: відповідного акта і здійснити операцію "службова видача".
Таким чином, суд приходить до висновку, що зі сторони касира була допущена помилка, яка була зразу ж виправлена та яку, було зафіксовано комісією ДФ ТОВ "Торговий Дім "КОЛОРИТ", як це й передбачено законодавством, а тому Товариство своєчасно та в повному обсязі проведено готівку через РРО та касову книгу підприємства за 19.03.2010р., що підтверджується матеріалами справи. А тому оскаржуване рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій підлягає скасуванню.
Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку, що застосування податковим органом санкцій, передбачених за порушення п. 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні є безпідставними та протиправним.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтується її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб’єкт владних повноважень, не довів правомірності прийнятого ним рішення про застосування штрафної (фінансової) санкції у відповідності до вимог чинного законодавства, а саме норму закону, яку обрав відповідач не може бути застосована до даного правопорушення. За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Позивач не заявляв позовну вимогу щодо відшкодування йому судових витрат із сплати судового збору. Тому суд не вирішував питання, в порядку ст. 94 КАС України, щодо розподілу між сторонами судових витрат.
Враховуючи викладене та керуючись ст. ст.71, 97, ст. ст. 158- 163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити
2. Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Дніпровському районі м. Києва про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 06.04.2010р. №0008322340.
постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано (ч. 1 ст. 254 КАС України)
постанова може бути оскаржена до суду апеляційної за правилами, встановленими ст. ст. 185- 187 КАС України.
Дата підписання та складання постанови в повному обсязі –02.11.2010р.