РIШЕННЯ
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     22.01.07  Справа № 18/543.
 
     Суддя Корнієнко В.В., розглянувши матеріали справи за позовом
товариства з обмеженою відповідальністю  "Донбаспромпоставка",  м.
Луганськ
 
     до  товариства   з   обмеженою   відповідальністю   "Алло"(м.
Дніпропетровськ) в особі його Луганської філії, м. Луганськ
 
     про стягнення 1325 грн.
 
     за участю представників сторін:
 
     від позивача:  Шаповал В.В. за дов. від 10.11.2006;
 
     від відповідача:  не прибув.
 
     Суть спору: позивачем заявлено вимоги:
 
     - про стягнення з відповідача  вартості  придбаного  у  нього
мобільного телефону в сумі 1325 грн.,  так  як  придбаний  телефон
виявився неякісним (не працює функція блютуз);
 
     - про відшкодування з відповідача  збитків  в  сумі  орендної
плати  (позивач  не  вказав  суму,  яка   підлягає   стягненню   з
відповідача),  сплаченої  за  оренду  іншого   телефону   (замість
поломаного).
 
     Заявою  від  09.01.2007  позивач  вказав,  що  підлягають  до
відшкодування збитки в сумі 600 грн.
 
     Відповідач проти  позову  заперечує  посилаючись  на  те,  що
позивач до нього з вимогами  або  пропозиціями  щодо  ремонту  або
заміни неякісного телефону, не звертався.
 
     В судовому засіданні 09.01.2007  було  оголошено  перерву  до
19.01.2007 (09.30).
 
     В судовому засіданні 19.01.2007  було  оголошено  перерву  до
22.01.2007 (10.00).
 
     Розглянувши  матеріали   справи,   вислухавши   представників
сторін, суд
 
                        В С Т А Н О В И В:
 
     17.05.2006 позивач придбав у  відповідача  мобільний  телефон
"Fly" SL500m (серійний номер 359335000148301) вартістю 1325  грн.,
що  підтверджується  накладною  відповідача   від   17.05.2006   №
292/1824, платіжним дорученням позивача від 17.05.2006  №  288  та
визнано відповідачем.
 
     Позивач зазначив, що у вересні  2006  р.  з'ясувалося,  що  у
вказаному телефоні не працює функція блютуз.
 
     Позивач керуючись пунктом 4  гарантійного  талону  (який  був
виданий йому  відповідачем)  та  інформацією  знайденою  в  мережі
"Iнтернет"12.09.2006 передав вказаний  телефон  сервісному  центру
ТОВ "Миртекс"(м. Луганськ) на ремонт,  що  підтверджується  листом
ТОВ "Миртекс"від 18.10.2006 № 15.
 
     Товариством "Миртекс"вказаний  телефон  був  направлений  для
ремонту ТОВ "Равіс"в м. Київ.
 
     17.10.2006 ТОВ "Равіс"(м. Київ) видало позивачу  довідку  про
те,  що  зазначений  телефон  є  гарантійним,  але  не  може  бути
відремонтований в умовах сервісного центру у встановлені строки  в
зв'язку з відсутністю запчастин.
 
     12.10.2006 позивач направив відповідачу претензію  з  вимогою
повернути йому вартість телефону  в  сумі  1325  грн.,  так  як  в
телефоні не працює функція блютуз.
 
     Відповідач  листом  без  дати  відхилив  претензію   позивача
посилаючись на те, що позивач не підтвердив наявність неполадки  у
мобільному телефоні.
 
     Позивач  вказав,  що  27.10.2006  він  мав  наміри  повернути
відповідачу  мобільний   телефон   "Fly"SL500m   (серійний   номер
359335000148301), однак, відповідач відмовився його приймати.
 
     Позивач в позовній  заяві  вказав,  що  усунення  недоліку  в
мобільному  телефоні  пов'язані  з  непропорційними  витратами  та
втратою часу, і тому, на підставі ч. 2 ст. 678 Цивільного  кодексу
України він  відмовляється  від  договору  і  просить  стягнути  з
відповідача сплачену за телефон суму (1325 грн.).
 
     Позивач також зазначив, що:
 
     - в зв'язку з неможливістю використання телефону  "Fly"SL500m
(телефон був переданий на ремонт) він взяв в оренду інший  телефон
"Nokіa"3200  у  громадянки  Лизогуб  Н.Г.  (договір   оренди   від
12.09.2006 № 5);
 
     - за оренду телефону "Nokіa"3200 позивач  щомісяця  сплачував
громадянці Лизогуб Н.Г. орендну плату в сумі 150 грн.;
 
     - всього позивач сплатив гр. Лизогуб  Н.Г.  орендну  плату  в
сумі 600 грн. (за 4 місця, з 15.09.2006 по 15.01.2007);
 
     - вказані  600  грн.  є   його   збитками,   які   підлягають
відшкодуванню з відповідача.
 
     Відповідач проти позову заперечує посилаючись на те, що:
 
     - позивач до нього (до продавця) з вимогами або  пропозиціями
щодо ремонту або заміни неякісного телефону, не звертався;
 
     - претензія від 12.10.2006 про повернення  вартості  телефону
надійшла по пошті і не  мала  ніяких  підтверджень  факту  поломки
телефону;
 
     - довідка ТОВ "Равіс"про відсутність  у  нього  запчастин  не
свідчить про те, що такі запчастини  відсутні  у  інших  сервісних
центрів;  довідка  не  містить   печатки   та   підписана   особою
повноваження якої невідомі;
 
     - при  спробі  повернути   телефон   особа,   яка   назвалася
представником позивача, не надала документів, які б підтверджували
її повноваження;
 
     - мобільний  телефон  позивача   "Fly"SL500m   знаходився   в
Сервісних центрах "Миртекс"та "Равіс"з 12.09.2006  по  17.10.2006,
при чому в телефоні як вказав позивач не працював блютуз; взятий в
оренду телефон "Nokіa"3200 взагалі не має  функції  блютуз;  таким
чином, непотрібно  було  брати  в  оренду  телефон  "Nokіa"3200  і
користуватися  ним  до  15  січня  2007   р.,   а   можливо   було
використовувати телефон "Fly"SL500m;
 
     - магазини відповідача мають  обмінні  фонди  телефонів,  які
видаються  покупцям  на  час  ремонту  телефонів;  як  би  позивач
звернувся до відповідача, він міг би отримати телефон з  обмінного
фонду на час ремонту свого телефону.
 
     Дослідивши матеріали справи, вислухавши представників сторін,
суд дійшов висновку, що позов не  підлягає  задоволенню  за  таких
підстав:
 
     Посилання позивача на  положення  гарантійного  талону,  який
виданий йому продавцем телефону (відповідачем) є безпідставні, так
як у вказаному гарантійному талоні зазначено, що наведені у  ньому
умови гарантії не розповсюджуються на випадки використання товарів
з метою здійснення  підприємницької  діяльності  чи  в  зв'язку  з
придбанням  товарів  в  цілях  задоволення   потреб   підприємств,
установ, організацій.
 
     Таким чином умови гарантії,  вказані  у  гарантійному  талоні
мобільного телефону "Fly" SL500m (серійний номер 359335000148301),
на позивача не розповсюджуються,  тобто  на  вказаний  телефон  не
встановлений гарантійний строк.
 
     Згідно ч. 1 ст. 680  Цивільного  кодексу  України  ( 435-15 ) (435-15)
        
покупець має право пред'явити вимогу у зв'язку з недоліками товару
за умови, що недоліки виявлені в строки, встановлені цією статтею,
якщо інше не встановлено договором або законом.
 
     Якщо на товар не встановлений  гарантійний  строк  або  строк
придатності,  вимога  у  зв'язку  з  його  недоліками  може   бути
пред'явлена покупцем за умови, що недоліки були виявлені  протягом
розумного строку, але  в  межах  двох  років,  а  щодо  нерухомого
майна - в межах трьох років від дня  передання  товару  покупцеві,
якщо договором або законом не встановлений більший строк (ч. 2 ст.
680 ЦК України ( 435-15 ) (435-15)
        ).
 
     Відповідно  до  ч.  2  ст.  678  Цивільного  кодексу  України
( 435-15 ) (435-15)
         у разі істотного порушення  вимог  щодо  якості  товару
(виявлення недоліків, які не можна  усунути,  недоліків,  усунення
яких пов'язане з непропорційними  витратами  або  затратами  часу,
недоліків, які виявилися неодноразово чи з'явилися знову після  їх
усунення) покупець має право за своїм вибором:
 
     1) відмовитися від договору і вимагати  повернення  сплаченої
за товар грошової суми;
 
     2) вимагати заміни товару.
 
     Позивач в позовній  заяві  вказав,  що  усунення  недоліку  в
мобільному  телефоні  пов'язані  з  непропорційними  витратами  та
втратою часу, і тому, на підставі ч. 2 ст. 678 Цивільного  кодексу
України  ( 435-15 ) (435-15)
          він  відмовляється  від  договору  і  просить
стягнути з відповідача сплачену за телефон суму (1325 грн.).
 
     Однак, позивач взагалі не обгрунтував ні своїх непропорційних
витрат, ні непропорційної втрати часу.
 
     Не зважаючи на те, що позивач не обгрунтував в чому полягають
його непропорційні витрати та непропорційні втрати  часу,  позивач
зазначив, що  ці  обставини  підтверджуються  довідкою  Київського
сервісного центру "Равіс"(ТОВ "Равіс") від 17.10.2006.
 
     Однак,  у  вказаній  довідці  було  вказано,   що   необхідні
запчастини відсутні саме у цього сервісного центру.
 
     Позивач дізнавшись  про  недолік  у  мобільному  телефоні  не
звернувся до продавця, як це передбачено ч. 1 ст.  678  Цивільного
кодексу України ( 435-15 ) (435-15)
         , з вимогами: пропорційно зменшити ціну
або безоплатно усунути недоліки товару в розумний строк.
 
     Позивач  на  свій  ризик  погодився   з   сервісним   центром
"Миртекс"направити  телефон  до   Київського   сервісного   центру
"Равіс".
 
     За  результатами  звернень  позивача  до  сервісних   центрів
"Миртекс"та "Равіс"з'ясувалося, що ці сервісні  центри  не  можуть
відремонтувати телефон в розумний строк.
 
     Таки чином, позивач за  своїм  власним  бажанням  вирішив  не
звертатися  до  продавця  неякісного  товару,  а   звернутися   до
сервісних  центрів,  які  не  несуть  ніякої  відповідальності  за
недоліки товару (за недоліки товару відповідає продавець).
 
     Вказане власне бажання позивача привело до того,  що  телефон
знаходився  в  сервісних  центрах  в  період:  з   12.09.2006   по
27.10.2006 і так і не був відремонтований.
 
     Якщо вважати вказаний період  непропорційними  втратами  часу
позивача на усунення недоліків  в  мобільному  телефоні,  то  слід
зазначити, що ці втрати часу виникли за виною самого  позивача,  і
відповідач за ці втрати часу відповідати не повинен.
 
     Неможливість  застосування   гарантійних   умов   (через   їх
нерозповсюдження на позивача), а також смисл  статей  678  та  680
Цивільного кодексу України ( 435-15 ) (435-15)
         вказують на те, що  позивачу
при виявленні недоліку у вказаному мобільному телефоні  слід  було
звернутися з відповідними вимогами саме  до  продавця  товару  -до
відповідача.
 
     Однак, позивач за своїм бажанням звернувся до  інших  осіб  і
безрезультатно втратив певний час.
 
     Позивач не довів того, що як би  він  звернувся  до  продавця
товару, недоліки все  одне  не  були  б  усунені  безоплатно  і  в
розумний строк.
 
     Суд не виключає можливості, що у разі звернення позивача саме
до продавця товару, недоліки були б усунені безоплатно в  розумний
строк, крім того, на цьому наполягає відповідач.
 
     Підставою позовних  вимог  -стягнення  сплаченої  за  телефон
грошової суми, є істотне порушення  вимог  щодо  якості  товару  -
недоліки, усунення яких пов'язане з непропорційними витратами  або
затратами часу.
 
     Позивач не обгрунтував та  не  довів  непропорційності  своїх
витрат, понесених в зв'язку з  усуненням  недоліків  придбаного  у
відповідача мобільного телефону.
 
     Позивач не обгрунтував та не  довів  непропорційності  затрат
часу на усунення недоліків  придбаного  у  відповідача  мобільного
телефону.
 
     Витрати  позивача  по  внесенню  орендної  плати   громадянці
Лизогуб Н.Г. за договором оренди від 12.09.2006 № 5, не підлягають
відшкодуванню  з  відповідача,  так  як  останній   не   порушував
цивільних прав позивача (ч. 1 ст. 22 ЦК).
 
     За   таких   обставин,   в   позові   слід    відмовити    за
необгрунтованістю,  безпідставністю  та   недоведеністю   позовних
вимог.
 
     Відповідно до ст. ст. 44, 49 ГПК України  ( 1798-12 ) (1798-12)
          судові
витрати покладаються на позивача.
 
     На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 44, 49, 82, 84, 85
ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , суд
 
                          В И Р I Ш И В:
 
     1. В позові відмовити.
 
     2. Судові витрати покласти на позивача.
 
     22 січня 2007 р. було оголошено лише вступну  та  резолютивну
частину рішення. Рішення,  оформлене  відповідно  до  ст.  84  ГПК
України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , підписано 29 січня 2007 р.
 
     На підставі ч. 3 ст. 85 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
         дане  рішення
набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з  дня
його підписання.
 
     Суддя   В.В. Корнієнко