Підготовлено за матеріалами судових справ.
(с) ЗАТ "ІНФОРМТЕХНОЛОГІЯ".
 
 
                     АРБІТРАЖНИЙ СУД м. КИЄВА
 
                             РІШЕННЯ
 
                          ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
2000р.
 
За позовом Відкритого акціонерного товариства "ХХХ"
 
До Державного підприємства "УУУ"
 
Про визнання недійсним актів
 
Представники:
від позивача присутні
від відповідача  присутні
 
Рішення винесено відповідно до ст. 77 АПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        .
 
Обставини справи:
 
Позивач звернувся до  суду  з  позовною  заявою,  в  якій  просить
винести  рішення,  яким  визнати  постанову  заступника  головного
держінспектора  України  по  енергонагляду  Н-ського  регіону  від
ХХ.ХХ.2000 № 1 та приписи № 2 від ХХ.ХХ.2000 та № 3 недійсними.
 
Відповідач вимоги  відхилив,  посилаючись  на  їх безпідставність,
оскільки:
 
При роботі енергосистеми  України  з  аварійними  рівнями  частоти
(49,3-49,2  Гц)  Міненерго України своїм Протоколом від 20.12.99р.
вимагало переведення захисної черги АЧР-1 з  уставки  49,0  Гц/0,5
сек  на  уставку  49,1  Гц/0,5  сек  та нарощування її обсягів для
забезпечення надійної роботи енергоблоків АЕС.
 
Невиконання завдань  Н-ської  енергосистеми по переведенню на вищу
уставку АЧР-1,  численних розпоряджень Мінпаливоенерго України  та
ПЕК  "УУУ" ВАТ"ХХХ" на протязі п`яти місяців спричинило відповідні
дії посадових осіб Державної інспекції з енергетичного нагляду  за
режимами  споживання  електричної  та  теплової  енергії  (далі  -
Держенергонагляд).
 
В своїй  діяльності інспектори Держенергонагляду керуються Законом
України " Про електроенергетику " від 16 жовтня 1997р. № 375/97-ВР
( 575/97-ВР ) (575/97-ВР)
         та "Положенням  про  державний  нагляд  за  режимами
споживання   електричної   і   теплової   енергії",   затвердженим
постановою  Кабінету  Міністрів України від 7 серпня 1996р.  № 929
( 929-96-п ) (929-96-п)
         та  змінами  і  доповненнями,  внесеними   постановою
Кабінету  Міністрів від 30 листопада 1998р.  № 1896 ( 1896-98-п ) (1896-98-п)
        ,
якими Держенергонагляду надано право  в  межах  своєї  компетенції
давати споживачам обов`язкові до виконання приписи.
 
Суб`єкти господарської   діяльності   несуть  відповідальність  за
ухилення  від  виконання  або  несвоєчасне  виконання  рішень   чи
приписів  Держенергонагляду  -  штраф  в  розмірі  до  п`яти тисяч
неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
 
При розгляді матеріалів справи встановлено, що:
 
Правовою основою діяльності Державної  інспекції  з  енергетичного
нагляду  за  режимами споживання електричної та теплової енергії є
Закон України "Про електроенергетику" (далі - Закон)( 575/97-ВР ) (575/97-ВР)
        ,
акти   Кабінету   Міністрів  України,  акти  Національної  комісії
регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ України).
 
Відповідно до статті 9 Закону ( 575/97-ВР ) (575/97-ВР)
         Державна  інспекція  з
енергетичного   нагляду  за  режимами  споживання  електричної  та
теплової енергії здійснює державний нагляд в електроенергетиці.
 
Порядок здійснення державного нагляду у відповідності до статті  9
Закону ( 575/97-ВР ) (575/97-ВР)
         встановлений Кабінетом Міністрів України.
 
Положення "Про   державний   енергетичний   нагляд   за   режимами
споживання електричної і  теплової  енергії"  (далі  -  Положення)
затверджено  постановою  Кабінету  Міністрів  України від 7 серпня
1996р.  за № 929 "Про посилення контролю  за  режимами  споживання
електричної  і теплової енергії" ( 929-96-п ) (929-96-п)
         і є обов'язковим для
суб`єктів електроенергетики і споживачів  електричної  і  теплової
енергії усіх форм власності (пункт 1).
 
Інспекція, як  зазначено  у  пункті  другому  Положення,  з  метою
державного енергетичного нагляду за  режимами  споживання  енергії
вправі   здійснювати   організацію  контролю  за  експлуатацією  і
технічним станом  електричних  установок  та  мереж  споживачів  у
частині   надійності   енергопостачання   і  керованості  режимами
енергоспоживання,  забезпечувати виконання заходів щодо управління
режимами споживання електричної і теплової енергії;
 
Інспекція відповідно   до   покладених   функцій  контролює:  стан
системних елементів протиаварійної автоматики,  які встановлені  у
споживачів  та  які  впливають  на надійність роботи електромереж;
готовність споживачів до роботи  в  осінньо-зимовий  період  та  в
період       виникнення      надзвичайних      ситуацій;      стан
оперативно-диспетчерського     управління      енергогосподарством
споживачів;  дотримання  споживачами  та виробниками електричної і
теплової енергії показників якості енергії,  а  також  споживачами
теплової   енергії   кількості   повернення  конденсату  згідно  з
установленими  нормативами  (абзаци  четвертий,  сьомий,  восьмий,
одинадцятий частини другої пункту 4 Положення ( 929-96-п ) (929-96-п)
         ).
 
Як свідчать  матеріали справи регіональне представництво державної
інспекції з нагляду за режимами споживання електричної і  теплової
енергії  Н-ської  електроенергетичної  системи ХХ.ХХ.2000 прийняло
постанову № 101 про накладення штрафу за  порушення  законодавства
про   електроенергетику,  відповідно  до  якої  на  позивача  було
накладено штраф в розмірі 17000 грн.  Підставою щодо  застосування
даного штрафу,  як зазначено в постанові,  було невиконання з боку
ВАТ "ХХХ" вимог припису держенергонагляду Н-ського  регіона  №  00
від ХХ.ХХ.2000.
 
В акті   перевірки   зокрема  зазначено  про  те,  що  ХХ.ХХ.2000.
персоналом ВАТ "ХХХ" була недопущена до роботи бригада МСРЗА  ЗЦЕС
для  зміни  уставки  ЗО  АЧР  на  ПС "ЗАИ" РУ-10 кв.,  чим не були
виконані вимоги припису № 00 від ХХ.ХХ.2000  та  вимога  Міненерго
від  20.12.99.  Як зазначив позивач в заяві,  вказане свідчить про
те, що Комбінату приписано перейти з частоти 50 Гц на частоту 49,1
Гц.
 
Дані вимоги суперечать договору № 2 від ХХ.ХХ.99 у відповідності з
додатком № 4 до якого,  на  підставі  ДОСТА  13109-87  "Вимоги  до
якості   електричної  енергії  в  електричних  мережах  загального
призначення", енергопостачальна орагнізація і Споживач зобов`язані
підтримувати  на  межі  балансової  належності електромережі або в
інших пунктах мережі,  прийняті по  узгодженню  сторін  відхилення
частоти  не  більше  0,4  Гц.  Припис Держенергонагляду зобов`язує
позивача провести відхилення частоти на 0,9 Гц.
 
Враховуючи наведене вимоги обгрунтовані та підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 49, 82 АПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , -
 
                             ВИРІШИВ:
 
Вимоги задовольнити.
 
Визнати недійсною  постанову  головного  держінспектора України по
енергонагляду Н-ського регіону від  ХХ.ХХ.2000  №  00  та  визнати
недійсними приписки № 1 від ХХ.ХХ.2000 та № 2.
 
Стягнути з  р/рахунку  ДП  "УУУ"  на  користь  ВАТ  "ХХХ" 255 грн.
держмита.