РIШЕННЯ
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     08.12.06 Справа № 4/511.
 
     Суддя Батюк Г.М., розглянувши матеріали справи за позовом
 
     Державного  підприємства   "Придніпровська   залізниця",   м.
Дніпропетровськ  в   особі   Криворізької   дирекції   залізничних
перевезень, м. Кривий Ріг
 
     до Державного підприємства  "Ровенькиантрацит",  м.  Ровеньки
Луганської області
 
     про стягнення 35065 грн. 00 коп.
 
     в присутності представників сторін:
 
     від позивача -не прибув (явка обов'язкова);
 
     від  відповідача   -Шидловська   О.А.,   дов.№1-3/3д-71   від
19.09.06.
 
     Представником відповідача подано клопотання про  відмову  від
здійснення  технічної  фіксації   судового   процесу   яке   судом
задовольняється.
 
     Суть спору: заявлена вимога про стягнення  з  відповідача  за
невірно зазначену масу вантажу штрафу у сумі 35065 грн. 00 коп.
 
     Відповідач  у  відзиві  на  позовну  заяву   №10/108-02   від
09.10.06,  доповненні  до  відзиву  №10/108-02  від  24.10.06,   у
запереченні до позовної  заяви  №10/108-02  від  08.12.06  позовні
вимоги відхилив посилаючись на те, що:
 
     - пунктом 9  Правил  складання  актів,  затверджених  наказом
Міністерства транспорту України 28.05.02 за N 334  ( z0567-02 ) (z0567-02)
          ,
передбачено  зазначення  у  комерційному   акті   відомостей   про
наявність  та  стан  захисного   маркування   для   вантажів,   що
перевозяться у відкритих вагонах;
 
     - в  комерційному  акті  №  АЭ  022450/530  від  27.06.06,  в
порушення п. 9 Правил складання актів, відсутні відомості про стан
маркування у спірних вагонах;
 
     - відсутність  відомостей  про  стан  маркування  у   вагонах
свідчить про те, що  під  час  перевезення  відбулося  розкрадання
вантажу, що і стало причиною не відображення даних  про  наявність
та стан маркування при складанні комерційного акту № АЭ 022450/530
від 27.06.06.
 
     - комерційний акт № АЭ 022450/530 від 27.06.06 не  може  бути
доказом вини вантажовідправника у нестачі вугілля, а відповідно  і
неправильного  заповнення  залізничної   накладної   №   48341964,
оскільки позивачем не доказано, що під  час  перевезення  не  було
втрати вантажу, та з інших  підстав  викладених  у  відзиві  та  у
запереченні.
 
     Відповідач у поясненні на відзив від  04.10.06  №  ДСЮ  01/51
проти відзиву на позовну заяву заперечує, посилаючись  на  те,  що
підставою для визначення невідповідності маси вантажу у перевізних
документах став комерційний акт АЄ  022450/530  від  27.06.06,  де
чітко вказані обставини справи, та з інших підстав,  викладених  у
поясненні на відзив.
 
     Розглянувши  матеріали  справи,  додатково  подані  сторонами
документи вислухавши доводи представника відповідача, суд
 
     в с т а н о в и в:
 
     22.06.06   на    підставі    накладної    №    48341964    ДП
"Ровенькиантрацит"(відповідач у справі) на адресу  одержувача  ВАТ
"Міттал- Стіл Кривий Ріг" був відправлений вантаж- антрацит  марки
АО 25/50мм.
 
     За вимогою  вантажоодержувача  на  станції  Кривий  Ріг  було
проведене   контрольне   переважування   вказаного   вагону,    за
результатами яких був складений комерційний акт.
 
     Встановлено, що в вагоні № 62738919 по накладній  №  48341964
вага брутто 87600 кг, тара, 2200кг, нетто 65600 кг.  По  вказаному
факту було складено комерційний акт  АЄ  022450/530  від  27.06.06
(а.с.13-14) та акт загальної форми № 2930П від 27.06.06 (а.с.12).
 
     Згідно з ст.122 Статуту  залізниць  України  ( 457-98-п ) (457-98-п)
          за
неправильно зазначену  в  накладній  масу  вантажу  з  відправника
стягується штраф в розмірі  згідно  із  ст.118  Статуту  залізниць
України ( 457-98-п ) (457-98-п)
         /5-кратна  провізна  плата  за  всю  відстань
перевезення /, а саме:  провізна  плата,  вказана  в  накладній  №
48341964 від 22.06.06 - 7013 грн.
 
     Всього штрафних санкцій 7013 х 5 = 35065 грн.
 
     Відповідач позовні вимоги відхилив  з  підстав  викладених  у
відзиві.
 
     Оцінивши доводи сторін додатково надані сторонами  документи,
суд прийшов до висновку, що позовні вимоги  необгрунтовані  та  не
підлягають до задоволення, з огляду на наступне.
 
     Позивач звернувся до господарського суду  з  позовною  заявою
про стягнення з відповідача  за  невірно  зазначену  масу  вантажу
штрафу у розмірі 35065 грн. 00 коп.
 
     Як свідчать матеріали справи, спірний  вагон  №  62738919  на
станції Фащевка Донецької залізниці був завантажений  згідно  норм
та вимог "Технічних умов загрузки та кріплення вантажів", " Правил
перевезення вантажів", "Правил складання актів"та ст.  32  Статуту
залізниць України ( 457-98-п ) (457-98-п)
         .
 
     Відповідно до ст. 24 Статуту залізниць  України  ( 457-98-п ) (457-98-п)
        
(далі  -Статут),  залізниця  має  право  перевіряти  достовірність
відомостей,  а  також  періодично  перевіряти  кількість  та  масу
вантажу, які вказані у залізничній накладній.
 
     Як свідчать матеріали справи, по  накладній  №  48341964  від
22.06.06. залізниця прийняла до перевезення  273000  тонн  вугілля
антрацит марки АО 25/50мм  у  піввагонах  №№  62738919,  65740433,
66939166, 66556200.
 
     Як вбачається, при прийомі вагонів до  перевезення  претензій
від перевізника не було. Піввагони  на  дозування  згідно  ст.  24
Статуту ( 457-98-п ) (457-98-п)
         не поверталися, що свідчить про  завантаження
піввагонів до  повної  вантажопідйомності  згідно  норм  та  вимог
"Технічних умов навантаження  і  кріплення  вантажів"  та  "Правил
перевезення  вантажів"  і  підтверджується  підписом  представника
вантажовідправника в  графі  3  на  зворотному  боці  накладної  №
48341964 від 22.06.06.
 
     Згідно п. 32 Статуту ( 457-98-п ) (457-98-п)
         ,  відправник  зобов'язаний
підготувати  вантаж  з  урахуванням  його  схоронності   під   час
транспортування і здійснювати навантаження з виконанням  технічних
умов.
 
     Пунктом 6 Правил перевезення вантажів  у  вагонах  відкритого
типу, затверджених Міністерством транспорту України 20.08.01 № 542
( z0796-01 ) (z0796-01)
           (згідно   зміни,    що    вносяться    до    деяких
нормативно-правових   актів   Міністерства   транспорту   України,
затверджених наказом Мінтрансзв'язку  України  від  12.09.05  №540
( z1142-05 ) (z1142-05)
         ) передбачено, що з метою  забезпечення  збереженості
всіх вантажів, що перевозяться у вагонах відкритого  типу,  на  їх
поверхню   відправником   наноситься   захисне   маркування    або
застосовується покриття плівкою (емульсією)  чи  інше  закріплення
верхнього шару вантажу.
 
     Так,  ДП  "Ровенькиантрацит"  (відповідач   у   справі)   при
відвантаженні антрациту у піввагоні № 62738919 в якості  захисного
маркування антрациту використало вапно, що підтверджується записом
"маркування проведено вапном" в накладній №48341964 у графі "Заяви
і відмітки відправника."
 
     Відповідно до п.3 Правил приймання вантажів  до  перевезення,
затверджених наказом Мінтрансу України від 21.11.2000 за №861/5082
із змінами, внесеними наказом Міністерства транспорті  та  зв'язку
України  №  540  ( z1142-05 ) (z1142-05)
          від  12.09.05,  залізниця  може  не
приймати вантаж до перевезення у разі відсутності або  неналежного
його  маркування,  а  також  у  тарі,  що  не  відповідає  вимогам
стандартів або інших нормативних документів.
 
     Згідно  ст.24  Статуту,  залізниця   має   право   перевіряти
правильність   відомостей,   внесених    вантажовідправником    до
накладної. Оскільки вагон № 62738919 був прийнятий до  перевезення
без зауважень, це підтверджує наявність маркування вапном  вугілля
у вагоні № 62738919 при прийнятті його до перевезення.
 
     Пунктом  9  Правил  складання  актів,  затверджених   наказом
Міністерства транспорту України 28.05.02 за N 334  ( z0567-02 ) (z0567-02)
          ,
передбачено  зазначення  у  комерційному   акті   відомостей   про
наявність  та  стан  захисного   маркування   для   вантажів,   що
перевозяться у відкритих вагонах.
 
     Як свідчать  матеріали  справи,  в  комерційному  акті  №  АЭ
022450/530 від 27.06.06, в порушення п. 9 Правил складання  актів,
відсутні відомості про стан маркування у спірному вагоні.
 
     При складанні комерційного акту № АЭ 022450/530 від  27.06.06
не відображено дані про наявність та  стан  маркування  вантажу  у
спірному вагоні.
 
     Отже комерційний акт № АЭ 022450/530  від  27.06.06  не  може
бути  доказом  вини  вантажовідправника  у  нестачі   вугілля,   а
відповідно і неправильного заповнення накладної № 48341964.
 
     Комерційний акт № АЭ 022450/530  від  27.06.06  складено  про
невірно зазначену  масу  вантажу  вугілля  у  вагоні  №62738919  в
кількості 3400кг.
 
     Відповідно  до  акту  від  22.06.06  контрольного  зважування
спірного    вагону,    проведеного    вантажовідправником,     ЦЗФ
"Комендантська" ДП "Ровенькиантрацит", після завантаження вагонів,
вагони були завантажені відповідно до маси, зазначеної в накладній
№48341964, а саме брутто 90900 кг, тара 22000 кг, нетто 68900 кг.
 
     Відповідно до ст.110  Статуту  ( 457-98-п ) (457-98-п)
          перевізник  несе
відповідальність за збереження вантажу від часу його прийняття для
перевезення і до моменту видачі одержувачу або передачі, згідно  з
Правилами іншому підприємству.
 
     Згідно  правил  обчислення  термінів  доставки  вантажів  при
маршрутній відправки залізниці зобов'язані доставляти  вантажі  за
призначенням із розрахунку 1 доба на кожні повні  та  неповні  320
км.
 
     Так, спірний вагон з вантажем здано до перевезення  22.06.06.
В  графі  накладній  "Тарифи   та   відмітки"   вказана   відстань
доставки -503 км. Вантаж надійшов на  станцію  призначення  Кривий
Ріг Головний Придніпровської залізниці, згідно  відмітки  станції,
26.06.06 Отже залізницею вагони було доставлено з простроченням на
два дні.
 
     Статтею    24    Статуту    ( 457-98-п ) (457-98-п)
            зазначено,     що
вантажовідправники  несуть  відповідальність   за   всі   наслідки
неправильності, неточності або  неповноти  відомостей,  зазначених
ними у накладній. Залізниця має право перевіряти правильність  цих
відомостей,  а  також  періодично  перевіряти  кількість  та  масу
вантажу, що зазначається у накладній.
 
     Як  вбачається  з  матеріалів  справи,   вагон   №   62738919
відповідно до ст. 24 Статуту ( 457-98-п ) (457-98-п)
          ,  начальником  станції
відправлення Фащевка Донецької залізниці повернений не був.
 
     Спірний вагон був прийнятий до перевезення  у  технічному  та
комерційному справному стані  з  виконанням  всіх  норм  та  вимог
залізниці  та  були  включені  у  состав  потягу   без   будь-яких
зауважень, що підтверджується наявністю у накладній № 48341964 від
22.06.06 запису станції відправлення.
 
     Комерційний  акт  АЭ  022450/530  від   27.06.06,   в   якому
зафіксована недостача антрациту у спірному вагоні № 62738919 не  є
підставою для стягнення з відповідача штрафу у сумі 35065 грн.  00
коп. за невірне вказання у  накладній  маси  вантажу,  оскільки  в
цьому випадку комерційний акт АЭ 022450/530 від 27.06.06 засвідчив
факт  втрати  вантажу  у  спірному  вагоні  №  62738919  під   час
перевезення 
( на станції відправлення Фащевка Донецької залізниці було проведено маркування вантажу вапном у вищезазначеному вагоні)
.
 
     Як вбачається  з  матеріалів  справи,  комерційним  актом  АЭ
022450/530 від 27.06.06 не доведена вина відповідача  у  недостачі
вантажу у спірному вагоні № 62738919, а  також  не  доведена  вина
відповідача  за  невірне  вказання  у  накладній  №  48341964  від
22.06.06 маси вантажу.
 
     Відповідно до ст.33 ГПК  України  ( 1798-12 ) (1798-12)
          кожна  сторона
повинна довести ті обставини,  на  які  вона  посилається,  як  на
підставу своїх вимог і заперечень.
 
     Проте,  позивачем  не  надано  суду  доказів  щодо  невірного
зазначення маси  вантажу  у  вагоні  відповідачем  згідно  спірної
накладній, тобто позивачем не  доведено  суду  обставин,  на  яких
грунтується позовна заява.
 
     Відповідно до ст. 43 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
         ніякі докази  не
мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.  Отже
зазначений комерційний акт є тільки одним  із  доказів,  який  суд
оцінює у сукупності з іншими доказами та матеріалами справи.
 
     Згідно з п. 24 Статуту ( 457-98-п ) (457-98-п)
          ,  залізниця  має  право
перевіряти правильність  відомостей  зазначених  у  накладній  при
відправленні вантажу.
 
     Як   свідчать   матеріали   справи,   22.06.06   на   станції
відправлення Фащевка Донецької залізниці контрольне  переважування
вагону № 62738919 (згідно акту від  22.06.06)  та  відповідач  при
відвантаженні вугілля у піввагоні № 62738919  в  якості  захисного
маркування вугілля використало вапно, що  підтверджується  записом
"маркування проведено вапном" в накладній №48341964 у графі "Заяви
і відмітки відправника."
 
     Викладене свідчить, що відповідачем дані внесені до накладної
відповідають фактичним обставинам,  у  зв'язку  з  чим  вимоги  не
підлягають задоволенню.
 
     На підставі викладеного в задоволенні позову слід відмовити.
     Суд вважає вимоги позову  про  стягнення  штрафу  за  невірне
зазначення  маси  вантажу  у  вагоні  такими,  що  не   підлягають
задоволенню.
 
     Відповідно до ст.ст. 44,49 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
         витрати по
держмиту та судові витрати покладаються на позивача.
 
     На підставі викладеного, керуючись ст.ст.  118,  122  Статуту
залізниць України ( 457-98-п ) (457-98-п)
         , ст.ст. 44, 49,  82,  84,  85  ГПК
України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , суд
 
                          в и р і ш и в:
 
     1. У позові відмовити повністю.
 
     2.Судові витрати покласти на позивача.
 
     Рішення набирає законної сили після закінчення  десятиденного
строку з дня його підписання.
 
     Дата підписання рішення -13.12.06.
 
     Суддя Г.М.Батюк