ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24.01.2002 Справа N 21/93
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
Головуючого В.Овечкіна
Суддів: Є.Чернова
Й.Мілевського
за участю
представників:
позивача Н. Скляренка - начальника юридичного
відділу
відповідача С.Зенкин - начальник відділу
маркетингу, С.Соколова -
вед.юрисконсульт
розглянув Донецької залізниці
касаційну скаргу
у справі № 21/93
за позовом Донецької залізниці
до Державного ВАТ “Шахтоуправління
Донбас“
Про стягнення 10366,40 грн.
ВСТАНОВИЛА:
Рішенням господарського суду Донецької області від 04.04.2001
року суддя Матюхін В.І. позовні вимоги задоволені.
Колегія суддів Донецького апеляційного суду у складі головуючого
Гу-реєва Ю.М., суддів Кулебякіна О.С. та Колядко Т.М.,
здійснюючи апеляційну перевірку в зв'язку зі скаргою позивача
постановою від 25.09.2001року рішення суду скасовано, у позові
відмовлено.
Донецька залізниця з постановою у справі не згодна, просить її
скасувати, позовні вимоги задовольнити, посилаючись на те, що
факт подачі вагонів підтверджується пам'ятками
приймоздавальника; вагони відповідачу в дійсності не подавалися
на пряму, а через ВАТ “Пролетарське ПТУ” з розміткою” вагонів по
кожному конкретному вантажовідправнику.
Перевіривши матеріали справи, колегія суддів встановила
наступне.
Донецька залізниця звернулась з позовом про стягнення штрафу за
невиконання плану перевезень у серпні 2000 року.
Як вбачається з матеріалів справи залізницею штраф нарахований
на підставі даних облікових карток № № 2226, 2227, 3410, 3859-А,
2912-А за серпень 2000 року.
Не приймається до уваги посилання пам'ятки приймоздавальника,
дані облікових карток, оскільки оцінка доказів не є компетенцією
касаційної інстанції, порушення норм Закону позивачем не
доведено.
Поряд з цим із цих карток видно, що до них внесені відомості,
які свідчать про надання вагонів володарю колії - ВАТ
“Пролетарське ПТУ”, а не відповідачеві.
Донецькою залізницею не представлено доказів відмови відповідача
від вагонів, передбачених планом перевезення і заявками.
Згідно ст. 106 Статуту залізниць України ( 457-98-п ) (457-98-п)
вантажовідправник несе відповідальність за невикористання
вагонів, які подані під завантаження.
Оскільки план перевезень укладено з вантажовідправником
(відповідачем), а подання вагонів відповідачу здійснювалося
через володаря під'їзних колій, який не здійснив подання вагонів
в запланованій кількості, то на відповідача не може бути
покладена відповідальність за невиконання плану перевезень,
оскільки вина відповідача згідно ст. 209 ЦК України ( 435-15 ) (435-15)
не доведена.
Суд обгрунтовано відхилив доводи позивача щодо “розмітки”
вагонів, оскільки вони не можуть вважатись доказом дійсного
подання зазначеної у “розмітці” кількості вагонів
вантажовідправнику.
Враховуючи наведене, колегія суддів вважає, що постанова
Донецького апеляційного суду у справі відповідає положенням та
вимогам чинного законодавства, підстав для її скасування або
зміни не вбачається.
Виходячи з викладеного, керуючись ст.ст. 97, 111-7, 111-9,
111-3,
ПОСТАНОВИЛА:
Постанову від 25.09.2001року Донецького апеляційного
господарського суду у справі № 21/93 залишити без зміни, а
касаційну скаргу без задоволення.