ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТI
 
                             РIШЕННЯ
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     "20" березня 2007 р.
     Справа № 15/450-06-12038
 
     Господарський суд Одеської області у складі:
 
     Судді Петрова В.С.
 
     При секретарі Стойковій М.Д.
 
     За участю представників сторін:
 
     від позивача - Лисєнко О.П.;
 
     від відповідача - Кушнірук О.С.;
 
     розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за позовом
Компанії  "Alfa  Trade   N.   V."   до   Державного   підприємства
"Iллічівський морський торговельний порт" про стягнення 178 739,79
доларів США, -
 
                            ВСТАНОВИВ:
 
     Компанія  "Alfa  Trade  N.  V."   (Бельгія)   звернулась   до
господарського  суду  Одеської  області  з  позовною  заявою   про
стягнення  з  Державного   підприємства   "Iллічівський   морський
торговельний порт" 1 640,38 дол. США  як  сплачені  надлишково  за
надані  портом  супутні  послуги  у  зв'язку   з   неправомірністю
донарахування відповідачем у складі вартості  наданих  послуг  сум
податку на додану вартість  за  ставкою  20%.  При  цьому  позивач
посилається на те, що при розрахунку вартості наданих транспортних
послуг відповідачем невірно визначений об'єкт оподаткування ПДВ та
не враховані особливості оподаткування операцій  поставки  послуг,
пов'язаних з перевезенням (переміщенням) вантажів транзитом  через
територію України.
 
     Ухвалою господарського суду Одеської області  від  20.11.2006
р. порушено провадження у справі № 15/450-06-12038  та  призначено
справу до розгляду в засіданні суду.
 
     В ході розгляду справи  позивач  уточняв  позовні  вимоги  та
просив суд стягнути з відповідача заборгованість 1511,04 дол.  США
надлишково сплачені за надані портом супутні послуги. У подальшому
позивач звернувся до суду із заявою про збільшення позовних  вимог
до 178 739,79 доларів США.
 
     Відповідач позовні вимоги не визнає з підстав,  викладених  у
відзиві на позовну заяву (а.с.  135-136  т.  8),  оскільки  вважає
цілком правомірним включення у вартість супутніх послуг ПДВ,  тому
просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог.
 
     Заслухавши   пояснення   представників   сторін,   дослідивши
матеріали   справи,   з'ясувавши   фактичні   обставини    справи,
господарський суд встановив наступне.
 
     05 січня 2003 р. між Компанією "Alfa Trade N.  V."  (Бельгія)
та Компанією "ASHLY  LTD"  (Turks  and  Calcos  Islands)  укладено
договір  №   ALF\ASHL-2003-01,   відповідно   до   якого   позивач
зобов'язався здійснювати організацію  та  операції  по  прийому  з
морських суден  імпортну  марганцеву  руду  Компанії  "ASHLY  LTD"
навалом у кількості не менше ніж 450 тис.тон,  здійснювати  прийом
та зберігання вказаного вантажу,  а  також  його  навантаження  на
залізничні вагони.
 
     Відповідно до контракту № 3167  від  24.10.2005  р.  Компанія
"ASHLY LTD" (Turks and Calcos Islands) зобов'язалась поставити ВАТ
"Нікопольський завод феросплавів" марганцеву руду, кількість  якої
у період січня 2006 року складає  80  000  мт  +/-10%,  на  умовах
поставки DDU -станція призначення товару, якою  визначено  станцію
Нікополь Придніпровської залізниці.
 
     Згідно умов контракту  №  3919  від  29.12.2005  р.  Компанії
"Ashly Lіmіted" зобов'язалась поставити ВАТ  "Нікопольський  завод
феросплавів" марганцеву  руду  на  умовах  поставки  DDU  -станція
призначення    товару,    якою    визначено    станцію    Нікополь
Придніпровської  залізниці.  Кількість   вказаного   поставляємого
Компанією "Ashly Lіmіted" товару у період лютого 2006 року  -січня
2007 року складає 930 000 мт +5/-10%, з яких 370  000  мт  +5/-10%
складає товар крупної фракції і 560 000 мт +5/-10%  складає  товар
дрібної фракції.
 
     30  грудня  2005   року   між   ДП   "Iллічівський   морський
торговельний порт"  та  Компанією  "Alfa  Trade  N.  V."  укладено
договір № 298, відповідно до  якого  ДП  "IМТП"  зобов'язався  від
імені та за дорученням позивача здійснити організацію  і  операції
по  прийому  від  суден,  що  надходять  на  адресу   відповідача,
імпортних  і/або  транзитних  руд  кольорових  металів  навалом  у
кількості 1 040 000 тон, по 260  000  тон  щоквартально,  а  також
здійснити зберігання імпортного вантажу та  його  навантаження  по
нарядам відповідачу вагою, що зазначена у  нарядах,  а  в  окремих
випадках за  дорученням  відповідача,  зазначеному  у  нарядах,  -
вивантаження вантажу по переважуванню на залізничних вагах станції
Iллічівськ.  Зазначена  вище  кількість   вантажу   приймалась   з
марджином +/-10%". Також відповідно  до  умов  вказаного  договору
позивач зобов'язався оплатити послуги порту по  діючим  ставкам  і
тарифам,  чинним  на  день  надання  послуг  та/або  відвантаження
вантажу.
 
     Згідно зі ст.  629  Цивільного  кодексу  України  ( 435-15 ) (435-15)
        ,
договір є обов'язковим для виконання сторонами.
 
     Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу  України  ( 435-15 ) (435-15)
        
зобов'язання має виконуватися належним чином  відповідно  до  умов
договору  та  вимог  цього   Кодексу,   інших   актів   цивільного
законодавства, а за відсутності таких умов та вимог -відповідно до
звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
 
     Відповідно до ст. 525 Цивільного кодексу  України  ( 435-15 ) (435-15)
        
одностороння відмова від виконання зобов'язання  або  одностороння
зміна умов договору не  допускається,  якщо  інше  не  встановлено
договором або законом.
 
     На  виконання  умов  договору  №  298   від   30.12.2005   р.
відповідачем  здійснені  операції  по   прийому   від   суден   та
відвантаженню на залізничні вагони імпортного вантажу (марганцевої
та нікелевої руди), наданий комплекс транспортних послуг, до  яких
входить:  вивантаження   вантажу   з   суден,   зачистка   трюмів,
внутріпортове    експедирування,    подання-забирання     вагонів,
зберігання вантажу на складі порту, зачистка складу,  навантаження
на залізничний транспорт, візировка накладних.
 
     Як встановлено судом,  вартість  наданих  послуг  розрахована
відповідачем на підставі Збірника тарифів на роботи та послуги, що
надаються   вантажовласникам    морськими    торговими    портами,
затвердженого  наказом   Міністерства   транспорту   України   від
31.10.1995  р.,  узгодженого   з   Мінекономіки,   Держстандартом,
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.12.1995  р.  (із
змінами   та   доповненнями),   а   також   місцевими    тарифами,
затвердженими начальником порту, узгодженими у договорі № 299  від
30.12.2005  р.  Так,  у  вартість  наданих   послуг   відповідачем
відповідно до п.п. 3.1.1. п. 3.1. ст. 3; п. 4.1. ст. 4; п.п. 6.1.1
п.6.1 ст. 6  Закону  України  "Про  податок  на  додану  вартість"
( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
         (із змінами  та  доповненнями)  включено  ПДВ,  суму
якого розраховано за ставкою 20%.
 
     Так, за надані транспортні  послуги  відповідачем  виставлені
наступні рахунки: И2/467 від 02.02.2006 р.; И2/524 від  07.02.2006
р.; И2/524 від 07.02.2006 р.; И2/571 від 31.01.2006 р.; И2/572 від
31.01.2006 р.; И2/573 від 31.01.2006 р.; И2/574 від 31.01.2006 р.;
И2/657 від 15.02.2006 р.; И2/658 від  15.02.2006  р.;  И2/659  від
15.02.2006 р.; И2/762 від 22.02.2006 р.; И2/837 від 24.02.2006 р.;
И2/1008 від 09.03.2006 р..; И2/1009 від 09.03.2006 р.; И2/1010 від
09.03.2006 р.; И2/1061 від 09.03.2006 р.; И2/1063  від  09.03.2006
р.; И2/1064 від 09.03.2006 р.; И2/1065 від 09.03.2006 р.;  И2/1066
від  09.03.2006  р.;  И2/1067  від  09.03.2006  р.;  И2/2131   від
06.05.2006 р.; И2/2133 від 06.05.2006 р.; И2/2135  від  06.05.2006
р.; И2/2151 від 06.05.2006 р.; И2/2151 від 06.05.2006 р.;  И2/2152
від  10.05.2006  р.;  И2/4526  від  11.10.2006  р.;  И2/4591   від
17.10.2006 р.; И2/4592 від 18.10.2006 р.; И2/4691  від  26.10.2006
р.; И2/4692 від 26.10.2006 р.; И2/4693 від 26.10.2006 р.;  И2/4694
від  26.10.2006  р.;  И2/4707  від  30.10.2006  р.;  И2/3987   від
07.09.2006 р.; И2/3993 від 07.09.2006 р.; И2/3680  від  15.08.2006
р.; И2/3992 від 07.09.2006 р.; И2/3991 від 07.09.2006 р.;  И2/3764
від  21.08.2006  р.;  И2/3315  від  20.07.2006  р.;  И2/3544   від
31.07.2006 р.; И2/3546 від 31.07.2006 р.; И2/3547  від  31.07.2006
р.; И2/3391 від 07.09.2006 р.; И2/3994 від 07.09.2006 р.;  И2/3995
від  07.09.2006  р.;  И2/4152  від  18.09.2006  р.;  И2/4154   від
18.09.2006 р.; И2/4201 від 20.09.2006 р.; И2/4202  від  20.09.2006
р.; И2/4203 від 20.09.2006 р.; И2/4206 від 21.09.2006 р.;  И2/4299
від  28.09.2006  р.;  И2/4300  від  28.09.2006  р.;  И2/4440   від
05.10.2006 р.; И2/4452 від 06.10.2006 р.; И2/4525  від  11.10.2006
р.; И2/4297 від 28.09.2006 р.; И2/4298 від 28.09.2006 р.;  И2/4454
від 06.10.2006 р., на  загальну  суму  1072725,10  дол.  США,  які
сплачені позивачем з урахуванням ПДВ в сумі 178  739,79  дол.  США
(розрахунок наведений у таблиці а.с. 176-179 т. 5).
 
     Проте, на думку суду, підстави для застосування  відповідачем
п.п. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п. 4.1 ст. 4, п.п. 6.1.1  п.  6.1  ст.  6
Закону України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
          (із
змінами та доповненнями) відсутні, виходячи з наступного.
 
     Так, надані відповідачем за договором № 298 від 30.12.2005 р.
послуги  віднесені  до  категорії   транспортних   відповідно   до
Державного класифікатора України  ГК  009-96  "Класифікація  видів
економічної діяльності", затвердженого наказом Державного комітету
із стандартизації, метрології та сертифікації № 441 від 22.10.1996
р.  Зокрема,  розділ  63  цього  класифікатору   передбачає   види
допоміжних транспортних послуг, які і були надані відповідачем.
 
     Відповідно п. 23 ст.  1  Митного  кодексу  України  ( 92-15 ) (92-15)
        
переміщення  товарів  через  митний  кордон  України  у  вантажних
відправленнях -це переміщення товарів через митний кордон  України
при  здійсненні  експортно-імпортних  операцій,  а   також   інших
операцій, пов'язаних  із  ввезенням  товарів  на  митну  територію
України, вивезенням товарів за межі митної території  України  або
переміщенням їх митною територією України транзитом.
 
     Стаття 110 Митного кодексу України ( 92-15 ) (92-15)
         визначає  засоби
та способи переміщення товарів,  а  саме:  згідно  ч.  1  названої
статті кодексу переміщення товарів  через  митний  кордон  України
здійснюється  засобами   авіаційного,   водного,   автомобільного,
залізничного,  трубопровідного   транспорту,   а   також   лініями
електропередачі.
 
     Також  статтею   40   Митного   кодексу   України   ( 92-15 ) (92-15)
        
передбачено, що усі товари і транспортні засоби, що  переміщуються
через митний кордон України підлягають митному контролю.
 
     Пунктом 15 ст. 1 Митного кодексу України ( 92-15 ) (92-15)
          визначено
поняття "митного контролю" -це сукупність заходів, що здійснюються
митними органами в межах своєї компетенції  з  метою  забезпечення
додержання    норм    цього    Кодексу,    законів    та     інших
нормативно-правових актів  з  питань  митної  справи,  міжнародних
договорів України, укладених в установленому законом порядку.
 
     Згідно ст. 43 Митного  кодексу  України  ( 92-15 ) (92-15)
          товари  і
транспортні засоби перебувають під митним контролем з моменту його
початку і до закінчення згідно з заявленим митним режимом. У  разі
ввезення на митну територію України товарів і транспортних засобів
митний контроль розпочинається з моменту перетинання ними  митного
кордону України і закінчується після здійснення у  повному  обсязі
митного   оформлення   товарів   і   транспортних   засобів,    що
переміщуються через митний кордон України.
 
     Митне оформлення  передбачає  виконання  митним  органом  дій
(процедур), які  пов'язані  із  закріпленням  результатів  митного
контролю товарів і транспортних засобів,  що  переміщуються  через
митний кордон України, і мають юридичне  значення  для  подальшого
використання цих товарів і  транспортних  засобів  (п.  14  ст.  1
Митного кодексу України ( 92-15 ) (92-15)
        ).  Митне  оформлення  вважається
завершеним  після  виконання  митним  органом   митних   процедур,
визначених ним  на  підставі  Митного  кодексу  України  ( 92-15 ) (92-15)
        
відповідно до заявленого митного режиму (ч.  3  ст.  77  вказаного
Кодексу).
 
     Виходячи з викладеного момент закінчення митного оформлення у
заявленому  режимі  співпадає  з   моментом   завершення   митного
контролю.
 
     Ч. 1, 3 ст. 63 Митного кодексу України ( 92-15 ) (92-15)
         передбачено,
що навантаження, вивантаження, перевантаження, усунення пошкоджень
упаковки, розпакування, упакування, перепакування  товарів,  митне
оформлення яких не закінчено, може здійснюватися  лише  з  дозволу
митного  органу.  Користування   та   розпорядження   товарами   і
транспортними  засобами,  митне  оформлення  яких  не   закінчено,
забороняються, крім випадків, передбачених цим Кодексом та  іншими
законами України.
 
     Також згідно ст. 71 Митного кодексу України  ( 92-15 ) (92-15)
          митне
оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються  через
митний кордон України резидентами (крім громадян),  крім  випадків
переміщення товарів і транспортних засобів через територію України
у  режимі  транзиту,  здійснюється  митними  органами,   у   зонах
діяльності яких розташовані ці резиденти.
 
     У разі ввезення товару резидентами, які  розташовані  у  зоні
діяльності митних органів, зона  діяльності  яких  знаходиться  на
території України, здійснюється переміщення ввезених  товарів  між
двома митними органами (від пункту  ввезення  на  митну  територію
України -до митного  органу,  розташованого  на  митній  території
України, та що здійснює митне оформлення ввезених товарів).
 
     Переміщення  товарів  під  митними  контролем   між   митними
органами здійснюється у вигляді транзитних перевезень.
 
     Відповідно до  ст.  155  Митного  кодексу  України  ( 92-15 ) (92-15)
        
транзитні  перевезення  поділяються  на  внутрішній  та  прохідний
митний транзит. Прохідний митний транзит -це  переміщення  товарів
під митним контролем від одного пункту пропуску, розташованого  на
митному кордоні України, -  пункту  ввезення  на  митну  територію
України -до  іншого  пункту  пропуску,  розташованого  на  митному
кордоні України, -  пункту  вивезення  за  межі  митної  території
України.  Внутрішнім  митним  транзитом   вважається   переміщення
товарів  під   митним   контролем:   1)   від   пункту   пропуску,
розташованого на митному кордоні України,  -  пункту  ввезення  на
митну територію України -  до  митного  органу,  розташованого  на
митній території України; 2) від митного органу, розташованого  на
митній території України, до  пункту  пропуску,  розташованого  на
митному  кордоні  України,  -  пункту  вивезення  за  межі  митної
території України; 3) від одного митного органу, розташованого  на
митній території України, до іншого митного органу,  розташованого
на митній території України.
 
     Статтею 156 Митного кодексу України ( 92-15 ) (92-15)
         визначені умови
здійснення  транзиту  товарів,  Так,  товари,   що   переміщуються
транзитом, повинні:
 
     1) залишатися у незмінному стані, крім природних втрат, і  не
використовуватися з іншою метою, крім транзиту;
 
     2) бути доставленими до митного органу призначення  у  строк,
визначений митним органом відправлення.
 
     Під час  транзиту  товарів  на  митній  території  України  з
дозволу та  під  контролем  митного  органу  можуть  здійснюватися
окремі  операції  (перевантаження,   вивантаження,   навантаження,
перепакування) з такими товарами без зміни їхніх  властивостей  та
товарного вигляду.
 
     Відповідно до  ст.  200  Митного  кодексу  України  ( 92-15 ) (92-15)
        
транзит -це митний режим, відповідно до якого товари і транспортні
засоби  переміщуються  під  митним  контролем  між  двома  митними
органами або в межах зони діяльності  одного  митного  органу  без
будь-якого використання таких товарів і  транспортних  засобів  на
митній території України.
 
     Умови переміщення товарів у режимі транзиту  передбачені  ст.
201  Митного  кодексу  України  ( 92-15 ) (92-15)
        ,  а  саме:  товари,   що
переміщуються транзитом, повинні:
 
     1)  перебувати  у  незмінному  стані,  крім  змін   внаслідок
природного зношення або втрат за нормальних  умов  транспортування
та зберігання;
 
     2) не використовуватися на території України ні з якою  іншою
метою, крім транзиту;
 
     3)   у   випадках,   визначених    законодавством    України,
переміщуватися за наявності дозволу  на  транзит  через  територію
України, який видається відповідними уповноваженими органами;
 
     4)  у  випадках,  визначених  Кабінетом  Міністрів   України,
переміщуватися встановленими маршрутами та шляхами;
 
     5) бути доставленими до митного органу призначення  у  строк,
що визначається відповідно  до  чинних  в  Україні  нормативів  на
перевезення  вантажів,  виходячи  з  виду  транспорту,   маршруту,
відстані до кінцевого пункту та інших умов перевезення.
 
     Основною ознакою, що відрізняє  митний  режим  "транзит"  від
транзитних перевезень вантажів  під  митним  контролем  є  те,  що
транзитні  перевезення  вантажів,  що   знаходяться   під   митним
контролем, здійснюються відносно  вантажів,  які  переміщаються  в
митних режимах "експорт", "імпорт" і "транзит".
 
     Також суд зазначає, що посилання відповідача на Закон України
"Про транзит вантажів" ( 1172-14 ) (1172-14)
          є  необгрунтованими,  оскільки
відповідно  до  преамбули  цього  Закону   він   визначає   засади
організації   та   здійснення   транзиту   вантажів    авіаційним,
автомобільним, залізничним, морським і річковим транспортом  через
територію України. У даному випадку товари, щодо яких відповідачем
надавались послуги, прямували на митну територію України.
 
     Таким чином, ввезення  товарів  на  митну  територію  України
здійснюється після  завершення  митного  оформлення  у  заявленому
митному  режимі  в  пункті  проведення  митного   оформлення.   До
проведення митного оформлення  товари  вважаються  неввезеними  на
митну територію України, і відповідно імпорт  товару  здійснюється
лише після закінчення процедури митного оформлення.  У  зв'язку  з
цим спростовуються заперечення відповідача,  що  вантаж,  який  не
пройшов  митне  оформлення,  щодо  якого  відповідачем  надавались
супутні послуги, є імпортним.
 
     Як встановлено судом,  вантажі,  відносно  яких  відповідачем
надавались транспортні послуги за договором № 298  від  30.12.2005
р.  та  позивачем  здійснювалось  транспортне  експедирування   за
відповідним договором  (№  ALF\ASHL-2003-01  від  05.01.2003  р.),
ввезені на територію України в митному режимі "імпорт"  відповідно
до умов зовнішньоекономічного контракту (№ 3919 від 29.12.2005 р.)
Як  вбачається  з  наданих  позивачем  документів   (коносаментів,
нарядів на відвантаження, залізничних квитанцій) вантаж прибував у
порт Iллічівськ, перевантажувався на залізничний транспорт та  під
"митним контролем" був  переміщений  до  пунктів  ввозу  на  митну
територію України  (пункти  проведення  митних  процедур  -станція
Нікополь, Нікель-Побужський).
 
     Статтею 3 Закону України "Про  податок  на  додану  вартість"
( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
         визначено об'єкт оподаткування  податком  на  додану
вартість. Зокрема, згідно п. 3.1 ст. 3 вказаного  Закону  об'єктом
оподаткування є операції платників податку з поставки  товарів  та
послуг,  місце  надання  яких  знаходиться  на  митній   території
України, в тому числі  операції  з  передачі  права  власності  на
об'єкти   застави   позичальнику   (кредитору)    для    погашення
заборгованості  заставодавця,   а   також   з   передачі   об'єкта
фінансового лізингу у користування  лізингоотримувачу  (орендарю);
ввезення товарів (супутніх послуг) у митному  режимі  імпорту  або
реімпорту.
 
     Відповідно до п.1.14.  того  ж  Закону  супутні  послуги  -це
послуги, вартість яких  включається  відповідно  до  норм  митного
законодавства до митної вартості  товарів,  що  експортуються  або
імпортуються.
 
     Згідно  ст.  267  Митного  кодексу  України   ( 92-15 ) (92-15)
           для
визначення  митної  вартості  товарів  до  ціни  угоди  при  цьому
додаються, якщо вони не були раніше до неї  включені,  витрати  на
доставку товарів до аеропорту,  порту  чи  іншого  місця  ввезення
товарів  на  митну  територію   України,   зокрема,   витрати   на
транспортування,  навантаження,  вивантаження,  перевантаження  та
перевалку товарів.
 
     Пунктом 4.3. ст. 4 Закону  України  "Про  податок  на  додану
вартість" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
         (із змінами та доповненнями)  передбачено,
що для  товарів,  які  імпортуються  на  митну  територію  України
платниками податку, базою оподаткування є  договірна  (контрактна)
вартість таких товарів, але не менша митної вартості, зазначеної у
ввізній митній декларації з урахуванням витрат на транспортування,
навантаження,  розвантаження,  перевантаження  та  страхування  до
пункту  перетину  митного  кордону  України,  сплати  брокерських,
агентських, комісійних та  інших  видів  винагород,  пов'язаних  з
імпортом   таких   товарів,   плати   за   використання   об'єктів
інтелектуальної власності, що належать до таких товарів,  акцизних
зборів,  ввізного   мита,   а   також   інших   податків,   зборів
(обов'язкових платежів).
 
     Як вбачається  з  матеріалів  справи  (контракт  №  3919  від
29.12.2005 р.), поставка товару здійснена на умовах  DDU  -станція
призначення товару. У відповідності з умовами Iнкотермс - 2000  до
контрактної вартості товару включені і витрати по  транспортуванню
товару від порту перевантаження до станції призначення.  Зазначені
обставини передбачені  також  умовами  розділу  4  вищезазначеного
контракту.
 
     Таким чином, вартість супутніх послуг, які були надані портом
за договором № 298 від  30.12.2005  р.,  включена  до  контрактної
вартості товару, що імпортується, та згідно з п. 4.3. ст. 4 Закону
України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
         (із змінами
та     доповненнями)     є     базою     оподаткування     об'єкта
оподаткування -операцій по  ввезенню  товарів  (супутніх  послуг).
Операції з поставки послуг,  місце  надання  яких  знаходиться  на
митній території України портом не здійснювались, оскільки  надані
відповідачем послуги є супутніми. Отже, при оподаткуванні операцій
з надання супутніх послуг повинні застосовуватися  положення  п.п.
3.1.2. п. 3.1. ст. 3 та п. 4.3. ст. 4 Закону України "Про  податок
на додану вартість" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
         (із змінами та доповненнями).
 
     Так, підпунктом 6.2.4. п. 6.2.  ст.  6  Закону  України  "Про
податок  на  додану  вартість"  ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
           (із   змінами   та
доповненнями) визначений особливий порядок оподаткування  податком
на  додану  вартість  операцій  поставки  послуг,   пов'язаних   з
перевезенням  (переміщенням)  вантажу  транзитом  через  територію
України, а саме: операції з  поставки  послуг  платником  податку,
пов'язані  з  перевезенням  (переміщенням)  пасажирів  і  вантажів
транзитом через  територію  України,  оподатковуються  у  порядку,
передбаченому пунктом 5.15 ст. 5 Закону України  "Про  податок  на
додану вартість" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
        . Так, пункт 5.15  ст.  5  названого
Закону передбачає, що операції з поставки  послуг  по  перевезенню
(переміщенню) пасажирів та вантажів транзитом  через  територію  і
порти України звільняються від оподаткування.
 
     Виходячи з наведеного та  з  характеру  наданих  відповідачем
послуг, суд вважає, що при оподаткуванні операцій, що здійснюються
відповідачем, мають застосовуватися положення п.п. 6.2.4. п.  6.2.
ст.6   Закону   України   "Про   податок   на   додану   вартість"
( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
        .
 
     Як вбачається з наявних в матеріалах справи  копій  вантажних
митних декларацій, податок на додану вартість при імпорті  товару,
стосовно  якого  портом  надавались  супутні   послуги,   сплачено
позивачем у повному обсязі.
 
     За таких обставин, оскільки відповідач  отримав  безпідставно
грошові кошти в розмірі 178739,79 дол. США, вказана сума  підлягає
поверненню позивачу відповідно  до  глави  83  Цивільного  кодексу
України ( 435-15 ) (435-15)
        , положення якої  застосовуються  незалежно  від
того,  чи  безпідставне  набуття   або   збереження   майна   було
результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб,  чи
наслідком події, а також положення якої  застосовуються  до  вимог
про повернення виконаного за  недійсним  правочином,  витребування
майна  власником  із  чужого  незаконного  володіння;   повернення
виконаного однією з сторін  у  зобов'язанні;  відшкодування  шкоди
особою, яка незаконно набула майно або зберегла  його  у  себе  за
рахунок іншої особи.  Так,  згідно  ст.  1212  Цивільного  кодексу
України ( 435-15 ) (435-15)
         особа, яка набула майно  або  зберегла  його  у
себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої  правової
підстави  (безпідставне  набуте  майно),   зобов'язана   повернути
потерпілому це майно; особа зобов'язана повернути  майно  і  тоді,
коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.
 
     Відповідно до ст. 33  Господарського  процесуального  кодексу
України ( 1798-12 ) (1798-12)
         кожна сторона повинна довести ті обставини, на
які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
 
     Згідно ст. 32 Господарського процесуального  кодексу  України
( 1798-12 ) (1798-12)
          доказами  у  справі  є  будь-які  фактичні  дані,  на
підставі яких господарський  суд  у  визначеному  законом  порядку
встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких  грунтуються
вимоги і заперечення сторін, а також  інші  обставини,  які  мають
значення для  правильного  вирішення  господарського  спору.  А  у
відповідності зі  ст.  43  Господарського  процесуального  кодексу
України ( 1798-12 ) (1798-12)
          господарський  суд  оцінює  докази  за  своїм
внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному,  повному  і
об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх
сукупності, керуючись законом.
 
     Оцінюючи  надані  докази  в  сукупності,  господарський   суд
вважає, що позовні  вимоги  цілком  обгрунтовані  та  відповідають
вимогам  чинного  законодавства,  у  зв'язку  з   чим   підлягають
задоволенню.
 
     У зв'язку з тим, що спір виник  внаслідок  неправомірних  дій
відповідача, згідно ст. ст. 44, 49  Господарського  процесуального
кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
         судові витрати відносяться за  рахунок
відповідача.
 
    Керуючись ст. ст. 32, 33, 43, 44, 49, 82-85 Господарського
        процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , суд -
 
     В И Р I Ш И В:
 
     1. Позовну заяву Компанії "Alfa Trade N.  V."  до  Державного
підприємства  "Iллічівський  морський   торговельний   порт"   про
стягнення 178 739,79 доларів США задовольнити.
 
     2. СТЯГНУТИ з Державного підприємства "Iллічівський  морський
торговельний порт" (68001, Одеська  область,  м.  Iллічівськ,  пл.
Праці, 6; код  ЄДРПОУ  01125672;  валютний  розрахунковий  рахунок
26009114761001 в АКБ "МТБ", МФО 328168) на користь Компанії  "Alfa
Trade N. V." (Бельгія, 2000 Антверпен, вул. Ван Куїкстраат, 1  БЮС
16; банк Брюссель Ламберт 2000 Антверпен,  Метрополь,  вул.  Ленге
Гастхьюїсстраат, 14, рахунок № 320-0050854-96 СВИФТ- BBRUBEBB 200)
безпідставно  отримані  грошові  кошти  в  розмірі  178   ;739/сто
сімдесят  вісім  тисяч  сімсот  тридцять  дев'ять/доларів  США  79
центів; 1 787/одна тисяча сімсот  вісімдесят  сім/доларів  США  40
центів витрат по сплаті державного  мита,  23/двадцять  три/долара
США  37  центів  витрат  на   інформаційно-технічне   забезпечення
судового процесу.
 
  Рішення набирає законної сили протягом 10 днів з моменту його
                           підписання.
 
       Накази видати після набрання рішенням законної сили.
 
     Підписано 10.04.2007 р.
 
     Суддя Петров В.С.