ЛЬВIВСЬКИЙ АПЕЛЯЦIЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
 
                              УХВАЛА
 
                   06.06.06 Справа № 13/33-402
 
     м. Львів
 
     Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:
 
     Головуючого - судді Галушко Н.А.
 
     суддів Процик Т.С.
 
     Юрченка Я.О.
 
     розглянув   апеляційну   скаргу   Монастириське    відділення
Бучацької   міжрайонної   державної   податкової   інспекції,   м.
Монастириська  №  966  від  29.03.2006  року  (далі   Монастирське
відділення Бучацької МДПI, м. Монастириська)
 
     на постанову Господарського суду Тернопільської  області  від
02.03.2006 року
 
     у справі № 13/33-402
 
     за   позовом:   Відкритого   акціонерного    товариства    по
газопостачанню та газифікації "Монастириськгаз", м.  Монастириська
(далі ВАТ "Монастириськгаз", м. Монастириська)
 
     до відповідача: Монастириське відділення Бучацької  МДПI,  м.
Монастириська
 
     про визнання нечинним податкового повідомлення - рішення
 
     За участю представників:
 
     від позивача - не з'явився
 
     від відповідача -Ловчук М.В. - юрисконсульт
 
     Права та обов'язки представникам сторін відповідно до  ст.ст.
49, 51 КАС України ( 2747-15 ) (2747-15)
         роз'яснено.
 
     27 квітня  2006  року  Монастириським  відділенням  Бучацької
МДПI, м. Монастирська подано клопотання № 215 від 21.04.2006  року
про заміну Козівської міжрайонної державної податкової  інспекції,
смт. Козова її правонаступником -Бучацькою  міжрайонною  державною
податковою  інспекцією   Тернопільської   області   (Монастириське
відділення) відповідно до наказу ДПА у Тернопільській області  від
28.12.2005 року № 243.
 
     Постановою Господарського  суду  Тернопільської  області  від
02.03.2006 року у справі № 13/33-402 задоволено позовні вимоги ВАТ
"Монастириськгаз", м. Монастириська: визнано  недійсним  податкове
повідомлення -рішення № 0000432301/0  від  29.07.2005  року,  яким
підприємству  донараховано  частину  прибутку,  що  стягується  до
Державного бюджету в сумі 22552,00 грн..
 
     Приймаючи постанову суд виходив  з  того,  що  у  відповідача
відсутні підстави для донарахування частини прибутку та  стягнення
його до бюджету,  оскільки  НАК  "Нафтогаз  України"як  акціонерне
товариство не є органом державної влади відповідно до ст.  170  ЦК
України ( 435-15 ) (435-15)
        ; чистий  прибуток  акціонерного  товариства  чи
його частина в даному спорі не є  податком,  збором  (обов'язковим
платежем), а отже застосування процедури по  Закону  України  "Про
порядок погашення зобов'язань платників податків  перед  бюджетами
та  державними  цільовими  фондами"  ( 2181-14 ) (2181-14)
        ,  а  тим   більше
фінансових   (штрафних)   санкцій,   являється   безпідставним   і
незаконним.
 
     Козівською МДПI (Монастириське відділення), м.  Монастириська
подано апеляційну скаргу № 966 від 29.03.2006 року, у якій просить
постанову суду скасувати та прийняти нову, якою відмовити позивачу
в задоволенні позовних вимог повністю. Зокрема скаржник  зазначає,
що при прийнятті постанови господарським судом  неповно  з'ясовано
обставини, що мають значення для справи та  постанова  прийнята  з
порушенням норм матеріального права. Зокрема, скаржник вважає,  що
при винесенні постанови Господарським судом Тернопільської не було
враховано наступні нормативні акти, а саме:  п.  6.2  Статуту  ВАТ
"Монастириськгаз"; п. 2  Постанови  КМУ  від  25.05.1998р.  №  747
( 747-98-п ) (747-98-п)
          "Про  утворення  Національної  акціонерної  компанії
"Нафтобаз України"; ст. 72 Закону України  "Про  Державний  бюджет
України на 2004 рік"  ( 1344-15 ) (1344-15)
        ;  ст.  65  Закону  України  "Про
Державний бюджет України на 2005 рік" ( 2285-15 ) (2285-15)
        ; п.2  Порядку  і
нормативів відрахування господарськими організаціями до загального
фонду Державного бюджету  України  частини  прибутку  (доходу)  за
результатами фінансово -господарської діяльності у  2004  році  та
щоквартальної фінансово -господарської  діяльності  у  2005  році,
затв. Постановою КМУ від 15.01.2005 року № 50 ( 50-2005-п ) (50-2005-п)
        .
 
     Розглянувши матеріали справи, апеляційної скарги,  заслухавши
пояснення та заперечення представника відповідача, суд апеляційної
інстанції встановив наступне:
 
     Державною  податковою  інспекцією   проведено   документальну
невиїзну перевірку діяльності позивача на предмет відрахування  до
загального фонду Державного бюджету України  частини  прибутку  за
2004  р.  -I  кв.  2005  р.,  за  результами  якої  складено   акт
№16/23-21135833  від  27.07.2005  року   та   прийняте   податкове
повідомлення-рішення  №  0000432301/0  від  29.07.2005  року   про
донарахування та  стягнення  17812,00  грн.  частини  прибутку  та
4740,00 грн. штрафних санкцій.
 
     Як  встановлено  судом  першої   інстанції,   підставою   для
винесення   оспорюваного   податкового    повідомлення    -рішення
податковим органом визначено порушення норм ст. 72 Закону  України
"Про Державний бюджет України на 2004 рік"та  ( 1344-15 ) (1344-15)
          ст.  65
Закону  України  "Про  Державний  бюджет  України  на  2005   рік"
( 2285-15 ) (2285-15)
        ,  згідно  яких  господарські  організації:   державні,
казенні підприємства та їх об'єднання і  дочірні  підприємства,  а
також акціонерні, холдингові та інші  суб'єкти  господарювання,  у
статутному  фонді  яких  державі  належать  частки  (акції,  паї),
сплачують за результатами  фінансово-господарської  діяльності  до
загального  фонду  Державного  бюджету  України  частину   чистого
прибутку відповідно до розміру державної частки (акцій, паїв) у їх
статутних фондах.
 
     Як  встановлено  судом  першої  інстанції  та  вбачається   з
матеріалів справи, відповідно до  листа  Регіонального  відділення
фонду  державного  майна  України  по  Тернопільській  області   №
01-6/1246 від 14.05.2004 року, держава як  акціонер,  зокрема  ВАТ
"Монастирисьгаз"у реєстрах власників  іменних  цінних  паперів  не
числиться.
 
     Згідно  з  ст.14  та  ст.  15  Закону  України  "Про  систему
оподаткування"зобов'язання ( 1251-12 ) (1251-12)
         щодо перерахунку суб'єктами
господарювання, у статутному фонді яких є державна частка, частини
чистого прибутку (доходу) до загального фонду  Державного  бюджету
України  не  включено   до   системи   оподаткування   та   не   є
загальнодержавним чи  місцевим  податком  і  збором  (обов'язковим
платежем).
 
     Кріт  цього,  відповідно  до  Наказу   Державної   податкової
адміністрації України № 354 ( z1003-05 ) (z1003-05)
         від 22.08.2005 року  "Про
затвердження  форм  розрахунку  частини  прибутку   (доходу),   що
підлягає сплаті до загального фонду Державного бюджету України  за
результатами фінансово-господарської діяльності  у  2004  році  та
щоквартальної фінансово-господарської діяльності у 2005  році,  та
порядку його складання",  господарські  товариства,  пакети  акцій
яких передано до  статутного  фонду  НАК  "Нафтогаз  України",  не
заповнюють  та  не  подають  до  державного   податкового   органу
розрахунок  частини  прибутку  (доходу),  що  підлягає  сплаті  до
загального фонду Державного бюджету України.
 
     Згідно  ст.170  ЦК  України  ( 435-15 ) (435-15)
          держава  набуває   і
здійснює цивільні права і обов'язки через органи державної влади у
межах їхньої компетенції, встановленої законом.
 
     Суд  апеляційної  інстанції  погоджується  з   судом   першої
інстанції, що НАК "Нафтогаз України"як акціонерне  товариство,  що
має частку в статуті позивача, не відноситься до органів державної
влади.
 
     Відповідно до ст. 71 КАС України  ( 2747-15 ) (2747-15)
          кожна  сторона
повинна довести ті обставини, на яких  грунтуються  її  вимоги  та
заперечення. Скаржником не подано  жодних  доказів,  які  б  стали
підставою для скасування судового рішення.
 
     За таких обставин, апеляційний господарський суд  прийшов  до
висновку про те, що постанова Господарського  суду  Тернопільської
області прийнята з дотримання норм податкового законодавства та  у
відповідності до обставин справи, а тому підстав для її  зміни  чи
скасування колегія суддів не вбачає.
 
     Керуючись ст.ст. 69, 71, 86, 158,  198,  200,  205,  206  КАС
України ( 2747-15 ) (2747-15)
        , -
 
     Львівський апеляційний господарський суд У Х В А Л И В:
 
     1.  Залишити   без   змін   постанову   Господарського   суду
Тернопільської області від  02.03.2006  року  у  даній  справі,  а
апеляційну скаргу без задоволення.
 
     2. Ухвала набирає законної сили з дня  її  прийняття  і  може
бути оскаржена в касаційному порядку, згідно  із  ст.ст.  212  КАС
України ( 2747-15 ) (2747-15)
        .
 
     Головуючий-суддя Галушко Н.А.
 
     Суддя Процик Т.С.
 
     Суддя Юрченко Я.О.