Підготовлено за матеріалами судових справ.
(с) ЗАТ "ІНФОРМТЕХНОЛОГІЯ".
 
                     АРБІТРАЖНИЙ СУД м. КИЄВА
 
                             РІШЕННЯ
 
                          ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
03.02.1999р.
 
За позовом Прокурора Н-ського району ж Києва в/і ДП НВК " ХХХ "
 
До АК " УУУ " М.Київ
 
Про стягнення 229666, 69 грн. та 4076,5 дол. США
 
Представники
Від позивача Присутні
Від відповідача Присутні
 
Обставини справи:
 
Рішення винесено після оголошеної перерви на підставі ст.  77  АПК
України ( 1798-12 ) (1798-12)
        .
 
Прокуратурою Н-ського  району  М.Києва  в  інтересах  НВК  " ХХХ "
пред'явлені вимоги до АК "УУУ"  про  стягнення  заборгованості  по
орендні платі на підставі договору № УУУ/УУ від ХХ.ХХ.95 р. в сумі
177612,64 грн.  Сплатити за Міжнародні польоти по додатковій угоді
в сумі 4076,05 дол. США та амортвідрахуванням в сумі 52054,05 грн.
 
В засідання  суду  представник позивача подав заяву про збільшення
розміру позивних вимог на суму 476511,87 грн.,  що  складаються  з
пені за несвоєчасне розрахування по орендній платі.
 
Відповідачем вимоги       в      частині      орендної      плати,
пені,амортвідрахувань відхилені з посиланням на їх безпідставність
та дострокове закінчення договору,  в частині сплати за міжнародні
польоти признані при наданні оригіналів польотних завдань.
 
При розгляді матеріалів справи встановлено:
 
Між сторонами ХХ.ХХ.95 р.  був укладений договір оренди  №  УУУ/УУ
повітряного судна - Ан-24 б/н УУУУУ Строк дії договору починався з
ХХ.ХХ.95 р.  і закінчувався ХХ.ХХ.97 р.  (п. 1.2 договору). Розмір
орендної  плати обумовлений в протоколі узгодження орендної плати,
який є невід'ємною частиною договору,  Змінюватися  орендна  плата
могла тільки за згодою сторін (п. 1.3 абз. 3 договору).
 
Посилання позивача про збільшення орендної плати згідно проведеної
індексації на ХХ .ХХ.96 р.  основних засобів, безпідставне, так як
п. 3 ст. 10   Закону  України " Про   оренду   державного   майна"
( 2269-12 ) (2269-12)
         вказує,  що умовами зафіксовані в договорі  оренди  на
момент  його підписання зберігають свою силу для сторін на протязі
дії строку  договору.  Наново  прийняті  в  процесі  дії  договору
законодавчі  акти  не  розповсюджують  свою дію на раніш заключені
договори оренди,  якщо вони погіршують положення Орендаря.  Ст. 21
Закону  ( 2269-12 ) (2269-12)
          передбачає  зміну  орендної  плати  за новими
законодавчими актами тільки при письмовій заяві однієї з сторін.
 
З матеріалів справи встановлено,  що ні одна з  сторін  не  надала
заяви про збільшення орендної плати.
 
Наказом №  УУ  від ХХ.ХХ.97 р.  ДДАТ України літак Ан-24 б/н УУУУУ
був зупинений для подальшої експлуатації і актом оцінки технічного
стану  від ХХ.ХХ.97 р.  підписано представниками ДДАТ України було
визначено,  що кінцеве рішення про  подальшу  експлуатацію  літака
можливо  прийняти  тільки після всесторонньої дефекції ПС в умовах
ремпідприємства.
 
В спеціальних експлуатаційних положеннях сертифікату експлуатанта,
котрі  були (частина Е (1)),  надані Авіакомпанії " УУУ " Державним
департаментом  авіаційного  транспорту  України  на   використання
повітряних  суден (дата вступу в силу 15.05.97 р.) повітряне судно
Ан-24  б/н  УУУУУ   відсутнє,   що   свідчать   про   неможливість
використання  відповідного  об'єкту  оренди.  Тому  орендна  плата
повинна бути  сплачена  відповідачем  не  по  ХХ.ХХ.97  р.,  а  по
ХХ.ХХ.97 р. і складає 1096 грн. 92 коп.
 
За міжнародні    польоти    відповідач    розрахувався    повністю
пл.дорученням №УУУУУУ від ХХ.ХХ.98р.
 
Що стосується    амортизаційних    відрахувань,    то    в    акті
прийому-передачі від ХХ.ХХ.95 р. залишкова вартість літака Ан-24 є
нульовою, а проведення робіт по продовженню ресурсу та/або терміну
служби  ПС (згідно роз'яснення ДШ М.Києва) не є ремонтом основного
засобу,  так як не покращує його,  а  лише  надає  власнику  право
використовувати  основний  засіб на додатковий термін часу.  Таким
чином,  витрати  на   подовження   ресурсу   ПС   відносяться   до
нематеріальних  активів  і  не можуть змінювати балансову вартість
ПС.
 
Розглянувши заяву про збільшення позовних вимог в частині пені, то
вона  згідно  Закону України " Про відповідальність за несвоєчасне
виконання  грошових  зобов'язань" ( 543/96-ВР ) (543/96-ВР)
           нараховується  з
розрахунку  подвійної облікової ставки НБУ,яка діяла в період,  за
котрий сплачується пеня.
 
З урахуванням  конкретних  обставин  справи,   ступеня   виконання
боржником  своїх зобов'язань,  відсутності прямих збитків позивача
суд вважає за можливе розмір пені зменшити і стягнути  її  в  сумі
5528 грн.
 
Керуючись ст. 49, ст. 82-84 АПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        ,-
 
ВИРІШИВ:
 
Стягнути з  р/рахунку  АК " УУУ " на користь НВК " ХХХ " 1096 грн.
92 коп. боргу та 5532 грн. пені.
 
Стягнути з р/рахунку АК "УУУ" М.Київ,  в доход державного  бюджету
331 грн. 45 коп. держмита.
 
В решті вимог в позові відмовити.