АРБІТРАЖНИЙ СУД м. КИЄВА
 
                          Р І Ш Е Н Н Я
 
                    І М Е Н Е М  У К Р А Ї Н И
 
    28.04.1999 р.
 
За позовом      Акціонерної страхової компанії "ХХХ"
 
До              ДПІ у Н-му районі м. Києва
 
Про             визнання недійсним рішення
 
Представники
 
Від позивача      присутній
 
Від відповідача   присутні
 
Обставини справи
 
Позов подано про визнання недійсним рішення ДПІ у Н-му  районі  м.
Києва від  15.03.1999  р.  №ХХХХХ7  в  частині  стягнення 27927,00
гривень донарахованого внеску до Державного інноваційного фонду та
11298,86   гривень   -  пені  за  невчасне  внесення  платежів  до
Державного інноваційного фонду.  Позовні вимоги мотивовані тим, що
оспорюване  рішення  не  відповідає  вимогам чинного законодавства
України;  в 1998 році СК  "ХХХ"  обчислювала  збір  до  Державного
інноваційного  фонду в розмірі 1%  від валового доходу,  30 %  від
нарахованої  суми  перераховувалося  безпосередньо  до  Державного
інноваційного  фонду  а  70%  від  нарахованої  суми  залишалося в
розпорядженні  підприємства,  як  передбачено  п. 2  Постанови  КМ
України  №  77  ( 77-92-п  ) (77-92-п)
          від  18.02.92 року та п. 3 "Порядку
формування та використання спеціального фонду позабюджетних коштів
цільового призначення" ( v2-02201-92 ) (v2-02201-92)
        .
 
У відзиві  на  позовну  заяву  відповідач  проти  позову заперечує
посилаючись на  те,  що  згідно  статті  29  Закону  України  "Про
Державний   бюджет   України   на  1998  рік"  ( 796/97-ВР  ) (796/97-ВР)
          до
законодавчого врегулювання питань сплати збору до  Фонду  суб'єкти
підприємницької  діяльності незалежно від форм власності сплачують
до Фонду збір в розмірі 1  відсотка  обсягу  реалізації  продукції
(робіт,    послуг)    або    валового   доходу   у   торговельній,
посередницькій, постачальницько-збутовій, банківській та страховій
сферах  діяльності,  зменшеного на суму податку на додану вартість
та акцизного збору;  такий же розмір збору зазначений у статті  15
Закону   України  "Про   Державний  бюджет  України  на  1999 рік"
( 796/97-ВР ) (796/97-ВР)
        .
 
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення  представників
сторін, суд встановив:
 
ХХ.03.1999 р.  ДПІ у Н-му районі м. Києва була здійснена перевірка
позивача на  предмет  дотримання  останнім  вимог  податкового  та
валютного  законодавства  за період з ХХ.01.1998 р.  до ХХ.01.1999
р.(акт  №ХХХХХ5).  В  акті   перевірки   стосовно  позовних  вимог
зазначено,  що  позивач  в  порушення  ст. 29  Закону України "Про
державний бюджет на 1998 рік" ( 796/97-ВР ) (796/97-ВР)
         та п. 2  постанови КМУ
від  18.02.1992  р.  №77  "Про  створення Державного інноваційного
фонду " ( 77-92-п ) (77-92-п)
         обчислював та сплачував збір до  інноваційного
фонду  у  розмірі  0,3 %  від  валового  доходу.  На підставі акту
перевірки відповідачем було прийнято частково оспорюване рішення №
ХХХХХ7  від ХХ.03.99 р.  про стягнення з СК "ХХХ" 27927,00 гривень
донарахованого  внеску  до  Державного  інноваційного   фонду   та
11298,86   гривень   -  пені  за  невчасне  внесення  платежів  до
Державного інноваційного фонду.
 
В 1998  році   СК  "ХХХ"   обчислювала    збір    до    Державного
інноваційного фонду в розмірі 1%  від валового  доходу,  30%   від
нарахованої  суми  перераховувалося  безпосередньо  до  Державного
інноваційного фонду  а  70%  від  нарахованої  суми  залишалося  в
розпорядженні підприємства,  як  передбачено  п.  2  Постанови  КМ
України  №  77  ( 77-92-п ) (77-92-п)
          від  18.02.92  року та п. 3  "Порядку
формування та використання спеціального фонду позабюджетних коштів
цільового призначення" ( v2-02201-92 ) (v2-02201-92)
        .
 
Згідно  ст. 7   Закону   України   "Про    систему  оподаткування"
( 1251-12 ) (1251-12)
         та  ст. 28  Закону  України  "Про  бюджетну    систему
України" ( 512-12 ) (512-12)
         зміна податкових ставок і механізм справляння
податків і зборів не можуть запроваджуватись Законом  України  про
Державний  бюджет на відповідний рік;  Закон України про Державний
бюджет не може вносити зміни до чинного законодавства.
 
За таких обставин,  донарахування  відповідачем  позивачеві  27927
грн. внеску до Державного інноваційного фонду та застосування пені
з посиланням на ст. 29 Закону україни "Про держвний бюджет на 1998
рік"  ( 796/97-ВР  ) (796/97-ВР)
         є невірним,  суперечить вимогам спеціального
законодавства, що регулює податкові відносини та порядок прийняття
і  обсяг  дії  Закону  України про Державний бюджет на відповідний
рік.
 
Враховуючи викладене,  суд вважає позовнівимоги  обгрунтованими  і
такими, що підлягають задоволенню.
 
Керуючись ст. 7   Закону   України  "Про   систему  оподаткування"
( 1251-12 ) (1251-12)
        ,  ст. 28 Закону України "Про бюджетну систему України"
( 512-12 ) (512-12)
        , ст.ст. 33, 49, 82-85 АПК України
 
                        В И Р І Ш И В :
 
Позова задовольнити .