ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТI
 
                          Р I Ш Е Н Н Я
 
                         Iменем України
 
     21.11.06 р. Справа № 25/238
 
     Суддя господарського суду Донецької області I.А.Бойко
 
     при секретарі судового засідання О.М. Якименко
 
     розглянув у відкритому судовому засіданні господарського суду
справу
 
     за позовом: державного підприємства "Донецька  залізниця"  м.
Донецьк
 
     до  відповідача:  товариства  з  обмеженою   відповідальністю
"Димитроввантажтранс" м. Димитров Донецької області
 
     про: стягнення штрафу в розмірі 1067грн.00коп.
 
     За участю представників сторін:
 
     від позивача: Ніколаєв О.С. - юрисконсульт служби  перевезень
(довіреність № 71-01/4001 від 25.12.2005);
 
     від  відповідача:  Товкач  В.М.  -  заступник  директора   по
економіці (довіреність № 892 від 09.08.2006),  Ніколаєнко  В.В.  -
в.о. начальника відділу претензійно-правової та договірної  роботи
(довіреність № 1418 від 21.11.2006)
 
     Позивач  -  державне  підприємство  "Донецька  залізниця"  м.
Донецьк, звернувся до господарського суду з позовом до  товариства
з обмеженою  відповідальністю  "Димитроввантажтранс"  м.  Димитров
Донецької  області  про  стягнення  штрафу  за  невиконання  плану
вантажоперевезень у березні 2006 року в розмірі 1067грн.00коп.
 
     В обгрунтування своїх вимог позивач посилається на  відповідь
на претензію № 536 від 29.05.2006, претензію № 41 від  03.05.2006,
реєстр відправленої рекомендованої кореспонденції, облікову картку
за березень 2006 р., телеграми, декадні заявки,  довіреність  №  6
від 01.01.2006, розрахунок суми штрафу,  телефонограму  №  32  від
10.04.2006,  акт  звірки,  коментар  до  нарахування   штрафу   по
обліковій картці № 3025 за 2 декаду березня 2006 року, коментар до
нарахування штрафу по обліковій картці №  3025  за  березень  2006
року.
 
     09.08.2006 відповідач через канцелярію господарського суду за
супровідним листом (вих. № 882 від 08.08.2006) надав копію Статуту
ТОВ "Димитроввантажтранс", копію довідки з ЄДРПОУ, копію свідоцтва
про державну реєстрацію, копію свідоцтва про  реєстрацію  платника
ПДВ, копію довідки про взяття на облік  платника  податків,  копію
відзиву на позовну заяву, копії описів вкладення у лист, пояснення
(вих. № 883 від 08.08.2006), копію договору № 322 про  організацію
перевезень вантажів і проведення  розрахунків  за  перевезення  та
надані залізницею послуги  від  16.05.2005,  копію  обгрунтованого
розрахунку суми штрафу  за  невиконання  плану  перевезень,  копію
постанови ВГСУ № 6/463 від 24.07.2006.
 
     Вказані документи судом оглянуті та  залучені  до  матеріалів
справи.
 
     З наданих відповідачем пояснень (вих. № 883  від  08.08.2006)
та  відзиву  на  позовну  заяву  (вих.  №  876   від   08.08.2006)
вбачається, що ТОВ "Димитроввантажтранс" з позовними  вимогами  не
згоден та просить відмовити позивачу в їх задоволенні, посилаючись
на наступне. Згідно ст. ст. 106,  107  Статуту  залізниць  України
( 457-98-п ) (457-98-п)
         та Правил планування перевезення вантажів встановлена
тільки місячна відповідальність за  невиконання  плану  перевезень
(її  розмір  визначається  тільки  після   10-го   числа   місяця,
наступного за звітним - ст. 109 Статуту). У  відповідності  до  п.
1.4.  Правил  планування  перевезень  вантажів   зобов'язанням   є
місячний  план  перевезень,  який  затверджується  залізницею   та
доводиться до відома вантажовідправника для виконання. Виходячи  з
місячного характеру зобов'язання, п. "г" ст. 107 Статуту залізниць
України передбачає, що вантажовідправник звільняється  від  сплати
штрафу за невиконання плану перевезень в 2-й декаді  березня  2006
року на величину  перевантаження  в  3-й  декаді  березня  місяця.
Аналогічне  положення  зазначено  в  п.  2.8.  Правил   планування
перевезень,  відповідно  якого  підсумки   по   плану   перевезень
здійснюються  тільки  на  підставі  даних  відвантаження  протягом
всього планового періоду - місяця. По обліковій картці №  3025  за
березень 2006 р.  було  заплановано  до  відвантаження  5000  тон.
Фактично ТОВ "Димитроввантажтранс" в березні 2006 р.  відвантажило
4971 тону (недовантаження  29  тон).  Обгрунтованим  по  обліковій
картці № 3025 за березень 2006 р.  є  штраф  по  загальному  плану
перевезень на суму 29грн.00коп.,  який  признаний  відповідачем  у
відповіді на  претензію  позивача.  В  обгрунтування  викладеного,
відповідач посилається на постанову ВГСУ в  аналогічній  справі  №
6/463 від 24.07.2006.
 
     26.09.2006 відповідач через  канцелярію  господарського  суду
надав пояснення (вих. № 1086 від 22.09.2006), з  яких  вбачається,
що ст. ст. 17, 18  Статуту  ( 457-98-п ) (457-98-п)
          залізниць  говорять  про
місячне планування перевезень.  Пункт  2.1.  договору  №  322  від
16.05.2005,  укладеного  між  ТОВ  "Димитроввантажтранс"   та   ДП
"Донецька  залізниця",  також   зазначає,   що   вантажовідправник
зобов'язується надати залізниці в визначений строк  місячні  плани
перевезень, заявки на подачу вагонів (контейнерів) та  здійснювати
завантаження (вивантаження) вантажів, які відправляються  ним  або
прибувають на його адресу. Пункт 4.1. цього  договору  встановлює,
що  Залізниця  та  Вантажовідправник  несуть  відповідальність  за
невиконання плану  перевезень  згідно  Статуту  залізниць  України
( 457-98-п ) (457-98-п)
          .  Згідно  ст.   107   Статуту   залізниць   України
( 457-98-п ) (457-98-п)
         та Правил планування перевезення вантажів встановлена
тільки місячна відповідальність за  невиконання  плану  перевезень
(її  розмір  визначається  тільки  після   10-го   числа   місяця,
наступного за звітним - ст. 109 Статуту). На підставі вищеназваних
нормативних  актів   подекадно   здійснюється   тільки   попереднє
нарахування штрафу без врахування можливого наступного  звільнення
від  сплати  раніш  нарахованого  штрафу.  Відповідач  вважає,  що
залізницею не враховується п.  д)  ст.  107  Статуту  ( 457-98-п ) (457-98-п)
        
залізниць  при  нарахуванні  штрафу  за  березень  2006р.   Також,
відповідач  зазначає,  що  застосувати  п.  д)  ст.  107   Статуту
залізниць України ( 457-98-п ) (457-98-п)
         можливо тільки після того, як штраф
буде нарахований, а він може бути нарахований  не  раніш,  чим  за
підсумками декади. Таким чином, цей пункт може  бути  застосованим
тільки при заповненні недовантаження  в  наступних  декадах  та  в
межах періоду,  що  планується,  -  місяця,  тобто  за  підсумками
місяця.  При  заповненні  допущеного   недовантаження   відправник
звільняється від  сплати  уже  нарахованого  штрафу.  Отже,  існує
тільки місячна відповідальність (сплата). З  огляду  на  це,  сума
штрафу повинна становити 29,00грн. за невиконання плану №  3025  в
березні 2006р.
 
     Ухвалою  від  26.09.2006  на  підставі  спільного  клопотання
позивача  та  відповідача  строк  розгляду  справи  №  25/238  був
продовжений на два місяці до 26.11.2006.
 
     05.10.2006 позивач через канцелярію  господарського  суду  за
супровідним листом (вих. № 6/98 від 05.10.2006) надав пояснення до
позову, копію постанови ВГСУ по справі  №  12/67  від  18.09.2006,
копію довіреності на представника.
 
     В поясненнях до позову (вих. № 6/98 від  05.10.2006)  позивач
зазначає,  що  ст.  ст.  106,  107   Статуту   залізниць   України
( 457-98-п ) (457-98-п)
         не передбачають такої санкції як штраф за невиконання
місячного плану перевезень або звільнення  від  сплати  штрафу  за
невиконання  місячного  плану  перевезень.  Стаття   109   Статуту
( 457-98-п ) (457-98-п)
         передбачає, після закінчення місяця начальник станції
повідомляє вантажовідправнику  розрахунок  штрафу  за  невиконання
плану перевезень, тобто ця  норма  теж  не  встановлює  строкового
періоду плану.  Станція  повідомляє  вантажовідправнику  остаточну
суму штрафу, яка складається з декількох  показників  нарахованого
штрафу. Це може бути штраф за невиконання плану у тоннах  +  штраф
по дорогам призначення + штраф по маршрутам. Загальна сума  штрафу
може бути нарахована як по окремим декадам і  окремим  показникам,
так і по всіх декадах і показниках. Якщо нормами Статуту та Правил
передбачено   місячне   планування   перевезення   вантажів,    то
відповідальність  і  нарахування  штрафу  передбачено  по  окремій
декаді,  а  остаточна  сума  штрафу  за   місяць   складається   з
нарахувань,  зроблених  своєчасно  по  кожній  декаді.   Посилання
відповідача   на   відсутність   декадних   планів   та   декадної
відповідальності не відповідає  дійсності.  Так,  п.  6.3.  Правил
планування перевезень вантажів говорить про невиконання  декадного
плану; п. 2.6. Правил визначає, що за два дні  до  початку  декади
відправник подає начальнику станції декадну  заявку  з  розподілом
подачі вагонів на кожний день. Тобто, штраф за декаду  складається
з  обсягів  невиконання  плану  щодобово,   а   у   кінці   декади
підраховується обсяг невиконань  відвантаження  за  кожну  добу  і
нараховується   штраф.   Підсумки   виконання   місячного   обсягу
перевезень не можуть бути показником  для  нарахування  штрафу  за
місяць. Остаточно, згідно п. 6.10.  Правил  штраф  за  невиконання
місячних планів і додаткових  замовлень  на  перевезення  вантажів
нараховується на залізницю  і  відправника  по  закінченню  кожної
декади, сальдова сума штрафу визначається по закінченню місяця.
 
     Розглянувши  матеріали   господарської   справи,   заслухавши
пояснення представників сторін, господарським судом ВСТАНОВЛЕНО.
 
     16.05.2005 між ДП "Донецька  залізниця"  (Залізниця)  та  ТОВ
"Димитровантажтранс" (Вантажовідправник) був укладений  договір  №
322 про організацію перевезень вантажів і  проведення  розрахунків
за перевезення та надані залізницею послуги від 16.05.2006.
 
     Пункти   2.1.   та   2.2.   цього   договору    передбачають,
Вантажовідправник зобов'язується пред'являти Залізниці у визначені
терміни  місячні  плани  перевезень,  заявки  на  подачу   вагонів
(контейнерів) та здійснювати навантаження (вивантаження) вантажів,
що відправляються їм або  прибувають  на  його  адресу.  Залізниця
зобов'язується приймати до перевезення вантажі Вантажовідправника,
для чого подавати під навантаження вагони (контейнери)  згідно  із
затвердженими планами і заявками  Вантажовідправника  та  надавати
Вантажовідправнику додаткові  послуги,  пов'язані  з  перевезенням
вантажів, перелік яких зазначається в додатку до цього договору.
 
     На виконання умов зазначеного договору № 322  від  16.05.2006
на підставі декадних заявок відповідача на перевезення  в  березні
2006  року  5000  тонн  у  75-ти  вагонах  вантажу,  зроблених   у
відповідності  до  ст.  ст.  17,  18  Статуту  залізниць   України
( 457-98-п ) (457-98-п)
         , Залізниця затвердила план перевезень за №  3025  та
прийняла його до виконання.
 
     Виконання перевезень  враховувалося  Залізницею  в  обліковій
картці. Згідно даних облікової  картки  ТОВ  "Димитроввантажтранс"
повинен був почати завантаження з 18 березня 2006р. і до кінця 2-ї
декади відправити 16 (вагонів), що становить 1067тонн. Фактично не
завантажено  та  не  перевезено   жодної   тони.   Замовлення   по
перевезенню вантажу було виконано за рахунок третьої декади.
 
     Після  закінчення  2-ї  декади  Залізницею  були  підраховані
результати  виконання  плану  за  другу  декаду  та,   відповідно,
нарахований штраф за невиконання  плану  у  2-й  декаді  на  кожну
тонну.  Розмір   штрафу   відповідно   до   розрахунку   становить
1067грн.00коп., виходячи 1грн.00коп. за одну тонну.
 
     Частина 1 ст. 17 та ч. 1 ст.  18  Статуту  залізниць  України
( 457-98-п ) (457-98-п)
         передбачають,  що  перевезення  вантажів  залізничним
транспортом   організовується   на   договірних    засадах.    Для
забезпечення виконання договірних зобов'язань здійснюється місячне
планування перевезень.  Місячне  планування  перевезення  вантажів
здійснюється  залізницями  відправлення  на  основі  поточних  або
довгострокових договорів про організацію перевезення  вантажів  та
замовлень відправників.
 
     Згідно  частини  1   ст.   20   Статуту   залізниць   України
( 457-98-п ) (457-98-п)
         виконання перевезень, у тому числі  на  пред'явлення,
позапланових,  понадпланових   та   перевезень   для   надолуження
недовантаження протягом минулого місяця, враховується в  обліковій
картці встановленої Правилами форми.
 
     Стаття 106 Статуту залізниць України ( 457-98-п ) (457-98-п)
         встановлює,
за незабезпечення залізницею  подачі  вагонів  і  контейнерів  для
виконання    плану     перевезень     та     за     невикористання
вантажовідправником поданих вагонів і контейнерів чи  відмову  від
вагонів і контейнерів для виконання плану  перевезень  сплачується
штраф у таких розмірах:
 
     за вантажі, перевезення яких планується у тоннах і вагонах, -
з тонни по  5  відсотків  ставки  добової  плати  за  користування
вагонами;
 
     за вантажі, перевезення  яких  планується  тільки  у  вагонах
(контейнерах), - за вагон (контейнер) по дві добові  ставки  плати
за користування вагонами (контейнерами).
 
     За незабезпечення  завантаження  маршруту  з  винної  сторони
стягується на користь іншої сторони, крім  штрафу  за  невиконання
плану перевезень, штраф за маршрут у розмірі трьох добових  ставок
плати за користування вагонами.
 
     Залізниця і відправник  несуть  таку  ж  відповідальність  за
недотримання зобов'язань  надпланових  і  позапланових  перевезень
вантажів за заявками відправника, прийнятими залізницею,  а  також
за надолуження невиконання плану попереднього  місяця  (згідно  із
статтею 19 цього Статуту).
 
     За невиконання плану  перевезень  по  залізницях  призначення
вантажовідправник сплачує штраф за  вагон  (контейнер)  у  розмірі
однієї добової ставки за користування вагоном (контейнером).
 
     Стаття 107 Статуту залізниць  України  ( 457-98-п ) (457-98-п)
          зазначає
підстави для звільнення Вантажовідправника від  сплати  штрафу  за
невиконання плану перевезень. Так, вантажовідправник  звільняється
від сплати штрафу за невиконання плану перевезень у разі:
 
     а) стихійного лиха (замети, смерч, повінь, пожежа,  землетрус
тощо), що підтверджено відповідними документами згідно з Правилами
і призвело до припинення руху на залізничних під'їзних коліях, або
якщо  згідно  з  чинним  положенням  виконувати  вантажні   роботи
заборонено, а також у разі аварії на підприємстві, через  що  було
припинено виробництво відвантажуваної продукції протягом не  менше
як трьох діб підряд;
 
     б) обмеження перевезень згідно із статтею 29 цього Статуту;
 
     в)  невикористання  вагонів  (контейнерів),   поданих   понад
планову норму без письмового погодження з вантажовідправником;
 
     г)  виконання  плану  в  тоннах  вантажів,  перевезення  яких
планується у тоннах і вагонах;
 
     д) надолуження недовантаження, допущеного протягом декади.
 
     У разі коли вантажовідправник шляхом ущільненого завантаження
вагонів  (контейнерів)  використав  менше  запланованої  кількості
вагонів  (контейнерів),  штраф   за   недовантаження   відповідної
кількості вагонів (контейнерів) не стягується.
 
     Якщо  вантажовідправник  письмово  відмовився   від   вагонів
(контейнерів), передбачених заявкою, не менш ніж за  дві  доби  до
дня завантаження, розмір штрафу зменшується на третину.
 
     Якщо уважно проаналізувати та дослідити перелічені статті 106
та 107 Статуту залізниць України ( 457-98-п ) (457-98-п)
         , то  можливо  дійти
висновку  про  те,  що  вказані  статті  несуть  в  собі  загальні
положення  стосовно  розміру  штрафу  та  підстав  для  звільнення
Вантажовідправника  від  сплати  штрафу   за   невиконання   плану
перевезень. Сам порядок нарахування штрафу, період, за  який  такі
штрафи нараховуються, порядок  зменшення  суми  штрафу,  процедура
нарахування штрафів та звільнення від  їх  сплати  в  цих  статтях
Статуту ( 457-98-п ) (457-98-п)
         не конкретизовані.
 
     Стаття 109 Статуту залізниць ( 457-98-п ) (457-98-п)
         говорить про те, що
після закінчення  місяця,  але  не  пізніше  10  числа  наступного
місяця, начальник станції повідомляє вантажовідправнику розрахунок
суми штрафу  за  невиконання  плану  перевезень.  Нараховані  суми
підлягають сплаті у п'ятиденний термін. При цьому  вказана  стаття
також не говорить про строкові межі нарахування штрафу.
 
     Згідно п. 6.5 Правил  планування  перевезень  вантажів(статті
17-21  Статуту),  затверджених  наказом  Міністерства   транспорту
України від 09.12.2002 р.  за  №  873  ( z1031-02 ) (z1031-02)
          ,  результати
виконання плану перевезення  вантажів  за  декаду  визначаються  у
такому порядку: у графі  2  підраховується  кількість  вагонів  за
планом, у графі 3 підраховується кількість  запланованих  тонн,  у
графі 4 - кількість поданих для навантаження вагонів, у графі 5  -
кількість фактично завантажених вагонів, у  графі  6  -  кількість
фактично  завантажених  тонн.  Зіставленням  сум,  підрахованих  у
графах 2, 3, 5 і 6, визначається виконання плану  навантаження  за
декаду. Кількість вагонів (контейнерів) і тонн, не завантажених до
плану на декаду, вказується у відповідних графах облікової картки,
кількість не завантажених маршрутів указується під цими  даними  у
знаменнику. Якщо буде встановлено, що план за декаду не  виконано,
здійснюється нарахування штрафу по закінченню декади.
 
     Пунктом  6.10.  вказаних  Правил  встановлено,  що  штраф  за
невиконання місячних планів і додаткових замовлень на  перевезення
вантажів нараховується на залізницю і  відправника  по  закінченні
кожної декади, сальдова сума  штрафу  визначається  по  закінченні
місяця.
 
     У разі перевиконання плану в першій декаді і невиконання його
в другій  відповідальність  за  невиконання  плану  другої  декади
зменшується на величину перевиконання плану в першій декаді. Таким
же чином враховується  перевиконання  плану  в  першій  та  другій
декадах при невиконанні його в третій декаді.
 
     З аналізу наведених пунктів Правил чітко  вбачається  порядок
нарахування штрафів за невиконання місячних  планів  і  додаткових
замовлень на перевезення вантажів та періоди, по  закінченню  яких
нараховуються ці штрафи.
 
     Твердження   відповідача    відносно    того,    що    діючим
законодавством,   передбачена   тільки   підсумкова   -    місячна
відповідальність за невиконання плану перевезень,  судом  не  може
бути взято до уваги, оскільки приписи  п.  6.10.  Правил  говорять
саме  про  нарахування  штрафу  по  закінченню  кожної  декади   з
відповідним коригуванням у певних випадках, перелічених в абзаці 2
п. 6.10. цих Правил.
 
     Посилання відповідача на п.  д)  ст.  107  Статуту  залізниць
України ( 457-98-п ) (457-98-п)
         та на п.  6.10.  Правил  при  розрахунку  ним
штрафу  в  сумі  29грн.00коп.,  який  він  визнає,  не  відповідає
приписам абзацу 2 п. 6.10. Правил.
 
     Оскільки, як вже зазначалося, у разі  перевиконання  плану  в
першій декаді і невиконання  його  в  другій  відповідальність  за
невиконання  плану   другої   декади   зменшується   на   величину
перевиконання плану в першій декаді. Таким же  чином  враховується
перевиконання плану в першій та  другій  декадах  при  невиконанні
його в третій декаді.
 
     В даному випадку мало місце невиконання  плану  перевезень  у
другій декаді та виконання його за рахунок 3-ї декади.
 
     А норми Правил планування перевезень вантажів (п.  6.10.)  та
Статуту залізниць України (ст. 107)  не  передбачають  коригування
розміру штрафу у випадку невиконання  плану  перевезень  у  другій
декаді на величину перевиконання плану в третій декаді.
 
     З огляду на  вищевикладене,  суд  вважає,  що  відповідач  не
довів, документально  не  підтвердив  та  не  конкретизував  норму
права, яка б чітко говорила  про  можливість  коригування  розміру
штрафу у зв'язку з невиконанням плану перевезень у  другій  декаді
та виконанням його за рахунок третьої декади.
 
     Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про часткове
задоволення позовних вимог в сумі 1038грн.00коп.
 
     В стягненні штрафу  в  розмірі  29грн.00коп.  суд  відмовляє,
оскільки сума 29грн.00коп. була визнана відповідачем  у  відповіді
на претензію (вих. № 536 від 29.05.2006). Крім того, відповідач  у
цій же претензії дав  згоду  на  списання  вказаної  суми  з  його
рахунку. В свою чергу, п. 3.2. договору № 322 від 16.05.2005 надає
право Залізниці у міру  виконання  перевезень  та  надання  послуг
списувати  відповідні  суми  (провізну  плату,  додаткові   збори,
штрафи)  з  особового  рахунку  Вантажовідправника   на   підставі
перевізних документів, накопичувальних карток, відомостей плати за
користування вагонами, контейнерами в т. ін.
 
     Витрати   по   сплаті   державного   мита   та   витрати   на
інформаційно-технічне забезпечення судового процесу згідно ст. ст.
44, 49 Господарського процесуального кодексу  України  ( 1798-12 ) (1798-12)
        
покладаються на обидві  сторони  пропорційно  розміру  задоволених
позовних вимог.
 
     На підставі ст.ст. 17, 18, 20, 105,  106,  107,  109  Статуту
залізниць  України  ( 457-98-п ) (457-98-п)
          ,  п.  п.  6.5,   6.10.   Правил
планування перевезення вантажів, керуючись ст.ст. 33, 43, 44,  49,
82-85 Господарського процесуального кодексу  України  ( 1798-12 ) (1798-12)
        ,
господарський суд
 
     ВИРIШИВ
 
     Позовні вимоги державного підприємства  "Донецька  залізниця"
м.   Донецьк   до   товариства   з   обмеженою    відповідальністю
"Димитроввантажтранс" м. Димитров Донецької області про  стягнення
штрафу за невиконання плану вантажоперевезень у березні 2006  року
в   розмірі   1067грн.00коп.   задовольнити   частково   в    сумі
1038грн.00коп.
 
     В частині стягнення штрафу в сумі 29грн.00коп. відмовити.
 
     Стягнути   з   товариства   з   обмеженою    відповідальністю
"Димитроввантажтранс" (85323, м. Димитров, Донецька область,  вул.
Ватутіна, 51; р/р  26006301600824  в  АК  ПIБ  м.  Димитрова,  МФО
334806,  ЄДРПОУ  00179192)  на  користь  державного   підприємства
"Донецька залізниця" (83000, м.  Донецьк,  вул.  Артема,  68;  р/р
260000000019 в АБ ДФ "Експрес-банк", МФО  335838,  ЗКПО  01074957)
штраф у сумі 1038грн.00коп., витрати по сплаті державного  мита  у
сумі 99грн.23коп.,  витрати  по  сплаті  за  інформаційне-технічне
забезпечення судового процесу в сумі 114грн.79коп.
 
     Рішення набирає законної сили після закінчення  десятиденного
строку з дня його прийняття.
 
     Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
 
     Суддя Бойко I.А.
 
     Вик. Тимошенко О.О.
 
     Тел. 3056827
 
     Надруковано 3 примірники:
 
     1 прим.- до справи;
 
     1 прим. - позивачу;
 
     1 прим - відповідачу.