Підготовлено за матеріалами судових справ.
(с) ЗАТ "ІНФОРМТЕХНОЛОГІЯ".
 
                 ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
 
 13.02.2003
 
 
 
     Відкритим акціонерним товариством "ХХХ" ХХ травня  2002  року
заявлений   позов   до  Н-ської  об'єднаної  державної  податкової
інспекції  про  визнання   недійсним   рішення   відповідача   від
ХХ.03.2002  р.  N  01,  яким  позивачеві донараховано 8387062 грн.
акцизного збору за січень 2002 р. та застосовані фінансові санкції
у розмірі 9645121,30 грн.  Позовні вимоги обгрунтовані відсутністю
порушень з боку товариства вимог статей 2,  3,  4 Декрету Кабінету
Міністрів  України "Про акцизний збір" ( 18-92 ) (18-92)
        ,  з огляду на те,
що рішенням господарського  суду  Івано-Франківської  області  від
26.06.2001  р.  у  справі  N 004 позивач зобов'язаний відвантажити
фірмі  ДП  "УУУ"  нафтопродукти,  виготовлені  за  договорами  від
ХХ.06.2001  р.  N 70,  N 71,  N 72,  N 73,  без попередньої сплати
акцизного збору та подання  письмового  підтвердження  банківської
установи  про  перерахування,  оскільки  вироблений,  переданий та
відвантажений  нафтопродукт  не  є  об'єктом  обкладання  акцизним
збором для ВАТ "ХХХ".
 
     Позивач вважав  необгрунтованим  посилання  в акті податкової
служби,  на підставі якого винесене оспорюване  рішення  ОДПІ,  на
приписи   частини   1   статті  5  Закону  України  "Про  усунення
дискримінації   в    оподаткуванні    суб'єктів    підприємницької
діяльності, створених з використанням майна та коштів вітчизняного
походження" ( 1457-14 ) (1457-14)
         та частини 1 статті 19 Закону України "Про
інвестиційну діяльність" ( 1560-12 ) (1560-12)
        .
 
     Рішенням господарського  суду  Івано-Франківської області від
ХХ червня - ХХ липня 2002 р., прийнятим суддею, задоволені позовні
вимоги щодо визнання недійсним рішення Н-ської ОДПІ від ХХ.03.2002
р. N 61 через його невідповідність приписам статей 2, 3, 4 Декрету
Кабінету Міністрів України "Про акцизний збір" ( 18-92 ) (18-92)
        .
 
     Рішення суду  мотивоване  тим,  що  донарахування  позивачеві
акцизного збору є  неправомірним  з  огляду  на  те,  що  рішенням
господарського суду Івано-Франківської області від ХХ.06.2001 р. у
справі  N  004  встановлено,  що  платником  акцизного  збору   за
продукцію,  вироблену, передану або відвантажену ВАТ "НП" згідно з
договорами від ХХ.06.2001 р.  N 70, N 71, N 72, N 73, є контрагент
позивача  ДП  "Фірма  ФА".  Згадане  рішення господарського суду у
справі N 004 не скасоване і є обов'язковим до  виконання  на  всій
території  України,  що  підтверджено  ухвалою господарського суду
Івано-Франківської області  від  ХХ.12.2002  р.,  яка  винесена  з
урахуванням  змін  до  частини  1  статті  5  Закону  України "Про
усунення дискримінації в оподаткуванні  суб'єктів  підприємницької
діяльності, створених з використанням майна та коштів вітчизняного
походження" ( 1457-14 ) (1457-14)
         та частини 1 статті 19 Закону України "Про
інвестиційну діяльність" ( 1560-12 ) (1560-12)
        .
 
     Львівський апеляційний  господарський  суд  постановою від ХХ
жовтня   2002   р.   перевірене   рішення   господарського    суду
Івано-Франківської  області  залишив без змін з тих же підстав,  а
апеляційну  скаргу   Н-ської   об'єднаної   державної   податкової
інспекції залишив без задоволення.
 
     Надвірнянська об'єднана  державна податкова інспекція вважає,
що рішення і постанова апеляційного господарського суду прийняті з
порушенням  матеріального  права.  Просить Вищий господарський суд
України  здійснити  перегляд  матеріалів  справи   у   касаційному
порядку,  скасувати  рішення  і  постанову  у  справі  й відмовити
позивачеві у задоволенні його позовних вимог.
 
     При цьому заявник обгрунтовує касаційну скаргу тим,  що судом
не  враховані  положення  Декрету  Кабінету Міністрів України "Про
акцизний збір" ( 18-92 ) (18-92)
        , приписи якого поширюються на позивача як
платника  акцизного  збору.  Зокрема,  статтею  7 Декрету Кабінету
Міністрів України "Про акцизний збір" передбачена відповідальність
платників  акцизного  збору за правильне обчислення і своєчасність
стягнення акцизного збору до бюджету.
 
     Податкова служба посилається на те,  що судом неправомірно не
взяті  до  уваги  приписи  статті  7  Закону України "Про усунення
дискримінації   в    оподаткуванні    суб'єктів    підприємницької
діяльності, створених з використанням майна та коштів вітчизняного
походження" ( 1457-14 ) (1457-14)
        ,  відповідно до вимог якої судові  рішення
про  застосування до підприємств з іноземними інвестиціями,  їхніх
дочірніх  підприємств,  а  також   філій,   відділень   та   інших
відокремлених  підрозділів  державних гарантій захисту інвестицій,
винесені на підставі законодавчих актів,  зазначених  у  статті  4
цього  Закону,  підлягають  виконанню  виключно  в частині,  що не
суперечить цьому Закону.  Наголошує на тому, що судом не враховані
положення  підпункту  1.2  пункту  1  Рішення Конституційного Суду
України від 29.01.2002 р. у справі N 1-17/2002 ( v001p710-02 ) (v001p710-02)
         (зі
змінами  та  доповненнями,  внесеними Ухвалою Конституційного Суду
України  від  14.03.2002 р.  N  3-уп/2002  ( va03u710-02 ) (va03u710-02)
        ,  якими
визначено,  що  положення  частини  першої статті 5 Закону України
"Про   усунення   дискримінації    в    оподаткуванні    суб'єктів
підприємницької  діяльності,  створених  з  використанням майна та
коштів  вітчизняного  походження"   у   взаємозв'язку   з   іншими
положеннями цього Закону є підставою як для відмови у наданні, так
і для припинення раніше наданих пільг у сфері валютного і  митного
регулювання та справляння податків, зборів (обов'язкових платежів)
підприємствам   з    іноземними    інвестиціями,    їх    дочірнім
підприємствам,  а також філіям,  відділенням,  іншим відокремленим
підрозділам,  включаючи  постійні   представництва   нерезидентів,
незалежно від часу внесення іноземних інвестицій та їх реєстрації.
 
     Крім того,  ДПІ наголошує на приписах статті 1 Закону України
"Про систему оподаткування" ( 1251-12 ) (1251-12)
        ,  якими   передбачено,  що
встановлення   і   скасування   податків  і  зборів  (обов'язкових
платежів) до бюджетів та до державних  цільових  фондів,  а  також
пільг їх платникам здійснюються Верховною Радою України, Верховною
Радою Автономної Республіки Крим і сільськими, селищними, міськими
радами  відповідно  до  цього  Закону,  інших  законів України про
оподаткування.
 
     Генеральна прокуратура  України   на   підставі   статті   29
Господарського   процесуального    кодексу    України  ( 1798-12 ) (1798-12)
        
долучилася до справи на стадії  касаційного  оскарження  постанови
Львівського апеляційного господарського суду.
 
     Позивачем надано  відзив,  у  якому  він просить залишити без
змін постанову апеляційного суду як таку,  що відповідає  приписам
чинного  законодавства,  а  касаційну  скаргу вважає такою,  що не
містить касаційних доводів.
 
     З огляду на зазначене,  керуючись статтями 7  Закону  України
"Про    усунення    дискримінації    в   оподаткуванні   суб'єктів
підприємницької діяльності,  створених з  використанням  майна  та
коштів  вітчизняного  походження"   ( 1457-14 ) (1457-14)
        ,  2-4,  6  Декрету
Кабінету Міністрів  України  "Про акцизний збір"  ( 18-92 ) (18-92)
        ,  108,
111-5,  111-7, 111-9, 111-10, 111-11 Господарського процесуального
кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , Вищий господарський суд
 
                       П О С Т А Н О В И В:
 
     Постанову Львівського апеляційного господарського суду від ХХ
жовтня  2002  року  у  справі  N 000 і рішення господарського суду
Івано-Франківської області від ХХ.06.-ХХ.07.2002 р. скасувати.
 
     У позові відмовити.
 
     Касаційну скаргу  Н-ської  об'єднаної  державної   податкової
інспекції задовольнити.