Підготовлено за матеріалами судових справ. 
(с) ЗАТ "ІНФОРМТЕХНОЛОГІЯ".
 
 
                  ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА
 
                             РІШЕННЯ
 
                          ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
N 21/25                                              20.01.2004 р.
 
За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ХХХ"
 
До Державної податкової інспекції у С-ському районі м.Києва
 
Про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення
 
Суддя
 
Представники:
 
Від позивача присутні
Від відповідача присутні
 
                        ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
 
Позивач звернувся з позовом  про  визнання  недійсним  податкового
повідомлення-рішення  ДПІ  у  С-ському  районі  м.  Києва  N 1 від
ХХ.09.03.  Позовні вимоги мотивовані тим, що висновки відповідача,
викладені в акті перевірки від ХХ.09.03 на підставі якого прийняте
оспорюване податкове повідомлення-рішення,  є необгрунтованими  та
суперечать  чинному  законодавству  України.  Позивач  вважає,  що
оскільки при здійсненні букмекерської діяльності, а саме прийнятті
ставок на спортивні події в один день,  а проведення виплат по ним
в інші дні,  то на нього не розповсюджуються  положення  підпункту
10.2.2 п.  10.2 ст.  10 Закону України "Про оподаткування прибутку
підприємств"  ( 334/94-ВР  ) (334/94-ВР)
        та   ним   правомірно   не   утримано
30-відсотковий   податок   з   виплачених  сум  виграшів,  а  тому
визначення йому податкового зобов'язання по податку на прибуток  з
врахуванням штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 160028,50 грн.
на підставі вказаної норми закону вважає безпідставним.
 
Відповідач проти  позову  заперечує,  посилаючись  на  те,  що при
здійсненні  виплат  у  зв'язку  з  виграшем  осіб  по  ставкам  на
спортивні події позивач в порушення вимог п.п.  10.2.2 п. 10.2 ст.
10 Закону України  "Про  оподаткування  прибутку  підприємств"  не
утримував  та  не  вносив  до бюджету 30%  від суми прибутку такої
особи.  У зв'язку з цим відповідачем позивачу визначені  податкові
зобов'язання  по  податку  на прибуток у сумі 160028,50 грн.  Тому
спірне   податкове    повідомлення-рішення    відповідач    вважає
обгрунтованим і таким, що прийняте правомірно, та просить в позові
відмовити (відзив на позов).
 
Дослідивши матеріали справи,  заслухавши  пояснення  представників
сторін, господарський суд, -
 
                            ВСТАНОВИВ:
 
Податковим повідомленням-рішенням ДПІ у С-ському районі м. Києва N
1 від ХХ.09.03 за порушення п.п.  10.2.2 п.  10.2  ст.  10  Закону
України  "Про  оподаткування  прибутку  підприємств" ( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
        
позивачу визначено податкове зобов'язання по податку на прибуток у
сумі 92927,00 грн.  (донарахований основний платіж) та застосовані
штрафні (фінансові) санкції у розмірі - 67101,50 грн., а всього на
загальну суму - 160028,50 грн.
 
Вказане податкове  повідомлення-рішення  прийняте  відповідачем на
підставі акту про результати позапланової документальної перевірки
ТОВ "ХХХ" з питання дотримання вимог законодавства з оподаткування
виграшів за період з ХХ.10.2000 р.  по  ХХ.07.2003  р.,  N  9  від
ХХ.09.03.
 
Копії названих документів наявні в матеріалах справи.
 
Як вказано   в   акті   перевірки   від  ХХ.09.03,  при  перевірці
відповідачем встановлено порушення позивачем п.п.  10.2.2  ст.  10
Закону   України   "Про    оподаткування  прибутку    підприємств"
( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
        . Порушення полягало в наступному:
 
в ході   перевірки   діяльності   ТОВ  "ХХХ"  встановлено,  що  за
перевіряємий період ХХ.10.2000 р.  - ХХ.07.2003  р.  підприємством
утримувалось та перераховувалось до бюджету 30%  від суми прибутку
(виграшу),  що визначалась  як  різниця  між  доходом  та  ставкою
(витратами)   фізичної   особи,   пов'язаними  з  таким  виграшем,
переважно,  не за один робочий день.  Ця операція  підтверджується
картками  гравців  з  зазначеними  видами  ставок  на  прогнозуєму
гравцем подію і збільшуючий коефіцієнт,  касовими чеками на продаж
ставок та покупку (виграш або повернення).
 
До перевірки були надані журнали обліку розрахункових квитанцій, в
яких  ведеться облік руху готівки на суму розрахунків за місяць на
підставі фіскальних звітних чеків. За перевіряємий період дані Z -
звітів зведені в таблиці (Додаток 2 до акту), де:
 
А -  сума проданих ставок;  Б - сума виплати виграшу та повернення
коштів;  В - сума виграшу (як різниця між виграшем і ставкою); в -
сума податку 30% з виграшу, що перераховується до бюджету.
 
Згідно з п.п.  10.2.2 "незалежно  від  положень  підпункту  10.2.1
цього пункту будь-яка особа,  яка здійснює виплату особі у зв'язку
із виграшем у казіно,  бінго, інші ігри у гральних місцях (домах),
зобов'язана утримувати та вносити до бюджету 30% від суми прибутку
такої  особи,  який  визначається  як  різниця  між  її  доходами,
отриманими  у  вигляді  виграшів  за відповідний робочий день,  та
витратами  понесеними  такою  фізичною  особою   протягом   такого
робочого  дня,  пов'язаними  з таким виграшем,  але не більше суми
такого виграшу. Отже, в результаті перевірки відповідачем зроблено
висновок, що можливість зменшення доходу переможця гри передбачена
тільки для тих випадків, коли здійснення витрат на гру і одержання
виграшу   учасником  будуть  подіями  одного  робочого  дня.  Якщо
витрати,  понесені учасником гри в будь-якому  з  попередніх  днів
гри,  вони  не  враховуються у зменшення отриманих ним доходів від
гри в наступні дні.
 
Таким чином,  за  результатами  перевірки  ТОВ  "ХХХ"  встановлено
заниження  суми  податку 30%  від суми виграшу фізичної особи,  що
повинна вноситись до бюджету за період ХХ.01.02 - ХХ.07.03. в сумі
92927 грн.
 
З доводами відповідача та висновками, викладеними у акті перевірки
від 15.09.03 щодо порушення позивачем п.п.  10.2.2 п.  10.2 ст. 10
Закону   України      "Про   оподаткування  прибутку  підприємств"
( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
        , суд не погоджується, виходячи з наступного.
 
Оподаткування доходів  від   грального   бізнесу   проводиться   у
відповідності до п.  10.2 ст. 10 Закону України "Про оподаткування
прибутку підприємств" ( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
        .
 
Згідно з п.п. 10.2.1 п. 10.2 ст. 10 названого Закону ( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
        
платник податку, який здійснює виплату виграшів у латорею або інші
види  ігор чи розиграшів,  які передбачають придбання особою права
на  участь  у  таких  іграх  чи  розіграшах  до   їх   проведення,
зобов'язаний  утримувати  та  вносити  до бюджету 30 відсотків від
суми такий виграшів.
 
Підпунктом 10.2.2 п.  10.2 ст.  10 названого Закону ( 334/94-ВР  ) (334/94-ВР)
        
передбачено,  що  незалежно  від  положень  підпункту 10.2.2 цього
пункту будь-яка особа,  яка здійснює виплату  особі  у  зв'язку  з
виграшем  у  казино,  бінго,  інші ігри у гральних місцях (домах),
зобов'язана утримувати та вносити до  бюджету  30%  суми  прибутку
такої  особи,  який  визначається  як  різниця  між  її  доходами,
отриманими у вигляді виграшів  за  відповідний  робочий  день,  та
витратами,   понесеними  такою  фізичною  особою  протягом  такого
робочого дня,  пов'язаними з таким виграшем,  але не  більше  суми
такого виграшу.
 
Таким чином,   законодавець   встановив   умови  зменшення  доходу
переможця гри при його виплаті такій особі тільки в тих  випадках,
коли  здійснення  витрат  на  гру  та  одержання виграшу гравцем є
подіями одного робочого дня.  В інших  випадках  (коли  здійснення
витрат  на  гру  та одержання виграшу не є подіями одного робочого
дня) оподаткування доходів від грального бізнесу має проводиться у
відповідності до п.п.  10.2.1 п.  10.2 ст.  10 Закону України "Про
оподаткування прибутку підприємств" ( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
        .
 
Як встановлено актом перевірки та вбачається з матеріалів  справи,
позивач  приймав від гравців ставки на спортивні події в одні дні,
а  виплати  сум  виграшів  відбувались  в  іншій   робочий   день.
Відповідачем цей факт не заперечується.
 
За таких обставин виконання позивачем вимог п.п.  10.2.2  п.  10.2
ст.  10   Закону  України "Про оподаткування прибутку підприємств"
( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
          є  неможливим,  а  тому  висновки  відповідача  про
порушення позивачем п.п.  10.2.2 п. 10.2 ст. 10 названого закону є
невірними.
 
Вищенаведене свідчить про те, що висновки та мотивація відповідача
є  безпідставними  та  такими,  що  не  випливають  з  норм права.
Оскільки суд з висновками акту перевірки не  погоджується  підстав
для  визначення  позивачу  податкового  зобов'язання по податку на
прибуток не має,  а тому оспорюване податкове повідомлення-рішення
ДПІ у С-ському районі м.  Києва N 1 від ХХ.09.03 підлягає визнанню
недійсним.
 
Згідно ст.  33  ГПК  України  кожна  сторона  повинна  довести  ті
обставини,  на які вона посилається як на підставу своїх  вимог  і
заперечень.
 
Відповідач не  довів  суду  обставини,  на  які  посилається як на
підставу своїх позовних вимог.
 
У відповідності до ст.  49 ГПК України ( 1798-12  ) (1798-12)
        судові  витрати
покладаються на відповідача.
 
Керуючись ст. ст. 33, 49, 82 - 85 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , -
 
                             ВИРІШИВ:
 
1. Позов задовольнити.
 
2. Визнати   недійсним  податкове  повідомлення-рішення  Державної
податкової інспекції у Солом'янському районі  м.  Києва  N  1  від
ХХ.09.2003 р.
 
3. Стягнути з ДПІ у С-ському районі м. Києва на користь Товариства
з обмеженою відповідальністю  "ХХХ"  судові  витрати  в  сумі  203
(двісті три) грн.
 
4. Рішення  може  бути оскаржено в 10-денний строк в установленому
законом порядку.
 
5. Видати наказ.