ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21.04.2005 Справа N 23/174-04-6531
(ухвалою Судової палати у господарських справах
Верховного Суду України від 16.06.2005
відмовлено у порушенні провадження з перегляду)
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
Усенко Є.А. (головуючого), суддів: Глос О.І., Бакуліної С.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу СДПІ
по роботі з ВПП в Одеській області на постанову Одеського
апеляційного господарського суду від 24.12.2004 у справі
N 23/174-04-6531 господарського суду Одеської області за позовом
Одеської залізниці до СДПІ по роботі з ВПП в Одеській області про
визнання недійсним податкового повідомлення-рішення, в судовому
засіданні взяли участь представники: від позивача - не з'явився,
від відповідача - Михайлюченко С.О., В С Т А Н О В И В:
Рішенням господарського суду Одеської області від 01.11.2004
у справі N 23/174-04-6531 (суддя Владимиренко С.В.), залишеним без
змін постановою Одеського апеляційного господарського суду від
24.12.2004 (судді: Картере В.І., Пироговський В.Т., Жеков В.І.)
позов задоволено: визнано недійсним податкове повідомлення-рішення
СДПІ по роботі з ВПП в Одеській області від 12.08.2004
N 0001540860/0. Стягнуто з СДПІ по роботі з ВПП в Одеській області
на користь позивача витрати по оплаті державного мита у розмірі
85 грн. та 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення
судового процесу.
У касаційній скарзі СДПІ по роботі з ВПП в Одеській області
просить скасувати постанову Одеського апеляційного господарського
суду від 24.12.2004, рішення господарського суду Одеської області
від 01.11.2004 у справі N 23/174-04-6531 та прийняти нове рішення,
яким у задоволенні позову відмовити, посилаючись на порушення
господарським судом апеляційної інстанції норм матеріального і
процесуального права, а саме: абз. 2 ст. 1 Указу Президента
України "Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з
регулювання обігу готівки" від 12.06.95 N 436/95 ( 436/95 ) (436/95)
(зі
змінами і доповненнями), пп. 2.10 п. 2 Положення про ведення
касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого
постановою Правління НБУ від 19.02.2001 N 72 ( z0237-01 ) (z0237-01)
, п. 1,
пп. 2.2, п. 8 Інструкції про порядок застосування штрафних
(фінансових) санкцій органами державної податкової служби,
затвердженої наказом ДПА України від 17.03.2001 N 110 ( z0268-01 ) (z0268-01)
(з наступними змінами і доповненнями) та ст. 43, п. 7 ст. 105
Господарського процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
.
Позивач не скористався своїм процесуальним правом на участь
свого представника у судовому засіданні касаційної інстанції.
Заслухавши пояснення представника відповідача, перевіривши
матеріали справи та проаналізувавши на підставі встановлених в них
фактичних обставин правильність застосування господарським судом
апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права,
колегія суддів Вищого господарського суду України приходить до
висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних
підстав.
Відповідно до ст. 111-7 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
касаційна
інстанція виходить із обставин, встановлених у справі
господарськими судами першої та апеляційної інстанцій, а саме.
Господарськими судами першої та апеляційної інстанцій
встановлено, що СДПІ у Приморському районі м. Одеси було проведено
перевірку Одеського будівельно-монтажного експлуатаційного
управління N 1 служби будівельно-монтажних робіт і цивільних
споруд Одеської залізниці з питань здійснення розрахункових
операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу, за
результатами якої складено акт перевірки від 27.07.2004
N 011439/2515, яким встановлено порушення позивачем п. 2.10
Положення про ведення касових операцій у національній валюті в
Україні ( z0237-01 ) (z0237-01)
, внаслідок неоприбуткування готівки в касі
підприємства з відображенням у касовій книзі в день отримання
готівкових коштів на загальну суму 9293,55 грн.
На підставі вказаного акта перевірки СДПІ по роботі з ВПП в
Одеській області, відповідно до пп. 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону
України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків
перед бюджетами та державними цільовими фондами" від
21.12.2000 N 2181-III ( 2181-14 ) (2181-14)
, пп. 2.10 п. 2 Положення про
ведення касових операцій у національній валюті в Україні
( z0237-01 ) (z0237-01)
та ст. 1 Указу Президента України "Про застосування
штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки"
( 436/95 ) (436/95)
прийнято податкове повідомлення-рішення від 12.08.2004
N 0001540860/0, яким структурному підрозділу позивача - Одеському
будівельно-монтажному експлуатаційному управлінню N 1 служби
будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд Одеської залізниці
визначено суму податкового зобов'язання зі сплати штрафної
(фінансової) санкції у розмірі 46467,75 грн.
Колегія суддів Вищого господарського суду України вважає, що
господарські суди попередніх інстанцій всебічно і повно дослідили
обставини справи і прийшли до правильного висновку щодо законності
і обгрунтованості вимог позивача з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 1 Указу Президента України "Про
застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання
обігу готівки" ( 436/95 ) (436/95)
у разі порушення юридичними особами всіх
форм власності, фізичними особами - громадянами України,
іноземними громадянами та особами без громадянства, які є
суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними
представництвами нерезидентів, через які повністю або частково
здійснюється підприємницька діяльність, норм з регулювання обігу
готівки у національній валюті, що встановлюються Національним
банком України, до них застосовуються фінансові санкції у вигляді
штрафу.
Господарськими судами першої та апеляційної інстанцій
встановлено, що відповідно до Положення про Одеське
будівельно-монтажне експлуатаційне управління N 1 служби
будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд Одеської залізниці -
Одеське будівельно-монтажне експлуатаційне управління N 1 служби
будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд Одеської залізниці є
відокремленим структурним підрозділом Одеської залізниці, який не
має прав юридичної особи, у зв'язку з чим у відповідача були
відсутні підстави для застосування фінансових санкцій,
передбачених Указом Президента України "Про застосування штрафних
санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки" ( 436/95 ) (436/95)
,
до структурного підрозділу позивача.
З врахуванням викладеного та встановленого господарськими
судами першої та апеляційної інстанцій факту відсутності у
Одеського будівельно-монтажного експлуатаційного управління N 1
служби будівельно-монтажних робіт і цивільних споруд Одеської
залізниці статусу юридичної особи висновки господарських судів
щодо безпідставного застосування відповідачем штрафних санкцій до
структурного підрозділу позивача відповідають вимогам чинного
законодавства і фактичним обставинам справи.
З огляду на викладене, постанова Одеського апеляційного
господарського суду від 24.12.2004 у справі N 23/174-04-6531
відповідає вимогам чинного законодавства і фактичним обставинам
справи, у зв'язку з чим підстав для її скасування не вбачається.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 111-5, 111-7, п. 1
ст. 111-9, 111-11 Господарського процесуального кодексу України
( 1798-12 ) (1798-12)
, Вищий господарський суд України П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу СДПІ по роботі з ВПП в Одеській області
залишити без задоволення, а постанову Одеського апеляційного
господарського суду від 24.12.2004 у справі N 23/174-04-6531 -
без змін.