ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТI
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
                             РIШЕННЯ
 
     "26" вересня 2006 р.
     Справа № 6/182-06-4840
 
     Позивач   :   Товариство   з    обмеженою    відповідальністю
"Iнтеркомерс-Мультімодал", м. Одеса
 
     Відповідач : Одеська залізниця
 
     Про стягнення 3915,36 грн.
 
     Суддя Демешин О.А.
 
     Представники:
 
     Від позивача: Шкуренко Л.В. - довіреність
 
     Від відповідача: Тихонова Г.I. - довіреність
 
     Суть  спору  :  Товариством  з   обмеженою   відповідальністю
"Iнтеркомерс-Мультімодал" (далі -Позивач) надано позовну заяву про
стягнення з Одеської залізниці (далі  -Відповідач)  -3915,36  грн.
помилково списаних грошових коштів у  вигляді  перебору  провізних
платежів за накатку порожніх вагонів на паром.
 
     Відповідач проти позову заперечує  з  підстав,  викладених  у
відзиві на позовну заяву.
 
     В судовому засіданні оголошувались перерви до 21.08.2006р. та
26.09.2006р.
 
          Розглянувши матеріали справи, суд встановив :
 
     01.01.2005 р. між позивачем  та  відповідачем  було  укладено
договір  №  070  про  організацію  експортно-імпортних  та   інших
перевезень вантажів і надання транспортно-експедиторських послуг.
 
     У листопаді 2005  р.  позивачем  було  здійснено  перевезення
вантажу   в   6   вагонах   рефрижераторної   секції,   а    також
вагоні  -агрегаті   власності   МПС   Грузії   на   ділянці   ст..
Iллічівськ -Пором експ. -ст.. Черкаси. Вантаж переправлявся  через
пором Поті-Iллічівськ.
 
     25.11.2005 р. вагони були вивантажені на станції Черкаси.
 
     26.11.2005 р. порожні вагони були відправлені в Грузію  через
паром Iллічівськ-Поті.
 
     На підставі п. 5.3 параграфу 5 Розділу 2 Наказу  Міністерства
транспорту України від 15.11.1999  р.  №  551  ( z0828-99 ) (z0828-99)
           "Про
затвердження Збірника тарифів на перевезення вантажів  залізничним
транспортом України і Коефіцієнтів, що застосовуються  до  тарифів
цього Збірника"(Тарифне  керівництво  №1),  яким  передбачено,  що
підбирання для поромів,  накочування  й  викочування  на  (з)  них
порожніх вагонів і вагонів із порожніми  контейнерами  проводиться
безоплатно), - позивачем було здійснено оплату залізничного тарифу
за  повернення  порожніх  вагонів  на  ділянці  ст.  Черкаси  -ст.
Iллічівськ  -Паром  експ.  без  урахування  збору  за  накочування
вагонів на пором.
 
     При  розрахунках  з  відповідачем  з  рахунку  позивача  було
списано 7341,12 грн. з урахуванням збору за накочування вагонів на
пором в розмірі 3915,36 грн.,  що  на  думку  позивача  суперечить
вищезазначеному тарифному керівництву № 1.
 
     Відповідач вважає, що збір на накочування вагонів на пором  з
позивача  було  утримано  обгрунтовано,   оскільки   по   дорожнім
відомостям значились як вантаж на власних осях, а з таких  вагонів
додаткові збори підлягають сплаті.
 
     Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали  справи  та
додатково надані докази, суд вважає, що у задоволенні позову  слід
відмовити, виходячи з наступного:
 
     Наказом Міністерства транспорту України від 15 листопада 1999
р.  N  551  ( z0828-99 ) (z0828-99)
          було  затверджено  ЗБIРНИК  ТАРИФIВ   НА
ПЕРЕВЕЗЕННЯ  ВАНТАЖIВ  ЗАЛIЗНИЧНИМ  ТРАНСПОРТОМ  УКРАЇНИ   ТАРИФНЕ
КЕРIВНИЦТВО N 1 
( Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 1 грудня 1999 р. за N 828/4121)
.
 
     Позивач, в обгрунтування своїх позовних вимог  про  стягнення
помилково списаних з нього  платежів  за  накочування  вагонів  на
пором, посилається на пункт 5.3. вказаного  Тарифного  керівництва
№1, яким передбачено, що накочування  й  викочування  на  (з)  них
порожніх вагонів проводиться безоплатно.
 
     Суд вважає, що посилання позивача  на  пункт  5.3.  Тарифного
керівництва №1 є безпідставним, оскільки ним  регулюється  питання
звільнення від сплати за накочування на пором порожніх вагонів.
 
     Згідно наданих  відповідачем  копій  дорожніх  відомостей,  в
графі  11  (найменування  вантажу)   цих   перевізних   документів
відправником було зазначено: "ЕТСНГ  421034  Повернення  порожньої
секції з під м'яса яловичини".
 
     Під вказаним кодом в Єдиній тарифно-статистичній номенклатурі
вантажів (ЄТСНВ)
 
     зазначено: "Вагони залізничні,  що  перевозяться  на  власних
осях".
 
     Таким чином,  по  перевізним  документам,  відправником  -ТОВ
"Черкаська  продовольча  компанія  -порожні  секції  з  під  м'яса
яловичини були визначені, як вантаж у вигляді залізничних  вагонів
на власних осях.
 
     Тобто, суд вважає, що посилання позивача на те, що мало місце
накочування на пором порожніх вагонів - не відповідає дійсності.
 
     Тому, при вирішенні спору,  пункт  5.3.Тарифного  керівництва
№1, яким врегульовані питання звільнення від додаткових зборів  за
накочування на  пором  порожніх  вагонів  і  на  який  посилається
позивач в своїх позовних вимогах - не може бути застосовано.
 
     Одеською залізницею відповідно до встановлених  тарифів  було
списано з позивача 3915,36гривень за накочування на пором вагонів,
що перевозяться як вантаж на власних осях, а не  порожніх  вагоні,
як це стверджує позивач.
 
     За  таких  обставин,  у  задоволенні  позовних   вимог   слід
відмовити у повному обсязі.
 
  Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , суд, -
 
                         В И Р I Ш И В :
 
     У задоволенні позову товариства з обмеженою  відповідальністю
"Iнтеркомерс-Мультімодал"  до  Одеської  залізниці  про  стягнення
помилково списаних коштів в сумі 3915 гривень 36 коп. -відмовити у
повному обсязі.
 
  Рішення суду набирає законної сили після закінчення 10-денного
                   строку з дня його прийняття
 
       Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
 
     Суддя Демешин О.А.