ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТI
 
                             Р I Ш Е Н Н Я
 
                            Iменем України
 
     04.06.07 р. Справа № 39/16 ( rs258344 ) (rs258344)
        
 
     Суддя господарського суду Донецької області Мартюхіна Н.О.
 
     при секретарі судового засідання Трубачовій А.О.
 
     розглянув у відкритому судовому засіданні господарського суду
справу
 
     за позовом: Державного підприємства "Донецька залізниця",  м.
Донецьк
 
     до  відповідача:  Товариства  з  обмеженою   відповідальністю
"Донбасвуглепереробка" м. Українськ
 
     про стягнення 4912,4 грн.
 
     За участю
 
     представників сторін
 
     від позивача: Ніколаєв О.С. - за довір.
 
     від відповідача: Клеймьонов В.М. - за довір.
 
                               СУТЬ СПОРУ:
 
     Державне  підприємство  "Донецька  залізниця",   м.   Донецьк
звернулося до господарського суду Донецької області з  позовом  до
Товариства з обмеженою відповідальністю "Донбасвуглепереробка"  м.
Українськ про стягнення штрафу  за  невиконання  плану  перевезень
вантажів у травні 2006 року у розмірі 4912,40 грн.
 
     Рішенням господарського суду Донецької області від 07.11.06р.
було повністю відмовлено у задовленні позовних вимог.
 
     Постановою Вищого господарського суду України від  11.01.07р.
вказане рішення суду було скасовано, а справа направлена на  новий
розгляд до господарського суду Донецької області.
 
     В обгрунтування позовних вимог позивач посилається на те,  що
внаслідок порушення відповідачем планування перевезення вантажу  у
першій   декаді   травня   2006   року,   до   нього   застосована
відповідальність у вигляді штрафу, який нарахований за невиконання
плану перевезень за дорогами призначення у сумі 1210  грн.  та  за
невиконання плану перевезень у тонах у сумі 3702,40 грн.
 
     Позивач  вважає  необгрунтованими  посилання  відповідача  на
норми ст. 107 п. "г" Статуту залізниці. У зв'язку з  чим,  позивач
обгрунтовує свою позицію тим, що: по-перше,  Статут  залізниці  та
Правила планування  перевезень  вантажу  не  передбачають  місячну
відповідальність,  оскільки  усі   підрахунки   за   перевезеннями
здійснюються   щодобово;   по-друге,   Статутом    залізниці    не
визначається звільнення від  сплати  штрафу  у  випадку  виконання
плану перевезень  за  місяць;  по-третє,  норма  ст.  107  п.  "г"
залізниці застосована  при  підрахунку  штрафу  окремо  по  кожній
декаді;  вчетверте,  залізницею  дотриманий   порядок   сальдового
підрахунку, який встановлений п. 6, 10 Правил та ст.  109  Статуту
залізниці.
 
     Правовими підставами для  стягнення  штрафу  у  сумі  4912,40
грн., позивач вважає норми ст.ст. 105, 106, 107 Статуту  залізниці
та п. 6.5, 6.7, 6.10 Правил планування перевезення вантажів.
 
     Представник  позивача  у  судових  засіданнях,  що  відбулись
21.02.07р., 14.03.07р. підтримав свої  позовні  вимоги  у  повному
обсязі.
 
     Відповідач проти позовних вимог заперечує, надавши відзив.
 
     У відзиві на позов відповідач стверджує, що  відповідальність
за невиконання плану перевезень  застосовується  помісячна,  а  ні
подекадна, як вважає позивач. Зокрема, відповідач в  обгрунтування
своїх заперечень посилається на норми ст.ст. 18, 106, 107  Статуту
залізниць,  укладений  між  сторонами   договір   №   56\596   від
29.12.05р.,  якими  передбачено  місячне  планування   перевезення
вантажів.
 
     Також, відповідач вказує не  те,  що  у  спірному  періоді  -
травні 2006р. ним  було  перевиконано  місячний  план  перевезення
вантажів й у тонах  й  у  вагонах,  що  підтверджується  обліковою
карткою № 2246. При наявності таких обставин на підставі  ст.  107
п. "г" Статуту залізниць та п. 2.8  Правил  планування  перевезень
вантажів, за позицією відповідача,  він  звільняється  від  сплати
нарахованого штрафу за декаду.
 
     Крім того, відповідач  посилається  на  те,  що  нормативними
актами  з  питань  перевезень  вантажів   передбачається   декадне
планування перевезення  вантажів,  але  відповідальність  за  його
невиконання встановлена місячна.
 
     Відповідач у своєму відзиві відрізняє  механізми  нарахування
штрафів   та   сплата   штрафів,   вважаючи   цілком   правомірним
застосування до нарахування штрафу період -  декаду,  а  для  його
сплати - підсумок за місяць.
 
     Заслухавши  у  судовому   засіданні   представників   сторін,
розглянувши наявні матеріали справи та дослідивши надані сторонами
докази, суд
 
     ВСТАНОВИВ:
 
     29.12.05р.   між   Донецькою   залізницею   (Залізниця)    та
Товариством з  обмеженою  відповідальністю  "Донбасвуглепереробка"
(Вантажовласник)  був  укладений  договір  №  56\жд  №   596   про
організацію  перевезень  вантажів  і  проведення  розрахунків   за
перевезення  та  надані  залізницею  послуги.   Предметом   даного
договору є надання Залізницею Вантажовласнику послуг, пов'язаних з
перевезенням вантажів, та проведення розрахунків за ці послуги.
 
     Згідно п. 2.1 цього договору, до обов'язків  Вантажовласника,
у тому числі, входить пред'явлення Залізниці у  визначені  терміни
місячні плани перевезень, заявок на подачу  вагонів  (контейнерів)
та   здійснення   навантаження   (вивантаження)    вантажів,    що
відправляються ним або прибувають на його адресу.
 
     Пунктом  2.2.  цього  ж  договору  передбачено   зобов'язання
Залізниці   відповідно    приймати    до    перевезення    вантажі
Вантажовласника, подавати під  навантаження  вагони  (контейнери),
згідно із затвердженими  планами  і  заявками  Вантажовласника  та
надавати  йому  додаткові  послуги,  пов'язані   із   перевезенням
вантажів.
 
     Зазначеним договором, пунктом 7.1,  передбачено,  що  за  цим
договором Залізниця  надає  Вантажовласнику  послуги  на  станціях
Росія та Пласти Донецької області за  умови  наявності  коштів  на
його особовому рахунку.
 
     Розділом     4     вказаного     договору,     встановлюється
відповідальність   за   порушення   зобов'язань   сторін   порядку
проведення розрахунків, у тому  числі,  п.  4.1  визначається,  що
Залізниця і Вантажовласник несуть відповідальність за  невиконання
плану перевезень згідно із Статутом залізниць України.
 
     Зазначений договір  підписаний  уповноваженими  особами  обох
сторін та скріплений печатками без розбіжностей.
 
     На  виконання  умов  вказаного  договору,  відповідачем   був
складений та підписаний план перевезень за договором №  56\жд  від
29.12.05р. про організацію перевезень  на  травень  2006  року  за
станцією  відправлення  "Росія".  Цей  план  був   узгоджений   із
залізницею, про що свідчить підпис та печатка  залізниці  "Станція
Гродівка" та штамп з відміткою "План перевірений  та  оголошується
для  виконання"  відділу   планування   перевезень   та   вантажів
Залізниці. Вказаному плану перевезень привласнений номер - 2246.
 
     Виходячи  із  змісту  колонок  та  рядків  зазначеного  плану
перевезень,  він  містить  дві  частини.  В  одній  частині  плану
зафіксовані  зокрема  такі  дані:  коди  та  найменування  вантажу
(концентрат вугільний марки Г), найменування та коди  залізниць  і
станцій призначення, а саме, Донецька залізниця ст. Світлодарська,
Донецька   залізниця   ст.   Росія,   Донецька    залізниця    ст.
Червоноармійськ, Одеська  залізниця  ст.  Черкаси  та  одержувачів
вантажів  відповідно  -  Вуглегірська  ТЕС,  ДП  "Селидіввугілля",
Асоціація ДРФЦ, Черкаська ТЕЦ.
 
     У другій частині плану встановлюються відомості про кількість
тон - 67830 та кількість вагонів - 1014 для навантаження вказаного
вугільного концентрату.
 
     Як свідчать  матеріали  справи,  на  виконання  даного  плану
перевезень, відповідачем 27.04.06р. була складена та  підписана  з
начальником станції Гродівка Донецької області декадна  заявка  на
навантаження вантажів за планом № 2246 на період з 01.05 до  10.05
2006 року. За цією заявкою відповідачем було замовлено перевезення
вугілля у кількості 21874 тони у 327 вагонах.  Відповідно,  згідно
декадної заявки за період з 11.05 до 20.05 2006 року.,  підписаної
сторонами 07.05.06р.,  замовлено  перевезення  21874  тони  у  327
вагонах. Згідно декадної заявки за період з 21.05  до  31.05  2006
року.,  підписаної  сторонами  17.05.06р.,  замовлено  перевезення
24082 тони у 360 вагонах.
 
     Крім того, відповідачем були надані  27.04.06р.,  28.04.06р.,
17.05.06р. своєчасні повні відмови на подання вагонів за 01 та  02
травня 2006 року, та часткові відмови за 03 травня 2006р. - на  13
вагонів - 870 тон та на 18 вагонів - 1204 тони; 04 травня 2006р. -
на 14 вагонів - 936 тон; за 18 травня 2006р. - на 2 вагони  -  134
тони.
 
     Також, в матеріалах справи  містяться  телеграми  відповідача
від 27.04.06р.,  20.05.06р.,  23.05.06р.,  26.05.06р.,  спрямовані
позивачу з метою внесення змін  до  плану  перевезень  за  травень
2006р. Зокрема, за цими телеграмами,  залізницею  були  зняті  246
вагонів - 16500 тон з  призначення  Світлодарське  та  включені  з
призначенням Львів Бурштин; відповідно зняті 75 вагонів - 5000 тон
та 30 вагонів - 2000 тон  з  того  ж  призначення  та  включені  з
призначенням Енергодар; зняті 60 вагонів  -  4000  тон  з  того  ж
призначення та включені з призначенням Львів Бурштин.
 
     Зміни у плані перевезення вантажів  відповідачем  також  були
зроблені та враховані залізницею на  підставі  листів  №  578  від
11.05.06р., № 595 від 15.05.06р., № 618 від 18.05.06р., № 632  від
22.05.06р.,  №  663  від  25.05.06р.,  за   якими   були   змінено
заплановане  призначення  вантажів  (ст.  Світлодарська  Донецької
залізниці)  на  ст.  Черкаси  Одеської  залізниці   (отримувач   -
Черкаська ТЕЦ).
 
     Фактичне виконання сторонами плану перевезень у  травні  2006
року обліковується в  обліковій  картці  подекадно  із  виведенням
остаточного сальдо за місяць. З даних зазначеної облікової  картки
видно, що відповідач у першій  декаді  травня  2006р.  відвантажив
20059 тон у 290 вагонах замість  запланованих  21874  тони  у  327
вагонах, що призвело до невиконання плану перевезень у цій  декаді
1815 тон у 37 вагонах. Крім того, у цій картці  відображені  зміни
запланованих призначень вантажів та підстави цих  змін,  викладені
вище.
 
     У другій декаді план перевезень перевиконаний відповідачем  у
тонах на 7161,8 тон.
 
     У третій декаді план перевезень виконаний у повному обсязі.
 
     Таким чином, за підсумками перевезень відповідачем  у  травні
2006 року, план перевезень перевиконаний у  тонах  на  81,8  тони,
оскільки,  відповідачем  завантажено  984  вагони  на  перевезення
67911,8 тон, замість  запланованих  1014  вагонів  на  перевезення
67830 тон.
 
     За невиконання узгоджено сторонами плану перевезень у  першій
декаді травня 2006р., залізницею  був  нарахований  штраф,  згідно
ст.ст. 106, 107  Статуту  залізниць,  який  складає  1210  грн.  з
урахуванням своєчасної відмови відповідача.
 
     За невиконання плану перевезень  за  залізницями  призначення
вантажів,  внаслідок  внесених  відповідачем  змін,  позивачем  за
підсумком травня 2006 року був нарахований штраф 3702,40  грн.  на
підставі пунктів 6.7 та 6.10 Правил перевезення вантажів.
 
     З нарахуванням цих штрафів відповідач не погодився, у зв'язку
з  чим,  підписав  акт  від   08.06.06р.   звірення   надання   та
навантаження  вагонів  за  планом  №  2246  за  травень  2006р.  з
урахуванням розбіжностей,  які  містяться  у  письмових  особливих
думках відповідача.
 
     У зв'язку з викладеним, залізниця звернулась  до  відповідача
із претензією № 58 від 16.06.06р. з вимогою про  сплату  штрафу  у
розмірі  4912,4  грн.,  який  складається  із  1210  грн.   -   за
невиконання  плану  перевезень  у  тонах  та  3702,4  грн.  -   за
невиконання плану перевезень за шляхами призначення.
 
     За результатами розгляду цієї претензії, відповідач  відхилив
її з посиланням на виконання місячного плану  перевезень  та  його
перевиконання.
 
     Позивач не погодився із відмовою відповідача від спати штрафу
у розмірі 4912,40  грн.  та  звернувся  з  відповідним  позовом  й
просить суд стягнути зазначену суму штрафу на його користь.
 
     Суд вважає вимоги позивача такими, що  підлягають  частковому
задоволенню з огляду на наступне.
 
     Первісно даний спір розглядався господарським судом Донецької
області, за наслідками чого було винесено рішення  від  07.11.06р.
про відмову у позові про стягнення штрафу у сумі 4912,40 грн.
 
     В апеляційному порядку зазначене рішення не переглядалось.
 
     Постановою Вищого господарського суду України від  11.01.07р.
касаційна  скарга  Державного  підприємства  "Донецька  залізниця"
задоволена частково, вказане  рішення  суду  скасовано,  а  справа
направлена на  новий  розгляд  до  господарського  суду  Донецької
області.
 
     Справа прийнята  до  нового  розгляду  за  ухвалою  суду  від
07.02.07р. із призначенням її до розгляду.
 
     Ухвалою  суду  від  03.03.07р.  за  клопотанням  сторін  було
продовжено процесуальний строк вирішення спору до 06.06.07р.
 
     Відповідно  до  ст.  111-12   Господарського   процесуального
кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , вказівки, що  містяться  у  постанові
касаційної інстанції, є обов'язковими для  суду  першої  інстанції
під час нового розгляду справи.
 
     Підстави застосування відповідальності вантажовідправника  та
залізниці  за  невиконання  плану  перевезень  вантажів  визначені
сукупністю норм Статуту залізниць та  іншими  нормативно-правовими
актами.
 
     Частиною  5  статті  307   Господарського   кодексу   України
( 436-15 ) (436-15)
         встановлено, що  умови  перевезення  вантажів  окремими
видами   транспорту,   а    також    відповідальність    суб'єктів
господарювання за цими  перевезеннями  визначаються  транспортними
кодексами, транспортними статутами та іншими  нормативно-правовими
актами. Сторони можуть передбачити в  договорі  також  інші  умови
перевезення,  що  не  суперечать   законодавству,   та   додаткову
відповідальність за неналежне виконання договірних зобов'язань.
 
     Пункт   105   Статуту   залізниць    України    ( 457-98-п ) (457-98-п)
        ,
затвердженого   Постановою   Кабінету   Міністрів   України    від
06.04.1998р.№ 457 з наступними змінами, встановив,  що  залізниці,
вантажовідправники,  вантажоодержувачі,   пасажири,   транспортні,
експедиторські  і  посередницькі   організації   та   особи,   які
виступають  від  імені  вантажовідправника  і   вантажоодержувача,
несуть матеріальну  відповідальність  за  перевезення  у  межах  і
розмірах, передбачених цим Статутом та окремими договорами.
 
     Пункт 5 Статуту залізниць України ( 457-98-п ) (457-98-п)
         встановлює, що
на підставі цього Статуту Мінтранс затверджує Правила  перевезення
вантажів та інші нормативні документи.  Нормативні  документи,  що
визначають, зокрема,  порядок  і  умови  перевезень,  користування
засобами  залізничного  транспорту  є   обов'язковими   для   всіх
юридичних і фізичних осіб на території України.
 
     Наказом Міністерства транспорту України від 09.12.2002 №  873
( z1030-02 ) (z1030-02)
         ,  зареєстрованого  в  Міністерстві  юстиції  України
29.12.2002  за  №   1030/7318   затверджені   Правила   планування
перевезень вантажів, які визначили порядок  планування  перевезень
вантажів залізницями  в  усіх  видах  сполучень,  а  також  обліку
виконання планів. Перевезення вантажів залізницями здійснюється на
підставі  договорів  про  організацію  перевезень   за   місячними
планами, за пред'явленням, за окремими замовленнями відправників (
вантажовласників   або   за   їх    дорученням    -експедиторських
організацій).
 
     Пункт 2.2 Правил планування перевезень  вантажів  встановлює,
що згідно з договором про організацію  перевезень  не  пізніше  12
днів до  початку  наступного  місяця  відправник  надає  залізниці
відправлення місячне замовлення на перевезення вантажів, оформлене
на відповідних бланках. Замовлення оформляється окремо для  кожної
номенклатури  вантажу   для   кожної   станції   відправлення   із
зазначенням залізниць, станцій призначення та  вантажоодержувачів.
Таким  чином,  планування  перевезень  вантажів  по  залізницях  і
станціях призначення є необхідною  складовою  частиною  планування
перевезення вантажів.
 
     На підставі узгодженого залізницею місячного плану перевезень
відправник за два дні до початку декади подає  начальнику  станції
декадну заявку з розподілом подачі вагонів на кожний день.
 
     Розділ  6  Правил  планування   встановлює   порядок   обліку
виконання плану, який здійснюється в обліковій  картці  за  кожним
планом,  а  також  за  пред'явленням,  та   за   замовленням   про
надолуження недовантаження за попередній місяць. На підставі цього
обліку визначаються розміри матеріальної  відповідальності  сторін
за  невиконання  плану.  Результати  виконання  плану  перевезення
вантажів визначаються за декаду.
 
     Пункт 106 Статуту залізниць України  ( 457-98-п ) (457-98-п)
          встановлює
розміри штрафу  за  незабезпечення  залізницею  подачі  вагонів  і
контейнерів для виконання плану перевезень  та  за  невикористання
вантажовідправником поданих вагонів і контейнерів чи  відмову  від
вагонів і контейнерів для виконання плану перевезень, а  також  за
незабезпечення завантаження маршруту, за  надолуження  невиконання
плану попереднього місяця.
 
     Пунктом   6.10   Правил   планування   перевезень   вантажів,
затверджених наказом Мінтрансу  України  №  873  ( z1030-02 ) (z1030-02)
          від
09.12.2002 р. (далі Правила), передбачено, що штраф за невиконання
місячних  планів  на   перевезення   вантажів   нараховується   на
відправника по  закінчені  кожної  декади,  сальдова  сума  штрафу
визначається по закінчені місяця.
 
     Пунктом  2.8.  Правил   встановлено,   що   план   перевезень
вважається виконаним за умови відвантаження передбаченої кількості
тонн.
 
     Відповідно до пункту  "г"  ст.107  Статуту  вантажовідправник
звільняється від сплати штрафу за невиконання плану  перевезень  у
разі виконання плану в тонах вантажів, перевезення яких планується
у тонах і вагонах.
 
     Суд встановив, що відповідно до Плану перевезень вантажів  та
облікової картки за травень 2006 р. вантажовідправник (відповідач)
завантажив 67911,8тн продукції замість запланованих 67830 тн.
 
     Оскільки, відповідач  виконав  план  перевезення  вантажів  у
тоннах у травні 2006р., то суд  вважає,  що  позовні  вимоги  щодо
стягнення штрафу у розмірі 1210 грн. за порушення плану перевезень
за першу декаду на 1815 тон та 37 вагонів, не обгрунтовані  та  не
підлягають задоволенню.
 
     Що стосується  стягнення  штрафу  у  розмірі  3702,40грн.  за
порушення відповідачем плану перевезень по залізницях  призначення
з урахуванням змін, суд виходить з наступного.
 
     Суд  встановив  з  даних  облікової   картки   №   2246,   що
відправником не додержаний план перевезень  у  I-й  декаді  травня
2006р. - 178 вагонів.
 
     Положеннями ст.106 Статуту визначено, що за невиконання плану
перевезень по  залізницях  призначення  вантажовідправник  сплачує
штраф за вагон (контейнер) у  розмірі  однієї  добової  ставки  за
користування вагоном (контейнером).
 
     Штраф за невиконання плану перевезень по дорогах  призначення
є самостійним видом штрафу, який  не  залежить  від  виконання  чи
невиконання плану перевезень в тонах та вагонах.
 
     Згідно з пунктом 6.10 Правил планування  перевезень  вантажів
штраф за невиконання місячних планів нараховується на  відправника
по закінченні кожної декади. Сальдова сума штрафу визначається  по
закінченні місяця. У разі перевиконання плану в  першій  декаді  і
невиконання його в другій відповідальність  за  невиконання  плану
другої декади зменшується на величину перевиконання плану в першій
декаді. Таким же чином враховується перевиконання плану  в  першій
та другій декадах при невиконанні його в третій декаді.
 
     Отже, з урахуванням приписів зазначених норм, штраф може бути
нарахований на відповідача у разі невиконання ним плану перевезень
за кожну  декаду,  однак  по  закінченні  місяця  позивач  повинен
враховувати виконання плану в цілому за місяць і в разі  виконання
плану перевезень в тонах вантажів звільнити відповідача від сплати
штрафу відповідно до п. "г" "д" ст. 107 Статуту.
 
     Оскільки,  план   перевезення   по   залізницях   призначення
визначається лише у вагонах, таким чином, відповідач не може  бути
звільненню  від  нарахування  штрафу  на  підставі  п."г"   ст.107
Статуту.
 
     Частиною   другою   ст.107    Статуту    передбачено,    якщо
вантажовідправник   шляхом   ущільненого   завантаження    вагонів
(контейнерів)  використав  менше  запланованої  кількості  вагонів
(контейнерів)  штраф  за  недовантаження   відповідної   кількості
вагонів (контейнерів) не стягується.
 
     Будь-яких доказів того,  що  проведено  завантаження  вагонів
шляхом ущільнення, відповідач до суду не надав.
 
     Враховуючи викладене, суд вважає, що позовні вимоги у розмірі
3702,40 грн. обгрунтовані та підлягають задоволенню.
 
     Судові   витрати   підлягають   віднесенню   на   відповідача
пропорційно  розміру  задоволених  вимог  відповідно  ст.  49  ГПК
України ( 1798-12 ) (1798-12)
        .
 
     У судовому засіданні за згодою сторін було оголошено  вступну
та резолютивну частини рішення.
 
     Керуючись статтями 17, 18, 20,  106,  107  Статуту  залізниць
України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 457
від 06.04.1998 ( 457-98-п ) (457-98-п)
         р.; Правилами  планування  перевезення
вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від
09.12.2002р.  №873 ( z1030-02 ) (z1030-02)
         , на підставі статей 32,  33,  43,
49, 69, 75,  82,  84,  85  Господарського  процесуального  кодексу
України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , господарський суд, -
 
     В И Р I Ш И В :
 
     Позовні вимоги Державного підприємства  "Донецька  залізниця"
м.   Донецьк   до   Товариства   з   обмеженою    відповідальністю
"Донбасвуглепереробка"  м.  Українськ  про  стягнення  4912,04грн.
задовольнити частково.
 
     Стягнути   з   Товариства   з   обмеженою    відповідальністю
"Донбасвуглеперерробка" (85485, м. Українськ,  вул.  Жовтнева,  1,
р/р 2600301515636 в філії "Укрсімбанку" м. Донецька,  МФО  334817,
ЄДРПОУ 32011542)  на  користь  Державного  підприємства  "Донецька
залізниця" (83000, м. Донецьк, вул. Артема, 68, р/р 260000000019 в
АБ ДФ "Експрес-банк", МФО 335838, ЗКПО 01074957)  -  3702,4грн.  -
штраф за невиконання плану  перевезень  за  дорогами  призначення,
76,87грн - витрати по сплаті державного мита, 88,93грн. -  витрати
на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
 
     В іншій частині позову відмовити.
 
     Рішення  суду  набирає   законної   сили   після   закінчення
десятиденного строку з дня його підписання.
 
     Рішення суду підписане 15.06.07р.
 
     Рішення може бути оскаржене через господарський суд Донецької
області  в  апеляційному  порядку  протягом  десяти  днів  з   дня
прийняття рішення або в касаційному порядку протягом одного місяця
з дня набрання рішенням законної сили.
 
     Видати наказ після набуття рішенням законної сили.
 
     Суддя