ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
IМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 серпня 2007 р.
№ 11/155-05
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді:
судді:
Поляков Б.М.
Катеринчук Л.Й. (доповідач)
Ткаченко Н.Г.
розглянувши касаційну скаргу
Управління Пенсійного фонду України в м. Ладижин
на рішення
та постанову
господарського суду Вінницької області від 19.05.2005
Житомирського апеляційного господарського суду від 13.10.2005
у справі
господарського суду
№ 11/155-05
Вінницької області
за позовом
Управління Пенсійного фонду України в м. Ладижин
до
відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування
від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань
України у Тростянецькому районі Вінницької області
про
прийняття до заліку витрат та стягнення 1030,16 грн.
в судовому засіданні взяли участь представники :
від позивача
не з'явились
від відповідача
не з'явились
В С Т А Н О В И В :
У березні 2005 року Управління Пенсійного фонду України в м.
Ладижин (далі -УПФУ) звернулося до господарського суду Вінницької
області з позовом до відділення виконавчої дирекції Фонду
соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та
професійних захворювань України у Тростянецькому районі Вінницької
області (далі - ВВД Фонду соціального страхування), в якому
просило прийняти до заліку витрати по виплаті та доставці пенсій
та стягнути 1030,16 грн.
Рішенням господарського суду Донецької області від 19.05.2005
в задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим у справі рішенням, УПФУ
звернулося до Житомирського апеляційного господарського суду з
апеляційною скаргою, в якій просило скасувати рішення суду першої
інстанції та прийняти нове рішення про задоволення позову.
Постановою Житомирського апеляційного господарського суду від
13.10.2005 апеляційну скаргу УПФУ залишено без задоволення,
рішення суду першої інстанції було залишено без змін.
Не погодившись з постановою Житомирського апеляційного
господарського суду від 13.10.2005, УПФУ подало касаційну скаргу,
в якій просило скасувати зазначені рішення суду першої та
постанову суду апеляційної інстанцій, аргументуючи порушенням норм
матеріального права, зокрема, ст.ст. 2,25 Закону України "Про
загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного
випадку на виробництві та професійного захворювання, які
спричинили втрату працездатності" ( 1105-14 ) (1105-14)
, ст. 7 Закону
України "Про страхові тарифи на загальнообов'язкове державне
соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та
професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності"
( 2272-14 ) (2272-14)
, ст. 2 "Основ законодавства України про
загальнообов'язкове державне соціальне страхування".
Розглянувши касаційну скаргу, перевіривши правильність
застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм
процесуального права, Вищий господарський суд України дійшов
висновку, що касаційна скарга УПФУ підлягає задоволенню частково.
Як вже було зазначено вище, УПФУ звернулося до господарського
суду з позовом до ВВД Фонду соціального страхування про прийняття
до заліку витрат по виплаті та доставці пенсій та стягнення
1030,16 грн. Рішення Господарського суду Вінницької області у
даній справі прийнято 19.05.2005. Постанова Житомирського
апеляційного господарського суду у даній справі прийнята
13.10.2005.
01.09.2005 набрав чинності Кодекс адміністративного
судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
.
Відповідно до пункту 6 Прикінцевих та перехідних положень
Кодексу адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
до
початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів
адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно
до Господарського процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
1991
року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні
місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
.
Компетенцію адміністративних судів щодо вирішення
адміністративних справ визначено статтею 17 Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
, згідно пункту 1
частини 1 якої компетенція адміністративних судів поширюється на
спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень
щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових
актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності.
У пункті 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства
України ( 2747-15 ) (2747-15)
зазначено, що справа адміністративної
юрисдикції -це переданий на вирішення адміністративного суду
публічно-правовий спір, у якому хоча б однією зі сторін є орган
виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи
службова особа або інший суб'єкт, який здійснює владні
управлінські функції на основі законодавства, в тому числі на
виконання делегованих повноважень. Пунктом 7 статті 3 цього
Кодексу вичерпно визначено коло суб'єктів владних повноважень, до
яких віднесено органи державної влади, органи місцевого
самоврядування, їхніх посадових чи службових осіб, інших суб'єктів
при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі
законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Позивачем у даній справі є Управління Пенсійного фонду
України в м. Ладижин, яке у спірних правовідносинах виступає не як
суб'єкт господарської діяльності, а як суб'єкт владних
повноважень.
Враховуючи, що позивач є суб'єктом владних повноважень і
оскаржує рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень, то
даний спір підлягає вирішенню за правилами Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
, який як вже
було зазначено набрав чинності 01.09.2005.
Оскільки дану справу господарським судом апеляційної
інстанції розглянуто після набрання чинності Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
за правилами
господарського судочинства, що є порушенням приписів
Господарського процесуального кодексу ( 1798-12 ) (1798-12)
та Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
, то прийнята у
даній справі постанова апеляційної інстанцій підлягає скасуванню.
Враховуючи, що дана справа є адміністративною справою, то
відповідно до приписів пункту 6 Прикінцевих та перехідних положень
Кодексу адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
вона
підлягає розгляду господарським судом за правилами Кодексу
адміністративного судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
.
За таких обставин, дана справа підлягає направленню до
Житомирського апеляційного господарського суду для її розгляду за
правилами Кодексу адміністративного судочинства України
( 2747-15 ) (2747-15)
.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.
111-5,,111-7,111-9,111-11,111-12 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
Вищий
господарський суд України -
П О С Т А Н О В И В :
1. Касаційну скаргу управління Пенсійного фонду України в м.
Ладижин задоволити частково.
2. Постанову Житомирського апеляційного господарського суду
від 13.10.2005 скасувати, справу №11/155-05 направити до
Житомирського апеляційного господарського суду для здійснення
апеляційного розгляду.
Головуючий Б. Поляков
Судді Л. Катеринчук
Н. Ткаченко