ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
                         ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
18.12.2002                                  Справа N 17/443пд
 
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого                  Щотки С.О.
суддів :                     Семчука В.В.
                             Ткаченко Н.Г.
за участю представників :
від позивача                 Ястремська З.І, Нікітіна Т.В.
від відповідача :            Іванова Г.О.
розглянувши у відкритому     Донецької залізниці
судовому засіданні
касаційну скаргу
на рішення                   від 24.07.2002 р. господарського
                             суду Донецької області
у справі                     № 17/443 пд
за позовом                   Донецької залізниці
до                           Державного відкритого акціонерного
                             товариства Макіївського вантажно-
                             транспортного управління
                             “Макіїввантажтранс” ( далі – ДВАТ
                             МВТУ “Макіїввантажтранс”
з                            переддоговірного спору,
 
                       В С Т А Н О В И В :
 
Рішенням  господарського суду Донецької області від 24.07.2002р.
в  позові  Донецькій  залізниці до ДВАТ МВТУ “Макіїввантажтранс”
щодо   врегулювання  розбіжностей,  які  виникли  при  укладенні
договору  №  1/108  на експлуатацію під’їзних  колій  ДВАТ  МВТУ
“Макіїввантажтранс”  при  станції  Кальміус  відмовлено  з   тих
мотивів, що :
 
-узгодженої редакції акта обстеження під'їзної колії сторони  не
уклали;
 
-нового ЄТП сторонами не розроблено;
 
-підстави  для  направлення відповідачу згаданого  договору  про
експлуатацію залізничної під'їзної колії були відсутні.
 
Не погоджуючись з рішенням суду Донецька залізниця звернулась  з
касаційною  скаргою, в якій просить рішення господарського  суду
Донецької  області скасувати, розглянути спірні пункти  договору
по суті.
 
Донецька залізниця посилається на те, що відмова суду у розгляді
розбіжностей  по  суті спору протирічить чинному  законодавству.
Скаржник   вважає,   що   відповідач  несправедливо   звинувачує
залізницю у тому, що остання ухиляється від розробки нового ЄТП.
 
Заслухавши  пояснення  представників  сторін,  оцінивши   доводи
касаційної  скарги, перевіривши правильність застосування  судом
норм  матеріального  та  процесуального  права,  колегія  суддів
дійшла  висновку,  що касаційна скарга не підлягає  задоволенню,
виходячи з наступного.
 
Відповідно  до  вимог  ст.  21 Закону України  “Про  залізничний
транспорт” взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок  і
умови  експлуатації  залізничних під'їзних  колій,  визначаються
Статутом   залізниць  України  та  укладеними  на  його   основі
договорами.
 
Згідно  ст.  71  Статуту  залізниць України  
( далі – Статут)
експлуатація  залізничних  колій,  які  мають  свої  локомотиви,
повинна  здійснюватись на основі єдиного технологічного  процесу
роботи  під'їзної колії і станції примикання (ЄТП).  Статтею  76
Статуту  встановлено,  що  договір про експлуатацію  залізничної
під'їзної    колії,   розробляється   з   урахуванням    єдиного
технологічного  процесу  роботи  під'їзної  колії  зі   станцією
примикання.     Порядок    розроблення    згаданого     договору
встановлюється Правилами.
 
Відповідно до п. 21 “Правил обслуговування залізничних під'їзних
колій  
( далі – Правила)
договори розробляються з урахуванням
єдиного технологічного процесу.
 
ЄТП  є  технологічною основою договірних відносин між залізницею
та  власником  під'їзної колії ( “Загальні  положення”  Методики
розробки єдиних технологічних процесів роботи під'їзної колії та
станції примикання).
 
Пунктом 3.1 Правил установлено, що проект договору розробляється
залізницею  на підставі акта обстеження під'їзної колії.  Згідно
названої   Методики  до  розробки  ЄТП  проводиться   обстеження
під'їзної колії, про що складається акт відповідної форми.
 
Акт  обстеження  під'їзної  колії від 29.01.02-11.03.2002р.  був
складений  сторонами  для розробки нового ЄТП  та  договору  про
експлуатацію залізничної під'їзної колії.
 
Названий акт від 29.01.02-11.03.2002р. підписаний відповідачем з
мотивованими зауваженням.
 
Сторони не узгодили акта обстеження.
 
Новий ЄТП сторонами не був розроблений.
 
В  судовому  засіданні представник позивача пояснив,  що  проект
нового   ЄТП  залізницею  розроблений  і  надісланий   в   адрес
відповідача, а останній підтвердив факт його отримання.
 
Виходячи   з   викладеного  підстави  для   скасування   рішення
господарського суду Донецької області від 24.07.2002р  відсутні,
доводи   скаржника   про   порушення  матеріального   права   не
заслуговують на увагу і спростовуються вищевикладеним.
 
Керуючись  ст.ст.  111-5,  111-7, 111-9,  111-11  Господарського
процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , Вищий  господарський
суд України
 
                      П О С Т А Н О В И В :
 
Касаційну скаргу Донецької залізниці залишити без задоволення.
 
Рішення  від 24.07.2002 р. господарського суду Донецької області
у справі № 17/443 пд залишити без зміни.
 
Головуючий, суддя   С.Щотка
 
С у д д і           В.Семчук
 
                    Н.Ткаченко