КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01025, м.Київ, пров. Рильський, 8 т. (044) 278-46-14
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
|
03.09.2008 № 2/655-40/576
|
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Кондес Л.О.
суддів:
при секретарі:
За участю представників:
від позивача - Чубук Є.А. (за дов.),
від відповідача 1 - Мазуренко М.В. (за дов.),
від відповідача 2 - Савельічев О.В. (за дов.),
від відповідача 3 - не з"явився,
від третьої особи 1 - не з"явився,
від третьої особи 2 - Уланов І.В. (за дов.),
від третьої особи 3 - не з"явився,
від третьої особи 4 - не з"явився,
від прокуратури - прокурор відділу прокуратури м.Києва Висоцька О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства (далі - ВАТ) "Київський радіозавод"
на рішення Господарського суду м.Києва від 15.02.2008
у справі № 2/655-40/576
за позовом ВАТ "Київський радіозавод"
до 1. Державного підприємства (далі - ДП) "Виробниче об"єднання "Київський радіозавод"
2. Приватного підприємства (далі - ПП) "Ювента-Гласс"
3. Комунального підприємства (далі - КП) "Київське міське бюро технічної інвертаризації та реєстрації права власності на об"єкти нерухомого майна"
третя особа відповідача 1. Національне космічне агентство України
2. Фонд державного майна України
3. Міністерство промислової політики України
4. Державна акціонерна холдингова компанія "Київський радіозавод"
про визнання власності, витребування майна та спонукання до вчинення дій
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Господарського суду м.Києва від 15.02.2008 у справі №2/655-40/579 у задоволенні позову Відкритого акціонерного товариства "Київський радіозавод" до Державного підприємства "Виробниче об’єднання "Київський радіозавод" (відповідач-1), Приватного підприємства "Ювента Гласс" (відповідач-2), Комунального підприємства "Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна" (відповідач-3), треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Національне космічне агентство України (третя особа – 1), Фонд державного майна України (третя особа – 2), Міністерство промислової політики України (третя особа – 3), ДАХК "Київський радіозавод" (третя особа – 4) про визнання права власності, витребування майна та спонукання до вчинення дій відмовлено повністю.
Оскаржуване рішення мотивовано тим, що розбіжності щодо ідентифікації майна, допущені при складанні розподільчих та передавальних балансів, є наслідком помилки при здійсненні інвентаризації майна, що унеможливлює встановлення юридичного факту здійснення корпоратизації конкретного об’єкту. Зважаючи на те, що здійснення корпоратизації майна проводиться у порядку та органами, визначеними законом, то за відсутності правовстановлюючого документу про корпоратизацію об’єкту, у суду відсутні правові підстави для визнання переліку №2 необоротних активів, що підлягають експертній оцінці Державного підприємства "Київський радіозавод", затвердженого рішенням комісії з приватизації (корпоратизації), правовстановлюючим документом, на підставі якого у Відкритого акціонерного товариства "Київський радіозавод" виникло право власності на частину будинку корпусу 3-3А (площею 7148 кв.м., поз. 405 та 406 за актом, інв. № 400003), розташованого за адресою вул. Бориспільська, 9, м.Київ, 02099. Судом відмовлено в задоволенні позовних вимог щодо відповідача–2 про зобов’язання останнього негайно звільнити вищезазначене приміщення, оскільки ПП "Ювента Гласс" набуло право власності на це приміщення на підставі чинного договору купівлі-продажу нерухомості від 27.12.2002. Позовні вимоги до Комунального підприємства "Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна" (відповідач-3) зареєструвати право власності на об’єкт нерухомого майна не були задоволені, оскільки судом не визнано право власності позивача на зазначений об’єкт.
Не погодившись з рішенням суду, ВАТ "Київський радіозавод" звернулося з апеляційною скаргою до Київського апеляційного господарського суду, в якій просить скасувати рішення Господарського суду м.Києва від 15.02.2008 у справі №2/655-40/576 та прийняти нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги ВАТ "Київський радіозавод".
Скаргу мотивовано, зокрема, тим, що місцевим судом при винесенні оскаржуваного рішення невірно оцінені надані докази, а також залишені поза увагою раніше прийняті рішення та постанови, які набрали законної сили, безпосередньо стосуються предмету спору та не потребують додаткового доказування. В додаткових поясненнях суду позивач зазначив, що порядок проведення реорганізації ДП "ВО "Київський радіозавод" та подальша передача майна підприємства детально досліджувалась в межах господарської справи № 38/285 та адміністративної справи № 41/444-А.
У запереченнях на апеляційну скаргу ДП "ВО "Київський радіозавод" (вих.№ 71 від 14.04.2008) вважає рішення Господарського суду м.Києва від 15.02.2008 у справі №2/655-40/576 законним та обґрунтованим, просить залишити його без змін, а апеляційну скаргу без задоволення. Зокрема, відповідач-1 зазначає, що позивач не надав правовстановлюючих документів на спірне майно.
У відзиві на апеляційну скаргу (отримано 11.04.2008) приватне підприємство "Ювента Гласс" (відповідач-2) просить залишити рішення Господарського суду м.Києва від 15.02.2008 у справі № 2/655-40/576 без змін, а скаргу ВАТ "Київський радіозавод" без задоволення. Відповідач-2 зазначає, що вимоги позивача стосуються частин корпусів №3А та №3, в обґрунтування яких позивач посилається на акт приймання-передачі нерухомого майна у власність ВАТ Київський радіозавод" від 08.08.2003 (затверджений наказом НКАУ від 07.08.2003 № 170 в редакції наказу від 31.05.2005 № 137), в якому корпус №3А взагалі не значиться; при перетворенні ДП "Київський радіозавод" у ВАТ "Київський радіозавод" не були додержані вимоги Положення про порядок корпоратизації підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.1993 №508 (508-93-п)
, та Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються, а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.1993 № 158 (158-93-п)
. Постановами Вищого господарського суду України по справі № 30/438-2/344 та по справі № 24/155 встановлено, що акт приймання-передачі нерухомого майна у власність ВАТ "Київський радіозавод" від 08.08.2003 не підтверджує набуття останнім прав власності на зазначене у ньому майно, факт належності частин корпусів №3А та №3 позивачу будь-якими доказами у розумінні статей 33, 34, 36 ГПК України не доведений. Право власності відповідача-2 на об’єкт нерухомості – адміністративно виробничої будівлі – корпус №3А (літ.М') площею 5495,8 кв.м, який розташований в м.Києві по вул. Бориспільська, 9, придбаного у ВО "Київський радіозавод" (відповідача-1) на підставі договору купівлі-продажу від 27.12.2002 №57-02/12, визнано рішенням Господарського суду м.Києва від 23.05.2003 № 24/318, чинність договору купівлі-продажу від 27.12.2002 № 57-02/12 та, як наслідок, право власності відповідача-2 на зазначений об’єкт нерухомості підтверджено рішенням Господарського суду м.Києва від 18.10.2007 у справі № 3/355.
Національне космічне агентство України (третя особа -1) надало письмові пояснення на апеляційну скаргу (№1949/10-12 від 10.04.2008), в яких зазначило, що вважає викладені в апеляційній скарзі вимоги ВАТ "Київський радіозавод" обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, а рішення Господарського суду м.Києва від 15.08.2008 у справі № 2/655-40/576 таким, що не відповідає нормам матеріального і процесуального права, оскільки в ньому неповно з’ясовано обставини справи, а також висновки, викладені в ньому, не відповідають обставинам справи. Третя особа-1 звертає увагу суду на те, що наказом НКАУ від 07.08.2003 № 170, правомірність якого доведена в судовому порядку (рішенням Господарського суду м.Києва від 05.07.2005 у справі № 38/285), державне підприємство "Київський радіозавод" перетворено у ВАТ "Київський радіозавод", цим же наказом до статутного фонду ВАТ "Київський радіозавод" передано майно згідно з Актом приймання-передавання нерухомого майна у власність акціонерному товариству, в тому числі, спірне майно.
Представники Фонду державного майна (третя особа – 2), Державної акціонерної холдингової компанії "Київський радіозавод" (третя особа – 4) та прокуратури апеляційну скаргу підтримали.
Міністерство промислової політики України (третя особа–3) надало до Київського апеляційного господарського суду клопотання (№20/5-4-194 від 09.04.2008), згідно якого просить розглянути справу без участі представників Міністерства промислової політики України.
Розглянувши в судових засіданнях апеляційну скаргу, відзив та письмові пояснення на неї, дослідивши матеріали справи та зібрані у ній докази, заслухавши пояснення учасників судового процесу, судова колегія встановила наступне:
На розгляд Господарського суду м.Києва передані позовні вимоги ВАТ "Київський радіозавод" про визнання права власності за позивачем на частину будинку корпусу 3 площею 7148 кв.м. (поз. 405 та 406 за Актом, інв.№400003), зобов’язання Приватного підприємства "Ювента Гласс" негайно звільнити приміщення – частину будинку корпусу 3 площею 7148 кв.м. (поз. 405 та 406 за Актом, інв.№400003) та спонукання Комунальне підприємство "Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна" вчинити державну реєстрацію права власності на вказаний об’єкт нерухомості.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що вказаний об’єкт нерухомості вибув з його володіння поза його волею у зв’язку з прийняттям рішення Господарського суду м.Києва від 10.07.2003 у справі №30/438. У зв’язку з скасуванням постановою Вищого господарського суду України від 16.06.2005 у справі №30/438-2/344 цього рішення, позивач зазначає, що підстав вважати спірне нерухоме майно власністю відповідачів немає.
Рішенням Господарського суду м.Києва від 12.04.2006 №2/655 в задоволенні позову було відмовлено повністю.
Постановою Київського апеляційного господарського суду від 04.08.2006 рішення Господарського суду м.Києва від 12.04.2006 у справі № 2/655 залишено без змін.
Постановою Вищого господарського суду України від 31.10.2006 рішення Господарського суду м.Києва від 12.04.2006 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 04.08.2006 у справі № 2/655 скасовано, справу направлено на новий розгляд до Господарського суду м.Києва.
Підставою для скасування рішень судів першої та апеляційної інстанцій у справі № 2/655 Вищим господарським судом України стало, зокрема, невірне застосування судами статті 35 Господарського процесуального кодексу України, оскільки юридична оцінка фактів, що містяться в мотивувальній частині постанови Вищого господарського суду України від 16.06.2005 у справі № 30/438-2/344 не є фактами, встановленими рішенням господарського суду згідно статті 35 ГПК України та дано вказівку ретельно дослідити перехід права власності на оспорюване майно на всіх етапах.
Під час нового розгляду справі присвоєний новий номер–№2/655-40/576.
Під час нового розгляду справи 01.02.2008 позивач уточнив позовні вимоги (том 4, а.с. 130) та просив суд визнати право власності за позивачем на об’єкт нерухомості – частину будинку корпусу 3-3А площею 7148 кв.м. (поз. 405 та 406 за актом, інв. № 400003), розташований за адресою: вул. Бориспільська, 9, м.Київ, 02099; зобов’язати Приватне підприємство "Ювента Гласс" негайно звільнити приміщення - частину будинку корпусу 3-3А площею 2903,8 кв.м., поз. 405 та 406 за актом, інв. № 400003) розташований за адресою: вул. Бориспільська, 9 м.Київ, 02099, для здійснення позивачем своїх прав володіння та користування; спонукати Комунальне підприємство "Київське міське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкт нерухомого майна" вчинити державну реєстрацію права власності на об’єкт нерухомості - частину будинку корпусу 3-3А площею 7148 кв.м. (поз. 405, 406 за актом, інв. №400003), розташований за адресою: вул. Бориспільська, 9, м.Київ, 02099).
Розглянувши подані документи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 29.05.1996 № 569 "Про реорганізацію державного підприємства "Виробниче об’єднання "Київський радіозавод" (569-96-п)
прийнято рішення про проведення реорганізації Київського радіозаводу шляхом поділу його цілісного майнового комплексу для створення на його базі нових підприємств згідно з додатком (всього 22 підприємства, в тому числі державного підприємства "Київський радіозавод"), в тримісячний термін підготувати розподільні баланси новостворених підприємств, розробити їх статути, затвердити керівників цих підприємств та розглянути питання про доцільність створення об’єднань нових підприємств. Фонду державного майна України доручено здійснити приватизацію майна підприємств, зазначених у додатку, визначивши за участю Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії розміри пакетів акцій, що залишаються в державній власності.
Згідно наказу Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії України №129Д від 04.07.1996 на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 29.05.1996 №569 (569-96-п)
створено на базі зазначених в наказі цехів та відділів ВО "Київський радіозавод" державне підприємство "Київський радіозавод".
Згідно наказу Виробничого об’єднання "Київський радіозавод" № 18 від 13.02.1997 "Про розподіл майна" створено заводську комісію для підготовки матеріалів і складання розподільчого балансу, включити до складу "Київський радіозавод" майно, перелічене в наказі, в тому числі цех № 106.
Протоколом № 6 засідання галузевої комісії Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії України з питань санації, реструктуризації і банкрутства підприємства від 27.03.1997 схвалено загальну схему реструктуризації заборгованості ВО "Київський радіозавод" у зв’язку з тим, що при розподілі майна Державного підприємства Виробничого об’єднання "Київський радіозавод" згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 29.05.1996 №569 (569-96-п)
залишилося майно, перелік якого зазначений цим пунктом протоколу, яке новостворені підприємства не мають можливості взяти на свій баланс, пропонується залишити це майно на Виробничому об’єднанні "Київський радіозавод", як юридичну особу з віднесення на нього частини боргу.
18.04.1997 затверджений Акт приймання майна, що залишилося після виділення новостворених підприємств. Постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.1997 № 987 "Про створення Державної акціонерної холдингової компанії "Київський радіозавод" (987-97-п)
на базі Державного підприємства "Київський радіозавод" передбачено створення Державної акціонерної холдингової компанії "Київський радіозавод" (Компанія). Міністерству промислової політики за участю Фонду державного майна створити в установленому порядку відкриті акціонерні товариства на базі державних підприємств згідно з додатком, передати до статутного фонду Компанії майно державного підприємства "Київський радіозавод".
Наказом Міністерства машинобудування, військово-промислового комплексу і конверсії України № 267 від 09.10.1997 "Про створення Державної акціонерної холдингової компанії "Київський радіозавод" на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 08.09.1997 № 987 (987-97-п)
засновано Державну акціонерну холдингову компанію "Київський радіозавод" (ДАХК "Київський радіозавод"), передбачивши передачу до статутного фонду Компанії майна державного підприємства "Київський радіозавод".
Згідно розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.03.1999 №236-р (236-99-р)
відповідно до Указу Президента України від 27.10.1998 №1190 "Про заходи щодо підвищення ефективності космічної діяльності" (1190/98)
передано до сфери управління НКАУ державних підприємств, що становлять основу космічної галузі, згідно з додатком 1, в тому числі Державну акціонерну холдингову компанію "Київський радіозавод".
Національне космічне агентство України видало наказ №8 від 24.01.2000 "Про реорганізацію Державної акціонерної холдингової компанії "Київський радіозавод" та прискорення приватизації державного майна", згідно якого з метою здійснення додаткових заходів по прискоренню процесу корпоратизації та приватизації державного майна наказано підготувати розподільчий баланс ДАХК "Київський радіозавод", відокремивши виробничі потужності для створення державних підприємств з правами юридичної особи та подати його на затвердження НКАУ.
Згідно наказу Національного космічного агентства України від 24.01.2000 №9 "Про створення державного підприємства "Київський радіозавод" на базі зазначених у наказі відділів ДАХК "Київський радіозавод", зазначених цехів Відокремленого госпрозрахункового структурного підрозділу "Будсервіс", Науково-технічного центру точної механіки (НЦТМ) створено державне підприємство "Київський радіозавод", надавши йому право юридичної особи; передбачити наступне проведення його корпоратизації та акціонування згідно з чинним законодавством України з передачею державного пакету акції в розмірі 50%+1 акція до статутного фонду Державної холдингової компанії "Київський радіозавод". Постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 №755 (755-2002-п)
"Про завершення формування статутного фонду Державної акціонерної холдингової компанії "Київський радіозавод" прийнято пропозицію Національного космічного агентства, погоджену з Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції, Фондом державного майна та Антимонопольним комітетом щодо утворення відкритих акціонерних товариств на базі державних підприємств згідно з додатком 2, в тому числі на базі державного підприємства "Київський радіозавод" (код 30722314) утворити відкрите акціонерне товариство з передачею контрольного пакету акції до статутного фонду ДАХК "Київський радіозавод".
Згідно наказу НКАУ №170 від 07.08.2003 перетворено державне підприємство "Київський радіозавод" у відкрите акціонерне товариство "Київський радіозавод" (ВАТ "КРЗ"), затверджено статут ВАТ "КРЗ", акт передачі майна ДП "Київський радіозавод" до статутного фонду ВАТ "КРЗ" згідно з додатком.
На виконання зазначеного наказу між Національним космічним агентством України та Відкритим акціонерним товариством "Київський радіозавод" 08.08.2003 складено Акт приймання-передачі нерухомого майна у власність відкритому акціонерному товариству.
Згідно наказу НКАУ від 31.05.2005 № 137 "Про внесення змін до наказу від 07.08.2003 №170" з метою впорядкування обліку нерухомого майна ВАТ "Київський радіозавод" Акт приймання-передачі нерухомого майна у власність відкритому акціонерному товариству від 08.08.2003, підписаний Першим заступником Генерального директора Комаровим В.Г. вважати невід’ємною частиною наказу НКАУ від 07.08.2003 №170 (додаток 2). Пункт 3 наказу НКАУ від 07.08.2003 №170 викласти в редакції: Затвердити акт передачі майна державного підприємства "Київський радіозавод" у власність відкритого акціонерного товариства "Київський радіозавод". Передати об’єкти нерухомого майна до статутного фонду відкритого акціонерного товариства "Київський радіозавод" згідно з актом приймання-передачі (додаток 2).
Згідно Акту передачі майна Державного підприємства "Київський радіозавод" у власність Відкритого акціонерного товариства "Київський радіозавод", укладеного між Національним космічним агентством України та ВАТ "Київський радіозавод", затвердженого наказом № 170, залишкова вартість основних засобів складає 60030,00 грн. Така ж залишкова вартість основних засобів зазначена в акті оцінки вартості цілісного майнового комплексу Державного підприємства "Київський радіозавод" під час корпоратизації.
Згідно Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 158 від 02.03.1993 (158-93-п)
, інвентаризації підлягає все майно державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майно державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення дії договору оренди або його розірвання), чи їх окремих структурних підрозділів, включаючи об’єкти невиробничого призначення, діючи об’єкти, об’єкти та предмети, що передані у прокат, оренду або перебувають на реконструкції, модернізації, консервації, у ремонті, запасі або резерві незалежно від технічного стану, а також зараховані чи не зараховані з різних причин на баланс.
Головною метою інвентаризації є визначення фактичної наявності й стану майна з даними бухгалтерського обліку, врегулювання інвентаризаційних різниць та відображення результатів інвентаризації у передаточному балансі.
На підставі результатів інвентаризації складається перелік майна, що підлягає приватизації, яке у подальшому за актом передається у власність товариства, і є правовстановлюючими документами. Розбіжності щодо ідентифікації майна, допущені при складанні розподільчих або передавальних балансів, є наслідком помилки при здійсненні інвентаризації майна, що унеможливлює встановлення юридичного факту здійснення корпоратизації конкретного об’єкту. Зважаючи на те, що здійснення корпоратизації майна проводиться у порядку та органами, визначеними законом, та за відсутності правовстановлюючого документу про корпоратизацію об’єкту, у суду відсутні правові підстави для визнання переліку № 2 необоротних актів, що підлягають експертній оцінці Державного підприємства "Київський радіозавод", затвердженого рішенням комісії з приватизації (корпоратизації), правовстановлюючим документом, на підстав якого у ВАТ "Київський радіозавод" виникло право власності на частину будинку корпусу 3-3А (площею 7148 кв.м., поз. 405 та 406 за актом, інв. №400003), розташованого за адресою вул. Бориспільська,9, м.Київ, 02099.
Відповідно до пункту 2.1. Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 N 7/5 (z0157-02)
, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18.02.2002 за N 157/6445 (z0157-02)
, для реєстрації виникнення, існування, припинення прав власності на нерухоме майно та оформлення прав власності на нерухоме майно до БТІ разом із заявою про реєстрацію прав власності подаються правовстановлювальні документи (додаток 1), їх копії (нотаріально засвідчені), а також інші документи, що визначені цим Положенням.
Приймаючи до уваги те, що до переліку правовстановлюючих документів, визначених додатком 1 до зазначеного положення не входять ні звіт про оцінку майна, ні висновок експерта-спеціаліста, тому колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правомірно дійшов висновку, що зазначені документи на можуть бути належними і допустимими доказами, підтверджуючими право власності позивача на спірне майно.
Відповідно до статті 392 Цивільного кодексу України власник майна може пред’явити позов про визнання права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.
Відповідно до статті 328 Цивільного кодексу України право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема, з правочинів.
Між Приватним підприємством "Ювента-Гласс" (відповідач-2) та Державним підприємством "Виробниче об’єднання "Київський радіозавод" 27.12.2002 укладено договір купівлі-продажу нерухомості, зареєстрований на філії "Київська ресурсна палата" ТБ "ЗУБН" на підставі статті 15 Закону України "Про товарну біржу" за № 57-02/12.
На підставі зазначеного договору, який є чинним та не визнаний недійсним в установленому порядку, відповідач-2 набув право власності на приміщення адміністративно-виробничої будівлі – корпус 3-А (літ. М') площею 5495,8 кв.м., розташоване в м.Києві по вул. Бориспільської, 9.
Враховуючи зазначене, колегія суддів вважає обґрунтованим висновок суду першої інстанції, що договір купівлі-продажу від 27.12.2002, укладений між відповідачем-1 та відповідачем-2, є документом, який встановлює право власності на зазначене в ньому майно, а тому відсутні підстави для задоволення позовної вимоги щодо звільнення відповідачем -2 частини приміщення площею 2903,8 кв.м.
Відповідно до вищевикладеного, судом першої інстанції правомірно відмовлено в задоволенні позовної вимоги до відповідача-3 про спонукання Комунального підприємства "Київське бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об’єкт нерухомого майна" вчинити державну реєстрацію права власності на об’єкт нерухомості – частину будинку корпусу 3-3А (площею 7148 кв.м, поз. 405, 406 за Актом, інв. № 400003), розташований за адресою вул. Бориспільська, 9, м.Київ, 02099, оскільки судом не визнано права власності позивача на зазначений об’єкт нерухомості.
Щодо посилання на рішення, прийняті господарським судом у інших судових справах, то відповідно до частини другої статті 35 ГПК України факти, встановлені рішенням господарського суду (іншого органу, який вирішує господарські спори) під час розгляду однієї справи, не доводяться знову при вирішенні інших спорів, в яких беруть участь ті самі сторони. Отже, за змістом наведеної норми, неодмінною умовою її застосування є як один і той самий склад сторін як у справі, що розглядається господарським судом, так і у справі (або справах) зі спору, що вирішувався раніше, і в якій встановлено певні факти, що мають значення для розглядуваної справи, так і встановлення фактів, а не їх юридична оцінка іншим судом.
Враховуючи викладене, колегія приходить до висновку, що рішення Господарського суду м.Києва від 15.02.2008 у справі №2/655-40/576 відповідає чинному законодавству та обставинам справи, підстав для його скасування або зміни не вбачається. Апеляційна скарга є необґрунтованою, а тому задоволенню не підлягає.
Керуючись статтями 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України, суд-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Відкритого акціонерного товариства "Київський радіозавод" залишити без задоволення, а рішення Господарського суду м.Києва від 15.02.2008 у справі №2/655-40/576 – без змін.
Матеріали справи №2/655-40/576 повернути до Господарського суду м. Києва.
Постанова може бути оскаржена в місячний термін до Вищого господарського суду України.
24.09.08 (відправлено)