ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
                         ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
19.03.2002                              Справа N 2-19/5891-2001
 
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого ОвечкінаВ.Е.
суддів:Мілевського Й.Р. Чернова Є.В.
за участю прокурора Генеральної прокуратури України Солодюк І.С.
розглянув касаційне подання Сімферопольського міжрайонного приро
доохоронного прокурора
на постанову                 від 24.10.- 7.11.2001 року
у справі                     № 2-19/589.1-2001
Севастопольського апеляційного господарського суду
за позовом                   Сімферопольського міжрайонного
                             природоохоронного прокурора в
                             інтересах держави в особі 
                             Республіканського комітету по
                             охороні навколишнього середовища
                             та природних ресурсів
до                           Науково-виробничого підприємства
                             “Еко-техніка“
 
про   стягнення 13046,4 грн.
 
                       В С Т А Н О В И В:
 
Ухвалою    господарського   суду   АР   Крим   від    04.09.2001
№  2-19/589.1-2001 (суддя Латинін О.А.) припинено провадження  у
справі     за     позовом     Сімферопольського     міжрайонного
природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі  органу,
уповноваженого   державою  здійснювати  відповідні   функції   -
Республіканського комітету з охорони навколишнього середовища та
природних   ресурсів  про  стягнення  13046,  4   грн.   з   НІШ
“Екотехніка”  на  тій  підстав, що вказаний Комітет  ліквідовано
постановою Верховної Ради АР Крим від 20.12.2000, при  винесенні
ухвали  суд  керувався п. 6 ст. 80 Господарського процесуального
кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        .
 
Постановою  Севастопольського апеляційного  господарського  суду
від 24.10.-07.11.2001 вказана ухвала місцевого суду залишена без
змін з тих же підстав.
 
Касаційним   поданням  Сімферопольський  міжрайонний  природоохо
ронний   прокурор  просить  Вищий  господарський   суд   України
скасувати  ухвалу  місцевого  та  постанову  апеляційного  судів
вважаючи   їх   такими,  що  не  відповідають  вимогам   чинного
законодавства  і  передати справу на новий розгляд  суду  першої
інстанції. На порушення ч. 2 ст. 4 Господарського процесуального
кодексу  України ( 1798-12 ) (1798-12)
         суд застосував постанову  Верховної
Ради АР Крим, яка не відповідає законодавству України.
 
Колегія   суддів,   перевіривши   наявні   матеріали   (фактичні
обставини)  справи на предмет правильності їх  юридичної  оцінки
судами  при  прийнятті  оскаржених  ухвали  і  постанови  дійшла
висновку,  що  вони  підлягають скасуванню, а касаційне  подання
задоволенню з наступних підстав.
 
Відповідно  до  ст.  106  Конституції  України  ( 254к/96-ВР  ) (254к/96-ВР)
        
Президент  України утворює, ліквідує та реорганізує міністерства
та  інші  центральні  органи виконавчої  влади,  діючи  в  межах
коштів, передбачених на утримування органів виконавчої влади.
 
Указом  Президента України від 15.12.99 № 1573/99 “Про  зміни  в
структурі   центральних  органів  виконавчої   влади”   утворено
Міністерство  екології  та природних ресурсів  України  на  базі
Міністерства  охорони  навколишнього  природного  середовища  та
ядерної безпеки України та інших комітетів і управлінь.
 
Указом  Президента України від 29.05.2000 № 724/2000 затверджено
Положення  про  Міністерство  екології  та  природних   ресурсів
України  і  установлено, що Міністерство екології  та  природних
ресурсів   України   є  правонаступником  Міністерства   охорони
навколишнього природного середовища та ядерної безпеки  України.
Згідно    Положенню   Мінекоресурсів   України   є    спеціально
уповноваженим  центральним  органом виконавчої  влади  з  питань
екології  та  природних  ресурсів і здійснює  свої  повноваження
безпосередньо та через спеціально уповноважений орган виконавчої
влади  у  сфері  екології  та природних  ресурсів  в  Автономній
Республіці  Крим, інші його територіальні органи. Мінекоресурсів
та  його  територіальні  органі утримуються  за  рахунок  коштів
Державного бюджету України.
 
Відповідно до Положення про Республіканський комітет  з  охорони
навколишнього   середовища  та  природних  ресурсів   Автономної
Республіки  Крим,  затв.  постановою  Ради  Міністрів  АРК   від
25.08.98  №  260/13  та  Положення про Республіканський  комітет
Автономної  Республіки  Крим з екології та  природних  ресурсів,
затв.  постановою Ради Міністрів АРК від 23.01.2001 № 21 Комітет
є  спеціально  уповноваженим органом виконавчої  влади  в  сфері
екології  та природних ресурсів в Автономній Республіці  Крим  і
входить  в  сферу управління Міністерства екології та  природних
ресурсів України.
 
Конституцією  Автономної Республіки  Крим  (п.  23  ст.  26)  до
компетенції  Верховної  Ради  АР  Крим  віднесено  утворення   і
ліквідацію  міністерств та республіканських комітетів Автономної
Республіки Крим в межах коштів, передбачених бюджетом Автономної
Республіки Крим.
 
Наведені   обставини:  наявність  правонаступництва  в   системі
Мінеко-ресурсів   України   та   входження   до   цієї   системи
Республіканського  комітету  АР Крим  з  екології  та  природних
ресурсів, який утримується за рахунок Державного бюджету України
свідчать  про  недотримання  господарським  судом  АР   Крим   і
Севастопольським  апеляційним господарським  судом  вимог  ч.  2
ст. 4 Господарського процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        ,
застосувавши  постанову Верховної Ради АР  Крим  від  20.12.2000
№ 1599-2/2000 як підставу для припинення провадження у справі.
 
Клопотання прокурора, подавшого позов, про зміну назви  позивача
у  справі  -  Республіканського комітету з охорони навколишнього
середовища  і природних ресурсів Автономної Республіки  Крим  на
Республіканський комітет Автономної Республіки Крим з екологи та
природних  ресурсів  місцевим і апеляційним судом  залишено  без
розгляду.
 
За  таких  обставин  спірні ухвала і постанова  не  відповідають
вимогам законодавства і тому підлягають скасуванню.
 
При  новому  розгляді справи слід врахувати наведене і  вирішити
спір відповідно до вимог матеріального і процесуального права.
 
Керуючись  ст.ст.  111-5,  111-7, 111-9-  111-11  Господарського
процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , Вищий  господарський
суд України
 
                      П О С Т А Н О В И В:
 
1.Касаційне  подання  Сімферопольського міжрайонного  природоохо
ронного прокурора задовольнити.
 
2.Ухвалу  господарського  суду Автономної  Республіки  Крим  від
04.09.2001    і    постанову   Севастопольського    апеляційного
господарського   суду   від  24.10.  -   07.11.2001   у   справі
№ 2-19/589.1-2001 скасувати.
 
Справу  передати на новий розгляд господарському суду Автономної
Республіки Крим.