ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТI
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
                             РIШЕННЯ
 
     "23" березня 2007 р.
 
     Справа № 26/30-07-423
 
     За   позовом    :    відкритого    акціонерного    товариства
"Вінницяоблпаливо"
 
     до відповідача : Одеська залізниця
 
     до   іншого   відповідача   :    колективного    підприємства
збагачувальна фабрика
 
     "Центральна"
 
     про стягнення 2587,4 грн.
 
     Суддя Никифорчук М.I.
 
     за участю представників :
 
     від позивача : не з'явився;
 
     від відповідача : Тіхонова Г.I. довіреністю;
 
     від іншого відповідача : не з*явився;
 
     Суть спору : позивачем заявлено вимога про стягнення з іншого
відповідача збитків від нестачі вантажу.
 
     Представник позивача вимоги підтримує. В судове засідання  не
з'явився, був повідомлений належним чином, в порядку  ст.  64  ГПК
України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , про час та місце розглядання справи.
 
     Представник залізниці вимоги не визнає  повністю,  просить  у
позову вімовити.
 
     Представник іншого відповдача в судове засідання не з'явився,
був повідомлений належним чином, в  порядку  ст.  64  ГПК  України
( 1798-12 ) (1798-12)
        , про час та місце розглядання справи,  причини  неявки
не повідомив, тому справа розглядається згідно вимшог ст.  75  ГПК
України ( 1798-12 ) (1798-12)
        .
 
     Розглянувши   матеріали   справи,   вислухавши   представника
залізниці, господарський суд, -
 
     у с т а н о в и в :
 
     По  залізничній  накладній  №  48609142,  яка   є   договором
перевезення вантажу згідно ст.  6  Статуту  залізниць  України,  у
напіввагоні № 67161174 відвантажено вугілля вагою 69 тон.
 
     07.09.2006  р.  на  станції  Знаменка,  Одеської   залізниці,
відповідно до абзацу  6  статті  2  Статуту  Залізниць,  проведене
перевантаження Товару, в результаті чого, згідно ст.  129  Статуту
залізниць України ( 457-98-п ) (457-98-п)
         , складені акти загальної форми  №№
6006-6010 та комерційний акт БК № 044358*886/3.
 
     Згідно  вказаного  комерційного   акту   вказаний   вагон   у
технічному стані є справним. У вагоні виявлені  поглиблення.  Течі
вантажу немає.
 
     Згідно вказаного комерційного  акту  втрата  вантажу  складає
8300 кг.
 
     Згідно статті 31 Статуту Залізниць ( 457-98-п ) (457-98-п)
          ,  залізниця
зобов'язана  подавати  під  завантаження  справні,  придатні   для
перевезення відповідного вантажу, очищені  від  залишків  вантажу,
сміття, реквізиту, а  у  необхідних  випадках  -  продезінфіковані
вагони та контейнери.
 
     Згідно  вимог  ст.110  Статуту  ( 457-98-п ) (457-98-п)
          залізниця  несе
відповідальність за забереження вантажу від  часу  його  прийняття
для перевезення і до моменту видачу одержувачу.
 
     Проте, відповідно до п. "а" ст. 111  Статуту  ( 457-98-п ) (457-98-п)
          ,
залізниця звільняється від відповідальності за  недостачу  вантажу
за умови надходження його у непошкодженому вагоні з непошкодженими
пломбами відправника чи без пломб, коли таке перевезення дозволено
Правилами, а також якщо вантаж прибув у непошкодженому  відкритому
рухомому складі, завантаженому засобами  відправника,  якщо  немає
ознак  втрати,  псування   або   пошкодження   вантажу   під   час
перевезення.
 
     Відповідно до п. "г" ст. 111 Статуту ( 457-98-п ) (457-98-п)
         , залізниця
звільняється від відповідальності за втрату,  недостачу,  псування
або  пошкодження  вантажу  у  разі,  коли:  недостача  вантажу  не
перевищує  норм  природної   втрати   і   граничного   розходження
визначення маси.
 
     Наявність поглиблень на вігуллі, на думку  суду,  є  ознаками
втрати вантажу під час перевезення.
 
     Згідно вимог ст. 113 Статуту ( 457-98-п ) (457-98-п)
         , - за незбереження
(втрату,  нестачу,   псування   і   пошкодження)   прийнятого   до
перевезення  вантажу,  багажу,  вантажобагажу   залізниці   несуть
відповідальність у розмірі  фактично  заподіяної  шкоди,  якщо  не
доведуть, що втрата,  нестача,  псування,  пошкодження  виникли  з
незалежних від них причин.
 
     Зазначені статті Статуту ( 457-98-п ) (457-98-п)
         кореспондуються з ч.  1
ст. 362 ЦК України ( 435-15 ) (435-15)
        , згідно з вимогами  якої  перевізник
відповідає  за  втрату,  нестачу  і  пошкоджєння   прийнятого   до
перевезення вантажу,  якщо  не  доведе,  що  втрата,  нестача  або
пошкодження сталися не з його вини.
 
     Загальна сума недостачі з урахуванням норм природної втрати і
граничного розходження визначення  маси  нетто  становить  2587,40
грн.
 
     Згідно рахунків № 192-1 від 11.09.2006 р. ПП "Розма Плюс"  та
№ 264 від  04.09.2006р.  КП  ЗФ  "Центральна"  провізна  плата  за
недостачу вугілля в розмірі 7,61 т. складає 369,01 грн.
 
     Пронаналізувавши надані  сторонами  докази,  суд  прийшов  до
наступного.
 
     Згідно вимог ст. 33 ГПК  України  ( 1798-12 ) (1798-12)
          кожна  сторона
повинна довести  ті  обставини  на  які  вона  посилається  як  на
підставу своїх вимог та заперечень.
 
     Згідно п.3.13 роз'яснення Президії Вищого господарського суду
України N 04-5/601 ( v_601600-02 ) (v_601600-02)
          від  29.05.2002р.  "Про  деякі
питання практики вирішення  спорів,  що  виникають  з  перевезення
вантажів  залізницею"   
( Iз змінами, внесеними згідно з Рекомендаціями Вищого господарського суду N 04-5/1429 ( v1429600-03 ) (v1429600-03) від 18.11.2003 )
, Відповідно до статті 114 Статуту ( 457-98-п ) (457-98-п) залізниця відшкодовує завдану недостачею, псуванням або пошкодженням вантажу шкоду у розмірі дійсної його вартості або у розмірі тієї суми, на яку знижено вартість вантажу.
 
     Недостача маси  вантажу,  з  огляду  на  яку  відшкодовуються
збитки, в усіх випадках обчислюється з урахуванням норми природної
втрати та граничного розходження визначення маси нетто вантажу під
час перевезення.
 
     Згідно  зі  статтею  114   Статуту   ( 457-98-п ) (457-98-п)
           поряд   з
відшкодуванням збитків залізниця зобов'язана відшкодувати сплачену
за перевезення цього вантажу провізну плату, якщо її  не  включено
до вартості втраченого  вантажу,  лише  у  випадку  повної  втрати
вантажу. Відшкодування провізної плати у  разі  нестачі,  псування
або пошкодження вантажу Статут ( 457-98-п ) (457-98-п)
         не передбачає.
 
     На  це  ж  роз'яснення  посилається   і   предстаник   іншого
відповідача.
 
     За таких обставин підстав для задоволення позову немає.
 
     Керуючись  статтями  82  -84  Господарського   процесуального
кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , господарський суд, -
 
     в и р і ш и в :
 
     У позові відмовити.
 
     Суддя Никифорчук М.I.