ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                            ПОСТАНОВА
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     13 червня 2007 р.
 
     № 23/222
 
     Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
     Коробенко Г.П. -головуючого,
     Костенко Т.Ф.,
     Полянського А.Г.
 
     розглянувши матеріали
     касаційної скарги
 
     Контрольно-ревізійного  управління  в  Донецькій  області  м.
Донецьк
     на постанову
     Донецького апеляційного господарського суду
     від 06.02.2007р.
 
     у справі
     господарського суду Донецької області
     за позовом
     Контрольно-ревізійного  управління  в  Донецькій  області  м.
Донецьк
 
     до
     Жданівського міського відділу культури
     м. Жданівка
 
     про
     стягнення 40657 грн.
 
     за участю представників:
 
     позивача: не з'явився,
 
     відповідача: не з'явився,
 
                            ВСТАНОВИВ:
 
     Рішенням господарського Донецької області від 22.11.2006р.  у
справі  №23/222,  залишеним   без   змін   постановою   Донецького
апеляційного  господарського  суду  від  06.02.2007р.,  у   позові
Контрольно-ревізійного управління в Донецькій області  із  змінами
та уточненнями  про  зобов'язання  Жданівського  міського  відділу
культури м. Жданівка виконати невчинені дії  (вимоги  органу  ДКРС
щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства), а  саме:
необгрунтовані витрати бюджетних коштів на утримання  понадштатної
одиниці в сумі 4157грн., недоотримані фінансові ресурси від оренди
приміщень в сумі 36 210 грн. відмовлено.
 
     Судові рішення мотивовані тим, що вимоги позивача  стосуються
посадової особи відповідача, а не юридичної особи  -  Жданівського
міського відділу культури, та вимоги позивача  до  відповідача  не
конкретизовані.
 
     Не  погоджуючись   з   постановою   Донецького   апеляційного
господарського   суду   від   06.02.2007р.   у    даній    справі,
Контрольно-ревізійне управління в Донецькій області звернулось  до
Вищого господарського суду України з касаційною  скаргою,  в  якій
просить  постанову  скасувати  та   винести   нове   рішення   про
задоволення позову, мотивуючи скаргу тим, що постанова прийнята  з
порушенням норм матеріального та процесуального права.
 
     Сторони не реалізували своє процесуальне право  на  участь  у
судовому засіданні суду касаційної інстанції.
 
     Колегія суддів, приймаючи до уваги межі  перегляду  справи  в
касаційній  інстанції,  проаналізувавши  на   підставі   фактичних
обставин справи застосування норм матеріального та  процесуального
права  при  винесенні  оспорюваного   судового   акту,   знаходить
необхідним  касаційну  скаргу  задовольнити  частково,  враховуючи
наступне.
 
     Згідно  пункту   1   статті   3   Кодексу   адміністративного
судочинства України ( 2747-15 ) (2747-15)
         справа адміністративної юрисдикції
(далі  -  адміністративна  справа)  -   переданий   на   вирішення
адміністративного суду публічно-правовий  спір,  у  якому  хоча  б
однією  зі  сторін  є  орган  виконавчої  влади,  орган  місцевого
самоврядування, їхня посадова чи службова особа або інший суб'єкт,
який здійснює владні управлінські функції на основі законодавства,
в тому числі на виконання делегованих повноважень.
 
     Предметом позову в даній справі  є  зобов'язання  відповідача
виконати  вимоги  органу  Державної  контрольно-ревізійної  служби
України щодо усунення виявлених  ревізією  порушень  законодавства
вчинених відповідачем у справі.
 
     Відповідно  до  статті  2  Закону   України   "Про   державну
контрольно-ревізійну  службу  в  Україні"  ( 2939-12 ) (2939-12)
        ,   головним
завданням  державної  контрольно-ревізійної  служби  є  здійснення
державного фінансового контролю  за  використанням  і  збереженням
державних  фінансових  ресурсів,  необоротних  та  інших  активів,
правильністю визначення  потреби  в  бюджетних  коштах  та  взяття
зобов'язань, ефективним використанням коштів  і  майна,  станом  і
достовірністю бухгалтерського  обліку  і  фінансової  звітності  в
міністерствах та  інших  органах  виконавчої  влади,  в  державних
фондах,  у  бюджетних  установах  і  у  суб'єктів   господарювання
державного  сектору  економіки,  а  також  на  підприємствах  і  в
організаціях,  які   отримують   (отримували   в   періоді,   який
перевіряється) кошти з бюджетів усіх рівнів  та  державних  фондів
або використовують (використовували у періоді, який перевіряється)
державне чи комунальне  майно  (далі  -  підконтрольні  установи),
виконанням місцевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення
виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
 
     Відповідно  до  статті  10  вищезазначеного  Закону,   органи
державної контрольно-ревізійної служби мають право:
 
     - пред'являти   керівникам   та   іншим   службовим    особам
підконтрольних  установ,  що  ревізуються,  вимоги  щодо  усунення
виявлених   порушень   законодавства   з   питань   збереження   і
використання державної власності та фінансів (п. 7 ст. 10);
 
     - у  судовому  порядку  стягувати  у  дохід  держави   кошти,
одержані підконтрольними установами, за незаконними  угодами,  без
встановлених законом підстав та з порушенням чинного законодавства
(п. 8 ст.10);
 
     - накладати у випадках, передбачених законодавчими актами, на
керівників  та  інших  службових  осіб   підконтрольних   установ,
адміністративні стягнення (п. 9 ст. 10);
 
     - звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною
установою не забезпечено виконання вимог щодо  усунення  виявлених
ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання
активів (п.10 ст.10).
 
     Аналіз наведених норм та матеріалів справи свідчить  про  те,
що позивачем є  орган  державної  контрольно-ревізійної  служби  в
Україні,  який  у  спірних  правовідносинах  виступає  як  суб'єкт
владних повноважень.
 
     Виходячи з положень пункту 1 статті 3,  пункту  4  частини  1
статті   17   Кодексу   адміністративного   судочинства    України
( 2747-15 ) (2747-15)
         , справа за позовом  суб'єкта  владних  повноважень  у
випадках,  встановлених   законом   є   справою   адміністративної
юрисдикції (адміністративною справою).
 
     Таким  чином  спір  в  даній  справі  виник   у   зв'язку   з
адміністративними, а не  господарськими  відносинами,  а  тому  на
правовідносини   сторін   у   справі   поширюється   дія   Кодексу
адміністративного судочинства України, за  правилами  якого  судам
попередніх інстанцій і належало вирішувати цей спір.
 
     Натомість, в порушення  вимог  статей  1,  12  Господарського
процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
          господарськими  судами
першої  та  апеляційної  інстанцій  справу  розглянуто  в  порядку
господарського судочинства із застосуванням приписів  Господарсько
процесуального кодексу  України  ( 1798-12 ) (1798-12)
        ,  що  після  набрання
чинності   КАС   України   ( 2747-15 ) (2747-15)
           унеможливлює   здійснення
касаційної перевірки судових рішень  в  порядку  адміністративного
судочинства.
 
     Відповідно до пункту 6  Прикінцевих  та  перехідних  положень
Кодексу  адміністративного   судочинства   України,   до   початку
діяльності  окружних   та   апеляційних   адміністративних   судів
адміністративні справи, підвідомчі господарським судам  відповідно
до  Господарського  процесуального  кодексу  України  ( 1798-12 ) (1798-12)
        ,
вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та
апеляційні    господарські    суди    за     правилами     Кодексу
адміністративного судочинства України.  Після  початку  діяльності
окружного адміністративного суду адміністративні позови, подані до
відповідних місцевих господарських судів у  справах,  що  підсудні
окружному  адміністративному  суду,  передаються  цими  судами  до
окружного адміністративного суду, якщо провадження у справі ще  не
відкрито.
 
     За таких обставин, та  враховуючи,  що  провадження  у  даній
справі залишається відкритим  на  підставі  ухвали  господарського
суду Донецької області від 23.06.2006р., оскаржувані  судові  акти
підлягають   скасуванню   на   підставі   вимог   статті    111-10
Господарського  процесуального  кодексу  України   ( 1798-12 ) (1798-12)
           з
передачею справи  до  господарського  суду  першої  інстанції  для
розгляду за правилами адміністративного судочинства.
 
     Керуючись   статтями   111-5,   111-7,   111-9    -    111-12
Господарського процесуального кодексу України  ( 1798-12 ) (1798-12)
        ,  Вищий
господарський суд України-
 
                           ПОСТАНОВИВ:
 
     Касаційну скаргу задовольнити частково.
 
     Постанову Донецького  апеляційного  господарського  суду  від
06.02.2007р.  та  рішення  господарського  Донецької  області  від
22.11.2006р. у справі 23/222 скасувати.
 
     Справу направити до господарського Донецької області на новий
розгляд.
 
     Головуючий суддя Г.П. Коробенко
 
     Судді: Т.Ф. Костенко
 
     А.Г. Полянський