Підготовлено за матеріалами судових справ.
(с) ЗАТ "ІНФОРМТЕХНОЛОГІЯ".
 
                     АРБІТРАЖНИЙ СУД м. КИЄВА
 
                          Р І Ш Е Н Н Я
 
                    І М Е Н Е М  У К Р А Ї Н И
 
    27.01.2000 р.
 
За позовом      Приватного підприємства "ХХХ"
 
До              ДПІ у Н-му районі м. Києва, ДПІ у Б-му районі
                м. Києва
 
Про             скасування рішення від ХХ.10.99 р. та зобов'язання
                повернути кошти
 
Представники
 
Від позивача      присутній
 
Від відповідача   присутні
 
Обставини справи
Позивач звернувся  до  суду  з позовною заявою про відміну рішення
ДПІ у Н-му районі м.Києва № ХХХХХ7 від ХХ.10.99 р., акт ДПІ у Б-му
районі  м. Києва № ХХХ9 від ХХ.09.99 р.  та зобов'язання повернути
стягнуті кошти.  Позовні  вимоги  мотивовані  тим,  що  оспорювані
рішення  та акт суперечать Закону України "Про патентування деяких
видів підприємницької діяльності" ( 98/96-ВР ) (98/96-ВР)
        .
 
У відзиві на позовну заяву відповідач проти позову, посилаючись на
те,   що   позивач  здійснював  реалізацію  масла  вершкового  без
придбання  патенту,  чим  порушив вимоги п. 6 ст. 3 закону України
"Про   патентування   деяких   видів  підприємницької  діяльності"
( 98/96-ВР ) (98/96-ВР)
        ,  оскільки   масло   вершкове   не   відноситься   до
класифікації  товарів з назвою "Молоко та молочна продукція,  крім
молока та вершків згущених з добавками та без них",  в  зв'язку  з
тим,  що  згідно  з  номенклатурою  товарів  народного споживання,
затвердженою  наказом  Міністерства статистики України від  14.01.
94 р.  №12 ( v0012202-94 ) (v0012202-94)
        , в розділі 3 "Молокопродукти", молоко і
молочна  продукція  (сири  творожні,  сметана,  вершки,  маслянка,
кефір, ряженка, йогурт, молоко сухе, сироватка) виділені в товарну
групу 008,  а масло тваринне визначено окремими товарними  групами
010 та 011 зазначеного розділу.
 
Дослідивши матеріали  справи та заслухавши пояснення представників
сторін, суд встановив:
 
ХХ.10.99 р.  ДПІ у  Н-му районі м. Києва було прийнято  рішення  №
ХХХХХ7,  згідно  якого  до  позивача  були  застосовані  фінансові
санкції у розмірі 2576 грн.
 
Оспорюване рішення було прийнято на підставі акту перевірки ДПІ  у
Б-му районі м.Києва № ХХХ9 від ХХ.09.99 р.,  в якому зазначено, що
в реалізації знаходиться масло вершкове по ціні 2,1 грн., торговий
патент  відсутній,  чим порушені вимоги  ст. 3 Закону України "Про
патентування    деяких     видів    підприємницької    діяльності"
( 98/96-ВР ) (98/96-ВР)
        .
 
Відповідно до  п. 6  ст. 3 Закону України "Про патентування деяких
видів підприємницької діяльності" ( 98/96-ВР ) (98/96-ВР)
         від  23.03.96 р.  №
98\96-ВР  без  придбання торгового патенту суб'єкти підприємницько
діяльності або їх  структурні  підрозділи  здійснюють  торговельну
діяльність   виключно   з   використанням   таких   видів  товарів
вітчизняного виробництва,  в т.ч.  як молоко і молочна  продукція,
крім молока і вершків сгущених з добавками і без них.
 
Суд не може прийняти до уваги доводи відповідача відносно того, що
масло вершкове не відноситься до класифікації товарів  "Молоко  та
молочна  продукція"  з  посиланням  на те,  що згідно номенклатури
товарів народного споживання,  затвердженої  наказом  Міністерства
статистики  України від 14.01.94 р. ( v0012202-94 ) (v0012202-94)
         масло тваринне
визначено  окремими  товарними  групами,  оскільки  до  матеріалів
справи  залучені  лист  Державного комітету статистики України від
28.10.99 р.  за № 02-01-04\189 та лист Держстандарту  України  від
26.01.2000 р. за  №  20-07\22,  згідно  яких вбачається,  що масло
вершкове відноситься  до  молочної  продукції,  оскільки  під  час
виробництва  останнього  основною сировиною є молоко коров'яче або
вершки із коров'ячого молока.
 
Враховуючи викладене,  а також те,  що   пунктом  6  ст. 3  Закону
України "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності"
( 98/96-ВР ) (98/96-ВР)
         чітко визначено на яку категорію  молочної  продукції
не  розповсюджується  зазначена  норма  Закону  ( 98/96-ВР ) (98/96-ВР)
        ,  суд
вважає,  що  позивачем  не  були   порушені   вимоги   податкового
законодавства,  в зв'язку з чим оспорюване рішення є таким, яке не
відповідає вимогам Закону ( 98/96-ВР ) (98/96-ВР)
        ,  і тому підлягає  визнанню
недійсним.
 
Відносно позовної  вимоги щодо відміни акту перевірки від ХХ.09.99
р.,  суд вважає, що провадження в цій частині підлягає припиненню,
в  зв'язку  з  тим,  що  дані  вимоги  не  підлягають  розгляду  в
арбітражних судах України,  оскільки  акт  перевірки  не  є  актом
ненормативного характеру.
 
Щодо позовної  вимоги про повернення стягнутих коштів,  судом було
встановлено,  що відносно даної вимоги позивачем не було додержано
порядок  доарбітражного  врегулювання спору,  в зв'язку з чим дана
позовна вимога підлягає залишенню без розгляду.
 
Враховуючи викладене, суд вважає вимоги позивача обгрунтованими та
такими,  що  підлягають  задоволенню  в частині визнання недійсним
оспорюваного рішення.
 
 
Керуючись  ст.ст. 33,  49,  п. 1 ст. 80, п. 3 ст. 81, ст.ст. 82-85
АПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        
 
                        В И Р І Ш И В :
 
Позов задовольнити частково.
 
Визнати недійсним рішення ДПІ у Н-му районі  м. Києва № ХХХХХ7 від
ХХ.10.99 р.
 
Стягнути з  ДПІ  у  Н-му  районі  м. Києва  на  користь Приватного
підприємства "ХХХ" 85 грн. державного мита. Видати наказ.
 
В  частині   відміни  акту   перевірки  № ХХХ9   від   ХХ.09.99 р.
провадження у справі припинити.
 
В іншій частині позов залишити без розгляду.