Підготовлено за матеріалами судових справ.
(с) ЗАТ "ІНФОРМТЕХНОЛОГІЯ".
 
                     АРБІТРАЖНИЙ СУД м. КИЄВА
 
                             РІШЕННЯ
 
                          ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
 
27.02.2001 р.
 
За позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "ХХХ"
 
До Державної податкової інспекції у Н-ному районі м.Києва
 
Про про визнання недійсним рішення
 
Представники:
від позивача присутні
від відповідача присутні
 
Обставини справи:
 
Позивач просить  визнати  недійсним  рішення  ДПІ  у Н-ному районі
м.Києва від ХХ.ХХ.2001р.  № 5 про стягнення до бюджету податку  на
прибуток  у  розмірі 25500,00 гри.  і фінансових санкцій у розмірі
7650,00 грн.
 
Позовні вимоги мотивовано тим,  що при прийнятті спірного  рішення
відповідач безпідставно застосував п.  7.9.1.  ст.7 Закону України
"Про  оподаткування  прибутку  підприємств"  від  28.12.1994р.   №
334/94-ВР ( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
        .
 
Відповідач проти позову заперечує,  посилаючись на те, що оскільки
зворотня фінансова допомога не підпадає під визначення фінансового
кредиту,  то норма п. 7.9.1. не розповсюджується на таку фінансову
допомогу  і  вона  підлягає  оподаткуванню  у  її  одержувача   на
загальних  підставах,  відповідно до п.4.1.6.  як доходи від інших
джерел.
 
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення  представників
сторін,
 
                            встановив:
 
Спірним рішенням  відповідач  донарахував  позивачу  до  сплати  в
бюджет податку на прибуток  в  сумі  25500,00  гри.  та  фінансові
санкції по податку на прибуток в сумі 7650,00 гри.
 
Рішення прийнято  відповідачем  на  підставі  акту  документальної
перевірки  позивача  з   питань   дотримання   вимог   податкового
законодавства від 16.01.2001р. за № 0/00-000.
 
Як вбачається із зазначеного акту підставою для прийняття спірного
рішення став факт не включення до складу валових  витрат  у  липні
2000р.  суми  поворотної матеріальної допомоги у розмірі 85 000,00
грн.,  яка була  отримана  від  ТОВ  "УУУ"  за  договором  №2  від
ХХ.Х.2000р.
 
Як вбачається із матеріалів справи,  договір фінансової допомоги №
2 від ХХ.ХХ.2000р.  відповідає чинному законодавству  і,  зокрема,
вимогам ст.  374 Цивільного кодексу України ( 1540-06 ) (1540-06)
        ,  а відтак
сама   господарська   операція   також   не   суперечить   чинному
законодавству.  Вся  сума  фінансової  допомоги згідно з платіжним
дорученням № 00 від ХХ.ХХ.2000р. була повернута ТОВ "УУУ".
 
Ст. 4 Закону України " Про  оподаткування  прибутку  підприємств "
( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
          визначає вичерпний перелік доходів,  що включаються
до валового доходу.  Серед  вказаного  переліку  доходів  відсутні
доходи у вигляді поворотної фінансової допомоги.
 
Пунктом 4.1.6.  Закону ( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
         встановлено, що валовим доход
включає у тому числі доходи з інших джерел,  зокрема у вигляді сум
безповоротної фінансової допомоги.  Враховуючи те, що законодавець
вже  включив  до  доходів  з  інших  джерел   суми   безповоротної
фінансової  допомоги,  суд  не приймає як безпідставне заперечення
відповідача з посиланням на тс,  що  оскільки  зворотня  фінансова
допомога не підпадає під визначення фінансового кредиту,  то норма
п.7.9.1. ст.7 зазначеного Закону ( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
         не розповсюджується
на  таку  фінансову  допомогу  і  вона підлягає оподаткуванню у її
одержувача на загальних підставах,  відповідно до  ст.4.3.6.  ст.1
Закону ( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
         як доходи від інших джерел.
 
Поворотна фінансова  допомога не може кваліфікуватися як операція,
в результаті здійснення якої виникає боргова вимога в розумінні п.
7.9.1. Закону ( 334/94-ВР ) (334/94-ВР)
        , оскільки у відповідності до Постанови
Верховної  Ради  України  "Про  затвердження  Правил  застосування
Закону   України  "Про  оподаткування  прибутку  підприємств"  від
27.06.1995р.  № 247/94-ВР ( 247/94-ВР ) (247/94-ВР)
         під борговими  вимогами  і
правами  на  виконання  боргових  зобов'язань  розуміються  видані
боргові розписки,  чеки, гарантії, виставлені акредитиви, взяті на
облік,  але  не  оплачені векселі,  а також інші види забезпечення
заборгованості щодо розрахунків з  дебіторами,  які  підтверджують
(гарантують)  надання  оплати  за  реалізовану  продукцію (роботи,
послуги) і не можуть буги фондовою цінністю.
 
Таким чином,  спірне рішення прийнято на підставі  акту,  який  не
відповідає фактичним обставинам.
 
За таких  обставин  суд  вважає  позовні  вимоги  обгрунтованими і
такими, що підлягають задоволенню.
 
Керуючись статтями 33,  35, 49, 82-85,116 АПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        ,
суд -
 
                             ВИРІШИВ:
 
Позов задовольнити.
 
Визнати недійсним  рішення Державної податкової інспекції у Н-ному
районі М.Києва від ХХ.ХХ.2001р.  № 5 про застосування та стягнення
фінансових санкцій за порушення законодавства про оподаткування.
 
Стягнути з Державної податкової інспекції у Н-ному районі м. Києва
на користь Товариства з  обмеженою  відповідальністю  "ХХХ"  85.00
гри. витрат по сплаті державного мита.
 
Видати наказ.