ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
                         ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
25.09.2002                                      Справа N 28/212
 
Вищий господарський суд України у складі: судді Москаленка  В.С.
– головуючий, суддів Джуня В.В. і Селіваненка В.П. ,
за участю представників:
позивача: Жарікова А.О.
відповідача: Сороці Ю.Ю.
розглянувши  касаційну скаргу державної податкової  інспекції  у
Печерському  районі  м. Києва (далі – ДПІ у  Печерському  районі
м. Києва)
на  рішення  господарського  суду м.  Києва  від  05.11.2001  та
постанову  Київського  апеляційного  господарського   суду   від
15.07.2002
зі справи № 28/212
за   позовом  підприємства  з  іноземними  інвестиціями  “Джиммі
Інтернешнл Трейдінг компані», м. Київ (далі – підприємство)
до ДПІ у Печерському районі м. Києва
 
про   визнання   недійсними   рішення  та  розпоряджень  ДПІ   у
Печерському районі м. Києва
 
                       В С Т А Н О В И В:
 
Рішенням  господарського  суду м. Києва  від  05.11.2001  (суддя
Борисенко І.В.) позовні вимоги підприємства задоволено:  рішення
ДПІ    у    Печерському   районі   м.   Києва   від   04.05.2001
№ 847/26-16/24365226 та розпорядження від 04.05.2001 №№ 1/26-16,
2/26-16,  3/26-16, 4/26-16, 5/26-16, 6/26-16, 7/26-16,  8/26-16,
9/26-16,   10/26-16,  11/26-16,  12/26-16,  13/26-16,  14/26-16,
15/26-16,  16/26-16,  17/26-16,  18/26-16,  19/26-16,  20/26-16,
21/26-16,  22/26-16,  23/26-16,  24/26-16,  25/26-16,  26/26-16,
27/26-16, 28/26-16, 29/26-16 визнано недійсними.
 
Рішення  суду мотивовано правильністю визначення позивачем  суми
експортного відшкодування на підставі пунктів 8.2 та 8.4  статті
8  Закону України “Про податок на додану вартість” ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
        
(далі  –  Закон), обґрунтованістю ведення підприємством  єдиного
податкового  обліку,  а також безпідставністю  посилання  ДПІ  у
Печерському  районі  м. Києва на порушення підприємством  пункту
11.29  статті  11 Закону. Суми застосованих штрафних  санкцій  з
податку  на додану вартість у розмірі 25% - 120 433,5 гривні  та
10%   -   102   908,  4  гривень,  на  думку  суду,  взагалі   є
незрозумілими, оскільки жодна з них не становить 25% або 10% від
суми донарахованого податкового зобов’язання.
 
Суд  посилається також на постанову слідчого податкової  міліції
ДПІ  у  Печерському  районі м. Києва, якою  закрито  кримінальну
справу стосовно головного бухгалтера підприємства за відсутністю
в  її  діях  складу  злочину, а так само на висновок  Київського
науково-дослідного інституту судових експертиз,  згідно  з  яким
постанови Кабінету Міністрів України від 26.02.99 № 271  та  від
12.05.99 № 805 не поширюються на діяльність підприємства.
 
Постановою  Київського  апеляційного  господарського  суду   від
15.07.2002, прийнятою колегією судів у складі: Островича С.Е.  –
головуючого, суддів Сотнікова С.В. і Волинця А.П. , рішення суду
залишено без зміни з тих же підстав.
 
У  касаційні скарзі до Вищого господарського суду України ДПІ  у
Печерському   районі   м.  Києва  посилається   на   неправильне
застосування судовими інстанціями статей 1 і 2 Указу  Президента
України     від    02.12.98    №    1328/98    “Про    підтримку
сільськогосподарських  товаровиробників”,   а   також   приписів
постанови  Кабінету Міністрів України від 26.02.99  №  271  “Про
Порядок  акумуляції  та використання коштів,  які  нараховуються
сільськогосподарськими товаровиробниками - платниками податку на
додану  вартість щодо операцій з продажу товарів (робіт, послуг)
власного  виробництва,  включаючи  продукцію  (крім  підакцизних
товарів),   виготовлену  на  давальницьких  умовах  із   власної
сільськогосподарської сировини”.
 
Перевіривши  повноту встановлення обставин справи і правильність
застосування   судовими   інстанціями   норм   матеріального   і
процесуального  права  та  заслухавши  пояснення   представників
сторін,  Вищий  господарський суд України  дійшов  висновку  про
відповідність оскаржуваних судових актів вимогам закону з огляду
на таке.
 
Судами  першої  та  апеляційної інстанцій було  встановлено,  що
підприємство  протягом 1999-2000 років здійснювало діяльність  з
розведення, відгодівлі великої рогатої худоби та продажу  її  на
експорт,   що   підтверджується  відповідними   вантажно-митними
деклараціями.
 
Рішенням  ДПІ  у  Печерському районі  м.  Києва  від  04.05.2001
№  847/26-16/24365226  підприємству за  порушення  пункту  11.29
статті 11 Закону донараховано податок на додану вартість у  сумі
285  973  гривні, зменшено податковий кредит на суму 1  224  845
гривень та застосовано відповідні штрафні санкції у розмірі  25%
- 120 433,5 гривні та 10% - 102 908, 4 гривень.
 
Розпорядженнями  ДПІ у Печерському районі м.  Києва  №  1/26-16,
2/26-16,  3/26-16, 4/26-16, 5/26-16, 6/26-16, 7/26-16,  8/26-16,
9/26-16,   10/26-16,  11/26-16,  12/26-16,  13/26-16,  14/26-16,
15/26-16,  16/26-16,  17/26-16,  18/26-16,  19/26-16,  20/26-16,
21/26-16,  22/26-16,  23/26-16,  24/26-16,  25/26-16,  26/26-16,
27/26-16,  28/26-16,  29/26-16 від 04.05.2001  внесено  зміни  у
визначені   суми   податку   на   додану   вартість,    заявлені
підприємством до бюджетного відшкодування в 1999-2000 роках.
 
Судовими   інстанціями   зроблено   правильний   висновок   щодо
безпідставності посилання ДПІ у Печерському районі м.  Києва  на
порушення підприємством пункту 11.29 статті 11 Закону,  яким  не
встановлюються    обмеження    щодо    розрахунку    експортного
відшкодування  податку  на додану вартість  з  операцій  продажу
м'яса живою вагою.
 
Відповідно  до  підпункту  6.2.1  пункту  6.2  статті  6  Закону
операції  з  продажу  товарів, що були  вивезені  (експортовані)
платником   податку   за   межі   митної   території    України,
оподатковуються податком на додану вартість за нульовою ставкою.
 
Згідно  з  пунктом  8.1  статті 8 Закону платник  податку,  який
здійснює  операції  з  вивезення (пересилання)  товарів  (робіт,
послуг)  за  межі  митної території України  (експорт)  і  подає
розрахунок  експортного відшкодування за наслідками  податкового
місяця, має право на отримання такого відшкодування протягом  30
календарних днів з дня подання відповідного розрахунку.
 
Пунктом 8.2 статті 8 Закону передбачено, що для визначення  суми
експортного  відшкодування згідно з пунктом 8.4 цієї  статті  до
складу  податкового кредиту включаються суми  податку,  фактично
сплачені  платником податку - експортером коштами у складі  ціни
придбаних  товарів (робіт, послуг), у інших платників податку  -
постачальників  таких  товарів (робіт,  послуг),  вартість  яких
відноситься  до валових витрат виробництва (обігу) або  підлягає
амортизації,  починаючи  з  першого  числа  звітного  місяця  та
закінчуючи  днем  подання розрахунку експортного  відшкодування,
включаючи такий день.
 
Посилання  ДПІ  у  Печерському районі м.  Києва  на  неправильне
застосування судовими інстанціями приписів статей 1  і  2  Указу
Президента  України  від  02.12.98  №  1328/98  “Про   підтримку
сільськогосподарських  товаровиробників” та  постанови  Кабінету
Міністрів України від 26.02.99 № 271 “Про Порядок акумуляції  та
використання  коштів,  які нараховуються  сільськогосподарськими
товаровиробниками - платниками податку на додану  вартість  щодо
операцій з продажу товарів (робіт, послуг) власного виробництва,
включаючи  продукцію (крім підакцизних товарів), виготовлену  на
давальницьких умовах із власної сільськогосподарської  сировини”
необґрунтоване,  оскільки підприємство реалізувало  м’ясо  живою
вагою  і дія цих нормативних актів не поширювалась на діяльність
підприємства.
 
До  того  ж  рішення  ДПІ  у Печерському  районі  м.  Києва  від
04.05.2001   №  847/26-16/24365226  прийнято  з  посиланням   на
порушення позивачем пункту 11.29 статті 11 Закону, а не приписів
названих  постанови  та указу, який втратив  чинність  згідно  з
Указом Президента України від 23.05.2000 № 696/2000.
 
Разом  з  тим  ДПІ у Печерському районі м. Києва не оскаржуються
висновки   суду  у  частині  необґрунтованого  розрахунку   суми
штрафних   санкцій   та  необґрунтованості   посилання   ДПІ   у
Печерському районі м. Києва в оспорюваному рішенні на  порушення
підприємством пункту 11.29 статті 11 Закону.
 
За  таких  обставин  судовими  інстанціями  зроблено  правильний
висновок щодо неправомірності рішення відповідача від 04.05.2001
№  847/26-16/24365226,  а  також  розпоряджень  відповідача  про
внесення  змін  у  визначену платником суму  податку  на  додану
вартість,  заявлену підприємством до бюджетного відшкодування  в
1999 – 2000 роках.
 
Враховуючи   наведене  та  керуюсь  статтями  111-9   і   111-11
Господарського процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , Вищий
господарський суд України
 
                      П О С Т А Н О В И В:
 
Рішення господарського суду м. Києва від 05.11.2001 та постанову
Київського  апеляційного господарського суду від  15.07.2002  зі
справи  №  28/212  залишити без зміни, а  касаційну  скаргу  без
задоволення.
 
Суддя                                             В. Москаленко
 
Суддя                                             В. Джунь
 
Суддя                                             В. Селіваненко